Πολιτιστικό… αποχετευτικό;

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

* Ήδη από την πρώτη μέρα ανακοίνωσης του ονόματος του Γιώργου Παπαγεωργίου στη θέση του νέου διευθυντή του Θεάτρου Ριάλτο, μετά την αποχώρηση της Γεωργίας Ντέτσερ, υπήρξαν αντιδράσεις για τον διορισμό. Έντονες αντιδράσεις.

* Σημαίνουσα προσωπικότητα της Λεμεσού έκανε λόγο για “στημένο παιχνίδι”, άλλοι διερωτάτο πώς γίνεται ο κ. Παπαγεωργίου να ήταν μερικές μέρες πριν πρόεδρος του δ.σ. του Θεάτρου Ριάλτο και έπειτα να διεκδικεί τη θέση του διευθυντή.

* Ειπώθηκαν και διάφορα περί κομμάτων, ως προς το σε ποιο κόμμα πρόσκειται ο κ. Παπαγεωργίου…

* Οι αντιδράσεις περιορίστηκαν στα κοινωνικά δίκτυα και δη σε επίπεδο κουτσομπολιού.

* Μέχρι προχθές, οπότε έφτασε στα inbox των πολιτιστικών συντακτών μια επιστολή μακροσκελής και υπογεγραμμένη από τον σκηνοθέτη, ηθοποιό και ιδρυτή της θεατρικής ομάδας Fresh Target Theatre Ensemble, Πάρι Ερωτοκρίτου.

* Η επιστολή δημοσιεύθηκε χθες αυτούσια στην εφημερίδα “Πολίτης” ενώ για όσους δεν την έχουν διαβάσει, είναι αναρτημένη και στην ιστοσελίδα του Παραθύρου, στη διεύθυνση www.parathyro.com.

* Ο κ. Ερωτοκρίτου αναφέρει ότι και ο ίδιος συμμετείχε στη διαδικασία επιλογής του υποψηφίου για τη θέση του διευθυντή του Θεάτρου Ριάλτο, θεωρεί ωστόσο πως εγείρονται σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με τη δεοντολογία, την ηθική, την αμεροληψία αλλά και τη δημοκρατικότητα της διαδικασίας πρόσληψης.

* Δεν έχει σημασία να γραφτούν ξανά τα επιχειρήματα του κ. Ερωτοκρίτου. Ο καθένας μπορεί να διαβάσει την επιστολή και να εξαγάγει τα συμπεράσματά του. Το δε Συνεργατικό Ταμιευτήριο Λεμεσού οφείλει να τοποθετηθεί δημόσια. Και εμείς, οι δημοσιογράφοι, οφείλουμε να αναζητήσουμε κατά πόσο ευσταθούν ή όχι τα γραφόμενά του.

* Η σημαντικότερη τοποθέτηση του κ. Ερωτοκρίτου θεωρώ πως βρίσκεται σε μια πρόταση: “Με την επώνυμη αυτή τοποθέτηση [επιθυμώ] να συμβάλω στην κουλτούρα της διαφάνειας η οποία πρέπει επιτακτικά να εδραιωθεί σ’ αυτή την κατά τα άλλα ευρωπαϊκή χώρα”.

* Ο Πάρις Ερωτοκρίτου θέτει ένα εξαιρετικά σημαντικό ζήτημα το οποίο πρέπει, επιτέλους, να απασχολήσει τον καθένα και δη τους πολιτιστικούς φορείς.

* Πώς λειτουργεί ένας κρατικός φορέας; Και πώς οφείλει να λειτουργεί, όταν τα χρήματα προέρχονται από τους φορολογούμενους;

* Την ίδια χρονική στιγμή ήρθε στην επικαιρότητα και ο φετινός προϋπολογισμός του ΘΟΚ, μαζί με την περιβόητη απόφαση του υπουργείου Οικονομικών να μην δημιουργηθεί η θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή, αφήνοντας τον Οργανισμό ακέφαλο για ακόμη ένα χρόνο.

* Λύσεις υψηλού επιπέδου.

* Για να μην παρεκκλίνουμε, όμως, από το θέμα μας, τόσο η κοινωνική αντίδραση [μέσα από σελίδες κοινωνικής δικτύωσης] όσο και η επίσημη τοποθέτηση σε μια επώνυμη επιστολή, οφείλουν να προβληματίσουν το Θέατρο Ριάλτο [τόσο το δ.σ. του όσο και τους χρηματοδότες του].

* Πόσο θα αμφισβητηθεί η διαδικασία πρόσληψης του κ. Παπαγεωργίου αν δούμε ότι κάνει βήματα προόδου στο Ριάλτο; Θα κριθεί, δηλαδή, εκ του αποτελέσματος ή παραμένει σημαντικός ο τρόπος πρόσληψής του;

* Κι αν προσλαμβανόταν με ανάθεση θα ήμασταν ευχαριστημένοι; Ή θα διαμαρτυρόμασταν και σε αυτή την περίπτωση γιατί πρόκειται για μια σημαντική θέση στην οποία όλοι έχουν δικαίωμα; * Το πολύ ενοχλητικό, πάντως, είναι πως οι “παίκτες” είναι πάντα οι ίδιοι. Τόσο λίγοι είμαστε; Ή τόσο μικροί;

You May Also Like

Για ποια εμπιστοσύνη μίλησε η υπουργός;

Ο δανεισμός έργων του Πικάσσο είναι απόδειξη εμπιστοσύνης στον επαγγελματισμό του Κυπριακού Μουσείου και ...

Money – [bit.ly/1bZACgn]

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Κραυγή αγωνίας για τη σχολή του Στας Παράσκου στη ...

Για το θέατρο

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως *Ζητούμε επιτακτικά να φύγουμε από τον ΘΟΚ”, ήταν η δήλωση ...

Η Τεχνική Επιτροπή Πολιτισμού

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Σε πολύ διαφορετικό πνεύμα κινήθηκαν η ε/κ και η ...

Για το σινεμά στην Ευρώπη

  ·     Κάθε ταινία λέει μια ιστορία. Είτε αυτή λέγεται ευρωπαϊκή είτε χολιγουντιανή, εναλλακτική ...

Πέρσες του Αισχύλου

Γράφει ο Χρίστος Λαζανιάς Βρεθήκαμε στην πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης παράστασης του ΘΟΚ την περασμένη ...

X