Εξι νέες παραγωγές και πολλά ανοίγματα από τον ΘΟΚ

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΘΟΚ, Σάββας Κυριακίδης, παρουσίασε σήμερα το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του Οργανισμού για την περίοδο 2017-18, που χαρακτηρίζεται από ανοίγματα: προς συνεργάτες, προς κείμενα, προς το κοινό αλλά και ως προς τη νοοτροπία

Με την επιστροφή δύο ανθρώπων που αποτελούν ήδη κεφάλαια στην ιστορία του κυπριακού θεάτρου, του Γερμανού σκηνοθέτη Χάιντς Ούβε Χάους και του Κύπριου συνθέτη Μιχάλη Χριστοδουλίδη, ξεκινά η θεατρική σεζόν 2017-18 στην Κεντρική Σκηνή του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου.

Ούβε Χάους και Χριστοδουλίδης (ο οποίος πέρυσι παρέλαβε το Μεγάλο Βραβείο Θεάτρου) δεν είχαν συνεργαστεί προηγουμένως. Η συνύπαρξή τους θεωρείται πολυαναμενόμενη σε ένα έργο μακριά από τα γνώριμα μονοπάτια του καθενός (Μπρεχτικός ο πρώτος, των αρχαίων κειμένων ο δεύτερος), στο «Η κυρά της θάλασσας» του Ερίκου Ίψεν (πρεμιέρα τον Νοέμβριο).

Το πάντρεμα συνεργατών περισσότερο και όχι τόσο το ίδιο το έργο ελκύει το ενδιαφέρον και στη δεύτερη παραγωγή της Κεντρικής Σκηνής με τη «Στέλλα με τα κόκκινα γάντια» (Ιανουάριος 2018), που θα σκηνοθετήσει ο -γνώριμος στο κυπριακό κοινό- Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης σε μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη. Στον ρόλο της Στέλλας θα δούμε τη βραβευμένη Κύπρια ηθοποιό Κίκα Γεωργίου, που ζει, εργάζεται και διαπρέπει στην Ελλάδα.
Στην Κεντρική Σκηνή θα ανεβάσει και η Λέα Μαλένη το δημοφιλές έργο «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα», το οποίο φτάνει στην Κύπρο μετά από την τεράστια επιτυχία που συνάντησε στην αγγλική σκηνή τα τελευταία χρόνια.

Νέες προσεγγίσεις

Τρία νέα έργα θα παρουσιάσει η Νέα Σκηνή, κάνοντας αρχή από το Cock τον Οκτώβριο. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο νεαρός σκηνοθέτης Κώστας Σιλβέστρος (Βραβείο Σκηνοθεσίας 2016).
Η Αθηνά Κάσιου, που προσεγγίζει με μια πολύ ιδιαίτερη ματιά τα θεατρικά κείμενα, θα παρουσιάσει το έργο «Φυλές» (Ιανουάριος 2018), ενώ με εξαιρετικό ενδιαφέρον αναμένεται και η τρίτη παραγωγή της Νέας Σκηνής (Απρίλιος 2018) με ένα έργο που ανέθεσε ο οργανισμός στην πεζογράφο Κωνσταντία Σωτηρίου (γνωστή από το βραβευμένο έργο «Η Αϊσέ πάει διακοπές»). «Δεν μπορώ παρά να χειροκροτήσω το ρίσκο της ανάθεσης», ανέφερε ο Ανδρέας Αραούζος που ανέλαβε τη σκηνοθεσία του έργου, συνοψίζοντας με ωραίο τρόπο το σημαντικό και μάλλον αναπάντεχο βήμα του ΘΟΚ.

Εκτός από το ρεπερτόριο του Οργανισμού, στο οποίο περιλαμβάνονται έξι παραγωγές σε Κεντρική, Νέα Σκηνή και Σκηνή 018, κατά τη φετινή θεατρική σεζόν θα πραγματοποιηθεί μια παρέμβαση στον χώρο του Θεάτρου Αποθήκες στα Λατσιά, θα συνεχιστεί ο θεσμός του NT Live με προβολές θεατρικών παραγωγών του National Theatre of London ενώ θα φιλοξενηθούν και παραστάσεις από την Ελλάδα με ενδιαφέρον για το κοινό της Κύπρου.

