«Το Σατιρικό δεινοπάθησε από τον ΘΟΚ»

Με σημερινή ανακοίνωσή του, το Σατιρικό Θέατρο δίνει συνέχεια στην αντιπαράθεση με τον ΘΟΚ η οποία ξεκίνησε όταν ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου απέκοψε ποσό τεσσάρων χιλιάδων ευρώ από τη χορηγία του στο Σατιρικό Θέατρο.

Αυτούσια η σημερινή επιστολή του Σατιρικού, την οποία υπογράφει ο Κώστας Καυκαρίδης, διευθυντής του Πολιτιστικού Κέντρου Βλαδίμηρος Καυκαρίδης:

«Ο ΘΟΚ απαντά στο Σατιρικό Θέατρο ότι η επιστολή μου βρίθει από ανακρίβειες και ψεύδη. Θα απαντήσω με στοιχεία και αν χρειαστεί σε επόμενη μου απάντηση θα αναφερθώ και σε ονόματα.

Λέει το Δ.Σ. στην απαντητική του επιστολή: «προς αποκατάσταση της αλήθειας», ο ΘΟΚ καθιστά σαφές ότι «ουδέποτε έδρασε με αισθήματα ανταγωνισμού προς τα ιδιωτικά θέατρα». Σε ποιους αδαείς το λέει αυτό. Σε εμάς που είμαστε παθόντες; Αλλά θα αφήσω το θέμα αυτό στο τέλος για να μιλήσουμε για την ουσία:

Ο ΘΟΚ στην προσπάθεια του να ενθαρρύνει τους Κύπριους συγγραφείς και το κυπριακό θεατρικό έργο αποφάσισε να επιχορηγεί επιπρόσθετα με €4000 περισσότερες από μία κυπριακές παραστάσεις. Το Σατιρικό εδώ και 33 χρόνια κάθε χρόνο ανεβάζει ένα ή και δύο κυπριακά έργα. Έτσι φέτος αποφασίσαμε να κάνουμε δύο κυπριακά έργα. Από πέρσι ο Μιχάλης Πασιαρδής μας έστειλε το ποιητικό του θεατρικό έργο ΣΑ ΝΑΝ ΕΧΤΕΣ και το Δ.Σ. του Σατιρικού Θεάτρου αποφάσισε, παρά το γεγονός ότι ήταν πολυέξοδο έργο με 10 ηθοποιούς, με μουσικό επί σκηνής, με 2 σκηνικά κτλ. να το εντάξει στο σχέδιο σωστά. Σωστά το Δ.Σ. του ΘΟΚ το θεώρησε σπουδαίο έργο με κορυφαίους συντελεστές και το ενέταξε πρώτο από 60 παραγωγές όλων των θεάτρων και το βαθμολόγησε με 88.5%. Διότι συγγραφέας ήταν ο Πασιαρδής, που φέτος πήρε την ανώτερη διάκριση από το Κράτος το Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών, σκηνοθέτες ήταν ο Στέλιος Καυκαρίδης και ο Κώστας Δημητρίου, ηθοποιοί ήταν οι Στέλιος Καυκαρίδης, Κώστας Δημητρίου, Νεόφυτος Νεοφύτου, Μαριάννα Καυκαρίδου, Σπύρος Γεωργίου, Λουκία Μουσουλιώτη, Βασίλης Μιχαήλ, Ανδρέα Ρόζου, Βασιλική Ανδρέου και ζωντανά στη σκηνή ο μουσικός Μιχάλης Χατζημιχαήλ. Η μουσική ήταν του ιδίου, τα σκηνικά του Μίκη Λοΐζου [δύο κυπριακά σπίτια σε περιστρεφόμενη σκηνή για να γίνονται γρήγορα οι αλλαγές], τα κοστούμια του υποφαινόμενου και η παράσταση με το μισθολόγιο ξεπέρασε τις €90.000. Η παράσταση είχε 5.000 θεατές και οι εισπράξεις €17.000. Έτσι οι €4000 που μας απέκοψαν ήταν 4 μισθοί ηθοποιών και η κάλυψη της ζημιάς της παράστασης. Ο ΘΟΚ λέει μόνο ότι μας έδωσε €45.000 για την παραγωγή. Τελικά η Επιτροπή αυτή βαθμολόγησε την παράσταση κάτω από την βάση, δηλ. αδύνατη σκηνοθεσία, αδύνατοι ηθοποιοί, χάλια σκηνικό, χάλια μουσική, με αποτέλεσμα το Δ.Σ. του ΘΟΚ να αποκόψει το bonus των 4 χιλιάδων ευρώ, που αποφάσισε να δώσει για τα κυπριακά έργα, για να ανεβάζονται περισσότερα κυπριακά έργα, για να αναπτυχθεί η κυπριακή θεατρική παραγωγή.

