Γιάννος Δημητρίου

Ένα κυριακάτικο απόγευμα του Μάη του 2003 πήγαμε οικογενειακώς στην παραλία των Φοινικούδων στη Λάρνακα. Καθώς περπατούσαμε, ξαφνικά μπροστά μας ξεπροβάλλει ένα ανεπανάληπτο θέαμα. Πίσω από μια κεντρική παραλιακή καφετέρια βρίσκονταν σκαρφαλωμένα στα ερείπια του παλιού δημαρχείου της πόλης οι τεράστιοι εκσκαφείς, με τις πελώριες σιδερένιες χούφτες να κρέμονται σχεδόν πάνω από τα κεφάλια των θαμώνων, καθώς οι εργάτες δεν πρόλαβαν να καθαρίσουν τους σωρούς του κατεδαφισμένου κτηρίου τις προηγούμενες μέρες. Ο κόσμος καθόταν αμέριμνος σαν να μην συνέβαινε τίποτα και απολάμβανε τον απογευματινό καφέ με κουβέντα, χωρίς να δίνει καμία σημασία στο τοπίο που έμοιαζε με βομβαρδισμένη πολιτεία. Πρέπει να ομολογήσω ότι το ενδιαφέρον μου και η σπουδή να τρέξω πίσω στο σπίτι να πάρω τη φωτογραφική μου μηχανή πριν δύσει ο ήλιος ήταν καθαρά φωτογραφικό. Το αποτέλεσμα έκτοτε μου προκαλούσε συνειρμούς, πρώτα γύρω από το σουρεαλιστικό τοπίο που επικρατούσε στην ημικατεχόμενη πατρίδα μας με προσωπίδα τη φαινομενική ομαλότητα, ηρεμία και ευμάρεια κάτω από τα ερείπια των αντιστάσεών μας. Με την παρέλευση του χρόνου και τα όσα έχουν μεσολαβήσει με την οικονομική καταστροφή, οι σκέψεις επανέρχονται για να συμπληρώσουν εκείνο το σκηνικό της πλήρους αδράνειας, αυτήν τη φορά εν μέσω των χαλασμάτων και ερειπίων των ονείρων μιας ολάκερης γενιάς, ταυτόχρονα δε να βλέπουμε τις καφετέριες να αυξάνονται μέρα με τη μέρα και στην ουσία να λειτουργούν ως χώροι στάθμευσης νέων ανθρώπων.

Ημ. γέννησης: 11/9/1963

Σπουδές: BSc Chemical Eng., MBA-Finance, Michigan State University, ΗΠΑ

Eπιρροές: Η πρώτη επαφή με ένα βιβλίο από φωτογραφίες του Kertez γύρω στο 2000 που μου έδειξε ο Ιωάννης Γέρου με συγκλόνισε. Αργότερα η γνωριμία μέσω των διαλέξεων του Πλ. Ριβέλη με τους σπουδαίους φωτογράφους του 20ού αιώνα, Atget, Kertez, Brassai, Evans, Bresson, Frank, Arbus, Davidson, Winogrand, DeCarava και πολλούς άλλους.

High: Όταν κράτησα στα χέρια μου τη φωτογραφία που τράβηξε το 1932 πίσω από το Gare St. Lazare στο Παρίσι ο Henri Cartier-Bresson το 2007 στη Λευκωσία, κατά τη διάρκεια στησίματος της έκθεσης φωτογραφίας του που φιλοξένησε η Φωτοδός.

Low: Οι διάφορες συγκυρίες που με κράτησαν μακριά από τη συστηματική φωτογράφιση εδώ και λίγο καιρό.

Tip(s): Ποτέ μην νιώσεις απόλυτα σίγουρος για τη φωτογραφία που κάνεις. Η καλή φωτογραφία δύσκολα γίνεται και δεν είναι ποτέ εύπεπτη.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Μιχάλης Δημητρίου

Αυτή τη φωτογραφία την έβγαλα στο Παρίσι, στη γέφυρα Pont de l’Archeveche, τον Δεκέμβριο ...

Μιχαλάκης Ππαλής, EFIAP

Η φωτογραφία τραβήχτηκε τον Αύγουστο του 2010, κατά τη διάρκεια ενός φωτογραφικού ταξιδιού στο ...

Στάθης Ευσταθίου

Η λήψη της φωτογραφίας έγινε στις 26.5.2011 στην Ελλάδα και είναι από τον διεθνή ...

Δέσπω Πασιά

Η φωτογραφία τραβήχτηκε το 2010 και είναι μέρος μιας μελέτης των κομμωτηρίων της Λευκωσίας ...

Ανδρέας Κούτας

“Ο τύμβος, Μακεδονίτισσα, 1974” Στις 21 Ιουλίου 1974, στρατιωτική βοήθεια μοίρας καταδρομέων αναχωρεί από ...

Σεμπούγκ Βοσκεριτσιάν

Η φωτογραφία αυτή πήρε μέρος σε ένα διαγωνισμό που οργάνωσε το πολιτιστικό τμήμα της ...

X