Στέφανος Καράμπαμπας: “Αυτοκίνητα-Σύμβολα”

Γράφει η Χριστίνα Λάμπρου

Στιγμές, επεισόδια και σκέψεις από την προετοιμασία της έκθεσης “Αυτοκίνητα-Σύμβολα” αφηγείται ο Στέφανος Καράμπαμπας λίγο πριν τα εγκαίνια στις 5 Φεβρουαρίου

1. Η ζωγραφική δε θέλει πολλές κουβέντες γιατί οπωσδήποτε υπάρχει μια αφήγηση πάνω στο χαρτί. Εκεί είναι αυτό που θέλεις να πεις, αυτό που θέλεις να σχεδιάσεις ή να σχολιάσεις. Δε χωράει θεωρητική ανάλυση. Όσον αφορά την πλαστική πλευρά, εκεί τα πράγματα έχουν το ψάξιμό τους. Κάθε φορά που αρχίζεις ένα έργο, αρχίζεις από μια τελεία, ή από μια γραμμή ή από ένα σχήμα. Σιγά-σιγά, αυτό το πράγμα χρειάζεται και κάτι άλλο. Υπάρχει ένας διάλογος.

2. Κάθε έργο την ώρα που το φτιάχνω είναι μοναδικό για τον εξής λόγο: Όχι γιατί διαφέρει το ένα από το άλλο, αλλά γιατί διαφέρει η διαδικασία. Για παράδειγμα έχω ένα μεγάλο τελάρο, το ‘χω φτιάξει, το έχω τελειώσει και προσπαθώ να φτιάξω το πηχάκι γύρω-γύρω. Και βλέπω ότι εκείνη τη στιγμή το τελάρο κουνιέται και στραβώνει! Όχι ρε φίλε, έχει στραβώσει το τελάρο μου…. Δε ξέρω τι να κάνω. Και παιδεύομαι… Να βάλω σταυρούς, να το στηρίξω, να το φέρω από ‘δω και να το φέρω από ‘κει…. Το έφτιαξα, το ξάπλωσα στο πάτωμα και του είπα, “μπορεί με την υγρασία να στρώσεις λίγο”.

3. Ή, έχω ένα μικρό τελάρο, πανέμορφο. Μου άρεσε πάρα πολύ, λόγω του ότι ήταν και ένα παλιό Land Rover, το είχα κάνει πάνω σε μια στροφούλα και είχε ένα πανέμορφο ουρανό. Σκέφτηκα να το δουλέψω από πίσω και να του βάλω ακροβάτες. Ξέρεις τι γίνεται; Είναι ένας δρόμος που μοιάζει με την Ερμού και έχει σπίτια από τη μια και σπίτια από την άλλη. Και περνάει το Land Rover σε μια στροφή. Ενώ δούλευα, μου ‘ρθε η ιδέα να βάλω από πίσω σκοινάκια με ανθρωπάκια τα οποία να πηγαίνουν από τη μια στην άλλη πλευρά. Σαν ακροβάτες. Βλέποντας μετά το έργο από μπροστά, διαπιστώνω ότι φαίνονται τα ανθρωπάκια στη μπροστινή επιφάνεια. Με βάζουν δηλαδή τα έργα από μόνα τους σε δρόμους, που νόμιζα ότι θα ήταν εύκολοι αλλά είναι τελικά γεμάτοι εκπλήξεις.

4. Είναι αυτοκίνητα της δεκαετίας του εξήντα και του εβδομήντα, φωτογραφικά ζωγραφισμένα. Αλλά είναι και αυτό ένα ζωγραφικό κολάζ. Δηλαδή, τα αυτοκίνητα και τα κτήρια -γιατί είναι αστικά τα τοπία κυρίως- δε συναντήθηκαν ποτέ. Εγώ τα φέρνω να συναντηθούν. Αυτή είναι η διαδικασία.

5. Μ’ αρέσει να υπάρχει κάτι που να το βλέπει ο άλλος και μπορεί να του θυμίζει κάποια πράγματα ή μπορεί και όχι. Μπορεί να το ανακαλύπτει εκείνη τη στιγμή. Η ζωγραφική είναι έτσι, είναι αυτό το πράγμα. Δε χρειάζεται πολλές κουβέντες, χρειάζεται βλέμμα.

+ Η έκθεση με τίτλο “Αυτοκίνητα Σύμβολα” του Στέφανου Καράμπαμπα εγκαινιάζεται στην γκαλερί Αργώ την Τετάρτη, 5 Φεβρoυαρίου, στις 19:30 και θα παραμείνει ανοικτή μέχρι και τις 22.02.14.

Η έκθεση είναι αφιερωμένη στη Νίκη Μαραγκού.

Ώρες λειτουργίας, Δευτέρα – Παρασκευή 10.00 – 13.00 και 17.00 – 20.00, Σάββατο 10.00 – 13.00 Πληροφορίες: 22754009

You May Also Like

Βασίλης Λουλές : “Φιλιά εις τα παιδιά”

Συνέντευξη στη Χρύστα Ντζάνη | Φωτογραφία Παύλος Βρυωνίδης Ο Βασίλης Λουλές μιλά για το ...

Κωνσταντία Σωτηρίου: «Με εμπνέουν οι κοινές αξίες των Ε/Κ και Τ/Κ γυναικών»

Συνέντευξη στη Μιράντα Λυσάνδρου | Φωτογραφία Ελένη Παπαδοπούλου  Η Κωνσταντία Σωτηρίου είναι μια νέα ...

Αντρέας Κουτσόφτας: «Είδα την αγάπη με πιο καθαρό βλέμμα»

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου Επαναπροσδιορίζοντας τα όρια της αγάπης και του έρωτα, το έργο ...

ERGON ENSEMBLE:Δεν θα ήμασταν συγκρότημα, εάν δεν δίναμε συναυλίες με εξαιρετικές ερμηνείες…

Συνέντευξη στον Πέτρο Λαζάρου Οι Ergon Ensemble στις 12 Νοεμβρίου θα βρίσκονται στην Κύπρο ...

Γιάννης Αγησιλάου : Μεταξύ θεάτρου και αρχιτεκτονικής

Συνέντευξη στην Αναστασία Προκόπη Τάκη | Φωτογραφία: Ελένη Παπαδοπούλου Δεν είχε ποτέ υπόψη του ...

Φούρνος Γαλάτας: «Άννοιμα φύλλου» από το 1953

Γράφει η Κατερίνα Μιχάηλου Από τον αλευρόμυλο του παππού στη Γαλάτα που δώρισε στον ...

X