O Aντρέας Tomblin πάει Νέα Υόρκη

Ο Αντρέας Tomblin συμμετέχει με τέσσερα έργα του σε μια ομαδική έκθεση σε γκαλερί της δημοφιλούς περιοχής Chelsea του Μανχάταν, στη Νέα Υόρκη, ως αποτέλεσμα της συμμετοχής του στον 29ο Chelsea International Fine Art (Competition).

Ο Τomblin έχει επιλεχθεί μαζί με άλλους 32 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο για να παρουσιάσει τη δουλειά του στην γκαλερί Agora, από τις 22 Αυγούστου μέχρι τις 11 Σεπτεμβρίου 2014.

Τους καλλιτέχνες επέλεξε ο κριτικός και επιμελητής εκθέσεων κ. Carlo McCormick.

Καταλαμβάνοντας τον έλεγχο με μια εκφραστική και ζωντανή αφαιρετική χρώματος και πινελιών, η εκτεταμένη τετράγωνη διάταξη εμποτίζει τη δυναμικότητα των έργων του με μια ισχυρή παρουσία.

Αντιπαραθέτοντας το γνωστό με τα άγνωστα βάθη του μυαλού, ο Tomblin κτίζει τα έργα του χρησιμοποιώντας ακρυλικές μπογιές σε καμβά, με ένα ενεργό διερευνητικό σημάδι από ευρεία και σαρωτική υφή, οφιοειδή γραμμή και επίπεδη σταθερότητα.

tomblin2Ο Tomblin εξηγεί:

«Η μουσική είναι η διαδρομή που ήθελα να ακολουθήσω για να την εξερευνήσω μέσω των έργων μου. Προσπαθώντας να αποκωδικοποιήσω τη γλώσσα της μουσικής και να την μεταφράσω σε οπτική γλώσσα ήταν κάτι που με ενδιέφερε εδώ και μερικά χρόνια.

Ο Miles Davis είναι ένας καλλιτέχνης τον οποίο εκτιμώ και θαυμάζω. Άλλαξε το πρόσωπο της μουσικής Jazz τέσσερις ή πέντε φορές σύροντας την, κλωτσώντας την και κραυγάζοντας την σε διαφορετικές κατευθύνσεις και πάντοτε πρόσφερε μια φρέσκια προοπτική στο είδος της και στους ακροατές της.
Το ‘Bitches Brew’ είναι από τα άλμπουμ που πραγματικά σε προκαλεί ως ακροατή. Σε μεταφέρει σε ένα ταξίδι το οποίο έχει πολλές ανατροπές και στροφές. Ένα ταξίδι το οποίο δεν θα είναι ποτέ το ίδιο κάθε φορά που το ακούς, ένα ταξίδι από μοναδικά πολύπλευρα μέρη και επίπεδα τα οποία ξεδιπλώνονται για να δημιουργήσουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία. Το ‘Bitches Brew’ άλμπουμ το είδα σαν το τέλειο τονωτικό για τη δουλειά μου, καταλύτη τον οποίο όχι μόνο θα με προκαλούσε σαν καλλιτέχνη, αλλά επίσης το ακροατήριο της δουλειάς μου. Το ‘Bitches Brew’ επικοινωνεί και σχετίζεται όχι μόνο με τη φάση της ιστορίας που έχει συλληφθεί, αλλά επικοινωνεί μία ενέργεια η οποία σχετίζεται με τη σημερινή κοινωνία.

Το άλμπουμ είναι μια περίπλοκη συλλογή από μουσικές συνθέσεις οι οποίες ‘συναρμολογήθηκαν’ από τον Miles Davis και τον παραγωγό Teo Macero μέσω επεξεργασίας. Το αποτέλεσμα ακούγεται σαν απρογραμμάτιστη συνάντηση jamming, μια ωμή εκτέλεση αυτοσχεδιασμού, και ως ένα σημείο είναι.
‘Όμως όσο αυτοσχεδιασμό χρησιμοποιούσαν στην αίθουσα μονταρίσματος, τόσο χρησιμοποιούσαν και στο στούντιο ηχογράφησης. Η μουσική απαιτεί λεπτομερή έλεγχο για να πετύχεις ολοκληρωμένη οπτική μετάφραση, αλλά ήταν πολύ σημαντικό για μένα να αποδώσω μέσω του συνόλου της δουλειάς μου τα ίδια χαρακτηριστικά που παρουσιάστηκαν στο στούντιο ηχογράφησης. Για να το πετύχω αυτό, το τελικό οπτικό αποτέλεσμα δεν λήφθηκε υπόψη στη συνολική διαδικασία δημιουργώντας τα έργα.

Τα έργα έπρεπε να πάρουν τη μορφή μιας αυτοσχέδιας εκτέλεσης με τον Miles Davis ως καλλιτεχνικό διευθυντή. Ανταποκρίθηκα στη μουσική, στους ήχους και ήμουν ανοιχτός σε όποια κατεύθυνση με έπαιρνε. Το αποτέλεσμα έπρεπε να ήταν αυθόρμητο και να παραμείνω αληθινός στη μουσική.

