6o Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού

Αν υπάρχει ένα τοπικό φεστιβάλ το οποίο μπορεί επάξια να σταθεί στο διεθνή πολιτιστικό χώρο, αυτό είναι το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Λεμεσού.

Σοβαρό στο περιεχόμενό του, διασκεδαστικό στα διαλείμματά του, επαγγελματικό στη διοργάνωσή του και ιδανικό στην τοποθεσία του, το Φεστιβάλ αποκτά κάθε χρόνο περισσότερους φίλους, σημαντικούς και άσημους, ημεδαπούς και αλλοδαπούς, που το καθιστούν μια από τις πιο επιτυχημένες διοργανώσεις του κυπριακού καλοκαιριού.

Κάπως έτσι δικαιολογείται η φετινή χρονική και… χωρική επέκταση του φεστιβάλ: από 5 σε 8 μέρες και από την Β’ Δημοτική Αγορά Λεμεσού [Θέατρο Ένα], που παραμένει ως η κύρια αίθουσα προβολής, σε έναν ακόμη χώρο, το περίφημο μπαρ Sousami, που στη μικρή ακόμη διάρκεια λειτουργίας του, αποτελεί το the place to be της παλιάς Λεμεσού. Στο Sousami θα δοθούν και τα δύο πάρτι του φεστιβάλ, έναρξης και λήξης, την Τετάρτη 3 Αυγούστου και την Τετάρτη 10 Αυγούστου.

Banksy etcetera

Αν υπάρχει ένα highlight στη φετινή διοργάνωση, αυτό είναι σίγουρα για κάποιους το ντοκιμαντέρ του ταλαντούχου και μυστηριώδους κυρίου Banksy, με τίτλο Exit Through The Gift Shop. Η ταινία του περίφημου καλλιτέχνη γκράφιτι ήταν υποψήφια για Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ στα φετινά βραβεία της Ακαδημίας. Δημιουργήθηκε μάλιστα μια μικρή «αναστάτωση» σχετικά με την παρουσία τού Μπάνκσι στα βραβεία, με τους διοργανωτές να αναφέρουν πως αν παρευρεθεί στην τελετή, δεν μπορεί να το κάνει ινγκόγκνιτο. Άλλη έγνοια για τον Μπάνκσι, ο οποίος «χτύπησε» μερικές μέρες πριν την απονομή των βραβείων, δημιουργώντας ένα γκράφιτι σε πινακίδα του Λος Άντζελες.

Πέρα από το ντοκιμαντέρ του Μπάνκσι ωστόσο [όπου θα δούμε και τον Στιβ Λαζαρίδη, πρώην μάνατζερ του Μπάνκσι, να μιλά στην κάμερα], τα 20 ντοκιμαντέρ στο φετινό φεστιβάλ είναι μικρά κινηματογραφικά «διαμάντια». Κάποια για τις ιστορίες τους, άλλα για τον τρόπο κινηματογράφησής τους. Μερικά και για τους δύο λόγους. Ένα απ’ αυτά, είναι το ντοκιμαντέρ που θα ανοίξει το φετινό φεστιβάλ στις 3 Αυγούστου: έχει τίτλο Position Among The Stars, είναι το τελευταίο μέρος της πολυβραβευμένης τριλογίας του σκηνοθέτη Leonard Retel Helmrich και παρουσιάζει τη ζωή μιας χριστιανομουσουλμανικής οικογένειας στην Ινδονησία. Ο Ολλανδός σκηνοθέτης απέσπασε το πρώτο βραβείο του Sundance για την ταινία του, την οποία δημιούργησε με την τεχνική της μίας και μόνο λήψης, στρέφοντας το διεθνές κινηματογραφικό ενδιαφέρον στον σκηνοθέτη και την ομάδα του.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα δούμε ακόμη την ταινία Steam of Life, για μια ομάδα γυμνών Φινλανδών, που συναντιούνται στη σάουνα και μοιράζονται τις ιστορίες τους. Από τη Φινλανδία θα μεταφερθούμε στο Αφγανιστάν, στο Γκουαντάναμο και στο Αμερικανικό Δικαστήριο, μέσα από την ταινία The Oath, που παρακολουθεί τον τρόπο με τον οποίο έμπλεξαν δύο κουνιάδοι που είχαν διασυνδέσεις με την Αλ Κάιντα το ’90. Η ταινία People I Could Have Been And Maybe Am είναι εξ ολοκλήρου γυρισμένη με κινητό τηλέφωνο, η ταινία Blood in the mobile αφηγείται την αιματηρή πλευρά της κατασκευής κινητών τηλεφώνων και η ελληνική ταινία «Τα Παιδία Δεν Παίζει» παρουσιάζει την ιστορία μιας ομάδας παιδιών στην Πάτρα, που θέλουν απλά έναν δικό τους χώρο για παιχνίδι.

