O θεατρικός συγγραφέας Joel Hοrwood μιλά στον σκηνοθέτη/ηθοποιό Μάριο Μεττή

O Joel Hοrwood, θεατρικός συγγραφέας, θα πραγματοποιήσει με την Αθηνά Κάσιου, στο Μουσικό Χωριό Φέγγαρος, το εργαστήρι «Μέσα από το κείμενο ».

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας μιας καινούργια συνεργασίας, οι δύο καλλιτέχνες θα δουλέψουν στο Μουσικό Χωριό μαζί με τους συμμετέχοντες εξερευνώντας το έργο του Πιραντέλλο – Εξι πρόσωπα ζητούν συγγραφέα.

Το εργαστήρι έχει στόχο να μοιραστεί εργαλεία και πρακτικές μεθόδους σε σχέση με την σκηνοθεσία και την δημιουργική συγγραφή. Μέσα από ανάλυση κειμένου, αυτοσχεδιασμούς και θέτοντας ερωτήματα σε σχέση με το θεατρικό έργο και την σύγχρονη αναγκαιότητα του, η ομάδα θα δημιουργήσει/μαζέψει υλικό για μια σύγχρονη προσαρμογή του κείμενου.

Φαντάζομαι υπάρχει λόγος για τον καθένα μας να κάνει αυτό που διαλέγει να κάνει. Οπότε, ποιος είναι ο λόγος που είσαι εδώ στην Κύπρο για να κάνεις αυτό το εργαστήρι. Τι κερδίζεις μέσα από αυτό;

Δεν βλέπω τις καλλιτεχνικές μου επιλογές με οικονομικούς όρους, οπότε τα προσωπικά κέρδη δεν είναι οι μόνοι μου λόγοι που βρίσκομαι εδώ. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν. Το προσωπικά μου κέρδη που είμαι εδώ περιλαμβάνουν να δω την Κύπρο, να δουλεύω σε μια διαφορετική κουλτούρα και μια γλώσσα που δεν καταλαβαίνω, να ζήσω το Μουσικό Χωριό Φέγγαρος, να γνωρίσω άλλους καλλιτέχνες και να μάθω για τη δουλειά μου μέσα από τη δουλειά των άλλων. Ίσως το μεγαλύτερο προσωπικό κέρδος, όμως, είναι ότι θα δουλέψω με την Αθηνά Κάσιου για πρώτη φορά. Η Αθήνα είναι μια σκηνοθέτρια σπουδαίας αισθητικής και είχα ήδη μερικές πολύ δημιουργικές συζητήσεις μαζί της στον λίγο χρόνο που την γνωρίζω. Και μετά υπάρχουν τα πιο χειροπιαστά κέρδη, το να πάρω την ευκαιρία να δουλέψω διεθνώς σε αυτές τις πολιτικές στιγμές, μετά το Brexit, μέσα στην κρίση της μετανάστευσης, την διαδεδομένη διαίρεση από την πολιτική της οικονομίας, της εχθροπραξίας και της τρομοκρατίας. Σήμερα, η διεθνής καλλιτεχνική συνεργασία νιώθει σαν μια απαραίτητη ελπιδοφόρα πράξη συλλογικής εξέγερσης.

‘I Caught Crabs In Walberswick’. Να ένας τίτλος θεατρικού που δεν ακούς κάθε μέρα. Τι σε έκανε να το ονομάσεις έτσι;

To Walberswick είναι μια πόλη κοντά στο μέρος που μεγάλωσα. Η αναπαλαίωση την έχει αλλάξει από ένα μέρος όπου ζούσαν οι ψαράδες σε ένα χωριό-φάντασμα όπου έχουν τα δεύτερα τους σπίτια οι μοδάτοι, κυρίως καλλιτεχνικοί, εκατομμυριούχοι. Κάθε χρόνο διοργανώνουν διαγωνισμό ψαρέματος καβουριού για μικρά παιδιά κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών. Αυτή είναι η μόνη φάση μέσα στη χρονιά που νιώθεις ότι το χωριό κατοικείται. Μια φάση που βλέπεις πολύ πλούσια μικρά παιδιά να φοράνε t-shirts που γράφουν ‘I Caught Crabs In Walberswick’. Φαντάστηκα τι θα μπορούσαν να εύχονται οι πρωταγωνιστές του έργου μου να λέγεται η ιστορία τους. Δεδομένου του ποιοι είναι αυτοί οι χαρακτήρες και τις γνώμες τους για τον κόσμο γύρω τους, ένιωσα ότι θα ήθελαν τον τίτλο του έργου να είναι ένα εύκολο και χαζό υπονοούμενο.

