Νέοι και αρχαίοι

* Μια κουβέντα για το νέο δ.σ. της Ένωσης Σκηνοθετών Κύπρου: για πρώτη φορά στην προεδρία της Ένωσης μια γυναίκα, η Αλεξία Ρόιτερ, και άλλες δύο, η Ντάινα Παπαδάκη και η Τώνια Μισιαλή, ως γραμματέας και εκπρόσωπος κινηματογράφου αντίστοιχα. Έπεσε και το όριο ηλικίας κατά πολύ και οι κινηματογραφιστές δείχνουν τον δρόμο.

* Ήσυχα, χωρίς φωνασκίες, χωρίς να μεμψιμοιρούν, συνασπίζονται και δουλεύουν πολύ για την τέχνη τους. Οι νέοι σκηνοθέτες άρχισαν να δείχνουν πολύ καλή δουλειά, το κυπριακό κινηματογραφικό προϊόν βελτιώνεται, πάνε στο εξωτερικό και έρχονται με βραβεία.

* Με πολύ λιγότερα λεφτά απ’ όσα άλλοι συνάδελφοί τους καλλιτέχνες.

* Κι αυτό με φέρνει στον ΘΟΚ.

* Τελευταία λέξη για τον οργανισμό σε ό,τι αφορά τον διευθυντή του -όταν και εφόσον- κι ύστερα ό,τι θέλουν ας κάνουν.

* Λέξη που δεν αφορά τον ΘΟΚ, μόνο, αλλά αποτελεί μια γενική τοποθέτηση.

* Επειδή συζητείται πέρα-δώθε το θέμα των προσόντων εκάστου, τα πτυχία δεν είναι το μόνο κριτήριο για την τοποθέτηση ενός ανθρώπου σε ένα πόστο.

* Ναι, είναι η αφετηρία για την αξιολόγηση του καθενός. Η πρώτη ένδειξη, αν θέλετε, για το ποιος/α είναι αυτός/ή και τι κάνει.

* Όμως, οργανισμοί όπως ο ΘΟΚ, και δη η διευθυντική του θέση, αφορά ένα συνδυασμό προσόντων, που δεν περιορίζονται στη θεατρική τέχνη αλλά και στις διοικητικές ικανότητες, στον ενθουσιασμό, στο όραμα, στις διαπροσωπικές και δημόσιες σχέσεις.

* Οι έξι υποψήφιοι για τη διευθυντική θέση του οργανισμού είναι πάνω-κάτω γνωστοί και έχουμε όλοι [όπως δικαιούμαστε] την άποψή μας για τον καθένα.

* Εκείνο που δεν έχουμε, ευτυχώς, είναι το βάρος της απόφασης.

* Γι’ αυτό και το δ.σ. του ΘΟΚ που θα επιλέξει τον/την νέο/α διευθυντή/ρια του οργανισμού για τα επόμενα πέντε χρόνια, μάλλον θα πρέπει να λάβει την τελική του απόφαση χωρίς να τη νιώθει ως βάρος. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τη λάβει ελεύθερα, χωρίς συμβιβασμούς και επιπλέον… βαρίδια, κομματικά, κοινωνικά ή άλλα.

* And may the best wo/man win!

* Στο μεταξύ, ό,τι είναι να γίνει, ας γίνει γρήγορα. Πρώτο για να μην ‘βασανιζόμαστε’ άλλο, δεύτερο γιατί δεν είναι πόστο που… αγάλι-αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι. The show must go on, που λένε κι οι συγχωριανοί.

* Διότι άλλο ΘΟΚ κι άλλο… τμήμα Αρχαιοτήτων που συνεχίζει εδώ και… χρόνο (;) με δύο αναπληρώτριες διευθύντριες. Γιατί είναι τόσο δύσκολος ο διορισμός, δεν έχω καταλάβει ακόμα.

* Ίσως γιατί ο διευθυντής του τμήματος Αρχαιοτήτων έχει “απεριόριστες εξουσίες”, όπως τις αποκάλεσε ωρυόμενος την περασμένη βδομάδα στη Βουλή ο βουλευτής Γιώργος Γεωργίου.

* Πήραν και οι συνάδελφοι αυτό το “απεριόριστες εξουσίες” και το αναπαρήγαγαν στα ΜΜΕ τους. Οι ολιστικές προσεγγίσεις εκλείπουν απ’ αυτή τη χώρα, σε κάθε επίπεδο.

You May Also Like

“Το αισθητικό μέλλον της πόλης” – Η θέα το 1985

Γράφει η Χριστίνα Λάμπρου + “Είναι νομίζω κατάλληλη η στιγμή να σταθούμε για λίγο ...

Ο εχθρός είναι εντός

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως ·Ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η συνέντευξη του διευθυντή των Πολιτιστικών Υπηρεσιών ...

Για τον ναό

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Δεν ξέρω γιατί αλλά με ενοχλεί -ίσως υπερβολικά- έντονα ...

Επιθυμίες

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Ναι! Νέο ωράριο λειτουργίας για τον αρχαιολογικό χώρο και ...

Νοσταλγοί του Μίκυ Μάους

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Μια μεγάλη οικονομική αυτοκρατορία μπορεί να καταρρεύσει σαν χάρτινος ...

Τα όρια της τέχνης [του σκίτσου]

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Εκφράστηκαν όλες οι αμφιβολίες, διατυπώθηκαν όλες οι απόψεις, διαβάσαμε ...

X