Με κυπριακό ενδιαφέρον

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα γίνει η πρώτη προβολή της ταινίας της Άννας Τσιάρτα «Σε τούτο το καρτέρι». Στο ντοκιμαντέρ της, παραγωγής 2011, η σκηνοθέτιδα αναφέρεται στις δύο περίπου χιλιάδες Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους που αγνοούνται μετά τις δικοινοτικές συγκρούσεις της δεκαετίας του ’60 και την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974. Εφτά συγγενείς αγνοουμένων θυμούνται τις οδυνηρές ιστορίες τους στην κάμερά της: από τις τελευταίες στιγμές με τα αγαπημένα τους πρόσωπα μέχρι τις πρόσφατες εκταφές που άρχισαν να ρίχνουν φως στην πιθανή μοίρα τους. Καθώς αγωνίζονται να συμβιβαστούν με το τι συνέβη τότε και τι τους επιφυλάσσει το μέλλον, οι ιστορίες αποκαλύπτουν πώς τα γεγονότα αυτά επηρέασαν όχι μόνο τη ζωή τους αλλά και την πατρίδα τους.

Ένα ακόμη ντοκιμαντέρ από την Κύπρο υπογράφει ο Μάριος Πιπερίδης. Πρόκειται για τη 45λεπτη ταινία The Last Remaining Seats, όπου ο σκηνοθέτης παρουσιάζει το κεντρικό θερινό σινεμά στο χωριό της Παναγιάς, το οποίο είναι κλειστό εδώ και 20 χρόνια. Δύο κάτοικοι θα προσπαθήσουν να το ξαναζωντανέψουν για να φέρουν πίσω τους παλιούς καλούς καιρούς του κινηματογράφου.

Την τελευταία μέρα του φεστιβάλ θα δούμε την ταινία του Πέτρου Χαραλάμπους «Η Φωτιά Μέσα Mου». Το ντοκιμαντέρ υπενθυμίζει την πυρκαγιά που κατέκαψε, τον Ιούνιο του 2006, το εργαστήρι ζωγραφικής του γνωστού Κύπριου ζωγράφου Ανδρέα Χαραλάμπους, και τα επακόλουθά της.

 

Το πρόγραμμα

 03 Αυγούστου

 Χώρος: Β’ Δημοτική Αγορά «Θέατρο Ένα»

20:30: Έναρξη με σύντομη για τις δραστηριότητες του Cyprus Community Media Centre (CCMC), που στόχο έχει να υποστηρίζει την οπτικοακουστική αγωγή ανάμεσα στις κοινότητες του νησιού [www.cypruscommunitymedia.org]

 21:00: Position Among the Stars του Leonard Retel Helmrich

109’ / 2010 / Ολλανδία

Το Position Among the Stars είναι το τελευταίο μέρος της τριλογίας του Leonard Retel Helmrich για την Ινδονησία, που παρουσιάζει τη ζωή της χριστιανομουσουλμανικής οικογένειας Sjamsuddin. Το τελευταίο αυτό μέρος της τριλογίας αποτελεί τη συνέχεια των πολυβραβευμένων ντοκιμαντέρ The Eye of the Day και Shape of the Moon (που εξασφάλισε το Βραβείο της Κριτικής Επιτροπής Ντοκιμαντέρ Παγκόσμιου Κινηματογράφου στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Sundance το 2005). Εδώ, ο σκηνοθέτης ολοκληρώνει το λεπτομερές πορτρέτο της Ινδονησίας μέσα από τα μάτια μιας οικογένειας που ζει στις φτωχογειτονιές της Τζακάρτα.