Το δεύτερο σημείο που θεωρώ ότι είναι ανειλικρινείς οι του Συμβουλίου του ΘΟΚ είναι η τελική απόφαση μεταξύ ΘΟΚ και των τεσσάρων θεάτρων Σατιρικού, ΕΝΑ, ΕΘΑΛ, Σκάλα. Για να αποδεχτούμε το ΘΥΜΕΛΗ μας υποσχέθηκαν στην αντρική τους τιμή ότι και τα 4 θέατρα θα πάρουν τουλάχιστον όσα πήραν και πέρσι δηλ. περίπου €200.000 το καθένα. [Το 2012 η επιχορήγηση ήταν €270.000 για το κάθε θέατρο]. Από τότε, και ενώ το κονδύλι του Ελεύθερου Θεάτρου, όλοι οι βουλευτές το ψηφίζουν χωρίς περικοπές, ο ΘΟΚ σιγά – σιγά μας απέκοψε €70.000 από το κάθε θέατρο. Έτσι το Σατιρικό για να πάρει την περσινή επιχορήγηση, αντί 4 έργα υπέβαλε στο ΘΥΜΕΛΗ 6 έργα, με επιπρόσθετο κόστος φυσικά. Το Δ.Σ. του ΘΟΚ βαθμολόγησε τα 6 αυτά έργα και έφτασε η επιχορήγηση στις €196.000. Συν το bonus των 2 κυπριακών θα φτάναμε με δυσκολία το περσινό επίπεδο. Όμως το Δ.Σ. του ΘΟΚ, που τις τελικές αποφάσεις των όποιων Επιτροπών αναλαμβάνει το κόστος τους, αθέτησε την υπόσχεση και μείωσε την Επιχορήγηση του Σατιρικού Θεάτρου και σίγουρα και των άλλων θεάτρων για να ικανοποιήσουν φίλιες μικρές θεατρικές ομάδες, που σε επόμενη φάση θα αναγράψουμε και ονόματα και διευθύνσεις.

Το τρίτο σημείο είναι το αντιδεοντολογικό να διορίζονται ή να εκλέγονται από κάποιους άτομα, θεατρικοί καλλιτέχνες που είναι εν ενεργεία. Πιστεύω ότι ήταν λάθος και των 4 θεάτρων να αποδεχτούμε τέτοια Επιτροπή. Προσωπικά εγώ δεν έδωσα σημασία στην βαθμολογία 16/25 διότι είπα για να πάρεις κάτω από 16/25 σημαίνει ότι είσαι άχρηστος, ότι έκανες ερασιτεχνική παράσταση, χωρίς ηθοποιούς χωρίς σκηνοθέτες, χωρίς μουσικούς, χωρίς σκηνικά, χωρίς θεατές, χωρίς έργο. Και είπα πως θα είναι ντροπή σε κάποιον να βαθμολογήσει τον Πασιαρδή, Καυκαρίδη, Δημητρίου, Χατζημιχαήλ κάτω από αυτό το όριο, δηλ κάτω από τη βάση. Και το ξαναλέω ντροπή σε όλους! Δύο άτομα από την επιτροπή σκηνοθετούν και παίζουν σε διάφορα σχήματα. Ποιος θα τους βαθμολογήσει; Άραγε ποιος;

