Λεόντιος και Λένα

Αν κατάφερε κάτι ο Πάρις Ερωτοκρίτου προσαρμόζοντας το έργο τού Γκέοργκ Μπύχνερ και φέρνοντάς το από το 1836 σε κάτι σαν τη σημερινή εποχή [έχει τη σημασία του το ότι οι βασιλιάδες δεν έγιναν πρόεδροι και τα δουκάτα δεν άλλαξαν πολίτευμα], είναι πως, αντί να δημιουργήσει μια αίσθηση ασφάλειας για το κοινό, το έφερε στην ακριβώς αντίθετη κατάσταση. Κανείς δεν ξέρει, βλέποντας τον πρίγκιπα Λεόντιο και την πριγκίπισσα Λένα να γίνονται διαφορετικοί άνθρωποι προσπαθώντας να ξεφύγουν από την πλήξη τους, αν βρισκόμαστε σε ένα άχρονο παρόν ή σε ένα απροσδιόριστο δυστοπικό μέλλον. Η σκιά του φεουδαρχισμού που απειλεί τη σημερινή πολιτική σκηνή κρέμεται πάνω από τους ήρωες του Μπύχνερ και οι επιλογές τους και οι ανησυχίες τους γίνονται ακόμα πιο οικείες σε ένα κοινό που ζει σε έναν κόσμο που νομίζει πως αλλάζει γρήγορα – ενώ σύμφωνα με την ερμηνεία που φαίνεται να υιοθετεί ο σκηνοθέτης, τα πολιτικά μοτίβα δεν αλλάζουν αλλά μόνο οι εκφράσεις τους.

Πέρα από την εξαιρετική σκηνοθεσία και τη δουλειά όλων των ηθοποιών, οι οποίοι κρατούν τον θεατή σε ένα συνεχές trip που ακολουθεί την κατανάλωση ναρκωτικών ουσιών και που φλερτάρει με το bad trip ενός εφιάλτη, αν υπάρχει ένα πρόβλημα είναι ότι οι κάποτε ασύνδετες σκηνές αφήνουν ερωτήματα στο κοινό. Που δεν είναι σίγουρο αν αυτές οι σκηνές προκύπτουν επίτηδες ή αν αποτελούν παράγωγο της προσαρμογής ενός έργου διαφορετικής εποχής. Υποψιάζομαι πως συνέβη κάτι και από τα δύο. Αλλά το ότι μια φαινομενικά απλή προσαρμογή μιας [φαινομενικά] απλής κωμωδίας του 19ου αιώνα στριφογυρίζει ακόμα στο μυαλό του συγκεκριμένου θεατή λέει από μόνο του κάτι.

Γιώργος Κακούρης

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

The (M)adam’s Family

Μετά απο πολύ καιρό παρακολούθησα musical στην Κύπρο. Παρόλα τα εξαιρετικά σκηνικά και αρκετά ...

Zivania Ensemble

Χωρίς την απαιτούμενη ανταπόκριση του κοινού πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή και Σάββατο η συνάντηση ...

Η μπαλάντα της φρίκης

Της Αλίκης Μάζη Παπαγιάννη   Στον μικρό διαμορφωμένο εμφανώς με αγάπη θεατρικό χώρο, στον ...

Αναμονές

Υπάρχει τελικά μια κοινωνική και ανθρωπολογική προέκταση στη χρήση των “αναμονών”, των σκουριασμένων σίδερων ...

Utopia

Η έκθεση με τα νέα αποκτήματα της συλλογής του Νίκου Παττίχη συνεχίζεται στο Κέντρο ...

The Feast In The Garden

2.10.2011 Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Άρτο και θέαμα προσφέρει για άλλη μία φορά η ...

X