Με την παρουσία της παραγωγού Hetty Naaijkens και του μοντέρ Jasper Naaijkens

 

Χώρος: Sousami Bar, Λεμεσός

23:00: Πάρτυ Έναρξης με Live Electronics, Performance & DJ Set

από τον Αντώνη Αντωνίου

            

04 Αυγούστου

Χώρος: Β’ Δημοτική Αγορά (Θέατρο Ενα) Λεμεσού

18:30: The Oath της Laura Poitras

96’ / 2010 / Η.Π.Α.

Το The Oath παρουσιάζει τις συμπλεκόμενες δραματικές ιστορίες δύο κουνιάδων, του Abu Jandal και του Salim Hamdan, των οποίων οι διασυνδέσεις με την Αλ Κάιντα τη δεκαετία του ’90 τους έχουν οδηγήσει σε διαφορετικές πορείες.

20:30: 1.2 Εκατομύρια Παιδιά της Έφης Παππά

3’ / 2010 / Ελλάδα

Αυτή η σύντομη ταινία κινουμένων σχεδίων ρίχνει φώς στο τραγικό θέμα της παράνομης εμπορίας παιδιών σε παγκόσμια κλίμακα.

 Τα Παιδία Δεν Παίζει των Άγγελης Ανδρικοπούλου και Αργύρη Τσεπελίκα

80’ / 2010 / Ελλάδα

Σε μια πυκνοκατοικημένη συνοικία της Αθήνας, κάθε μέρα μετά το σχολείο, η Αλεξάνδρα, ο Βλαντ, η Χρύσα και η υπόλοιπη παρέα μαζεύονται μπροστά στο σπίτι του Χρίστου για να παίξουν μπάλα μέχρι την ώρα που θα πάνε για ύπνο. Με το που ξεκινούν το παιχνίδι, οι γείτονες προσπαθούν να τους σταματήσουν με φωνές, απειλές ή ακόμα με τη βία. Τα παιδιά τους αψηφούν απροκάλυπτα, καθώς δεν έχουν πού αλλού να πάνε.

Με την παρουσία των σκηνοθετών

22:00: Tankograd του Boris B. Bertram

57’ / 2009 / Δανία

Η ρωσική βιομηχανική πόλη Chelyabinsk είναι σήμερα μια από τις πλέον ραδιενεργής περιοχές του πλανήτη. Η ταινία παρουσιάζει δύο νεαρούς χορευτές, τον Vova και τη Masha, παγιδευμένους σε μια πόλη που τους κάνει ν’ αρρωσταίνουν.

Με την παρουσία του σκηνοθέτη

23:00: People I Could Have Been and Maybe Am του Boris Gerrets

53’ / 2010 /Ολλανδία

Πώς είναι να διεισδύει κανείς στη ζωή ενός αγνώστου; Σε αυτό το συλλογισμό βασίζεται το μυθοπλαστικό αυτό ντοκιμαντέρ, που γυρίστηκε εξολοκλήρου με κινητό τηλέφωνο. Με στόχο να διαπεράσει τον τοίχο της ανωνυμίας στο αστικό περιβάλλον, ο σκηνοθέτης συνομιλεί με διάφορους ανθρώπους στους δρόμους του Λονδίνου. Παράλληλα, συμβαίνουν πράγματα που δεν θα μπορούσαν ποτέ να συμβούν χωρίς την κάμερα. Η κινηματογράφηση δημιουργεί μια στιγμή, ενώ ταυτόχρονα καταστρέφει μια άλλη. Σύμφωνα με τον Gerrets, αυτό είναι το παράδοξο που ορίζει τη σχέση του κινηματογράφου με την πραγματικότητα.

