Τριλογία «In Deep End» από το Αμφίδρομο Χοροθέατρο

Η επιβολή διαχωριστικών γραμμών είναι το σημείο εκκίνησης της Έλενας Χριστοδουλίδου, για μια χορογραφική τριλογία που παρουσιάζει στις 10, 13 και 16 Οκτωβρίου, σε Λεμεσό, Λευκωσία και Αθήνα, αντίστοιχα.

Η γνωστή χορογράφος και ιδρύτρια της ομάδας σύγχρονου χορού «Αμφίδρομο Χοροθέατρο», ονόμασε την τριλογία της In Deep End, θίγοντας μέσα απ’ αυτήν το εξουσιαστικό παιχνίδι της χειραγώγησης.

Εξουσία βήμα-βήμα

«H απαρχή της βίας είναι η παράλογη επιβολή διαχωριστικών γραμμών», αναφέρει στο σκεπτικό της τριλογίας της η Έλενα Χριστοδουλίδου, η οποία το τελευταίο διάστημα είναι ιδιαίτερα δραστήρια. Μόλις μέσα σε ένα μήνα έχουμε παρακολουθήσει δύο χορογραφικές της προτάσεις, ενώ η ίδια επιμελήθηκε και το Φεστιβάλ DanceWaves που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Για την τριλογία In Deep End, εξηγεί πως «οι διαχωριστικές γραμμές μοιάζουν διαρκώς έτοιμες να καταργηθούν αλλά δεν καταργούνται. Η παρατεταμένη παρουσία τους γεννά εξάντληση που εξασθενεί τις άμυνες και δημιουργεί την ανάγκη προσαρμογής στην παράλογη πραγματικότητα. Το εξουσιαστικό παιχνίδι της χειραγώγησης έχει πλέον επιβάλει τους κανόνες του».

Με αρχή το Κυπριακό

Για τη χορογράφο, πρώτο παράδειγμα βίαιου διαχωρισμού είναι το ίδιο το κυπριακό πρόβλημα και με αυτό ως αφετηρία, διαπραγματεύεται σταδιακά το αποτέλεσμα της ποδηγέτησης.
Έτσι, στο πρώτο μέρος της τριλογίας, η χορογράφος επιστρέφει στη δουλειά της με τίτλο «No Lines In The Horizon (Δεν υπάρχουν γραμμές στον ορίζοντα)».

Πρόκειται για ένα έργο το οποίο παρουσίασε στα Πενηντάχρονα της Κυπριακής Δημοκρατίας το 2010 και όπου θίγει το θέμα των εγκλωβισμένων που βρίσκονται στις δύο πλευρές της διαχωριστικής γραμμής.

Στο δεύτερο μέρος της τριλογίας παρουσιάζει το «BLA BLA BLA BLACK OUT», ένα έργο που την ίδια χρονιά παρουσίασε στην Πλατφόρμα Σύγχρονου Χορού. Το έργο «συμπυκνώνει σε μια μοναδική 20λεπτη ’χορογραφική εμπειρία’ την απελπιστική εξάντληση που γεννά η ’μετωπική’ σχέση των ανθρώπων με τον μοιρασμένο χώρο και τον ατελείωτο χρόνο».

Το τρίτο και τελευταίο έργο, με τίτλο «NO LAND», «αποδίδει τις βίαιες διαχωριστικές γραμμές εκτόνωσης που μεταφέρουν το ’άδικο’ της προσμονής για δικαίωση, στους πλέον ευάλωτους και εκτεθειμένους της κοινωνικής συνύπαρξης, στους μετανάστες».

Η τριλογία In Deep End είναι μια «καταγγελία» του διαχρονικού εξουσιαστικού παιχνιδιού της χειραγώγησης, αλλά δεν εξαντλείται σ’ αυτό. «Είναι, ταυτόχρονα, ένα ηχηρό μήνυμα – έκκληση χειραφέτησης προς τους ανθρώπους, ώστε να μπορούν -αν μη τι άλλο- να διεκδικούν δρόμους διαφυγής από τα όρια που τους επιβάλλονται».

+ Η πρώτη παράσταση θα δοθεί στις 10 Οκτωβρίου στο Θέατρο Ριάλτο και θα ακολουθήσει μια παράσταση στο Σατιρικό Θέατρο στις 13 Οκτωβρίου και στο Ίδρυμα Κακογιάννη στην Αθήνα στις 16 Οκτωβρίου. Εισιτήρια προς 12 και 6 ευρώ.

ΠΑΡΑΘΥΡΟ | ΠΟΛΙΤΗΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ©ΑΜΦΙΔΡΟΜΟ

 

You May Also Like

«Μήδειας Πείραμα»

Η Μήδεια, ένα αρχέτυπο, ένα θηλυκό σύμβολο. Η Μήδεια αποτελεί την αφορμή σχολιασμού της ...

Ο Αρχιεπίσκοπος διεκδικεί την Οικία Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου

Τη μετατροπή του Εθνολογικού Μουσείου (Οικία Χατζηγεωργάκη Κορνέσιου) σε Εκκλησιαστικό εντός του 2020 επιδιώκει ...

Ακούστε τα νέα τραγούδια του Leonard Cohen

Old Ideas είναι ο τίτλος της νέας δισκογραφικής δουλειάς του Leonard Cohen με την ...

Θερινό Σινεμά «Το Ρετρό» στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου

Ο Δήμος Λευκωσίας, το Δίκτυο Εθελοντών Λευκωσιάζω και το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου ...

Tίτος Πατρίκιος: «Για την Ελλάδα παραμένω πεισματικά αισιόδοξος»

Ο Τίτος Πατρίκιος εξέδωσε τη νέα του ποιητική συλλογή στα 83 του χρόνια παρομοιάζοντας ...

Πέθανε ο ηθοποιός Μαξ Φον Σίντοφ

Ο θρυλικός πρωταγωνιστής του Ινγκμαρ Μπέργκμαν που άφησε εποχή με την ταινία «Εξορκιστής», πέθανε ...

X