H δύναμη του ενός

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

* Δυο λόγια για την επικοινωνιακή στρατηγική του ΘΟΚ σχετικά με τη “Σαμία”.

* Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, η κίνηση να επανέλθει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης στην ομάδα των ηθοποιών είναι ορθότατη, ειδικά από τη στιγμή που αποφασίστηκε ο ΘΟΚ να πάει Επίδαυρο. * Θεωρώ, και λυπάμαι που το λέω, πως δεν θα τη βγάζαμε διαφορετικά.

* Ούτε τη δημοσιότητα που πήρε στην Ελλάδα θα έπαιρνε ο ΘΟΚ χωρίς τον Αλκίνοο, ούτε η προσέλευση του κοινού θα ήταν η ίδια.

* Παρ’ όλα αυτά, το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα δεν βασίζεται μόνο στον ίδιο.

* Επισκέπτομαι συχνά τη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης του οργανισμού και βλέπω σχεδόν αποκλειστικά αναρτημένες φωτογραφίες με τον Αλκίνοο ως Μοσχίωνα.

* Άδικο, όταν το βάρος της παράστασης το κρατά ο Κώστας Δημητρίου και το χάιλαϊτ, αν θέλετε, το σφραγίζει ο Σταύρος Λούρας.

* Ρώτησα αν είμαι υπερβολική. Και η απάντηση συναδέλφου ήταν πως έμαθε πως παίζει στην παράσταση η Φυρογένη όταν πήγε να τη δει!

* Επιπλέον, αυτό που μας λένε πάντα είναι πως το θέατρο είναι “άθλημα ομαδικό”. Πρώτος απ’ όλους, αυτό οφείλει να το σεβαστεί για το καλλιτεχνικό του προσωπικό ο οργανισμός.

* Πάντως αυτό που λένε οι υψηλά ιστάμενοι στον ΘΟΚ για τη βαρυσήμαντη παρουσία μας στην Επίδαυρο εν μέσω κρίσης ταιριάζει για μια άλλη παράσταση. * “Νεφέλες” ολέ!

* Σύννεφα βαριά πλακώσαν / Πάει η μητρική μας γλώσσα / Να τον, σαν την κλώσα ο Σωκράτης / Μαύρα σύννεφα πλημμύρα / Μαύρη και κακή μας μοίρα / Άτιμος καιρός και τρομοκράτης,
Νόμος έγινε η βία / Χρήμα η πιο βαριά θρησκεία / Και το θύμα πάντα ο πελάτης,
Χαρά στην μόρφωση / Την παραμόρφωση / Που ‘παθε ο βίος μας ο
ακαμάτης,
Στα φροντιστήρια / Δώσαμε πολλά στα φροντιστήρια / Έτσι φύγαν τα
εκατομμύρια / Έτσι μαρτυράνε οι πληγές,
Στα φροντιστήρια / Δίδακτρα βαριά εκατομμύρια / Δώδεκα θεοί, off-shore
πλυντήρια, Να ‘ρθει μια βροχή να γίνουν χτες.

* Σταμάτης Κραουνάκης, με τη φωνή της Αννίτας Σαντοριναίου.

* Και για να τελειώνουμε με τα θέατρα, απαιτήστε ΧΘΕΣ την κατάργηση της ηλίθιας προϋπόθεσης πως τα ελεύθερα θέατρα πρέπει να ανεβάζουν τέσσερις παραγωγές τον χρόνο για να παίρνουν επιχορήγηση.

* Τα λεφτά για τις χορηγίες -που μειώθηκαν πέρυσι- καθυστερούν, οι υπάλληλοι των θεάτρων μένουν απλήρωτοι περιμένοντας να δεήσει η κυβέρνηση να απελευθερώσει τα κονδύλια – που δεν έχει.

* Αλλά, πάνω απ’ όλα, να γίνονται τέσσερις μέτριες παραγωγές τον χρόνο, αντί δύο καλών, για παράδειγμα.

* Ειδάλλως κλείστε τα να πάμε σπίτια μας.

* Πολιτική του κω…! Αλλά δεν ήταν παντού, ανέκαθεν;

You May Also Like

Κριτική

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Είναι μια σημαντική αδυναμία η απουσία κριτικής από το πολιτιστικό ...

Λόγος ανείπωτος

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Κάθε χρόνο, τα ίδια Παντελάκη μου τα ίδια Παντελή ...

Είμαστε όλοι ανθέλληνες

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Ο Λεμεσιανός Γιάννης Οικονομίδης ήταν ο “Αθηναίος της εβδομάδας” ...

Διεκδίκηση και αλληλεγγύη

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Η είδηση του Αθηναϊκού Πρακτορείου που δεν αποτέλεσε είδηση, ...

Έξω οι Κύπριοι

* Με αφορμή τη βράβευση της ταινίας του Σταύρου Παμπαλλή στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της ...

Γιατί επείγει ένα restart στον πολιτισμό

«Αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία, κατανοούμε την απόγνωση. Το κουράγιο των δημιουργικών ανθρώπων να συνεχίζουν να ...

X