05 Αυγούστου

Χώρος / Venue: Κτήριο Ανδρέας Θεμιστοκλέους, ΤΕΠΑΚ

10:00 – 13:00: DocsTalk, Cyprus

Master Class: Leonard Retel Helmrich’sSingle Shot Cinema

Ο Jasper Naaijkens, μοντέρ της πολυβραβευμένης ταινίας Position Among The Stars του Ολλανδού σκηνοθέτη Leonard Retel Helmrich, θα παρουσιάσει την τεχνική της «μιας και μόνο λήψης», μια τεχνική κινηματογράφισης την οποία ανακάλυψε και εξέλιξε ο ίδιος ο σκηνοθέτης και τον έκανε παγκοσμίως γνωστό. Παρούσα στο Μaster Class θα είναι και η παραγωγός της ταινίας η οποία θα μιλήσει για τις μεθόδους παραγωγής της ταινίας.

16:00 – 18:00: Παρουσίαση: Rada Sesic

Η αναγνωρισμένη σκηνοθέτις, προγραμματίστρια φεστιβάλ, λέκτορας και σκηνοθέτης Rada Sesic θα παρευρεθεί στο Φεστιβάλ υπό την ιδιότητα της ως μια από τους κύριους προγραμματιστές των Sarajevo Film Festival (www.sff.ba), Φεστιβάλ IDFA (www.idfa.nl), IFFR Rotterdam (www.filmfestivalrotterdam.com) και Utrecht Eastern Neighbors IFF (www.enff.nl). Στην παρουσίαση, η Sesic θα δώσει πληροφορίες για τη διαδικασία αίτησης και συμμετοχής σε διεθνή φεστιβάλ, καθώς επίσης και για διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία σκηνοθέτες και παραγωγοί μπορούν να συμμετάσχουν. Ιδιαίτερα στο Rough Cut Boutique, μια νέα πρωτοβουλία του Sarajevo FF για σκηνοθέτες ντοκιμαντέρ στην οποία μπορούν να συμμετάσχουν και Κύπριοι σκηνοθέτες και παραγωγοί.

Ανοιχτό για όλους

 

Χώρος: Β’ Δημοτική Αγορά (Θέατρο Ενα) Λεμεσού

18:30: Steam of Life των Joonas Berghäll, Mika Hotakainen

85’ / 2010 / Φινλανδία

Γυμνοί Φινλανδοί συναντιούνται στη σάουνα και μοιράζονται τα μύχια της ψυχής τους. Η κάμερα καταγράφει με απλότητα την ακατέργαστη και σπάνια ομορφιά τοπίων, χώρων σάουνας και ανδρών, με μαγικές σχεδόν εικόνες.

20:30: Blood in the Mobile των Frank Piasecki Poulsen

82’ / 2010 / Δανία, Γερμανία

Η παραγωγή τηλεφώνων κρύβει μια σκοτεινή, αιματηρή πλευρά. Το μεγαλύτερο μέρος των ορυκτών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή κινητών τηλεφώνων προέρχεται από τα ορυχεία του ανατολικού τμήματος της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό. Ο δυτικός κόσμος αγοράζει τα ούτω καλούμενα ορυκτά της σύγκρουσης και χρηματοδοτεί με τον τρόπο αυτό έναν εμφύλιο πόλεμο ο οποίος, σύμφωνα με οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αποτελεί την πιο αιματηρή διένεξη από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο

22:00: The Last Remaining Seats του Μάριου Πιπερίδη

45’ / 2010 / Κύπρος

Το κεντρικό θερινό σινεμά στο χωριό της Παναγιάς είναι κλειστό εδώ και 20 χρόνια. Δύο κάτοικοι θα προσπαθήσουν να το ξαναζωντανέψουν για να φέρουν πίσω τους παλιούς καλούς καιρούς του κινηματογράφου.

Με την παρουσία του σκηνοθέτη

23:00: Family Instinct της Andris Gauja

60’ / 2010/ Λετονία

Το Family Instinct είναι μια ταινία για την αιμομιξία, ένα κοινωνικό ταμπού που παραβιάζει κάθε θρησκευτικό κανόνα. Η 28χρονη Zanda προσπαθεί να επιβιώσει με τα δύο παιδιά της σε ένα χωριό της Λετονίας. Ο Valdis εκτίει ποινή φυλάκισης ενός έτους για τη σωματική κακοποίησή τους. Το Family Instinct ακολουθεί τη ζωή της Zanda κατά τη διάρκεια του έτους αυτού, καθώς προσπαθεί να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες της φτώχειας και τις ερωτικές διαθέσεις των μεθυσμένων πολλές φορές ντόπιων ανδρών.

