Aterballetto στα Κύπρια | η Κριστίνα Μποζολίνι μιλά στο «Π»

Από τις αξιόλογες -και μοναδική στον τομέα του χορού- προτάσεις στα φετινά Κύπρια, η ιταλική ομάδα χορού Aterballetto φτάνει στην Κύπρο στις 30 Σεπτεμβρίου για δύο παραστάσεις, με τα έργα Rossini Cards και Cantata.

Πρόκειται για δύο χορογραφικές δουλειές διαφορετικού ύφους αλλά με κοινά γνωρίσματα, που δένουν μεταξύ τους αναδεικνύοντας το ανθρώπινο σώμα και το μεγαλείο των δυνατοτήτων του στη σκηνή.
Λίγες μέρες πριν τις παραστάσεις στις 30 Σεπτεμβρίου στη Λευκωσία και στις 3 Οκτωβρίου στη Λεμεσό, η καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας Aterballetto Κριστίνα Μποζολίνι μιλά στο «Π».

Τι περιγράφουν ξεχωριστά οι χορογραφικές δουλειές Rossini Cards και Cantata;
Στη Rossini Cards οι στιγμές εναλλάσσονται μέσα σε ένα πλαίσιο αρκετά «ειρωνικό» και ταυτόχρονα «χιουμοριστικό», αναδεικνύοντας όλες τις ζωντανές στιγμές του έργου. Η Cantata βασίζεται σε μια έκρηξη συναισθημάτων, ενέργειας και διαρκούς κίνησης. Είναι μια ιδιαίτερα εξωστρεφής παράσταση, που αποπνέει πάθος.

Υπάρχουν κάποια χαρακτηριστικά που τις συνδέουν;
Οι δύο αυτές χορογραφίες αποτελούν αυτοτελή έργα που συνδέονται περίτεχνα μεταξύ τους χάρη στο κοινό ύφος «ειρωνείας» που αποτελεί σημείο αναφοράς. Το βασικό χαρακτηριστικό που τις συνδέει είναι αυτό. Μια «ειρωνεία» που στο τέλος της παράστασης αντικαθίσταται από την ευδαιμονία. Θα δείτε ότι τα συναισθήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης εναλλάσσονται με γοργούς ρυθμούς. Αυτό οφείλεται εξ ολοκλήρου στη φύση του χορού, αλλά και του μπαλέτου ως είδος. Διαδοχικές κινήσεις με εντελώς διαφορετικό ύφος που «αναβοσβήνουν» στις γρήγορες εναλλαγές, αυξάνοντας την προσμονή, αλλά και οξύνοντας την περιέργεια των θεατών.

Μια χορογραφία αποτελεί διερεύνηση της σωματικής κίνησης ή εκτέλεσή της;
Νομίζω ότι πάνω από όλα είναι εξερεύνηση της σωματικής κίνησης. Ένας καλλιτέχνης που ασχολείται με τη χορογραφία θα πρέπει να είναι απόλυτα σίγουρος πριν την εκτέλεση της κίνησής του. Οι σπουδαιότερες χορογραφίες που συγκινούν και μαγνητίζουν τον κόσμο είχαν συνδυασμό και των δύο στοιχείων, εναρμονισμένων με τέτοιο τρόπο, ώστε να μη χαλά η ισορροπία της τελικής εικόνας.

Μήπως είναι αυτό το δίπολο που ξεχωρίζει τον κλασικό από τον σύγχρονο χορό;
Κατά κάποιο τρόπο είναι, αλλά στον κλασικό χορό είναι πιο «κωδικοποιημένη». Τα δύο είδη έχουν τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά που μπορούν να αναδειχθούν μέσα από μια ιδιότυπη μορφή το καθένα ξεχωριστά. Άλλωστε ο χορός, μην ξεχνάτε, ότι είναι ένας σπουδαίος τρόπος για να αποκαλυφθούν πολλές φορές βαθιά συναισθήματα που σε άλλες περιπτώσεις παραμένουν «θαμμένα». Το δίπολο ίσως και να είναι μια παγίδα. Πρέπει πάντα, όταν μιλάμε για τρόπους διάκρισης στοιχείων της τέχνης, να μην ξεχνάμε ότι μερικά είδη που μοιάζουν να είναι διαφορετικά, πολλές φορές λειτουργούν και συμπληρωματικά το ένα με το άλλο.

