«Ομηρικό ταλέντο ο Τεό»

Ενώπιον του Αγγελόπουλου αποκοιμήθηκε παρακολουθώντας το «Τοπίο στην Ομίχλη, ωστόσο ο Χάρβεϊ Καϊτέλ είπε το «ναι» στη συμμετοχή του στην ταινία «Το βλέμμα του Οδυσσέα».

Ο περίφημος ηθοποιός και προσωπικός φίλος του άδικα χαμένου σκηνοθέτη Θόδωρου Αγγελόπουλου, έκανε ταξίδι-αστραπή Νέα Υόρκη-Αθήνα για να παραστεί στην χθεσινοβραδινή εκδήλωση μνήμης στον μεγάλο Έλληνα σκηνοθέτη.

Βαθύτατα συγκινημένος, ο Χάρβεϊ Καϊτέλ μίλησε για τη γνωριμία του με τον Τεό, για τα γυρίσματα της ταινίας στην οποία πρωταγωνίστησε αλλά και για τον άνθρωπο Θόδωρο Αγγελόπουλο, τον οποίο αποκάλεσε«σκληρό παλικάρι και ένα ομηρικό ταλέντο».

«Είναι βέβαιο ότι ο Όλυμπος δεν θα είναι πια ο ίδιος» είπε ακόμη ο Χάρβεϊ Καϊτέλ.

Για το «Βλέμμα του Οδυσσέα»

«Οι δυσκολότερες εμπειρίες της ζωής μου ήταν όταν υπηρέτησα τρία χρόνια στους πεζοναύτες και όταν έπαιξα στο ‘Βλέμμα του Οδυσσέα’» είπε χαρακτηριστικά ο Καϊτέλ, ο οποίος χρειάστηκε να περπατήσει ακόμη και σε περιοχές ναρκοπεδίων για τις ανάγκες της ταινίας. «Ένα απίστευτο ταξίδι στην Ελλάδα, την Αλβανία, την Κροατία και σε τόσα άλλα σημεία της πρώην Ανατολικής Ευρώπης».

Ο Καϊτέλ θυμήθηκε και τις στιγμές που ο Αγγελόπουλος τού ψιθύριζε στο αυτί τις ατάκες που έπρεπε να πει στα ελληνικά. «Μπορείς να μου τα λες όποτε θες, δεν πρόκειται να τα μάθω, του απαντούσα» είπε ο ηθοποιός.

Η πρώτη γνωριμία

«Ήρθε στο διαμέρισμά μου στη Νέα Υόρκη και παρόλο που είχα διαβάσει το σενάριο από το Βλέμμα του Οδυσσέα εκείνος επέμενε να δω το Τοπίο στην ομίχλη. Ο Τέο ξάπλωσε στον καναπέ, εγώ έβλεπα την ταινία και πρέπει να σας πω ότι με πήρε ο ύπνος. Με σκούντησε με μια αγκωνιά, μου χαμογέλασε κι εγώ του απάντησα ότι θα παίξω στην ταινία. Έτσι ξεκινήσαμε το ταξίδι του Οδυσσέα, που έγινε το ταξίδι της ζωής μου. Ο κινηματογράφος του είναι ονειρικός» είπε βαθιά συγκινημένος ο Καϊτέλ.

«Κάποτε μου είχε παρομοιάσει την Άννα Μανιάνι, την φοβερή αυτή ηθοποιό, με δέντρο. Ο ίδιος ο Τέο, ήταν δάσος».

Στο αφιέρωμα στον Θ. Αγγελόπουλο μίλησε επίσης ο Δημήτρης Μαρωνίτης λέγοντας πως «το έργο του Θ. Αγγελόπουλου μετακίνησε το κέντρο βάρους από το εγώ στο εμείς, από τον δημιουργό στο δημιούργημα, από τον εγωισμό στον αλτρουισμό».

Ο ιστορικός Αντώνης Λιάκος είπε πως «το βλέμμα του Αγγελόπουλου έβλεπε την Ελλάδα μέσα στον κόσμο. Και είναι κρίμα που δεν είδαμε την ματιά του για την κρίση, που ήταν το θέμα της ταινίας που γύριζε» είπε.

Η αναπληρώτρια καθηγήτρια Ειρήνη Στάθη αναφέρθηκε στην «ποίηση και λυρικότητα στο έργο του Θ.Αγγελόπουλου», το ίδιο και η φιλόλογος Αιμιλία Καραλή.

+ Εντός της ημέρας θα αναρτηθεί στο blod.gr μαγνητοσκοπημένη ολόκληρη η εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΠΕ|ΜΠΕ

You May Also Like

Στην Ελλάδα το σίκουελ της ταινίας Before Sunset

Ήρθε η σειρά της Ελλάδας να υποδεχτεί τον Ίθαν Χοκ και τη Ζιλί Ντελπί, ...

I’m Permanence: Μαραθώνιος παραστατικών διαλέξεων στη Λευκωσία

Τι μπορεί ενδεχομένως να θεωρηθεί ως «σταθερό»; Υπάρχει «μονιμότητα» στον ταχέως εξελισσόμενο κόσμο του σήμερα; ...

«Η Κορνάρο πάει Όπερα» στο Λεβέντειο Μουσείο

Μια σπάνια παρτιτούρα του 1841, γραμμένη στο Μόναχο για την«Βασίλισσα της Κύπρου» Αικατερίνη Κορνάρο ...

Αρχισαν οι εργασίες ανάδειξης της αρχαίας Μονής της Αγίας Νάπας

Ξεκίνησαν αρχές Μαρτίου και θα συνεχίσουν μέχρι τον Μάϊο του 2020 οι εργασίες ανάδειξης ...

Αντίο Μαίρη Τσώνη

Νεκρή βρέθηκε σήμερα το πρωί, ύστερα από πληροφορίες, η ταλαντούχα τραγουδίστρια και ηθοποιός Μαίρη ...

Έργα του Φρανκ Λόιντ Ράιτ παγκόσμια κληρονομιά της Unesco

Το μουσείο Γκούγκενχαϊμ Νέας Υόρκης και άλλα επτά κτίρια του Αμερικανού Φρανκ Λόιντ Ράιτ, ...

X