 

Χώρος: Sousami Bar, Λεμεσός

20:00: Rip: A Remix Manifesto του Brett Gaylor

86’ / 2008 / Καναδάς

Βυθιστείτε στον ενεργητικό, πρωτοποριακό και δυνητικά παράνομο κόσμο των mash-up media με την ταινία RIP: A Remix Manifesto. Ο ακτιβιστής των ιστοσελίδων και σκηνοθέτης Brett Gaylor και ο μουσικός Greg Gillis, πιο γνωστός ως Girl Talk, γίνονται οι ψηφιακοί σας ξεναγοί σε μια εις βάθος έρευνα για τον τρόπο που η κουλτούρα οικοδομεί πάνω στην κουλτούρα στην εποχή της πληροφορίας. Μια αληθινή ταινία για την ψηφιακή εποχή με ερμηνείες γεμάτες αδρεναλίνη από το φαινόμενο mash-up καλλιτέχνη Girl Talk!

 

06 Αυγούστου

Χώρος / Venue: Κτήριο Ανδρέας Θεμιστοκλέους, ΤΕΠΑΚ

10:00 – 15:00: DocsTalk, Cyprus

‘Sources 2’ Ημερίδα

Η ημερίδα γίνεται σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό ‘Sources 2’, ο οποίος ειδικεύεται σε θέματα συγγραφής σεναρίων, ανάπτυξη ιδεών κτλ. Ο Arash T. Riahi θα παρουσιάσει ένα μονοήμερο σεμινάριο με επίκεντρο την ανάπτυξη ιδέας, την αφήγηση και τη συγγραφή σεναρίου για ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους. Το σεμινάριο απευθύνεται σε δημιουργούς ντοκιμαντέρ (σκηνοθέτες, παραγωγούς κτλ).

Ανοιχτό για όλους

 

Χώρος: Β’ Δημοτική Αγορά (Θέατρο Ένα) Λεμεσού

18:30: How to Make a Book with Steidl των Gereon Wetzel, Jörg Adolph

90’ / 2010 / Γερμανία

Για 40 χρόνια, ο Gerhard Steidl συνδυάζει τους ρόλους του τυπογράφου και του εκδότη, αφοσιωμένος στο να ελέγχει κάθε φύλλο χαρτιού που βγαίνει από το τυπογραφείο του, στο Göttingen της Γερμανίας. Γυρισμένη με βάση το άμεσο κινηματογραφικό στυλ, η ταινία How to Make a Book with Steidl παρακολουθεί τον εκδότη, στη συνεργασία του με τους παγκοσμίως γνωστούς φωτογράφους Joel Sternfeld, Robert Frank, Ed Ruscha, Jeff Wall και Robert Adams, στα στούντιό τους και σε άλλους χώρους εργασίας.

20:30: Σε Τούτο το Καρτέρι της Άννας Τσιάρτα

70’ / 2011 / Κύπρος

Δύο περίπου χιλιάδες Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι αγνοούνται μετά τις διακοινοτικές συγκρούσεις τη δεκαετία του ’60 και την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974. Εφτά συγγενείς αγνοουμένων θυμούνται τις οδυνηρές ιστορίες τους: από εκείνες τις τελευταίες στιγμές με τα αγαπημένα τους πρόσωπα μέχρι τις πρόσφατες εκταφές που άρχισαν να ρίχνουν φως στην πιθανή μοίρα  τους.