Σάββας Κυριακίδης: Αρχή με αισιοδοξία, διάθεση για συνεργασίες και πολλή δουλειά

Nέες δράσεις, έξι παραγωγές στις τρεις σκηνές του οργανισμού, πολλά ανοίγματα και ο συντελεστής του ρίσκου χαρακτηρίζουν το καλλιτεχνικό πρόγραμμα του ΘΟΚ για την περίοδο 2017-18, στο οποίο σκιαγραφούνται οι προθέσεις του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή Σάββα Κυριακίδη για έναν σύγχρονο θεατρικό σχεδιασμό.

«Παίρνουμε ισχυρή σκυτάλη» από τη μεγάλη απήχηση που είχε η φετινή καλοκαιρινή παραγωγή του ΘΟΚ «Πέρσες», ανέφερε προλογίζοντας χθες την παρουσίαση του προγράμματος ο κ. Κυριακίδης. Συνόψισε δε τους στόχους του ως εξής: «Να πείσουμε το κοινό πως ο ΘΟΚ είναι ένας οργανισμός με συνέχεια, καλλιτεχνική συνέπεια και μέλλον. Να προσελκύσουμε καινούργιους θεατές, μέσα από παραστάσεις που, χωρίς να κάνουν ποιοτικές εκπτώσεις, παραμένουν προσβάσιμες για το ευρύ κοινό. Να πάμε τον πήχη του θεάτρου λίγο υψηλότερα και να δοκιμάσουμε, όχι μόνο οι δημιουργοί αλλά και οι θεατές, να περάσουμε πάνω από αυτόν. Γιατί, όπως οι πολίτες έχουν ευθύνες για τον τρόπο που ασκείται η εξουσία στη χώρα τους, έτσι και οι θεατές έχουν την ευθύνη για την ποιότητα του θεάτρου που υπάρχει σε αυτήν».

Ο κ. Κυριακίδης σημείωσε ακόμη πως «το θέατρο για μας είναι συλλογική υπόθεση» και πως η διάθεση για συνεργασία είναι ήδη ορατή, όπως είναι και η προσπάθεια «να πείσουμε και τους πιο επιφυλακτικούς απέναντι στο κρατικό μας θέατρο».

Οι έξι παραγωγές που θα δούμε στον ΘΟΚ

  • ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΕΥΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΗΣ

Ερρίκος Ίψεν, Η κυρά της θάλασσας
Σκηνοθεσία: Χάιντς-Ούβε Χάους
Παραστάσεις από 11/11/2017

Παγκύπρια πρώτη

Δεν έχετε παρατηρήσει πως οι άνθρωποι που ζουν κοντά στη θάλασσα ξεχωρίζουν; Είναι σαν να ζουν τη ζωή της θάλασσας. Είναι σαν το κύμα – την άμπωτη και την πλημμυρίδα. Στον νου και στη συνείδηση. Και δεν μπορούν να ζήσουν πουθενά αλλού.

Σαν μια σειρήνα του ωκεανού, εγκλωβισμένη στον κόσμο των ανθρώπων και σε ένα γάμο χωρίς απολαύσεις, η Ελίντα Βάνγκελ ακούει το κάλεσμα της θάλασσας -που έρχεται με τη μορφή ενός προσώπου από το παρελθόν- και δοκιμάζεται μπροστά στο δίλημμα: ελευθερία ή κοινωνικός συμβιβασμός;

Ο Γερμανός σκηνοθέτης Χάιντς-Ούβε Χάους, που σημάδεψε με τις ιστορικές παραστάσεις του την κυπριακή σκηνή, προσεγγίζει ένα από τα σημαντικότερα έργα του Ίψεν, που, αν και δεν παίζεται συχνά, περιέχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που εξηγούν γιατί ο μεγάλος Νορβηγός συγγραφέας είναι ο πατριάρχης του σύγχρονου θεάτρου. Στην παράσταση συμμετέχει μια πλειάδα σημαντικών καλλιτεχνών, μεταξύ των οποίων και ο βραβευμένος με το μεγάλο βραβείο Θεάτρου Κύπρου Μιχάλης Χριστοδουλίδης, που θα συνθέσει τη μουσική για την παράσταση.