Και τώρα μπαίνω στο ψητό, για τον ανταγωνισμό: Είμαστε παθόντες στα 30 από τα 33 χρόνια της λειτουργίας μας. Αφαιρώ τα τελευταία 3 χρόνια επειδή όταν διορίστηκε διευθυντής του ΘΟΚ ο Γιώργος Παπαγεωργίου τα πράγματα άλλαξαν. Βρήκαμε ένα συναγωνιστή και συμπαραστάτη σε κρίσιμες εποχές. Μας βοηθούσε, έβλεπε όλες τις παραστάσεις μας και προσπαθούσε να καταπολεμήσει τη γραφειοκρατία του ΘΟΚ. Δυστυχώς έδιωξαν τον Γιώργο. Με τον νυν Πρόεδρο είμαστε φίλοι και συνάδελφοι. Μέχρι αυτό το επεισόδιο τα πηγαίναμε πολύ καλά. Του συμπαρασταθήκαμε όταν τον πολέμησαν γιατί πήρε την αρχαία τραγωδία στη Σαλαμίνα. Πράγμα που κάνουμε εμείς για 30 ολόκληρα χρόνια. Η Καλλιτεχνική Επιτροπή του ΘΟΚ παραιτήθηκε γι’ αυτό το θέμα. Δυστυχώς όλοι σιώπησαν το γεγονός και ο ΘΟΚ λειτουργεί χωρίς Καλλιτεχνική Επιτροπή και χωρίς Διευθυντή. Όταν πήρα τη βαθμολογία στο E-mail, τον πήρα τηλέφωνο και τον προειδοποίησα, ότι εμείς κτίσαμε τον φούρνο, εμείς θα τον χαλάσουμε, που λέει η κυπριακή παροιμία. Δεν με άκουσε. Άκουσε τους άλλους συμβούλους του ΘΟΚ. Που οι σύμβουλοι είναι διορισμένοι για 3 χρόνια, οι περισσότεροι είναι άσχετοι με το θέατρο, αύριο θα φύγουν, όπως έφυγαν τόσοι και τόσοι και τους ξεχάσαμε ότι κάποτε έκαναν τους θιασάρχες. Ευτυχώς υπάρχει και η φράση δημοσιευμένη του πρώην Προέδρου του ΘΟΚ του Αλέξανδρου Κινάνη, που είπε σε συνέντευξη του: «Εν τζιαι γαΐζω που θέατρο. Έτο εδιορίσαν με τζιαμαί!». Ούτε ο ΘΟΚ δεν τους στέλνει πρόσκληση για τις παραστάσεις του.

1. Το 1983 σε μια συνεδρία του Δ.Σ. του ΘΟΚ, (ονόματα υπάρχουν στα προγράμματα του ΘΟΚ της εποχής) βαθμολόγησαν, όπως και τώρα, με χαμηλή βαθμολογία τον Βλαδίμηρο σαν ηθοποιό, και τον κατέταξαν από πρώτο ηθοποιό και σκηνοθέτη του ΘΟΚ στην Β’ κλίμακα, που σήμαινε 6ος ή 7ος ηθοποιός και του μείωσαν τον μισθό φυσικά. Ποιον; Τον Βλαδίμηρο, τον μεγαλύτερο ηθοποιό που γέννησε η Κύπρος. Το πρόβλημα δεν ήταν ο μισθός, αλλά η αξιοπρέπεια ενός θεατρανθρώπου, που δούλεψε σκληρά και θεωρείται ένας από τους στυλοβάτες του κυπριακού θεάτρου και του και. Καταρράκωσαν την αξιοπρέπειά του τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει τον ΘΟΚ, την σιγουριά του κρατικού υπαλλήλου και να δημιουργήσει το ΝΕΟ ΘΕΑΤΡΟ, χωρίς βοήθεια, χωρίς στέγη. Εγώ που τον έζησα από κοντά ξέρω τι ψυχολογικό άγχος του είχαν δημιουργήσει κάποιοι ανεγκέφαλοι, που σε μια νύχτα ήθελαν να προάξουν άλλο δικό τους στην θέση του Βλαδίμηρου. Και ο Βλαδίμηρος άντεξε δύο μόνο μήνες και πέθανε στα 52 του χρόνια, αφήνοντας όμως πίσω του έργο μεγάλο, αδέλφια και συντρόφους για να συνεχίσουν το έργο του.

