Austerity, του Ρένου Γάβρη

Κι αν δεν μπορείς να κάμεις τη ζωή σου όπως τη θες, τούτο προσπάθησε τουλάχιστον όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις… Με ευαισθησία, ωριμότητα και λιτά μέσα χειρίζεται ένα πολύ σκληρό θέμα στη 15λεπτη ταινία του ο νεαρός σκηνοθέτης Ρένος Γάβρης. Η μικρού μήκους ταινία Austerity [Λιτότητα] παρουσιάζει την ιστορία ενός ανθρώπου στην Ελλάδα της κρίσης, ο οποίος παίρνει την απόφαση ενός αξιοπρεπούς -κατά τον ίδιο- τρόπου αντίστασης στα σκληρά μέτρα λιτότητας που επιβλήθηκαν στη χώρα του. Με σαφή αναφορά στην αυτοκτονία του 77χρονου συνταξιούχου Δημήτρη Χριστούλα, ο οποίος αφαίρεσε τη ζωή του στις 4 Απριλίου 2012 στην Πλατεία Συντάγματος στην Αθήνα, η ταινία παρακολουθεί έναν συνταξιούχο στο κέντρο της πόλης, του οποίου το τέλος γνωρίζουμε εξαρχής. Ο Ρένος Γάβρης κινείται μεταξύ μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης και συμπυκνώνει σε 15 λεπτά μια δραματική πτυχή της σύγχρονης ελληνικής κοινωνίας, γύρω και πέρα από τον συνταξιούχο πρωταγωνιστή του, τον ρόλο του οποίου κρατά ο Αντώνης Κατσαρής. Απόλυτα ισορροπημένη με την αισθητική και ουσία της ταινίας, η ερμηνεία του Κατσαρή αποτελεί τον κύριο παρονομαστή της έννοιας “αξιοπρέπεια”, την οποία λίγοι κατανοούν και πολλοί έχουν ισοπεδώσει στις μέρες μας. “Δεν μπορώ να βρω άλλον τρόπο αντίδρασης εκτός από ένα αξιοπρεπές τέλος…”, έγραψε ο Δ. Χριστούλας στο σημείωμα που βρέθηκε στην τσέπη του. Ποίηση η ταινία του Ρένου Γάβρη. Πανέμορφη. Μια φωνή/μορφή αντίστασης στην ασχήμια του κόσμου.

* Η ταινία προβάλλεται στο πλαίσιο του φετινού Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κύπρου στο Θέατρο Ριάλτο την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου. Είσοδος ελεύθερη.

Μερόπη Μωυσέως

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Σπιρτόκουτο

Σπιρτόκουτο 1 Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Η αλήθεια είναι πως στο “γιατί” να πας ...

Μάνα είναι μόνο… ένας

γράφει η Λίζα Tilford Μου ήταν αδύνατον να αποφύγω τη σύγκριση ανάμεσα στη «Μύγα ...

Εμείς, των 90s

 Δεν ξέρω πόσοι και πόσο θα βρουν αναφορές στη νέα θεατρική παραγωγή του Σατιρικού ...

Η μπαλάντα της φρίκης

Της Αλίκης Μάζη Παπαγιάννη   Στον μικρό διαμορφωμένο εμφανώς με αγάπη θεατρικό χώρο, στον ...

Μήδεια

Η “Μήδεια” του Ευριπίδη από το Θέατρο Ένα και το Θέατρο Versus (στο πλαίσιο ...

ΠΕΛΕΡΑΝ SONRA

Την τελευταία βδομάδα, το ενδιαφέρον μας μονοπωλούν οι διαπραγματεύσεις των δύο ηγετών, Νίκου Αναστασιάδη ...

X