Έχω διαβάσει το έργο και το βρίσκω σπουδαίο! Παρατήρησα ότι οι χαρακτήρες δεν το βρίσκουν εύκολο να συζητήσουν αυτό που τους ενοχλεί. Απλά μουρμουρούν αποφεύγοντας το θέμα. Στο τέλος θα αναγκαστούν. Αυτό ισχύει και με τους αληθινούς ανθρώπους; Είμαστε τόσο φοβισμένοι να επικοινωνήσουμε ο ένας με τον άλλο;

Νομίζω. Ίσως να μην είναι πάντα φόβος; Ίσως κάποτε είναι μια αδυναμία; Ίσως είναι αυτός ο φόβος ή αυτό το χάσμα στο να καταλάβουμε, που μας οδηγεί σε ένα όλο και πιο διχασμένο κόσμο;

Ποιο νομίζεις είναι το πιο σημαντικό πράγμα στη θεατρική συγγραφή;

Μια χάλια απάντηση θα ήταν ότι το να γράψεις ένα θεατρικό έργο συμπεριλαμβάνει πάρα πολλά σημαντικά πράγματα. Θα μπορούσα να προσπαθήσω να απαριθμήσω όλα αυτά τα πράγματα. Αλλά, μάλλον θα κολλήσω και μετά θα αναρωτιέμαι γιατί είμαι καν προνομιούχος να είμαι στη θέση να απαντήσω σε αυτή την ερώτηση. Πιθανότατα θα γύρευα με μανία στο Google άλλες συνεντεύξεις από θεατρικούς συγγραφείς που θαυμάζω και μετά θα πανικοβαλλόμουν για την ανικανότητα μου για μέρες. Οπότε, νομίζω, για μένα, το πιο σημαντικό πράγμα στη συγγραφή ενός θεατρικού έργου είναι να έχεις εμπιστοσύνη ότι οι ερωτήσεις, οι απαντήσεις σου και οι ιδέες σου είναι εντελώς μοναδικές. Κανείς άλλος δεν μπορεί να γράψει τα θεατρικά σου. Κανένας άλλος δεν το έχει κάνει ούτε θα το κάνει. Και χρειαζόμαστε να ακούσουμε τις ιδέες σου. Γιατί ο κόσμος χρειάζεται τους ανθρώπους να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά. Ακόμα και αν είναι απλά για να πουν ένα αστείο.

Τι προσπαθείς να επικοινωνήσεις μέσα από τη συγγραφή; Υπάρχει κάποιο θέμα το οποίο σε ενδιαφέρει περισσότερο;

Θέλω να σκέφτομαι τον εαυτό μου σαν ένα ευέλικτο συγγραφέα. Απολαμβάνω το να κάνω προσαρμογές, να σκηνοθετώ και να δουλεύω σαν δραματουργός όσο απολαμβάνω να γράφω θεατρικά. Θέλω να πιστεύω ότι κάθε ένα από το πρότζεκτ μου είναι εντελώς καινούριο και μοναδικό. Θέλω να σκέφτομαι τον εαυτό μου σαν ένα υδραγυρικό καλλιτέχνη, γεμάτο με έμπνευση και ευγλωττία. Αλλά νομίζω ότι όλα τα έργα μου τείνουν να ασχολούνται με παρόμοια πράγματα: την αξία της κοινότητας, την αισιοδοξία σαν μια ριζοσπαστική πολιτική θέση και το θάνατο.

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

MAURO ASTOLFI : Χορός χωρίς όρια

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως Ο χορογράφος Μάουρο Αστόλφι, καλλιτεχνικός διευθυντής της ιταλικής ομάδας χορού ...

Avanti Cultural Point | Πολιτιστικός χώρος

Ένας νέος πολιτιστικός χώρος άνοιξε πρόσφατα στην Κρατική Έκθεση στην Λευκωσία, με το όνομα ...

«Η Κορνάρο πάει Όπερα» στο Λεβέντειο Μουσείο

Μια σπάνια παρτιτούρα του 1841, γραμμένη στο Μόναχο για την«Βασίλισσα της Κύπρου» Αικατερίνη Κορνάρο ...

«Μονοπάτια σε κοινό έδαφος» | Συμπόσιο στην Πάφο

Ένα συμπόσιο με τίτλο «Μονοπάτια σε κοινό έδαφος. Καλλιτέχνες επί τόπου» πραγματοποιείται στις 15 ...

Διεθνές Φεστιβάλ ΚΥΠΡΙΑ 2016 : Προκήρυξη διαγωνισμού για παροχή υπηρεσιών Καλλιτεχνικού Διευθυντή

Οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού ανακοινώνουν ότι έχουν προκηρύξει διαγωνισμό για ...

OPEN CALL για το 8ο Φεστιβάλ No_body

Ανοιχτή πρόσκληση για συμμετοχή στο 8o Φεστιβάλ Χορού, Κίνησης και Παραστατικών Τεχνών No_Body 2016 ...

X