2. Μετά τον θάνατο του Βλαδίμηρου, ο τότε Πρόεδρος της Δημοκρατίας Σπύρος Κυπριανού με κάλεσε στο γραφείο του θέλοντας να μάθει τα προβλήματα της οικογένειας του και του θεάτρου και μας βοήθησε ενοικιάζοντας το Κράτος το Θέατρο Σιαντεκλαίρ και μας υποσχέθηκε χρονιαία επιχορήγηση. Εκείνη η στιγμή, ο θάνατος του Βλαδίμηρου ήταν η αφορμή να αρχίσει να δίνεται επιχορήγηση στα Ελεύθερα Θέατρα. Το Κράτος έδωσε κονδύλι στον ΘΟΚ για να ενοικιάσει το Σιαντεκλαίρ και να μας το δώσει για τις παραστάσεις μας. Αυτό ήταν ολέθριο λάθος. Ο ΘΟΚ δεν μας άφησε μια μέρα ήσυχους. Κάθε λίγο μας ζητούσε να παραχωρήσουμε το θέατρο σε άλλες ομάδες ερασιτεχνικές, σχολικές, επαγγελματικές με στόχο να μας διαλύσει. Διότι εμείς κάθε πρωί είχαμε οργανωμένη παιδική παράσταση, παίζαμε το Σαββατοκυρίακο και τα δυο μας έργα το πρωί το παιδικό και το βράδυ τα έργα της κύριας σκηνής. Τις άλλες μέρες κάναμε πρόβες για τα επόμενα έργα. Μια ημέρα να χανόταν ήταν κόστος για μας. Τελικά τα κατάφεραν με άλλο τρόπο, που δεν είναι της ώρας. Αν χρειαστεί θα αναφερθώ και σε αυτό το ζήτημα. Αντέξαμε εκεί 3 χρόνια. Ψάξαμε και βρήκαμε άλλη στέγη, το παλιό σινεμά Βαρνακίδη στον Στρόβολο, που ήταν μισοκατεστραμμένο, με καρέκλες φαγωμένες από τον σκόρο. Όλοι μας , Συμβούλιο, ηθοποιοί και τεχνικοί και 100 εθελοντές φίλοι του θεάτρου σε 1 μήνα κατασκευάσαμε σκηνή, καμαρίνια, αλλάξαμε ταπετσαρίες στις καρέκλες και δημιουργήσαμε ένα συμπαθητικό θέατρο των 400 θεατών.

3. Το 1991 οι ανάγκες του θεάτρου σε ηθοποιούς μας ανάγκασαν να δημιουργήσουμε την πρώτη επαγγελματική Δραματική Σχολή στην Κύπρο. Προσκαλούμε στην Κύπρο τον Ελλαδίτη Πολύκαρπο Πολυκάρπου –σκηνοθέτη και θεατρικό δάσκαλο, ετοιμάζει τα σχέδια στα πρότυπα της Σχολής του Εθνικού Θεάτρου. Η Σχολή στα πρώτα της χρόνια επιχορηγείται από το Σατιρικό Θέατρο και σιγά-σιγά γίνεται οικονομικά ανεξάρτητη. Δουλεύουμε οι περισσότερο καθηγητές εθελοντικά και έτσι η Σχολή εδραιώνεται και αναγνωρίζεται από το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού. Ο ΘΟΚ για χρόνια έκανε μελέτες για να δημιουργήσει Δραματική Σχολή αλλά το κόστος ήταν πολύ υψηλό και καμιά κυβέρνηση δεν έβαζε το χέρι στον κορβανά. Αντί να χαρούν οι του ΘΟΚ πως επιτέλους δημιουργήθηκε Δραματική Σχολή άρχισαν να την καταπολεμούν με διάφορους τρόπους, που αν χρειαστεί θα τους αναφέρουμε.

