Ο Γκλυν Χιούζ έφυγε από τη ζωή

Έφυγε τα ξημερώματα από τη ζωή σε ηλικία 83 ο Γκλυν Χιούζ, ένας σημαντικός ζωγράφος και κριτικός τέχνης ο οποίος άφησε το στίγμα του στην σύγχρονη εικαστική σκηνή.

Η καρδιά του Γκλυν Χιούζ σταμάτησε τα ξημερώματα στο Γενικό Νοσοκομείο Λεμεσού, όπου είχε μεταφερθεί από το Σωκράτειον Μέλαθρο Ευγηρίας στο οποίο διέμενε το τελευταίο διάστημα.

«Η Κύπρος με έκανε ζωγράφο», είχε δηλώσει σε συνέντευξή του στο Π ο Γκλυν Χιούζ, ο οποίος γεννήθηκε στην Ουαλία το 1931, σπούδασε ζωγραφική, σκηνογραφία και ενδυματολογία στο Γιορκσάιρ και ήρθε στην Κύπρο ως δάσκαλος το 1956.

«Μεγάλωσα σε μια βιομηχανική πόλη της Ουαλίας. Οι άνθρωποι που δούλευαν στα εργοστάσια μάθαιναν να μιλούν αγγλικά. Και έτσι μεγάλωσα σε μια καθ’ όλα ουαλική πόλη, όπου όμως εν τέλει κανείς δεν μιλούσε ουαλικά.

Όταν πήγα σχολείο, αυτοί που μιλούσαν ουαλικά είχαν κάποια προνόμια – ήταν θέμα πολιτικής. Αποφάσισα έτσι να μάθω ουαλικά, αλλά κατέληξα να γελοιοποιηθώ από κάποιους συμμαθητές μου. Γιατί αυτοί που με χλεύαζαν ήταν ηλίθιοι Ουαλοί εθνικιστές. Η εμπειρία αυτή για μένα υπήρξε καθοριστική. Η γλώσσα, αντί για μέσο επικοινωνίας, υπήρξε ένας τεράστιος φραγμός.
Όταν έφθασα στην Κύπρο, αποφάσισα να παρακολουθήσω μαθήματα ελληνικών. Μάντεψε τι; Μετά τη πρώτη μου μέρα, το κτήριο βομβαρδίστηκε από εθνικιστές. Και έτσι δεν πήγα πίσω την επομένη. Αυτό ήταν το 1956»

Ο Γκλυν Χιουζ είναι ένας από τους ανθρώπους που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη τέχνη στην Κύπρο όπως τη γνωρίζουμε, όχι μόνο μέσα από μια συνεπή και σημαντική εικαστική παραγωγή, αλλά και μέσα από μια δραστηριότητα που δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την ενεργό συμμετοχή του κοινού στα πολιτιστικά δρώμενα. Η ίδρυση της γκαλερί «Απόφαση» με τον επιστήθιό του φίλο Χριστόφορο Σάββα, υπήρξε ορόσημο στο κυπριακό πολιτιστικό τοπίο, και είναι στην αυλή του χώρου αυτού που το κοινό ήρθε για πρώτη φορά σε επαφή με τολμηρές για την εποχή και καινοτόμες μορφές τέχνης, όπως τα χάπενιγκ.

Παράλληλα, δεν μπορεί κανείς να μην αναφέρει την κριτική γραφή του Χιουζ, που -αν και προσαρμοσμένη στην κυπριακή ευγένεια σπάνια υπήρξε αρνητική- αποτελεί σημείο αναφοράς στην διαμόρφωση της εικαστικής σκηνής της Κύπρου.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ©ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

O Mικελάντζελο αποτύπωσε το ανθρώπινο κυκλοφορικό σύστημα, εκατό χρόνια πριν την επιστήμη

Ο εμβληματικός καλλιτέχνης Μικελάντζελο προχώρησε στην αποτύπωση του ανθρώπινου κυκλοφορικού συστήματος στο αριστούργημά του ...

«Τo Μαράζι της Φωτούλας» για πρώτη φορά στην Λεμεσό

Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, σε μια εποχή που στο νησί της Αφροδίτης ...

“Μέλος Οικογένειας” στον Καναδά

Η ταινία του Μαρίνου Καρτίκκη με τίτλο “Μέλος Οικογένειας” θα εκπροσωπήσει την Κύπρο στο ...

«ΒΥΟΒ + Ο» στο Φυτώριο Εικαστικής Καλλιέργειας

Επτά καλλιτέχνες παρουσιάζουν για δύο μέρες τη δουλειά τους στο Φυτώριο Εικαστικής Καλλιέργειας, στη ...

Νέα παραγωγή από τη θεατρική ομάδα Παράσιτα

Η θεατρική ομάδα παράσιτα, μετά την πρώτη της παραγωγή PESTS, επανέρχεται με το επιτυχημένο ...

Τα Μουσεία της Κύπρου γιορτάζουν τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων 2015

Με τη συμμετοχή 20 μουσείων θα γιορτάσει τη Διεθνή Ημέρα Μουσείων (18 Μαΐου) και ...

X