Το ‘απαγορευμένο’ μου της ΕΡΤ: Το spot της Μπιενάλε που δεν θα δούμε ποτέ

Εμπνεόμενος από το κεντρικό θέμα της 3ης Μπιενάλε της Αθήνας, “Μονόδρομος“, ο Γιώργος Ζώης, σκηνοθέτης του πολυβραβευμένου “Casus Belli“, κατάφερε με έξι κάδρα συνολικής διάρκειας 25 δευτερολέπτων να αναστατώσει το νομικό τμήμα και τη διοίκηση της ΕΡΤ και τελικά να “κοπεί” από τις συχνότητες της κρατικής τηλεόρασης.

Έτσι, μετά τη διακοπή ποδοσφαιρικών αγώνων, τα μπλόκα της αστυνομίας και τις συλλήψεις των… πανό με πολιτικό περιεχόμενο στα γήπεδα το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, και η διοίκηση της ΕΡΤ αποφάσισε να εφαρμόσει πιστά τους νόμους προκειμένου να “προστατεύσει” τους τηλεθεατές, λογοκρίνοντας προληπτικά το τηλεοπτικό σποτ της Αθηναϊκής Μπιενάλε, της οποίας είναι “μέγας χορηγός”. Ως εκ τούτου, το τηλεοπτικό trailer που σκηνοθέτησε αφιλοκερδώς για τηνAthens Biennale ο Γιώργος Ζώης με τίτλο “Monodrome” δεν θα παιχτεί ποτέ, γράφοντας άλλη μια… λαμπρή σελίδα στην ιστορία της ελληνικής τηλεόρασης.

Σε επικοινωνία που είχαμε με το τμήμα χορηγιών της ΕΡΤ, μας ενημέρωσαν ότι το spot του Γιώργου Ζώη παραβιάζει το νόμο 1730 / 1987 (που καθορίζει τα της ΕΡΤ), καθώς και το ΠΔ 109 / 2010 (περί οπτικοακουστικών υπηρεσιών και της τηλεοπτικής διαφήμισης). Τόσο απλά και προφανώς, αν δει κανείς το spot του Ζώη, καταλαβαίνει ότι η Δημόσια Τηλεόραση σε μια μαύρη περίοδο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες συνολικά δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση, τη στιγμή μάλιστα που ελέγχεται απόλυτα από την κεντρική εξουσία. Το απέδειξε πολύ πρόσφατα και με την “εισβολή” των φοιτητών στο στούντιο της ΝΕΤ, όπου παρά τις δεσμεύσεις της διοίκησης, η “άνωθεν” παρέμβαση δεν επέτρεψε την προβολή του παραμικρού αποσπάσματος στο πρόγραμμά της.

Ακολουθεί το απαγορευμένο τηλεοπτικό spot της Μπιενάλε, το οποίο προβάλλεται αποκλειστικά στο -προς το παρόν- μη ελεγχόμενο διαδίκτυο, προκειμένου ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του, καθώς και ένα σύντομο σχόλιο για το concept του δημιουργού Γιώργου Ζώη, ο οποίος στο “Monodrome” σχολιάζει ευφυώς τη σύγχρονη πραγματικότητα, παρουσιάζοντας το μονόδρομο όσων εμείς βλέπουμε ήδη γύρω μας και δεν είδε η ΕΡΤ.

 

Το σποτ αποτελείται από έξι στατικά κάδρα μιας βίαιης επιταχυνόμενης καθημερινότητας σε επιβραδυνόμενη κίνηση. Δεν κρίνουμε τις δράσεις που συμβαίνουν ως ηθικές ή ανήθικες αλλά ως αναπόφευκτες πράξεις που συμβαίνουν προς μια μονόδρομη κατεύθυνση. Γιώργος Ζώης

Monodrome (25’’)

Σκηνοθεσία: Γιώργος Ζώης
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Νικόλας Ποττάκης
Camera Weisscam: Ντάνιελ Πετσαλίδης
Μοντάζ / Μιξάζ / Special FX: Τόλης Ρούσσας
Sound Design: Γιώργος Μικρογιαννάκης
Μουσική: Yianneis “The Sketch” (N. Zades – L. Filippou)
Διεύθυνση Παραγωγής: Σάββας Χατζηπαυλίδης
Post Production House: ABL
Δημιουργική Ομάδα: Νίκος Πεχλιβανίδης, Στέλλα Κουρέλη, Νίκος Κολιγιάννης, The Syndicate
Παραγωγός: Πάκο Καράμπαμπας, Αμάντα Λιβανού
Παραγωγή: Top Cut

 

ΠΗΓΗ : sevenart.gr

 

 


You May Also Like

Ένα άγνωστο έργο του Βαν Γκογκ αποκαλύπτεται

Ένα, άγνωστο μέχρι σήμερα, έργο του Ολλανδού ζωγράφου Βίνσεντ Βαν Γκογκ, παρουσιάστηκε σήμερα στο ...

Η ακτινογραφία των έργων τέχνης

Από την ανάλυση έργων του Ελ Γκρέκο και το «ζουμ» σε πορτρέτο της Αικατερίνης ...

Πωλούνται οι πιτζάμες του Michael Jackson, το μπουκαλάκι με τα Valium του Elvis και τούφες των John Lennon και Curt Cobain

Προσωπικά αντικείμενα διασήμων στο σφυρί στη δημοπρασία «Icons and Idols 2015». Οι πιτζάμες που ...

Κρατικό το Ριάλτο : Αλλάζει ο ιδιοκτήτης αλλά όχι το καθεστώς λειτουργίας του θεάτρου

Και επισήμως κρατικό είναι στη νέα του εποχή το Θέατρο Ριάλτο, μετά την προχθεσινή ...

ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ| Φεστιβάλ Buffer Fringe 2020

Το Σπίτι της Συνεργασίας ανακοινώνει ανοιχτή πρόσκληση για υποβολή προτάσεων συμμετοχής στην 7η διοργάνωση ...

“Κινηματογραφικές Μέρες” τον Απρίλιο του 2021

Οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του ΥΠΠΑΝ και το Θέατρο Ριάλτο βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να ...

X