Μετάφραση: Μαργαρίτα Μέλμπεργκ
Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Χάιντς-Ούβε Χάους
Μουσική: Μιχάλης Χριστοδουλίδης
Σκηνικά: Λάκης Γενεθλής
Κοστούμια: Στέφανος Αθηαινίτης
Χορογραφία/Κίνηση: Παναγιώτης Ττοφή

Παίζουν: Νεκτάριος Θεοδώρου, Στυλιάνα Ιωάννου, Ντίνος Λύρας, Νεοκλής Νεοκλέους, Νεόφυτος Νεοφύτου, Αστέρης Πελτέκης, Στέλα Φυρογένη, Έλενα Χατζηαυξέντη

Ιάκωβος Καμπανέλλης, Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Παραστάσεις από 20/1/2018

Πέφτω σαν τυφλή, τα δίνω όλα, τους πιστεύω, ενώ αυτοί μελετάνε μέσα τους πώς να με κάνουνε άλλη! Όχι, αγαπημένες μου, εγώ δεν ξεγέλασα κανένα, αυτοί με ξεγελάσανε.

Πλασμένη με υλικά που δεν ταιριάζουν με τα ήθη και της αντιλήψεις της εποχής της, η Στέλλα, ένα αγρίμι που δεν φυλακίζεται, παραδίδεται στον ακραίο έρωτα χωρίς αναστολές και επιλέγει μια ρήξη με οδυνηρό τέλος αντί για την πλαστή ευτυχία μιας αδιάφορης συμβίωσης.

Εμβληματικό και ιδιαίτερα αγαπητό –τόσο στη θεατρική του μορφή όσο και από την κινηματογραφική προσαρμογή του Μιχάλη Κακογιάννη- το έργο του Καμπανέλλη είναι ένας ύμνος στην αντισυμβατικότητα. Η γραφή του σημαντικότερου έλληνα συγγραφέα του δεύτερου μισού του 20ού αιώνα συνδυάζει το σφυγμό της ζωντανής γλώσσας με τη συναισθηματική φόρτιση. Ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, που σκηνοθετεί το έργο, φωτίζει τη διαχρονικότητα του θέματος, σε μια παράσταση με ζωντανή μουσική, γραμμένη από τον Σταμάτη Κραουνάκη.

Σκηνοθεσία – Δραματουργική επεξεργασία: Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης
Σκηνικά: Έλενα Κοτασβήλι
Κοστούμια: Κωνσταντίνα Ανδρέου
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Χορογραφία/Κίνηση: Έλενα Χριστοδουλίδου

Παίζουν: Κίκα Γεωργίου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος Ευαγόρου, Έρικα Μπεγέτη-Λύρα, Ηρόδοτος Μιλτιάδους, Γιάννης Μίνως, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Ιωάννα Σιαφκάλη, Ελένη Σιδερά

Σάιμον Στήβενς, Ποιος σκότωσε το σκύλο τα μεσάνυχτα (βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μαρκ Χάντον)
Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη
Παραστάσεις από 21/4/2018

Παγκύπρια πρώτη

Εγώ δεν λέω ψέματα. Η Μητέρα έλεγε ότι δεν λέω ψέματα επειδή είμαι καλός άνθρωπος. Όμως δεν είναι επειδή είμαι καλός άνθρωπος. Είναι επειδή δεν μπορώ να πω ψέματα.

Αναζητώντας σχεδόν εμμονικά την απάντηση στο ερώτημα «Ποιος σκότωσε τον σκύλο της γειτόνισσας», ο Κρίστοφερ, ένα ξεχωριστό αγόρι με ειδικές ικανότητες, θα ανακαλύψει, έχοντας ως όπλο του την αθωότητα, αλήθειες που θα ωριμάσουν τον ίδιο και θα κάνουν καλύτερους όσους βρίσκονται κοντά του.

Μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της αγγλικής σκηνής τα τελευταία χρόνια, ένα μυθιστόρημα βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό, μεταγράφεται για το θέατρο από τον Σάιμον Στήβενς, έναν από τους σημαντικότερους συγγραφείς της ευρωπαϊκής δραματουργίας. Η συνεχής εναλλαγή μεταξύ δράσης και αφήγησης δημιουργεί έναν καλπάζοντα ρυθμό, που καθηλώνει τον θεατή. Η Λέα Μαλένη οδηγεί με την εμπειρία της τους συνεργάτες της, σε μια παράσταση συνόλου.

Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Λέα Μαλένη
Μουσική: Χριστίνα Γεωργίου
Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Γιάννου
Κίνηση: Φώτης Νικολάου – Βάλια Παπαχρήστου (σε συνεργασία με τη σκηνοθέτιδα)
Πολυμέσα: Νικολέτα Καλαθά

Παίζουν: Έλενα Δημητρίου, Λουκάς Ζήκος, Θανάσης Ιωάννου, Φώτης Καράλης, Ανδρέας Κουτσόφτας, Μαρία Μιχαήλ, Αλέξανδρος Παρίσης, Ελένη Σμυρνιού, Γιώργος Τζωρτζής, Στέλα Φυρογένη, Μυρσίνη Χριστοδούλου

  • ΝΕΑ ΣΚΗΝΗ

Μάικ Μπάρτλετ, Cock
Σκηνοθεσία: Κώστας Σιλβέστρος
Παραστάσεις από 20/10/2017

Παγκύπρια πρώτη

Γκέι, στρέιτ, λέξεις από τη δεκαετία του 60. Ακούγονται τόσο παλιές. Φρικτές φρικτές λέξεις… Γιατί μου λες πως το με τι κοιμάμαι είναι πιο σημαντικό από το με ποιόν άνθρωπο κοιμάμαι!

Μια ομοφυλοφιλική σχέση σε κρίση: όταν ο Τζων ερωτεύεται ξαφνικά την Γ., ο σύντροφός του, μετά από το πρώτο σοκ, αντιδρά, επιχειρώντας να τον κερδίσει ξανά με κάθε δυνατό μέσο. Η διεκδίκησή του δεν έχει όρια ούτε αναστολές.

Ένα έργο που ξεκινά σαν κωμωδία γύρω από το σεξουαλικό προσανατολισμό και καταλήγει σε έναν βαθύ προβληματισμό για την αγάπη και τους κανόνες της, ανεξάρτητα από ερωτικές προτιμήσεις. Αυτό ακριβώς είναι που κάνει το κείμενο του Μπάρτλετ ξεχωριστό: οι σεξουαλικές επιλογές δεν αντιμετωπίζονται με «τηλεοπτικούς» όρους ή εύκολα στερεότυπα. Την ιδιαίτερα αιχμηρή γλώσσα και το προκλητικό πνεύμα του συγγραφέα καλείται να ζωντανέψει θεατρικά ο βραβευμένος με το περσινό βραβείο σκηνοθεσίας Κώστας Σιλβέστρος, με τη συνδρομή μιας δυναμικής ομάδας συντελεστών.

Μετάφραση: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνοθεσία: Κώστας Σιλβέστρος
Σκηνικά – Κοστούμια: Μαρίνα Χατζηλουκά
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Κίνηση: Αλέξης Βασιλείου

Παίζουν: Προκόπης Αγαθοκλέους, Κώστας Καζάκας, Σοφία Μαρία Κικιλίντζια, Ανδρέας Τσέλεπος

Νίνα Ρέιν, Φυλές
Σκηνοθεσία: Αθηνά Κάσιου
Παραστάσεις από 26/1/2018

Πρώτη παρουσίαση στην ελληνική γλώσσα

Ο Μπίλυ λέει ότι αποφάσισε να πάψει να σας μιλά. Πιστεύει ότι πρέπει όλοι σας να μάθετε να μιλάτε στη νοηματική. Λέει ότι ξόδεψε όλη του τη ζωή προσπαθώντας να σας καταλάβει και τώρα πιστεύει ότι πρέπει να προσπαθήσετε εσείς να τον καταλάβετε.

Ο νεαρός Μπίλυ, εκ γενετής κωφός, έχει μεγαλώσει «φυσιολογικά» μέσα σε μια οικογένεια που έχει κάνει τα πάντα για να μαλακώσει τις συνέπειες της ιδιαιτερότητάς του. Τι συμβαίνει όμως όταν έρχεται η στιγμή που κάποιος από την «φυλή» του τον προσκαλεί να ενταχτεί σε αυτήν; Πώς θα αντιδράσει στο κάλεσμα να βρεθεί εκεί που τον οδηγεί η φύση του;

Η Νίνα Ρέιν, μια νέα δυναμική φωνή του βρετανικού θεάτρου, επεξεργάζεται, με ισορροπία ανάμεσα στο χιούμορ και τη δραματικότητα, το ευαίσθητο θέμα μιας οργανικής «αναπηρίας». Με ανατρεπτική ματιά και μακριά από μελοδραματισμούς, η συγγραφέας διεισδύει στην ψυχοσύνθεση των ηρώων της, προβάλλοντας τελικά πολλές εκδοχές της διαφορετικότητας. Η Αθηνά Κάσιου, μια σκηνοθέτης με εμπειρία σε κείμενα ουσίας, έχει κληθεί να αναδείξει τις πτυχές του κειμένου, που βραβεύτηκε το 2012 με το Drama Desk award for Outstanding Play και το New York Drama Critics Circle Award.

