Πυροτεχνήματα

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως

* Στον κόσμο των καλλιτεχνών, ξεκίνησε ήδη μια συζήτηση -με πολλή ευγένεια, πάντα- σχετικά με τη σημασία που λαμβάνει ο πολιτισμός στο πλαίσιο των συνομιλιών για την επίλυση του Κυπριακού.

* Εδώ και χρόνια -πάρα πολλά χρόνια- πολλοί καλλιτέχνες στην αποδώ μεριά πραγματοποιούν συνεργίες με καλλιτέχνες της απεκεί μεριάς σε πολλούς τομείς. * Και πολλοί από αυτούς είναι εξοικειωμένοι με το θέμα της “προσέγγισης” των δύο κοινοτήτων.

* Ό,τι λέμε είναι γνωστό και καθόλου καινούργιο.

* Προχτές βρέθηκα στην παρουσίαση του πρώτου μεγάλου πρότζεκτ του Πάφος2017 με το έργο “Τρωάδες” του Ευριπίδη. Μια πραγματικά φιλόδοξη παραγωγή σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου και σκηνική εγκατάσταση Γιάννη Κουνέλλη.

* Αμαρτία μου εξομολογημένη, ανυπομονώ περισσότερο για την εγκατάσταση του Κουνέλλη από το θεατρικό.

* Ίσως ήταν η ζάλη που υπέστην ακούγοντας τον κ. Τερζόπουλο να μιλά για τα ipad ως τα σύγχρονα τείχη της ντροπής. Και για την τεχνολογία ως το νέο Άουσβιτς. Ίσως και όχι [Και, στο τέλος-τέλος, ας εξηγήσει ένας Εβραίος στον κ. Τερζόπουλο τα καθέκαστα].

* Παρών στην παρουσίαση ήταν βεβαίως και ο πρόεδρος του δ.σ. του Πάφος2017 Χρίστος Πατσαλίδης, πρώην υπουργός Υγείας, ΔΗΚΟϊκός.

* Επειδή το θέμα των Τρωάδων έχει να κάνει με τα τείχη σε μοιρασμένες πόλεις, ο κ. Πατσαλίδης ορθά ευχήθηκε να πέσει το τείχος της μοιρασμένης μας πατρίδας. Δημοσίως θα τον καλούσα, όμως, αυτά να τα πει και στο κόμμα του, όχι σε μας.

* Μετά την παρουσίαση, πλησίασε ο κ. Πατσαλίδης θέλοντας να εκφράσει την αγωνία του για το πώς θα καταφέρουμε να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον του κοινού για όσα σημαντικά συμβαίνουν στον πολιτισμό αλλά το κοινό δεν τα γνωρίζει.

* Είναι βαρύνουσας σημασίας όλα αυτά τα πράγματα και δεν ξέρουμε πώς να τα μεταδώσουμε.

* Την ίδια αγωνία συμμεριζόμαστε με τον κ. Πατσαλίδη. * Ωστόσο υπενθυμίζοντάς τον ότι όταν ήταν πολιτικός πιθανώς να μην είχε την ίδια αγωνία, οφείλει ο κ. Πατσαλίδης να αντιληφθεί ότι αυτά τα πράγματα δεν επιτυγχάνονται από τη μια μέρα στην άλλη.

* Χρειάζεται παιδεία, χρειάζονται πολιτικοί που γνωρίζουν και μπορούν να τα μεταφέρουν [κι αυτό όχι επειδή είναι σημαντικοί οι πολιτικοί αλλά γιατί τους έχουμε κάθε μέρα στις οθόνες μας, μόνο τον δικό τους λόγο ακούμε καθημερινά, ας ακούμε λοιπόν κάτι καλό].

* Μ’ αυτά κι αυτά θυμήθηκα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας που τώρα ανακαλύπτει τη σημαντικότητα του θεάτρου. Απαράδεκτο, αλλά απ’ το να μην την ανακάλυπτε καθόλου, είναι ένα θετικό βήμα. * Σ’ αυτό το μεταξύ αιωρείται και η κρίση της καλλιτεχνικής κοινότητας.

* Ναι, είναι άδικο που χάριν της παρουσίας των δύο ηγετών μάθαμε πως την περασμένη Δευτέρα έπαιζε ένα έργο με ένα μακρύ τίτλο στα τούρκικα, και ότι υπάρχει τ/κ θέατρο και ότι υπάρχουν και Τ/Κ ποιητές!

* Αν δούμε τους ηγέτες ως μέσο εκμετάλλευσης, όμως, τα πάντα μοιάζουν καλύτερα για την προώθηση του πολιτισμού και στις δύο πλευρές.

* Να τους εκμεταλλευτούμε ασύστολα, λοιπόν, κι αυτούς και όσους έχουν τη δύναμη να μεταφέρουν σε δυο λεπτά όσα δεν μπορούσαμε εμείς σε τόσα χρόνια.

* Κι αν ο Πρόεδρος καταφεύγει μετά σε υπερβολές τού στυλ “σε όλα τα σχολεία το ποίημα της Φαϊζέ”, να του εξηγήσουμε πως αυτά τα πράγματα δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη.

* Άλλο τέχνη, άλλο πυροτέχνημα.

You May Also Like

Σάντουιτς και ομελέτα

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * “Υπάρχουν δυνατότητες στην Κύπρο για ανάπτυξη του κινηματογράφου”! * ...

Money – [bit.ly/1bZACgn]

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Κραυγή αγωνίας για τη σχολή του Στας Παράσκου στη ...

Γλώσσες και εικόνες και μέσα πόλα σέλα

«Όλα τα υποψήφια έργα (περιλαμβανομένων και των έργων που κρίνονται στην κατηγορία της Εικονογράφησης) ...

Το ΡΙΚ που θέλουνε

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Πριν από πολύ καιρό, όταν ανακοινώθηκε η δημόσια διαβούλευση ...

Μνήμη Διατηρητέα

Ξεκίνησε τον Δεκέμβριο και ολοκληρώθηκε στις 10 Απριλίου μια δημοσκόπηση στο γκρουπ «Κυπριακός Μοντερνισμός», ...

Θυμέλη [και γιατί ο ΘΟΚ χρειάζεται τα υπόλοιπα θέατρα]

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Τα σχέδια επιχορήγησης είναι μια παλιά και πονεμένη ιστορία. Για ...

X