Το δ.σ. του Ριάλτο στηρίζει τον νέο διευθυντή

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

Τη στήριξή του προς τον νέο διευθυντή του Θεάτρου Ριάλτο, Γιώργο Παπαγεωργίου, ανέδειξε με σαφή τρόπο χθες το διοικητικό συμβούλιο του θεάτρου της Λεμεσού.

Στην πρώτη συνέντευξη Τύπου του νέου δ.σ. και του νέου διευθυντή του Ριάλτο, δόθηκαν απαντήσεις σχετικά με δημοσιεύματα που ήρθαν στο φως και έκαναν λόγο για παρατυπίες στη διαδικασία πρόσληψης του νέου διευθυντή, ενώ έγινε αναφορά και στους αμέσως επόμενους στόχους του θεάτρου, το οποίο προσανατολίζεται σε ιδιώτες για την ενίσχυση των εσόδων του. Η χθεσινή συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο Ριάλτο στην παρουσία του διευθυντή Γιώργου Παπαγεωργίου, του προέδρου του δ.σ. Κίκη Καζαμία και των μελών Αντώνη Γεωργίου, Μαρίας Κυριάκου, Ανθής Ζαχαριάδου, Πέτρου Κύζα και Έλενας Αντωνίου.

Καλωσόρισμα

Τον λόγο πήρε πρώτος ο κ. Καζαμίας, ο οποίος αξίζει να σημειωθεί ότι ήταν γενικός διευθυντής του Συνεργατικού Ταμιευτηρίου Λεμεσού το 1999, όταν το ανακαινισμένο Ριάλτο άνοιξε τις πύλες του στο κοινό.

«Τώρα είμαι στην άλλη όχθη», ανέφερε ο κ. Καζαμίας προτού καλωσορίσει τον Γιώργο Παπαγεωργίου στην «οικογένεια του Ριάλτο».

Ο κ. Καζαμίας τόνισε τη στήριξη του δ.σ. του θεάτρου στον Γιώργο Παπαγεωργίου και στην απόφαση του Συνεργατικού Ταμιευτηρίου Λεμεσού (ΣΤΛ), ιδιοκτήτη του Ριάλτο, να αναθέσει σ’ αυτόν τη διεύθυνση του λεμεσιανού θεάτρου μετά τη μακρά, 16ετή, θητεία της Γεωργίας Ντέτσερ.

«Προσμένουμε να ξεδιπλώσει όλες του τις αρετές, τις γνώσεις και την πείρα από την προϋπηρεσία του. Αναλαμβάνει ένα πόστο στο οποίο η προκάτοχός του [σ.σ. Γεωργία Ντέτσερ] έχει παράξει αξιόλογο έργο», σημείωσε ακόμη ο κ. Καζαμίας, μιλώντας και εκ μέρους των μελών του δ.σ.

Υπενθυμίζεται ότι το νέο διοικητικό συμβούλιο του Ριάλτο δεν είχε εμπλοκή στην ανάδειξη του νέου διευθυντή, καθώς διορίστηκε μέρες μετά την παραίτηση της κ. Ντέτσερ και δεν θα μπορούσε να αναλάβει την ευθύνη διορισμού του νέου διευθυντή, την οποία ανέλαβε, ως εκ τούτου, το Συνεργατικό της Λεμεσού.

Απουσία ΣΤΛ

Ας σημειωθεί ότι η συνέντευξη Τύπου πραγματοποιήθηκε στην απουσία εκπροσώπων του ΣΤΛ, γεγονός που προκάλεσε αλγεινή εντύπωση δεδομένων των δημοσιευμάτων που συνόδευσαν την εκλογή του κ. Παπαγεωργίου και στα οποία το ΣΤΛ κλήθηκε να δώσει απαντήσεις. Ο κ. Καζαμίας έδωσε, ωστόσο, την επίσημη θέση του ΣΤΛ κληθείς να σχολιάσει ανοιχτή επιστολή όπου γινόταν λόγος για παρατυπίες στη διαδικασία πρόσληψης του νέου διευθυντή.

Υπήρξαν ανακρίβειες

«Οι απόψεις του καθενός είναι σεβαστές», δήλωσε ο κ. Καζαμίας.

Ωστόσο, ανέφερε ο ίδιος, στην επιστολή του κ. Ερωτοκρίτου υπήρξαν ανακρίβειες, όπως το ότι άφηνε να νοηθεί πως διαφοροποιήθηκε το σχέδιο υπηρεσίας για τον νέο διευθυντή, ώστε να φωτογραφηθεί η πρόσληψη του κ. Παπαγεωργίου.

Όπως εξήγησε ο κ. Καζαμίας, η Γεωργία Ντέτσερ προσελήφθη το 1999 ως καλλιτεχνική διευθύντρια και παράλληλα υπήρχε θέση διαχειριστή-διευθύνοντα συμβούλου. Αυτή η θέση καταργήθηκε το 2005 με την παραίτηση του ατόμου που την κατείχε (Γιαννάκης Πολυκάρπου) και τα καθήκοντα ανέλαβε η κ. Ντέτσερ, η οποία πια ήταν στον τίτλο καλλιτεχνική διευθύντρια αλλά κατ’ ουσίαν γενική διευθύντρια. Ήταν, λοιπόν, αναγκαίο, ο νέος διευθυντής να έχει όλα αυτά τα καθήκοντα και το σχέδιο υπηρεσίας να προσαρμοστεί αναλόγως.