Τα πορτρέτα [τα τρία που έχουν επιλεχθεί και θα είναι μέρος της έκθεσης στην Νέα Υόρκη] έχουν διαμορφωθεί με ελαφρά διαφορετικό τρόπο, τα πολυεπίπεδα του ήχου τα οποία συναρμολογούν τις μουσικές συνθέσεις, έχουν αποσυναρμολογηθεί ακουστικώς για να έχει σχέση μόνο ένα μουσικό όργανο στο συγκεκριμένο μουσικό το οποίο θα ακουστεί και η ίδια φιλοσοφία που έχει εφαρμοστεί στο κάθε κομμάτι ξεχωριστά, θα εφαρμοστεί σε εκείνο το ένα συγκεκριμένο όργανο.

Η προσωπικότητα, η τοποθέτηση του μέσα στη μουσική σύνθεση, η σειρά  των ήχων, του ρυθμού, της διάθεσης και το κενό μεταξύ των ήχων, όλα αυτά τα στοιχεία συμβάλλουν στη μορφή των οπτικών πορτραίτων.

Πιστεύω ότι τα έργα αυτά είναι αυτόνομα, και από απόψεως αισθητικής ποιότητας, αλλά τα μηνύματα που τα έργα αυτά προσπαθούν να μεταφέρουν μπορούν να γίνουν ολοκληρωτικά αντιληπτά ή να εκτιμηθούν, όταν τα βλέπεις ακούοντας τη μουσική. Μόνο τότε η απάντηση που έχει προωθηθεί, θα εκδηλωθεί.»

Ο Andreas Tomblin αποφοίτησε από το Leicester Polytechnic UΚ με 1st class BA Hons degree στις Γραφικές Τέχνες (με ειδικότητα Illustration) και εν συνεχεία από το De Montfort University UK όπου πήρε MA στο Design & Manufacture.

Έχει εκθέσει δουλειά του σε γκαλερί στην Κύπρο, στο Ηνωμένο Βασίλειο, Κίνα, Φιλανδία, Αίγυπτο, Λίβανο, Ρουμανία, Λευκορωσία και Ηνωμένες Πολιτείες. Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Κίνα, Κύπρο, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα και Βέλγιο. Επίσης έχει κάνει εικονογράφηση και γραφικά στη Βρετανία και άλλες χώρες. Δουλειά του στην εικονογράφηση έχει παρουσιαστεί στο Graphics International Magazine, στο The AOI Creative Review Illustrators annual και το 2009 ακαδημαϊκή εργασία του επιλέγηκε και δημοσιεύτηκε στο βιβλίο των Steve Heller και Lita Talarico ‘Design School Confidential’.

Δίδαξε σε διάφορα πανεπιστήμια στο Ηνωμένο Βασίλειο και από το 2003 διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στο τμήμα Design and Multimedia.

Είναι μέλος του Ε.ΚΑ.ΤΕ. και Σωματείο Εικαστικών Καλλιτεχνών (Κύπρου).

+ Για περισσότερες πληροφορίες http://www.atomblin.com

 

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Δέκα ταινίες διεκδικούν το ευρωπαϊκό βραβείο LUX 2015

Ανακοινώθηκαν οι δέκα ταινίες που διεκδικούν το κινηματογραφικό βραβείο LUX 2015 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. ...

Πέθανε ο κριτικός λογοτεχνίας Χάρολντ Μπλουμ

Ο Χάρολντ Μπλουμ, ίσως ο σημαντικότερος και πιο υποβλητικός κριτικός λογοτεχνίας των μεταπολεμικών χρόνων, ...

Ταινίες με περγαμηνές στο Αρχοντικό Ιεροδιακόνου

Τη στοχαστική φράση του Μαγκρίτ «Ceci n’est pas une pipe» θυμίζει η θεματική που ...

Νίκος Αναστασιάδης | «Φτωχότερη η πολιτιστική ζωή του τόπου»

Φτωχότερη είναι η πολιτιστική ζωή της Κύπρου μετά την απώλεια του Εύη Γαβριηλίδη, δηλώνει ...

The Sounding Museum στο Πολιτιστικό Ίδρυμα Τράπεζας Κύπρου

Εναν ιδιαίτερο μουσικό περίπατο προτείνει για την Ευρωπαϊκή Νύχτα Μουσείων το Πολιτιστικό Ίδρυμα της ...

Κύπρος: Πικράθηκα στα ελληνικά, πληγώθηκα στα τούρκικα [ποίημα & εικόνες]

Με θερμό χειροκρότημα υποδέχθηκε τους Νίκο Αναστασιάδη και Μουσταφά Ακιντζί το κοινό στο Θέατρο ...

X