Με την παρουσία της σκηνοθέτιδας

22:00: Paradise Hotel της Σοφίας Τζαβέλα

54’ / 2010 / Βουλγαρία

Ο νεαρός Demir ονειρεύεται να παντρευτεί. Ωστόσο η πολυκατοικία των Ρόμα στην οποία διαμένει, στα περίχωρα μιας επαρχιακής πόλης της Βουλγαρίας, δεν προσφέρεται για ρομάντζο. Μια επίκαιρη ιστορία για το κοινωνικό πείραμα της Βουλγαρίας τη δεκαετία του ’70, την προσπάθεια ενσωμάτωσης των Ρόμα στην κοινωνία της χώρας και τις συνέπειες, 25 χρόνια μετά.

23:00: Exit Through the Gift Shop του Banksy

89’ / 2010 / Η.Π.Α., Ηνωμένο Βασίλειο

Το Exit Through the Gift Shop ακολουθεί έναν πρώην εκκεντρικό καταστηματάρχη και νυν ερασιτέχνη δημιουργό ταινιών στην προσπάθεια του να απαθανατίσει με την κάμερα πολλούς από τους πιο «διάσημους» βάνδαλους του κόσμου, με αποτέλεσμα ένας Βρετανός καλλιτέχνης του στένσιλ ονόματι Banksy να γυρίσει την κάμερα πίσω στον ιδιοκτήτη της, μια πράξη με εντελώς αναπάντεχη έκβαση. Το Exit Through the Gift Shop είναι μια από τις πιο προκλητικές ταινίες που έχουν γυριστεί ποτέ για την τέχνη.

 

07 Αυγούστου

Χώρος: Β’ Δημοτική Αγορά (Θέατρο Ένα) Λεμεσού

20:30: Flying Anne της Catherine van Campen

21’ / 2011 / Ολλανδία

Η 11χρονη Ανν είναι ένα πανέμορφο κορίτσι. Τόσο όμορφη που δεν μπορείς να πάρεις το βλέμμα σου από πάνω της. Και όσο πιο πολύ την κοιτάς, τόσο πιο πολύ βλέπεις τα «τικ» της. Η Ανν υποφέρει από το σύνδρομο Τουρέτ, με αποτέλεσμα το σώμα της να κάνει πράγματα που η ίδια δε θέλει, όπως το να γυρνάει ξαφνικά γύρω γύρω ή να γλείφει τα πάντα.

Με την παρουσία της σκηνοθέτιδας και του παραγωγού Joost Seelen

21:00: Η Φωτιά Μέσα Mου του Πέτρου Χαραλάμπους

46’ / 2011 / Κύπρος

«Πάντα έλεγα στους μαθητές μου πως η διαφορά του ανθρώπου από την τέχνη είναι ότι ο άνθρωπος έχει ένα όριο ζωής». Στις 26 Ιουνίου 2006, μια εφιαλτική πυρκαγιά κατέκαψε το εργαστήρι ζωγραφικής του γνωστού Κύπριου ζωγράφου Ανδρέα Χαραλάμπους. Xάθηκαν τα πάντα… Το εργαστήρι ήταν πραγματικά ένας ανεκτίμητης αξίας πολιτιστικός θησαυρός, με μοναδικούς πίνακες, θεατρικές μακέτες, συγγραφικό έργο, σπάνια συλλογή βιβλίων, πολύτιμων λίθων και φωτογραφιών.

Με την παρουσία του σκηνοθέτη

 

21:00: Waste Land της Lucy Walker

98’ / 2010 / Ηνωμένο Βασίλειο, Βραζιλία

Η ταινία Waste Land, τα γυρίσματα της οποίας διάρκεσαν τρία σχεδόν χρόνια, ακολουθεί το γνωστό καλλιτέχνη Vik Muniz στο ταξίδι του, από τη βάση του στο Brooklyn, στη γενέτειρά του Βραζιλία και το μεγαλύτερο σκουπιδότοπο του κόσμου, το Jardim Gramacho, στα περίχωρα του Ρίο ντε Τζανέιρο.

