Γλυπτό του Παρθενώνα «δανεικό» στη Ρωσία

Για πρώτη φορά απ’ όταν μεταφέρθηκαν στη Μεγάλη Βρετανία, ένα από τα μάρμαρα του Παρθενώνα εγκαταλείπει τη χώρα για να εκτεθεί στο Μουσείο Ερμιτάζ, της Αγίας Πετρούπολης στη Ρωσία.

Πρόκειται για το ακέφαλο γλυπτό του Ιλισσού, το οποίο μεταφέρθηκε ήδη στη Ρωσία με άκρα μυστικότητα και θα παρουσιάζεται από την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μουσείο Ερμιτάζ, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 250 χρόνια λειτουργίας του μουσείου.

Το γλυπτό θα παραμείνει στην Αγία Πετρούπολη έως τις 18 Ιανουαρίου.

Σε δηλώσεις του σε βρετανικά μέσα ενημέρωσης, ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου Νιλ ΜακΓκρέγκορ ανέφερε ότι το μουσείο άνοιξε τις πόρτες του πέντε χρόνια πριν το Ερμιτάζ και πως τα δύο ινστιτούτα είναι «τα πρώτα σπουδαία μουσεία του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού». 

Πρόσθεσε πως «το Βρετανικό Μουσείο είναι ένα μουσείο του κόσμου, για τον κόσμο και τίποτε δεν αντανακλά αυτό το στοιχείο περισσότερο από τον δανεισμό του γλυπτού στο Ερμιτάζ».

Όσο για το πολιτικό υπόβαθρο αυτής της κίνησης, και με δεδομένες τις ψυχρές σχέσεις μεταξύ Ρωσίας και δύσης μετά την διένεξη στην Ουκρανία, ο ΜακΓκρέγκορ ανέφερε ότι «οι πολιτικές αμφότερων των μουσείων είναι πως όσο πιο ψυχρές είναι οι σχέσεις των κυβερνήσεων, τόσο πιο σημαντική καθίσταται η σχέση των μουσείων».

Ο δανεισμός του γλυπτού στην Ρωσία επαναφέρει στο προσκήνιο το διαχρονικό αίτημα της Αθήνας για επιστροφή των μαρμάρων στην Ελλάδα.

«Το Βρετανικό Μουσείο είναι ο πιο γενναιόδωρος δανειστής στον κόσμο», σχολίασε ο ΜακΓκρέγκορ διευκρινίζοντας ότι δεν μπορεί να υπάρξουν συνομιλίες με την ελληνική κυβέρνηση σχετικά με τον δανεισμό των γλυπτών στην Ελλάδα, από τη στιγμή που οι Έλληνες έχουν ξεκαθαρίσει πως όταν πάρουν τα γλυπτά, δεν θα πρόκειται να τα επιστρέψουν.

ΠΗΓΗ: GUARDIAN

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Το εν λόγω γλυπτό. Dylan Martinez/Reuters

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Η Paravan ψάχνει… σκύλο που μιλά

Αν είδατε την πιο πάνω φωτογραφία στην πόλη και δεν ξέρετε ποιος, πώς και ...

Η Μέριλιν Μονρόε το πρόσωπο των Καννών

Μια σαγηνευτική Μέριλιν Μονρόε κοσμεί τη φετινή αφίσα του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, η ...

The Journal: φωτογραφίζοντας την καθημερινότητα στην καραντίνα

Περισσότερες από 400 γυναίκες από όλον τον κόσμο συμμετέχουν στο «The Journal (Το Ημερολόγιο)», ...

Σηκώνει αυλαία το Καλοκαιρινό Φεστιβάλ Χορού

Με τη νέα χορογραφική δουλειά της Λίας Χαράκη και την ομάδα .pelma ξεκινά στη ...

Αυλαία με πολεμικές τέχνες στην Μπερλινάλε

Η νέα ταινία του Κινέζου σκηνοθέτη Γουόνγκ Καρ Βάι, με τίτλο The Grandmaster, σηκώνει ...

Οι 21 ταινίες που διεκδικούν τον Χρυσό Λέοντα στο 76ο Φεστιβάλ της Βενετίας

Λιγότερο Χόλιγουντ και περισσότερες καλλιτεχνικές αναζητήσεις προσφέρει το φετινό 76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, ...

X