Ερατώ Καντούνα EFIAP/b

Η λήψη της φωτογραφίας αυτής έγινε πριν από δύο περίπου χρόνια, στην περιοχή του Δημόσιου Κήπου [Ακτή Ολυμπιών] της Λεμεσού.

Τον χειμώνα, εκατοντάδες γλάροι βρίσκουν καταφύγιο στην παραλία και τους κυματοθραύστες και κάθε τόσο πετούν πέρα-δώθε δημιουργώντας ένα πολύ όμορφο θέαμα. Αρκετοί συμπολίτες μας φθάνουν καθημερινά εδώ και τους ρίχνουν τροφή. Στην προσπάθειά τους να αρπάξουν την τροφή, δημιουργούν ένα πανδαιμόνιο με το πέταγμα και το κρώξιμό τους. Η φωτογραφία αυτή είναι έγχρωμη, χωρίς καμία επέμβαση στο Photoshop [όπως πιστεύουν πολλοί] – δεν συνηθίζω να μετατρέπω τις φωτογραφίες μου. Το φόντο με τους γλάρους και την ομπρέλα αποδόθηκε σαν ασπρόμαυρο και ξεχωρίζει έντονα το κόκκινο χρώμα στις καρέκλες.

Η θάλασσα ήταν πάντα το αγαπημένο μου θέμα.

Ημερ. γέννησης: 14 Οκτωβρίου 1953

Σπουδές: Τέλειωσα το σχολείο στην Αμμόχωστο. Ασχολήθηκα με τη φωτογραφία από τα μαθητικά μου χρόνια και θεωρώ τον εαυτό μου αυτοδίδακτο. Είμαι από τα ιδρυτικά μέλη της Φωτογραφικής Εταιρείας Κύπρου [Τμήμα Λεμεσού] το 1984 και από τότε μέλος του συμβουλίου.Παρακολούθησα σεμινάρια φωτογραφίας και ασχολήθηκα πάρα πολύ με την εμφάνιση και τύπωμα ασπρόμαυρης φωτογραφίας στον σκοτεινό θάλαμο. Το 2009 μου απενεμήθη ο διεθνής φωτογραφικός τίτλος EFIAP/b [Excellence Federation International de l’art Photographique/bronze] της Διεθνούς Φωτογραφικής Ομοσπονδίας FIAP. Είμαι η πρώτη γυναίκα φωτογράφος στην Κύπρο [και Ελλάδα] με τον τίτλο αυτό και η μόνη μέχρι στιγμής.

Επιρροές: Όταν άρχισα να φωτογραφίζω δεν είχα καμία επιρροή.
Θαυμάζω τη δουλειά του Sebastiao Salgado, του Henri Cartier-Bresson και της μεγάλης Ελληνίδας φωτογράφου Nelly που τόλμησε τη δεκαετία του 1920 να φωτογραφίσει γυμνή χορεύτρια στην Ακρόπολη.

High : Όταν παρουσίασα την πρώτη ατομική μου έκθεση σε Λεμεσό και Λευκωσία με 70 ασπρόμαυρες φωτογραφίες [τυπωμένες στον σκοτεινό θάλαμο] και απέσπασε πολύ καλές κριτικές. Επίσης οι εμπειρίες από τα ταξίδια μου σε χώρες μακρινές [Ινδία – Νεπάλ – Κίνα – Βιετνάμ – Μαρόκο – Τυνησία και πολλές άλλες] με φωτογραφικό ενδιαφέρον.

Low : Μπαίνοντας σε εκθεσιακό χώρο είδα αναρτημένο στον τοίχο πίνακα ζωγραφικής το θέμα του οποίου είχε παρθεί από δική μου φωτογραφία.

Tip: Πολλές φορές η πρώτη ερώτηση που κάνουν σε έναν φωτογράφο βλέποντας μια καλή φωτογραφία είναι: με ποια μηχανή την έβγαλες; Το σημαντικότερο είναι το μάτι που βρίσκεται πίσω από τη μηχανή να προσέχει και να παρατηρεί, όχι απλώς να βλέπει. Σίγουρα μια καλή φωτογραφική μηχανή παίζει σημαντικό ρόλο.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Στέλιος Καλλινίκου

Η φωτογραφία με τίτλο Flash είναι μια εικόνα που μου αρέσει ιδιαίτερα. Το φλας ...

Iσμήνη Χαχολιάδου

Δεν έχω αγαπημένη φωτογραφία. Αυτή είναι από ένα ακόμη project που είναι σε εξέλιξη ...

Χάρης Πελλαπαϊσιώτης

Η φωτογραφία ανήκει σε μια σειρά φωτογραφιών με τίτλο Not Yet. Δεν υπάρχει καμία ...

Γιώργος Νικολάου

Αυτή τη φωτογραφία την έβγαλα στο μετρό στο Κίεβο τον χειμώνα του 2010. Θα ...

Στέφανος Κουρατζής

Πρώτες μέρες Απριλίου 2012 και η μέρα ξεκινά νωρίς ενώ τα στοιχεία, φυσικά και ...

Μιχάλης Δημητρίου

Αυτή τη φωτογραφία την έβγαλα στο Παρίσι, στη γέφυρα Pont de l’Archeveche, τον Δεκέμβριο ...

X