Θέατρο με πρόσωπο

Παίρνοντας τον λόγο, ο νέος διευθυντής του Ριάλτο ξεκίνησε τονίζοντας πόσο σημαντική ήταν η απόφαση του ΣΤΛ, ενός τραπεζικού οργανισμού, να σώσει το Θέατρο Ριάλτο το 1991 (σ.σ. θα γινόταν χώρος στάθμευσης και σώθηκε την υστάτη) και όχι μόνο να ανακαινίσει το θέατρο αλλά και να το λειτουργήσει και να το «αιμοδοτεί» για 15 χρόνια.

«Οφείλουμε να δούμε την ανιδιοτέλεια πίσω από αυτή την κίνηση, η οποία είναι μοναδική στην Κύπρο και στο πανελλήνιο στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης ενός ιδιωτικού φορέα», σημείωσε ο κ. Παπαγεωργίου.

Ο ίδιος αναφέρθηκε στη συνέχεια σε δύο συμπεράσματα στα οποία κατέληξε συζητώντας με το προσωπικό του Ριάλτο:

«Το πρώτο είναι πως πρόκειται για έναν οργανισμό τον οποίο χαρακτηρίζει η καινοτομία και η πρωτοπορία», αναφερόμενος σε μοναδικές παραστάσεις που το Ριάλτο έδωσε την ευκαιρία στο κοινό να παρακολουθήσει, στη διοργάνωση μεγάλων φεστιβάλ, στη δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων μέσω διαδικτύου αλλά και πιο πρόσφατα «έδωσε την ευκαιρία στο κοινό της Κύπρου να δει όπερα που βλέπουν οι Νεοϋρκέζοι και θέατρο που παρακολουθούν οι Λονδρέζοι».

Δεύτερο συμπέρασμα είναι πως το Ριάλτο έχει πρόσωπο: «Είναι μεγάλη περηφάνεια να είμαι επικεφαλής μιας αξιολογότατης ομάδας και ενός οργανισμού που αποπνέει νοικοκυριό», δήλωσε ο κ. Παπαγεωργίου τονίζοντας ότι η αγάπη του κόσμου για το Ριάλτο είναι πρωτόγνωρη «προερχόμενος από ένα οργανισμό που όλοι αγαπούν να μισούν!» (σ.σ. εννοεί τον ΘΟΚ όπου θήτευσε ως διευθυντής τη διετία 2011-12).

Σωσίβιο οι ιδιώτες

Ο κ. Παπαγεωργίου εξήγησε ότι το πρόγραμμα του Ριάλτο θα συνεχιστεί μέχρι και τον Ιούνιο έτσι όπως το προετοίμασε προτού φύγει η κ. Ντέτσερ και πως οι όποιες δράσεις θα διαφανούν με τη νέα σεζόν, από τον Σεπτέμβρη. Είπε ότι θα διατηρηθούν όλες οι συνέργειες του Ριάλτο με τις Πολιτιστικές υπηρεσίες για τα μεγάλα κινηματογραφικά φεστιβάλ και τα φεστιβάλ χορού, με το Διεθνές Φεστιβάλ Κυπριακού Ινστιτούτου Θεάτρου και τον ΘΟΚ για το ανέβασμα θεατρικών παραστάσεων.

Πρώτιστο μέλημα του Ριάλτο αυτή τη στιγμή είναι το άνοιγμα σε ιδιώτες για την εξασφάλιση κονδυλίων, δεδομένης της μειωμένης χορηγίας που απολάμβανε τόσο από το Συνεργατικό Ταμιευτήριο Λεμεσού όσο και από το κράτος.

Γι’ αυτό και ο κ. Παπαγεωργίου θα στοχεύσει στην κατάρτιση ενός πολύ ελκυστικού προγράμματος το οποίο με τη σειρά του θα μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτικών χορηγιών.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ©ΠΑΥΛΟΣ ΒΡΥΩΝΙΔΗΣ 2015

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

  • Show Comments

You May Also Like

Αυλαία με βρετανική παραγωγή για το Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Χορού 2014

Με μια βρετανική παραγωγή στην οποία η χορεύτρια δεν πατά τα πόδια της στο ...

Απεβίωσε ο Λούτσιο Ντάλα

Tην τελευταία του πνοή στο Μοντρέ της Ελβετίας όπου βρισκόταν για μία σειρά από ...

Περιφερειακό σεμινάριο στην Πάφο

Ξεκινούν σήμερα στην Πάφο οι εργασίες του «MOSAIKON 2014», ενός περιφερειακού εκπαιδευτικού προγράμματος για ...

Οι Δρόμοι της Κούβας – Κωνσταντίνος Ιωάννου

Ο Κωνσταντίνος Ιωάννου AFIAP παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας του με τίτλο «ΚΟΥΒΑΝΟΓΡΑΦΙΑ – αφιέρωμα ...

Σεμινάριο Υποκριτικής με τον Πάρι Ερωτοκρίτου

Πραγματοποιείται σεμινάριο υποκριτικής με τον Πάρι Ερωτοκρίτου, καλλιτεχνικό διευθυντή της ομάδας Fresh Target Theatre ...

Βραβείο στη Μυρσίνη Αριστείδου στο Φεστιβάλ Βερολίνου

Με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του τμήματος Generation της φετινής Μπερλινάλε φεύγει από το Βερολίνο ...

X