Με την παρουσία της σκηνοθέτιδας

 

08 Αυγούστου

Χώρος: Sousami Bar, Λεμεσός

20:00: The Arbor της Clio Barnard

90’ / 2010 / Ηνωμένο Βασίλειο

Η Βρετανίδα θεατρική συγγραφέας Άντρια Ντάνμπαρ ήταν 19 χρόνων όταν, το 1980, το έργο της Η οδός Άρμπορ ανέβηκε στο θέατρο Ρόγιαλ Κορτ του Λονδίνου. Η στυγνή, διεισδυτική απεικόνιση του κύκλου της βίας και της εξάρτησης στο υποβαθμισμένο συγκρότημα εργατικών κατοικιών του Μπράντφορντ αντλεί υλικό απ’ την προσωπική εμπειρία της συγγραφέως, που κακοποιήθηκε και έμεινε έγκυος στα 15 της χρόνια.

 

09 Αυγούστου

 

Χώρος: Sousami Bar, Λεμεσός

20:00: The World According to Ion B. του Alexander Nanau

60’ / 2010 / Ρουμανία

Ο Ion B είναι ένας 62χρονος άστεγος που ζει στο Βουκουρέστι. Τη δεκαετία του ’70 άρχισε να δημιουργεί κολλάζ στα οποία αναφέρεται ως «οι ταινίες μου». Το 2008, ένας νεαρός ιδιοκτήτης γκαλερί τέχνης ακούει τυχαία για τη δουλειά του Ion. Ο άστεγος άνδρας του δείχνει μια συλλογή από παλιές βαλίτσες γεμάτες με 1000 σχεδόν κολλάζ που έφτιαξε την περίοδο ’70 μέχρι ’90. Ένα μόλις χρόνο αργότερα, το 2009, ο Ion έχει πλέον καταξιωθεί ως ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους καλλιτέχνες της Ρουμανίας.


10 Αυγούστου

Χώρος: Sousami Bar, Λεμεσός

 

20:00: The Ballad of Genesis and Lady Jaye, της Marie Losier

70’ / 2011 / Γαλλία, Η.Π.Α.

Ένα πολύ προσωπικό και συγκινητικό πορτρέτο της ζωής και του έργου του ρηξικέλευθου καλλιτέχνη παραστατικών τεχνών και πρωτοπόρου της μουσικής σκηνής Genesis Breyer P-Orridge (‘Throbbing Gristle’, ‘Psychic TV’) και της Lady Jaye, έτερον ήμισυ και συνεργάτιδάς του, με επίκεντρο τις τολμηρές σεξουαλικές μεταμορφώσεις του ζευγαριού για τους σκοπούς του πρότζεκτ “Pandrogyne”.

22:00: Πάρτυ Λήξης

 


+ Πληροφορίες τηλ. 77772552 / info@filmfestival.com.cy / www.filmfestival.com.cy

Είσοδος ελεύθερη σε όλες τις προβολές

Όλες οι ταινίες θα προβάλλονται στους αυθεντικούς τους διαλόγους, με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους

You May Also Like

Στη Λεβέντειο το γραφείο του Τάσσου Παπαδόπουλου

Στη Λεβέντειο Πινακοθήκη θα στηθεί το γραφείο του πρώην προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Τάσσου ...

Support Pafos | συναυλία αλληλεγγύης και στην Πάφο

Το παράδειγμα της Cyprus Aid ακολουθούν η Λεμεσός και η Πάφος, διοργανώνοντας συναυλίες αλληλεγγύης ...

Συνέδριο με θέμα «Ο χρόνος και η ψυχή: γιουνγκιανές προοπτικές»

Tη σκέψη του Καρλ Γιουνγκ θα συζητήσουν σε ένα διεθνές συνέδριο στη Λευκωσία έξι ...

Δίωρη συναυλία των Radiohead στο YouTube

Στο YouTube αναρτήθηκε πρόσφατα ολόκληρη η συναυλία που είχαν δώσει οι  Radiohead στη Νέα Υόρκη ...

ΘΟΚ: παραιτήθηκε από τη θέση θεατρολόγου ο Αντώνης Σολωμού

Την παραίτησή του από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου υπέβαλε ο Αντώνης Σολωμού, ο οποίος ...

Συζήτηση στη Βουλή: Δικαίωμα στα… δικαιώματα

Μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τη μη είσπραξη των πνευματικών και συγγενικών τους δικαιωμάτων φαίνεται ...

X