Πλατφόρμα Χορού | Έλενα Χριστοδουλίδου

Το «Παράθυρο» παρουσιάζει τις συμμετοχές στη φετινή Πλατφόρμα Σύγχρονου Χορού, η οποία ξεκινά στις 9 Μαρτίου στο Θέατρο Ριάλτο.

Έλενα Χριστοδουλίδου [Αμφίδρομο Χοροθέατρο] – A Story

Περίγραψέ μας το έργο σου σε 50 λέξεις.

Το έργο έχει τίτλο «Η ιστορία μου». Eίναι εμπνευσμένο από τη ζωή μιας μετανάστριας στην Κύπρο από την Σρι Λάνκα. Είναι σήμερα 45 χρόνων, γιαγιά, έχει τρεις κόρες και δύο εγγόνια. Πριν μερικά χρόνια επισκέφτηκε για τελευταία φορά την χώρα της. Η μικρότερη κόρη της δεν την αναγνώριζε. Ακόμα και σήμερα δεν γνωρίζει τα ονόματα των εγγονιών της. Δεν χρειάζεται να τα γνωρίζει. Χρειάζεται να πληρώνει κάθε μήνα τα έξοδά τους για να ζουν. Aυτή είναι η ιστορία της. Αυτή θα αποδοθεί επί σκηνής …

Ποιο είναι το ερευνητικό πεδίο που σε ενδιαφέρει ως χορογράφο;

Η αληθινή τέχνη είναι μεταπολιτική. Η γλώσσα της δεν κοινωνεί το σχήμα της αλήθειας αλλά το νόημά της. Η υπέροχη κυρία από τη Σρι Λάνκα που ενέπνευσε το τελευταίο έργο μου υποχρεώθηκε να κόψει τα μακριά μαλλιά της για να εργοδοτηθεί σε ξένη χώρα, το ίδιο και χιλιάδες άλλες σαν αυτήν. Το άθροισμα χρεών των είκοσι φτωχότερων χωρών του κόσμου είναι μικρότερο από τον ετήσιο τζίρο της παγκόσμιας βιομηχανίας περιποίησης μαλλιών. Ο συνδυασμός των δύο παραπάνω επιλεγμένων δεδομένων γεννά εύλογους πολιτικούς ή κοινωνικοπολιτικούς συνειρμούς. Η απόδοση των επιλεγμένων δεδομένων σε αληθινή Τέχνη υπερβαίνει τους εύλογους συνειρμούς, κοινωνεί εσωτερικά την ουσία τους. Για να κάνεις αληθινή και βαθιά Τέχνη πρέπει να έχεις αληθινή και βαθιά αίσθηση της πολιτικής. Δυστυχώς – δεν ισχύει το αντίθετο…

Πόσο σημαντική είναι η συμμετοχή ενός χορογράφου στην Πλατφόρμα Χορού;

Συμμετέχω στην Πλατφόρμα όταν νομίζω ότι έχω κάτι να κοινωνήσω, εάν όχι δεν συμμετέχω. Υπό αυτή την έννοια σέβομαι ιδιαίτερα την Πλατφόρμα, όπως και κάθε άλλο θεσμό που προσφέρει τη δυνατότητα έκφρασης. Η Πλατφόρμα δεν είναι, δεν μπορεί να είναι σημαντική εάν οι χορογράφοι του τόπου απλώς διεκπεραιώνουν «έργα» για να δίνουν το «παρών». Ευελπιστώ να γίνεται ολοένα σημαντικότερη μέσ’ τα χρόνια…

Τι ρόλο παίζει η Πλατφόρμα Χορού ως θεσμός στην aνάπτυξη του σύγχρονου χορού στην Κύπρο;

Η Πλατφόρμα πρέπει να αποτελέσει το έναυσμα ώστε ο κυπριακός σύγχρονος χορός να αποκτήσει στοιχεία ταυτότητας. Μόνο έτσι θα εξελιχτεί σε ένα «παράθυρο» πολιτισμού προς την Ευρώπη και τον κόσμο, μέσω του οποίου οι άνθρωποι του πολιτισμού – π.χ. οι φιλοξενούμενοι οργανωτές φεστιβάλ – θα συνδεθούν ουσιωδώς με την χώρα μας, την κυπριακή κοινωνία, τις ιδιαιτερότητες και ανησυχίες της. Νιώθω ότι εδώ και κάμποσα χρόνια παραμένουμε πεισματικά εξίσου κοντά και εξίσου μακριά από το ζητούμενο. Σα να βρισκόμαστε αιχμάλωτοι σε ένα διαρκές παρατεταμένο μεταίχμιο της ιστορίας μας. Οπως άλλωστε συμβαίνει με ολόκληρη την χώρα μας…
Χορογραφία: Έλενα Χριστοδουλίδου
Χορεύει: Βίκη Κάλλα
Μουσική: Δημήτρης Ζαβρός
Στίχοι τραγουδιών/φωνή: Σουβινίτα Τζεισίγκε
Σκηνικά/κοστούμια: Λάκης Γενεθλής
Βίντεο αρτ: Μιχάλης Καλοπαίδης
Φωτισμοί: Αλεξάντερ Γιότοβιτς
Η παράσταση θα δοθεί το Σάββατο 10 Μαρτίου 2012.
  • Show Comments

You May Also Like

Ευφροσύνη Μ. Λαζάρου: Λεπτομέρεια απ’ το γράμμα στη μητέρα

Στο πλαίσιο του αφιερώματος «ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΝΤΗΣ: 90 χρόνια σε 12 μέρες» με αφορμή την ανακήρυξη του ...

«Μονομαχία» στο Μουσείο της Πάφου

Ενα απροσδόκητο -αν όχι ανεπιθύμητο- επισκέπτη δέχτηκαν χθες [Τρίτη 9 Αυγούστου] στο Αρχαιολογικό Μουσείο ...

Θερινό Σινεμά στο Τεχνόπολις 20

Ο Πολιτιστικός Χώρος «Τεχνόπολις 20» στα πλαίσια του καλλιτεχνικού του προγράμματος καθιερώνει θερινές προβολές ...

Ρεπερτόριο ΘΟΚ: Νέα σεζόν, παλιοί γνώριμοι

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Γνωστά έργα και γνώριμους σκηνοθέτες επιστρατεύει ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ...

Και οι Dead Can Dance πάνε Ελλάδα

Για δύο συναυλίες στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη θα βρεθούν τον Σεπτέμβρη οι ατμοσφαιρικοί ...

Ξανά στα ευπώλητα το «1984»

Το σύστημα παρακολούθησης με την κωδική ονομασία Prism της Eθνικής Υπηρεσίας Ασφαλείας των ΗΠΑ ...

X