Take 3! Για τις Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2017

Κοντινό πλάνο σε τρεις βραβευμένες ταινίες που θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε στο φετινό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Κύπρου

Μετά και το εκτενές αφιέρωμα του «Κυριακάτικου Π» την προηγούμενη εβδομάδα στη 15η έκδοση του πολυαναμενόμενου κινηματογραφικού φεστιβάλ της χώρας μας, που άνοιξε πανιά την Πέμπτη που μας πέρασε, η στήλη μας επιλέγει και σας προτείνει τρεις διεθνώς βραβευμένες ταινίες από το μη-διαγωνιστικό πρόγραμμα Viewfinder σε πρώτη προβολή που υπόσχονται δράση, συγκίνηση και προβληματισμό. Take Three! λοιπόν «φεστιβάλερς» κινηματογραφόφιλοι, οργανωθείτε αναλόγως και σπεύσατε. Γιατί μια βδομάδα μόνο απομένει μέχρι τη λήξη και του φετινού φεστιβάλ. Και γιατί τίποτε δεν λέει γιορτή του σινεμά καλύτερα από την back-to-back εμπειρία θέασης διακεκριμένων ταινιών σε μια σκοτεινή κινηματογραφική αίθουσα.

Manchester by the Sea [«Μια Πόλη Δίπλα στη Θάλασσα», ΗΠΑ, 2016]

Διάρκεια: 137 λεπτά

Είδος Ταινίας: Δραματική

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Κένεθ Λόνεργκαν

Με τους: Κέισι Άφλεκ, Μισέλ Γουίλιαμς, Κάιλ Τσάντλερ, Λούκας Χέτζες

Προβολή: 02/05 στο Ριάλτο στις 22:00

Πολυβραβευμένη ταινία, για πολλούς η ταινία της χρονιάς, από τον καταξιωμένο θεατρικό συγγραφέα και σεναριογράφο Κένεθ Λόνεργκαν, ο οποίος δικαίως απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου για το εμφατικό και ευαίσθητο πορτρέτο μιας οικογενειακής τραγωδίας που βρίθει οδύνης, απώλειας, επίμονης θλίψης, ανεπούλωτου πένθους, αλλά και αγάπης. Ο Λι Τσάντλερ (Κέισι Άφλεκ) είναι ένας μοναχικός, καταθλιπτικός επιστάτης στη Βοστώνη, μα η ζωή του θα αλλάξει άρδην, όταν ο μεγαλύτερός του αδερφός Τζο (Κάιλ Τσάντλερ) πεθαίνει, καθιστώντας τον κηδεμόνα στον έφηβο γιο του Πάτρικ (Λούκας Χέτζες). Πράγμα που θα αναγκάσει τον Λι να κάνει την αναγκαστική και πικρή επιστροφή στο ψαροχώρι των παιδικών του χρόνων και να αντιμετωπίσει τα λάθη του και τις ανοικτές πληγές που προσπάθησε εις μάτην να αφήσει πίσω. Η ταινία ξεχώρισε για τη συγκλονιστική, χαμηλών τόνων ερμηνεία του Κέισι Άφλεκ, η οποία και του εξασφάλισε το Βραβείο Α’ Ανδρικού ρόλου στα φετινά Όσκαρς, μια ερμηνεία που καταγράφει με τρόπο σπαρακτικό την πάλη με τους δαίμονες του παρελθόντος και την προσπάθεια επιβίωσης σε ένα φαινομενικά ανώφελο παρόν που φαντάζει ανούσιο. Ένα φορτισμένο δράμα χαρακτήρων που δύσκολα θα σας αφήσει ασυγκίνητους -σε κάθε περίπτωση, συστήνονται χαρτομάντιλα.