Ανάμεσα στα δύο προς τα πού βαραίνει η Aterballetto;
Η ομάδα είναι αφιερωμένη στην εξερεύνηση του σύγχρονου μπαλέτου. Όμως, κατά τη γνώμη μου, πρέπει να αναφερθούμε και σε κάποια χαρακτηριστικά προκειμένου να καταλάβουμε καλύτερα το Aterballetto. Η ομορφιά, η νεολαία που συμμετέχει και είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο της ομάδας, το υψηλό επίπεδο που λειτουργεί συλλογικά και δίνει στο κοινό ένα ομοιόμορφο αποτέλεσμα που περιμένει να δει, είναι όλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που προσθέτουν στο σύνολο της παράστασης και της τελικής εικόνας.
Ξέρετε, το κοινό που συμμετέχει σε τέτοια θεάματα είναι αρκετά αυστηρό, καθώς έχει απαιτήσεις. Να αναφέρω κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικό, το ρεπερτόριο του Mauro Bigonzetti και ορισμένων άλλων συνεργατών δίνουν άλλο αέρα στην αύρα της ομάδας και σε καμία περίπτωση η «ροπή» του Aterballetto δεν θα είχε αυτή την κατεύθυνση χωρίς τα παραπάνω στοιχεία.

Σε ποιες χορευτικές τεχνοτροπίες στηρίζονται οι χορογράφοι της ομάδας; Η κατηγοριοποίηση είναι αναγκαία;
Η Aterballetto είναι μια ομάδα σύγχρονου μπαλέτου για την οποία η «εξερεύνηση» της κίνησης έχει θεμελιώδη αξία. Έχουμε λάβει σημαντικές διακρίσεις μέχρι σήμερα και πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στη μοναδικότητα των παραστάσεων και στον καλό εαυτό που δίνει ο καθένας που συνθέτει την ομάδα Aterballetto. Θεωρώ ότι είναι άδικο να εντάξουμε την ομάδα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, καθώς χρησιμοποιεί στοιχεία από διαφορετικές χορευτικές τεχνοτροπίες.

Ποια είναι τα κύρια κριτήρια με τα οποία κρίνεται μια καλή παράσταση χορού;
Πρώτα απ όλα, τα κύρια κριτήρια είναι η ποιότητα και ο επαγγελματισμός όλων των στοιχείων που συνθέτουν μια παράσταση. Η ικανότητα των χορευτών, η δημιουργικότητα, η ακρίβεια των κινήσεων, τα φώτα, κτλ. Είναι επίσης ιδιαίτερα σημαντικό η παράσταση να είναι πρωτότυπη με στοιχεία μοναδικότητας. Σε μια παράσταση που είναι αφιερωμένη στο χορό, νομίζω ότι πρέπει να εφευρίσκονται διαρκώς νέοι τρόποι εκτέλεσης των κινήσεων και του τελικού τρόπου παρουσίασης.

Η Cantata είναι αφιερωμένη στην ιταλική κουλτούρα. Πώς αναμένεται να την προσλάβει το κυπριακό κοινό;
Νομίζω ότι το κυπριακό κοινό θα την προσλάβει θετικά. Η ανταλλαγή πολιτιστικών στοιχείων είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να συμβεί για τους λαούς, ειδικά αυτή την περίοδο που είναι ιδιαίτερα δύσκολη για όλο τον κόσμο. Η Cantata αντιπροσωπεύει ένα μέρος της ιταλικής κουλτούρας και το κυπριακό κοινό θεωρώ ότι θα την «αγκαλιάσει». Μπορώ να πω το ίδιο και για τη Rossini Cards.

+ Η πρώτη παράσταση θα δοθεί στις 30 Σεπτεμβρίου στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου και στις 3 Οκτωβρίου στο Κηποθέατρο Λεμεσού. Πληροφορίες τηλ. 22410181 και 25343341.

You May Also Like

Έφυγε από τη ζωή ο «αριστοφανικός» Θύμιος Καρακατσάνης

Πέθανε το Σάββατο 30 Ιουνίου και κηδεύεται τη Δευτέρα ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Θύμιος Καρακατσάνης. ...

Αmy | Με αντιδράσεις πάει στις Κάννες το ντοκιμαντέρ για την Γουάινχαουζ

Παραπλανητικό και αναληθές χαρακτηρίζει η οικογένεια της τραγουδίστριας Έιμι Γουάινχαουζ το ντοκιμαντέρ με τίτλο ...

Ο Μάρξ σε παιδικό βιβλίο και ταινία άνιμε στην Κίνα

Το ιστορικό, θεωρητικό έργο “Το Κεφάλαιο” (Das Kapital) του Καρλ Μαρξ σε εικονογραφημένη έκδοση ...

Επιστρέφει στη Λευκωσία το θεατρικό Μπαμ!

Το Σατιρικό Θέατρο σε συνεργασία με τις Παραπλεύρως Παραγωγές παρουσιάζουν το έργο ΜΠΑΜ! σε ...

Τα τσιαττιστά στην Ουνέσκο!

Ως ‘tsiattista poetic dueling’ προστέθηκαν τα περίφημα τσιαττιστά της Κύπρου, στον Παγκόσμιο Κατάλογο Άυλης ...

Υποψήφια για «Ολιβιέρ» η 11χρονη Κλειώ Δημητρίου

Το μιούζικαλ «Ματίλντα» οδηγεί την κούρσα των θεατρικών βραβείων Olivier και το βραβείο καλύτερης ...

X