4. Οι ανάγκες του Θεάτρου και της Σχολής μεγάλωναν κι έτσι το 1992 στέλνουμε την πρώτη επιστολή στον πρώην Πρόεδρο Γιώργο Βασιλείου για να μας παραχωρήσει κυβερνητική γη και οικονομική ενίσχυση για να κτίσουμε το Πολιτιστικό Κέντρο Βλαδίμηρος Καυκαρίδης. Αμέσως ο Πρόεδρος έδωσε εντολές στους αρμόδιους Υπουργούς και άρχισε η ανεύρεση του κατάλληλου χώρου. Το 1983 χάνει τις εκλογές και στέλνουμε την δεύτερη μας επιστολή στον Πρόεδρο Κληρίδη. Μας απάντησε ο Υφυπουργός παρά τω Προέδρω Παντελής Κούρος, ο οποίος μας άκουσε και άρχισε αμέσως δράση. Ψάχναμε για αρκετό καιρό και δεν βρίσκαμε τον κατάλληλο χώρο ή διότι είχαν κτιστεί μέσα προσφυγικά σπίτια ή ότι δεν είχαν πρόσβαση. Τελικά μας εισηγήθηκε το Κτηματολόγιο ένα κομμάτι στη Λεωφόρο Κυρηνείας στην Αγλαντζιά. Κάνουμε αίτηση για το κομμάτι αυτό. Την ίδια στιγμή το μαθαίνει ο ΘΟΚ και ο τότε Διευθυντής κάνει αίτηση για το ίδιο κομμάτι για να κτίσει ο ΘΟΚ το Κρατικό Θέατρο!!! Τελικά μας απέρριψαν και τους δύο. Το 1906 ένα πρωί μου τηλεφωνά ο Παντελής Κούρος και μου λέει πήγαινε γρήγορα στο Κτηματολόγιο, βρες τον Διευθυντή και θα σου δώσει ένα κομμάτι στην Αγλαντζιά, που απελευθερώθηκε από κάποια Κρατική Υπηρεσία. Έτσι κι έγινε. Μας έδωσε η Κυβέρνηση τη γη, που είναι κτισμένο σήμερα το Πολιτιστικό Κέντρο Βλαδίμηρος Καυκαρίδης. Όμως η Κυβέρνηση δεν μπορούσε να το παραχωρήσει απευθείας στο Σατιρικό Θέατρο και το έδωσε στον ΘΟΚ, τον κυβερνητικό φορέα, για να μας το παραχωρήσει για 33 χρόνια. ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΠΙΣΤΕΨΕΤΕ!. Ο ΘΟΚ κατακρατούσε τη γη για 3 ολόκληρα χρόνια και δεν μας την έδινε, διότι ο νομικός τους σύμβουλος έβρισκε νομικά κωλύματα. ΖΗΛΕΙΑ; Πίεσαν τον ΘΟΚ, υπουργοί, βουλευτές, ο ίδιος ο Παντελής Κούρος. Ο ΘΟΚ ανένδοτος. Τελικά στα 3 χρόνια μας παράδωσαν την γη και αρχίσαμε το κτίσμα το 2001.

5. To 2007 ζητήσαμε από την Κυβέρνηση Παπαδόπουλου να μας εγγυηθεί για να πάρουμε δάνειο 750.000 λίρες για να συνεχίσουμε το έργο. Το αίτημά έγινε αποδεκτό, αλλά ο ΘΟΚ (Πρόεδρος και Διευθυντής) έφεραν ένσταση και πίεζαν τον τότε Υπουργό Οικονομικών να μην μας δώσει το δάνειο, με το επιχείρημα ότι ο ΘΟΚ μας επιχορηγεί για να κάνουμε παραστάσεις και όχι να κτίζουμε θέατρα! Τους εξήγησε ο Υπουργός ότι οι εισπράξεις του Σατιρικού Θεάτρου από τις παραστάσεις του ξεπερνούν το ποσό της Επιχορήγησης, όλα τα χρήματα μπαίνουν στον ίδιο κορβανά και να μην ανησυχούν. Αλλάζει η Κυβέρνηση (2008) –Πρόεδρος ο Δημήτρης Χριστόφιας – και οι ίδιοι παράγοντες του ΘΟΚ συναντούν τον νέο Υπουργό Παιδείας, ο οποίος φυσικά και απέρριψε το παράλογο αίτημά τους. Ήδη το Θέατρο τέλειωσε και άρχισε τη λειτουργία του.

