Εργαστήρι Επινοημένου/Σωματικού Θεάτρου: From Actor to Mime – A workshop with Guillaume Pige

Γράφει η Αγγέλω Παπαγγελοδήμου

Από την αρχαία Ρώμη, με τους λαϊκούς μίμους, στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία και την πρόστυχη θεματολογία τους, μέχρι την εκδίωξή τους από τους Πατέρες της Εκκλησίας, την πτώση της Ρώμης και τον Μεσαίωνα, μέχρι τον σύγχρονο κόσμο: Η μιμητική -ο μίμος- οι μιμάδες[1]. Μία κατηγορία καλλιτεχνών που στροβιλίστηκε μέσα στις σελίδες της παγκόσμιας Ιστορίας από την πολύ αρχή της, κουβαλώντας τις μυρωδιές, τα χρώματα και τα χτυπήματα του «κάποτε», στο μέχρι σήμερα τελευταίο στάδιο της, το «τώρα».

Πρόκειται για μια επιστήμη με τεχνικές μοναδικές και ιδιόμορφες, μια επιστήμη με βαριά κληρονομιά στην πλάτη μεν, ανάλαφρη στην όψη δε. Σε αυτό το φάσμα των χρωμάτων της μιμικής κατάφερε ο διεθνούς φήμης ηθοποιός, σκηνοθέτης και μίμος Guillaume Pige να μας ταξιδέψει κερδίζοντας την εμπιστοσύνη και την αφοσίωσή μας μέσα από το μεράκι του και τον άψογο επαγγελματισμό του στο πενθήμερο σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε στον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου από τις 04/09 μέχρι τις 08/09.

Στόχος του υπήρξε η περιπλάνηση των συμμετεχόντων στο έργο του Etienne Decroux, πατέρα της σύγχρονης σωματικής έκφρασης και μιμικής και των βοηθών του, διδάσκοντας και αξιοποιώντας τις τεχνικές του Theatre.Re για δημιουργία πρωτότυπου υλικού για το θέατρο μέσα από την αξιοποίηση του σώματος. Τα παιχνίδια της πρώτης ώρας δεν ήταν σύνθετα αλλά ούτε και ακίνδυνα. Είχαν τον λόγο τους. Μας ένωναν και μας ετοίμαζαν για τη συνέχεια. Υπογραμμιζόταν σταδιακά ότι είναι άκρως σημαντικός ο τρόπος που κινούνταν τα σώματά μας μέσα στο παιχνίδι, το πόσο προσεχτικός εγκεφαλικά και συναισθηματικά είναι ο εαυτός, επίσης το κατά πόσο αντιλαμβανόμασταν την ύπαρξή μας σε σχέση με την ομάδα και πως “you have to keep going whatever happens”! Οι βασικές τεχνικές της μιμητικής συμπλήρωναν τον εναπομείναντα χρόνο της ημέρας: μια πρωτότυπη διαδικασία γνωριμίας με το σώμα, όπου μέσα από αυτή τη σύσταση περνούσαμε στον κόσμο της μιμητικής. Η μαγεία αυτής της δουλειάς απαντάται στην φαινομενικά ανάλαφρη επιτέλεσή της. Ο Pige μας δίδαξε ότι πρόκειται για μια τέχνη που χρειάζεται επιμονή και υπομονή, αρκετή εξάσκηση και πειθαρχία. Μας μύησε στα πρώτα βήματα της μιμητικής και κατ’ επέκταση πέτυχε τον στόχο του σεμιναρίου του με μεγάλη επιτυχία και μεταδοτικότητα. Με βλέμμα γεμάτο λάμψη πρέπει να προχωρά ο άνθρωπος ακόμη κι αν δεν υπάρχει ελπίδα, ακόμη κι αν έχει αποτύχει ολοσχερώς. Είναι λόγια με τα οποία μας «χτυπούσε» ο ευγενέστατος μίμος Pige έτσι ώστε να συνεχίζουμε την προσπάθεια και να μην τα παρατάμε. Πρόκειται για ένα σπάνιο σεμινάριο, που θα πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση για τα σεμινάρια που έπονται αλλά και για τις καλλιτεχνικές δουλειές και παραστάσεις στο νησί μας.

Guillaume Pige, ευχαριστούμε!

[1] Μιμάδες: γυμνές γυναίκες επι σκηνής. Εμφανίζονται τον 3ο αιώνα π.Χ. στην ρωμαϊκή σκηνή, όταν θεσπίστηκαν τα Φλοράλια, εορτές προς τιμήν της Φλόρας, θεάς της βλάστησης.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Ένα αλπούμ ιστορίες

Πόσο σπουδαίο είναι το ότι ένα σχετικά πρόσφατο βιβλίο, ανεβαίνει στο θεατρικό σανίδι; Από ...

Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας

Γράφει η Λίζα Tilford Το δραματικό ειδύλλιο «Ο Αγαπητικός της Βοσκοπούλας» του Δ. Κορομηλά ...

Φορτουνάτος ο Κύπριος

Φορτουνάτοι και οι Κύπριοι που παρακολούθησαν την παράσταση του “Φανταστικού Θεάτρου” στην Αξιοθέα την ...

Χίλιες και μία νύχτες

Μεγάλη ήταν η χαρά όταν, τρέχοντας από άλλη εκδήλωση, μπήκα στην Καστελιώτισσα για να ...

Πολυαγαπημένες Μέρες

“Πολυαγαπημένες Μέρες, μια χαμένη ευκαιρία” θα μπορούσε να είναι ο δεύτερος τίτλος αυτού του ...

Η ποίηση σε χαλεπούς καιρούς

Έξι ποιητές βρέθηκαν την περασμένη Πέμπτη στην Πύλη Αμμοχώστου για να συζητήσουν την ανάγκη ...

X