The Salesman [«Ο Εμποράκος / Farushande», Ιράν, Γαλλία, 2016]

Διάρκεια: 125 λεπτά

Είδος Ταινίας: Δραματική

Σκηνοθεσία-Σενάριο: Ασγκάρ Φαραντί

Με τους: Σαχάμπ Χοσεϊνί, Ταρρανέ Αλιντουστί

Προβολή: 03/05 στο Ριάλτο στις 22:00

Νεορεαλιστικό, νατουραλιστικό δράμα γεμάτο σασπένς, οικογενειακές εντάσεις και έξυπνο κοινωνικό σχόλιο, το είδος και ύφος που έχουμε μάθει να αναμένουμε από τον σπουδαίο Ιρανό δημιουργό Ασγκάρ Φαραντί [«Ένας Χωρισμός»], ο οποίος επιστρέφει με τον «Εμποράκο» αντλώντας έμπνευση από το «Θάνατο του Εμποράκου» του μεγάλου Άρθουρ Μίλερ, για να καυτηριάσει τον συντηρητισμό και το σεξισμό της ολοένα παλλόμενης και εξελισσόμενης θεοκρατικής Ιρανικής κοινωνίας. Ένα ζευγάρι ηθοποιών του θεάτρου από την Τεχεράνη, ο Εμάντ και η Ράνα, αναγκάζεται να εγκαταλείψει το διαμέρισμά του όταν αυτό παρουσιάζει ρωγμές και να εγκατασταθεί σε ένα άλλο, προσφάτως κενό. Μόνο που η ζωή τους θα πάρει δραματική τροπή, όταν ένα πρόσωπο από το παρελθόν της προηγούμενης ενοίκου θα επιτεθεί στη Ράνα στο μπάνιο αλλάζοντας για πάντα τα δεδομένα στη σχέση τους, εμποτίζοντάς την με θυμό, πόνο, ενοχή, ανάγκη για εκδίκηση και καθιστώντας το ίδιο της το μέλλον αμφίβολο. Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου και Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας στο 69ο Φεστιβάλ Καννών και την ανώτατη τιμή του Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας 2016. Μάλιστα, μετά και το σκάνδαλο της απαγόρευσης εισόδου σε Ιρανούς πολίτες στις ΗΠΑ, ο σκηνοθέτης μποϊκόταρε τη φετινή τελετή διά της απουσίας του στέλνοντας μέσω της εκπροσώπου του Ανουσές Ανσάρι, μήνυμα συμπαράστασης σε όλους τους μετανάστες και ενότητας για ολόκληρο τον κόσμο. «Ο διαχωρισμός του κόσμου σε κατηγορίες όπως «εμείς» και «οι εχθροί μας», είπε ο σκηνοθέτης, «δημιουργεί φόβο και μια δόλια αιτιολόγηση στον πόλεμο και την επιθετικότητα». Ένα μήνυμα κατά της βίας και της τυφλής εκδίκησης ιδιαίτερα σημαντικό για τον σκηνοθέτη και επίσης έκδηλο στον «Εμποράκο» του, στη διαπροσωπική του διάσταση.

Νερούδα [«Neruda», Χιλή, Αργεντινή, Γαλλία, Ισπανία, Αμερική, 2016] Διάρκεια: 108 λεπτά

Είδος Ταινίας: Βιογραφική, Ντετέκτιβ-Θρίλερ

Σκηνοθεσία: Πάμπλο Λαρέν

Σενάριο: Γκιγιέρμο Καλτερόν

Με τους: Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, Πάμπλο Λαρέν, Μερσέντες Μοράν, Λουί Νιέκο