6. Το 2010 ζητούμε από την Κυβέρνηση, συγκεκριμένα από τον Υπουργό Εσωτερικών, να μας επιτρέψει να βάλουμε το χαλίτικο υποθήκη για να πάρουμε ένα μεγάλο δάνειο να τελειώσουμε κάποιες εκκρεμότητες που έμειναν στο κτίριο και να ξοφλήσουμε τα δάνεια που κάναμε με προσωπικές εγγυήσεις από διάφορα Συνεργατικά Ιδρύματα (ΣΠΕ ΛΗΔΡΑ, ΣΠΕ Στροβόλου, Συνεργατικό Λεμεσού, Συνεργατικό Αμμοχώστου και πολλά άλλα. Ο Υπουργός κάλεσε σε σύσκεψη υπηρεσιακούς παράγοντες και τους ρώτησε αν αυτό το αίτημα είναι εφικτό να πραγματοποιηθεί. Τον διαβεβαίωσαν ότι αυτό μπορεί να γίνει, αλλά πρέπει να υπογράψει ο ΘΟΚ. Πάλιν βρίσκουμε μπροστά μας τον ΘΟΚ. Ο Υπουργός παίρνει το θέμα στο Υπουργικό Συμβούλιο και αποφασίζεται να αφαιρέσουν το χαλίτικο από τον ΘΟΚ, να το μεταβιβάσουν στο Υπουργείο Παιδείας και έτσι ο τότε Υπουργός υπέγραψε και πήραμε το δάνειο. Η υπογραφή που δεν μας έδινε ο ΘΟΚ μας στοίχισε 12 μήνες καθυστέρηση.

Εδώ θα πρέπει να ενημερώσουμε τον κόσμο ότι το χαλίτικο ανήκει στο Κράτος, το κτίριο που μας κόστισε €6.000.000 ανήκει και αυτό στο Κράτος αλλά μας το έχει παραχωρήσει για 33 χρόνια. Αν διαλυθεί για κάποιο λόγο το Σατιρικό δεν μπορούμε να το ενοικιάσουμε, ούτε να το πουλήσουμε, ούτε να πάρουμε περιουσία από μέσα, αυτόματα πηγαίνει στο Υπουργείο Παιδείας. Η μόνη μας παράκληση που έγινε αποδεκτή ήταν να παραμείνει ο τίτλος Πολιτιστικό Κέντρο Βλαδίμηρος Καυκαρίδης. Από τα €6.000.000 τα €2.000.000 τα έδωσε το Σατιρικό Θέατρο (εισφορές, εκδηλώσεις, συνδρομές κτλ) τα άλλα €2.000.000 μας τα έχουν παραχωρήσει οι Κυβερνήσεις Κληρίδη, Παπαδοπούλου και Χριστόφια και χρωστούμε άλλα €2.000.000 στην ΣΠΕ ΛΗΔΡΑ και σε άλλα Συνεργατικά Ιδρύματα. Είμαστε σίγουροι πως θα μας βοηθήσει με κάποιο τρόπο και η Κυβέρνηση Αναστασίαδη, τώρα που τα οικονομικά του Κράτους βελτιώθηκαν.

Αυτά ήταν τα πιο σημαντικά. Υπάρχουν τόσα πολλά που μπορούμε να γράψουμε αλλά δεν μας παίρνει ο χώρος. Χρειάζεται να γραφτεί ένα ολόκληρο βιβλίο με λεπτομέρειες, γεγονότα και ονόματα.

Όσο για το ευφυέστατο εύρημα του ΘΟΚ ότι το Σατιρικό Θέατρο αποποιείται την επιχορήγηση του Κράτους για τα επόμενα 2 έργα έχω να τους πω το εξής:

Σε λίγες μέρες θα αλλάξουν τα συμβούλια των Ημικρατικών Οργανισμών και του ΘΟΚ. Άλλοι θα μείνουν για ακόμα μια τριετία, άλλοι θα φύγουν. Οι περισσότεροι που φεύγουν από τον ΘΟΚ, τους ξεχνούν όλοι ακόμα και ο ίδιος ο ΘΟΚ, ο οποίος σταμάτησε να τους στέλνει προσκλήσεις. Αν νομίζουν ότι επειδή το Κράτος τούς έδωσε το δικαίωμα να διαχειρίζονται τον Προϋπολογισμό του Ελεύθερου Θεάτρου και ότι τα χρήματα αυτά τα βγάζουν από την τσέπη τους ή τα βρήκαν στην «κουτσιερή» του παππού τους, τότε ιδού η Ρόδος! Ας κάνουν οι ίδιοι Θέατρο. Εμείς θα χαρούμε. Σταματάτε να κάνετε τους Θιασάρχες. Δεν είναι αυτή η δουλειά σας.

