Νέα εταιρική ταυτότητα για δύο πανεπιστήμια

Γράφει η Αγγελική ΜΚ Αθανασιάδη

Τα δύο πανεπιστημιακά ιδρύματα προχώρησαν σε ανανέωση της οπτικής τους ταυτότητας, που περιλάμβανε και καινούργιο λογότυπο

Αέρας ανανέωσης φαίνεται να πνέει το τελευταίο διάστημα για δυο από τις μεγαλύτερες πανεπιστημιακές σχολές της Κύπρου, το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας (UNIC) και το Τεχνικό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΤΕΠΑΚ), που την ίδια σχεδόν χρονική περίοδο παρουσίασαν την ανανεωμένη οπτική τους ταυτότητα, η οποία περιελάμβανε και καινούργιο λογότυπο.

Τα δυο αυτά πανεπιστήμια, όπως είναι γνωστό, προσφέρουν προγράμματα σπουδών στους κλάδους της γραφιστικής και της οπτικής επικοινωνίας. Η αλλαγή αυτή, εκτός από μια πολύ καλά μελετημένη κίνηση εμπορικής στρατηγικής και ανανέωσης, αποτελεί παράλληλα και ένα ζωντανό βιωματικό εργαστήριο για τους φοιτητές των συναφών σχολών πάνω στη δημιουργία και την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης οπτικής ταυτότητας που αφορά τον φυσικό χώρο στον οποίο αφιερώνουν το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα της ημέρας τους.

Το ΤΕΠΑΚ

Ξεκινώντας από τη Λεμεσό και το ΤΕΠΑΚ, αφετηρία για τον σχεδιασμό του νέου λογότυπου αποτέλεσε ψηφιδωτό που βρίσκεται στον αρχαιολογικό χώρο του Κουρίου, στο οποίο παρουσιάζεται γυναικεία μορφή να κρατά ένα όργανο μέτρησης, ενώ παράλληλα αναγράφεται η αρχαιοελληνική επιγραφή «ΚΤΙΣΙΣ». Σύμφωνα με το δημιουργικό σκεπτικό, μέσα από την επανάληψη, τον αντικατοπτρισμό και την τοποθέτηση του γραμμικού αυτού στοιχείου, δημιουργείται εσκεμμένα στον ενδιάμεσο αρνητικό τους χώρο το γράμμα «Τ», αρχικό της λέξης Τεχνολογικό, ενώ το αρχικό γράμμα «Π» της λέξης Πανεπιστήμιο είναι, επίσης, εμφανές. Το ίδιο συμβαίνει συνειρμικά και στην αγγλική γλώσσα, καθώς το ίδιο στοιχείο ερμηνεύεται οπτικά ως «C» για Cyprus, «U» για University και «T» για Technology. Στη συμμετρική σύνθεση του σημείου αντανακλώνται έννοιες όπως η ισότητα και η ισορροπία, ενώ οι δύο αντίθετες αγκύλες που προκύπτουν σχεδιαστικά ερμηνεύονται και ως «ανοικτές πόρτες», σύμβολο για τη φιλοξενία, τη διαφάνεια και την εξωστρέφεια. Το τελικό σχήμα παραπέμπει, με τρόπο αφαιρετικό, σε κλασικό κίονα που συχνά δηλώνει τον ακαδημαϊκό χώρο. Για την υφή του συμβόλου χρησιμοποιείται η μετεξέλιξη της ψηφίδας στη σύγχρονη εποχή, με τη δομική χρήση της στην ψηφιακή εικόνα ως pixel. Η σύνθεση των pixels σχεδιάζεται με τρόπο που να προσδίδει την αίσθηση της κίνησης και της συνέχειας σε έναν ζωντανό πανεπιστημιακό οργανισμό, ενώ η χρωματική τους ποικιλία υπαινίσσεται τη διαφοροποίηση, την ανοχή, την αρμονία και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Ως γραμματοσειρά επιλέχθηκε η Roboto Slabregular. Οι χρωματικές επιλογές του λογοτύπου βασίζονται στην πλούσια χρωματική γκάμα του ψηφιδωτού της «ΚΤΙΣΙΣ», με το βαθύ σκούρο κόκκινο να παραπέμπει στη μεγαλοπρέπεια και τη δύναμη, το έντονο μπλε στη μεσογειακή θάλασσα που βρέχει την πόλη της Λεμεσού όπου εδρεύει το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο, το φωτεινό πράσινο που παραπέμπει στην προώθηση της αειφόρου και της περιβαλλοντικής συνείδησης και το ήρεμο γαλάζιο του ουρανού στην ελευθερία και την οικουμενικότητα.

Το UNIC

Στην περίπτωση του Πανεπιστημίου Λευκωσίας, το νέο αυτό μοντέρνο και μινιμαλιστικό λογότυπο σχεδιάστηκε με σκοπό να στηρίξει το όραμα και τη στρατηγική του ιδρύματος, που έχει ως στόχο να εγκαθιδρυθεί ως ένα ηγετικό πανεπιστήμιο στο διεθνές ακαδημαϊκό στερέωμα. Ταυτόχρονα αντικατοπτρίζει τον ισχυρό δεσμό του πανεπιστημίου με τη χώρα μας. Στο καινούργιο αυτό λογότυπο γίνεται η χρήση δυο βασικών χρωμάτων, του κόκκινου και του γκρι, τα οποία υπήρξαν τα χαρακτηριστικά χρώματα του πανεπιστημίου από την ίδρυσή του, διατηρώντας έτσι τη σύνδεση με το πρόσφατο παρελθόν, αλλά ταυτόχρονα συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας ομαλής οπτικής συνέχειας με τις μελλοντικές εφαρμογές του. Για τη δημιουργία του λογοτύπου έχει χρησιμοποιηθεί η γραμματοσειρά Futura, που τονίζει τον διεθνή χαρακτήρα και την εξωστρέφεια που θέλει να προβάλλει το πανεπιστήμιο, ενώ παράλληλα γίνεται έξυπνη χρήση του κενού χώρου, που ενισχύει την εικόνα του απέριττου και του μοντέρνου. Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η αλλαγή στη σήμανση και στα δεκαοκτώ κτήρια της Πανεπιστημιούπολης του UNIC, ενώ είναι υπό έκδοση και το αντίστοιχο brand manual της νέας εταιρικής ταυτότητας.

 

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Milton Glaser: Ο γραφίστας της Νέας Υόρκης

Κυκλοφορεί αυτό το διάστημα από τις εκδόσεις Abrams Books το βιβλίο Milton Glaser Posters, ...

Σχεδιασμός συσκευασίας και η λογική που ακολουθείται

Ο γνωστός σχεδιαστής Δημήτρης Κανελλόπουλος, design director του δημιουργικού γραφείου The Comeback Studio, αναλύει ...

The Aftermath

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά|@aggeliki.mk Ολοκληρώνοντας την πρώτη συνάντηση σχεδιαστών οπτικής επικοινωνίας πέρσι τέτοια εποχή ...

O tempora! O mores!

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά // @aggeliki.mk Πριν από δυο περίπου χιλιετίες, ο Ρωμαίος φιλόσοφος ...

«Λευκωσία, η πόλη της Ουτοπίας», διεθνής διαγωνισμός αφίσας από το Graphic Stories Cyprus

Γράφει η Αγγελική ΜΚ Αθανασιάδη | @aggeliki.mk Το Graphic Stories Cyprus διοργανώνει διεθνή διαγωνισμό ...

Kilroy was here

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά // @aggeliki.mk Τέχνη, επικοινωνία, έκφραση, ανάγκη αλλά και trend, δεν ...

X