Την είδαμε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου τον περασμένο Οκτώβρη και μας ενθουσίασε για την οξυδέρκεια, την ομορφιά και την απήχησή της. Διέγραψε λαμπρή φεστιβαλική πορεία στο πρόσφατο circuit αποσπώντας πολλαπλές διακρίσεις, ενώ έχει προταθεί για Χρυσή Σφαίρα στην κατηγορία «Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας». Χαρακτηριζόμενη από τον σκηνοθέτη της, τον πολλά-υποσχόμενο Χιλιανό σκηνοθέτη Πάμπλο Λαρέν [«Τζάκι», «The Club»] ως αντιβιογραφία, παρά ως αυστηρά και τετριμμένα βιογραφική, η ταινία προσφέρει μια συναρπαστική μελέτη της ζωής του Χιλιανού Νομπελίστα ποιητή και διπλωμάτη Πάμπλο Νερούδα, στα τέλη της δεκαετίας του 1940, συνταιριάζοντας περίτεχνα στο σενάριο μυθοπλασία και πραγματικότητα. Ένας αφοσιωμένος επιθεωρητής της ασφάλειας καταδιώκει τον Νερούδα λόγω της ένταξής του στο Κομμουνιστικό Κόμμα και έτσι αυτός γίνεται φυγάς στην ίδια του την πατρίδα. Ιστορία, θρύλος και φαντασία συναντώνται εδώ, συνυφαίνοντας ένα εφευρετικό, χιτσκοκικό ντετέκτιβ-θρίλερ, δεξιοτεχνικά γυρισμένο και όμορφα δοσμένο σε ερμηνευτικό επίπεδο από τους Μπερνάλ, Μοράν, Λαρέν και Νιέκο, που μεταφέρει θαυμάσια τον αντιφατικό χαρακτήρα και τις πολιτικές πεποιθήσεις του διάσημου ποιητή.

+ Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2017 από τις 27 Απριλίου μέχρι τις 6 Μαΐου 2017 με προβολές στον κιν/γράφο Ζήνα και στο Θέατρο Ριάλτο. Είσοδος: 6 ευρώ εισιτήριο ημέρας και 25 ευρώ κάρτα φεστιβάλ για όλες τις προβολές του φεστιβάλ. Δωρεάν για φοιτητές με την παρουσίαση της φοιτητικής κάρτας και κατόχους κάρτας ΑμεΑ. Όλες οι λεπτομέρειες στο www.cyprusfilmdays.com.

  • Δέσποινα Χριστοδούλου

    Γράφω για τον κινηματογράφο γιατί τον σπούδασα. Σπεύδω ολοχρονίς να δω ταινίες, με ποπ κορν ή δίχως. Διχάζομαι μεταξύ Κύπρου, όπου γεννήθηκα και Λονδίνου, όπου διαμένω. Επιμένω πως είμαστε όλοι εν δυνάμει σινεφίλ. Φιλοδοξώ να γίνουμε παρέα. Παράθυρο ανοίγω από δω λοιπόν και γράφω... για τον κινηματογράφο | @DespiChri

You May Also Like

ARTE Kino | Ένα φεστιβάλ κινηματογράφου στο διαδίκτυο

Το φεστιβάλ ΑΡΤΕ Kino γεννήθηκε από την επιθυμία του τηλεοπτικού καναλιού ARTE να ενισχύσει ...

Κάννες: έναρξη με την ταινία Everybody knows του Ασγκάρ Φαραντί

Με τη νέα ταινία του Ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί, Everybody knows, θα ανοίξει το ...

Τρέξε! [Get Out, ΗΠΑ 2017]

Ο Αφροαμερικανός πρωταγωνιστής της ταινίας, Κρις, περνά δυο μέρες στο πατρικό της λευκής κοπέλας ...

Για τη φεμινιστική θεωρία του κινηματογράφου

Στα βαθιά της 7ης τέχνης κι αυτή την εβδομάδα, με σύνθετες έννοιες και περίπλοκες ...

Επιστρέφει στο Φεστιβάλ των Καννών ο Δανός σκηνοθέτης Λαρς Φον Τρίερ

Ο Δανός σκηνοθέτης Λαρς Φον Τρίερ που κηρύχθηκε persona non grata και αποκλείστηκε από ...

Εικόνες και Όψεις του Εναλλακτικού Κινηματογράφου

Το Φεστιβάλ «Εικόνες και Όψεις του Εναλλακτικού Κινηματογράφου», μια πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας και ...

X