Δυστυχώς ο Πρόεδρος του ΘΟΚ, παρά την στήριξη του Σατιρικού για το ΘΥΜΕΛΗ, παρά την προειδοποίηση μας για τα επακόλουθα από μια επιπόλαια και αντί Σατιρική διάθεση μιας Επιτροπής, με αντιθεατρικές αντιλήψεις, που δεν αγαπούν το κυπριακό θέατρο και την παράδοση, που δεν εκτιμούν το λαϊκό θέατρο, παρασύρθηκε και συντάχθηκε μαζί τους. Ξέρουν πως το Σατιρικό έχει τεράστια δύναμη, του δίνουν δύναμη οι χιλιάδες φίλοι του, η ιστορία του και η αγάπη του κόσμου προς τον ιδρυτή του θεάτρου Βλαδίμηρο Καυκαρίδη. Ήδη αρχίσαμε τον αγώνα να φύγει το Ελεύθερο Θέατρο από τον ΘΟΚ και θα το πετύχουμε διότι όλοι τάσσονται με το μέρος μας.

Και κάτι τελευταίο, ο ΘΟΚ ολοκλήρωσε σαν Ημικρατικός Οργανισμός τον κύκλο σαν Φορέας του Κυπριακού Θεάτρου. Είναι καιρός να διαλυθεί, όπως έχουν διαλυθεί άλλοι Οργανισμοί,. όπως οι Κυπριακές Αερογραμμές, η Αρχή Κρατικών Εκθέσεων, η Επιτροπή των Ελαιοκομικών Προϊόντων, των Πατατών και των Καρότων κ.ά. Να παραμείνει μόνο σαν Κρατικό Θέατρο και οι άλλες υπηρεσίες του να μεταφερθούν στις Πολιτιστικές Υπηρεσίες, να δημιουργηθεί μια ανεξάρτητη Υπηρεσία, που θα ασχολείται μόνο με το Ελεύθερο Θέατρο. Ο ΘΟΚ σαν Κρατικός Θίασος να μπει κι αυτός στο πρόγραμμα ΘΥΜΕΛΗ και να παίρνει €45.000 για κάθε έργο για να δούμε πόσες μέρες θα αντέξει! Αυτές θα είναι οι εισηγήσεις μας προς την Κυβέρνηση και τη Βουλή. Ήδη το νερό μπήκε στο αυλάκι.

Κώστας Καυκαρίδης
Διευθυντής Πολιτιστικού Κέντρου Βλαδίμηρος Καυκαρίδης 24 Ιουνίου 2016

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Πέθανε ο σκηνοθέτης Φράνκο Τζεφιρέλι

Ο Ιταλός σκηνοθέτης του κινηματογράφου, του θεάτρου και της όπερας Φράνκο Τζεφιρέλι, πέθανε σήμερα ...

Σίγησε η φωνή του Stand By Me

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 76 ετών ο Μπεν Ε. Κινγκ, διάσημος τραγουδιστής ...

Ανοιχτή πρόσκληση από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας σε καλλιτέχνες

Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα [www.emst.gr] απευθύνει ανοικτή πρόσκληση σε νέους καλλιτέχνες ...

Marina Picasso: σε δημοπρασία έργα και αντικείμενα του παππού της

Αρκετά από τα έργα του Pablo Picasso που παρέμεναν στο στούντιο του για χρόνια ...

Επίτιμο μέλος της Ακαδημίας Αθηνών ο Θεοδωράκης

Tην εκλογή του Μίκη Θεοδωράκη ως επίτιμου μέλους της ανακοίνωσε η Ακαδημία Αθηνών. Η ...

Λεωφορείο ο Πόθος / Tennessee Williams / Θέατρο Λέξη

Το Θέατρο ΛΕΞΗ παρουσιάζει την Παρασκευή 04 Δεκεμβρίου, στις 8:00 μμ, στο Δημοτικό Θέατρο ...

X