Μετάφραση: Έρι Κύργια
Σκηνοθεσία: Αθηνά Κάσιου
Σκηνικά – Κοστούμια: Λυδία Μανδρίδου
Μουσική – Σχεδιασμός Ήχου: Αντώνης Αντωνίου

Παίζουν: Δήμητρα Δημητριάδου, Λάμπρος Κωνσταντέας, Μάριος Κωνσταντίνου, Σπύρος Σταυρινίδης, Αντωνία Χαραλάμπους, Νιόβη Χαραλάμπους

Κωνσταντία Σωτηρίου, Το κέλυφος
Σκηνοθεσία: Ανδρέας Αραούζος
Παραστάσεις από 27/4/2018

Ανάθεση στη συγγραφέα

Ω, μα είναι σαν να πέθανε, ο άνθρωπος μου πέθανε Πάνο. Έφυγε από μέσα του. Άδειασε. Εκεί που βρισκόταν υπάρχει τώρα ένα κενό. Τώρα πια έχει απομείνει ένα κέλυφος.

Όταν ο σύντροφός της πλήττεται από μια ασθένεια που τον αποκόπτει βίαια από τον υπόλοιπο κόσμο, η Άννα βρίσκεται αντιμέτωπη με το ερώτημα: άραγε η ύπαρξή της «τελειώνει» μαζί με τη δική του; Πόσο εγωιστικό είναι να θέλει να συνεχίσει μια κανονική ζωή, ξεπερνώντας τις προκαταλήψεις;

Μια από τις ταλαντούχες φωνές της νέας κυπριακής συγγραφικής γενιάς, η Κωνσταντία Σωτηρίου, ασχολείται με το ευαίσθητο θέμα του Αλτσχάιμερ. Δεν είναι όμως ο ασθενής που βρίσκεται στο επίκεντρο της παρατήρησής της. Είναι όσοι τον περιβάλλουν και υφίστανται, μαζί του, τις συνέπειες της κατάστασής του. Το έργο γράφτηκε μετά από ανάθεση του ΘΟΚ στη συγγραφέα και εξελίχτηκε με τη δημιουργική συνεργασία του Ανδρέα Αραούζου, που έχει αναλάβει τη σκηνοθεσία του, έχοντας κοντά του πολύ σημαντικούς και έμπειρους καλλιτέχνες.

Σκηνοθεσία: Ανδρέας Αραούζος
Σκηνικά – Κοστούμια: Έλενα Κατσούρη

Παίζουν: Φώτης Αποστολίδης, Βαρνάβας Κυριαζής, Παναγιώτα Παπαγεωργίου, Ανδρέας Τσέλεπος

Διανομή και συντελεστές σε εξέλιξη.

  • ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟΘΗΚΕΣ

Δράσεις Α περίοδος Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2017
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Στέφανος Δρουσιώτης

Dubitanda
/ du:bi:ꞌtændǝ /
ονομαστική ουδέτερου πληθυντικού, γερουνδιακός τύπος του λατ. dubitare (αμφιβάλλω)
1 αυτά για τα οποία πρέπει ή είναι δυνατόν να αμφιβάλλουμε
2 αυτά που είναι προς συζήτηση, υπό αίρεση

“De omnibus dubitandum est” “Για όλα πρέπει να αμφιβάλλουμε”
SørenKierkegaard (1841-1846)

Dubitanda, τα προς αμφισβήτηση. Κάτω από αυτόν τον τίτλο, ο Στέφανος Δρουσιώτης, μαζί με μια δυνατή καλλιτεχνική ομάδα, εισέρχονται στον χώρο των Αποθηκών και προτείνουν ένα πρόγραμμα δράσεων: μικρό θεατρικό φεστιβάλ με φιλοξενίες παραστάσεων από το εξωτερικό, 2 πλατφόρμες νέων δημιουργών, 3 νέα μικρά έργα σε σκηνοθεσία του ιδίου, συναντήσεις του κοινού με σημαντικούς θεατρικούς σκηνοθέτες, προβολές παραστάσεων-που διαμόρφωσαν το σύγχρονο θεατρικό τοπίο και άλλα πολλά.
Το πλήρες πρόγραμμα της dubitanda θα ανακοινωθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου 2017.

Ομάδα συνεργατών: Μαρίνα Αργυρίδου, Άρης Καλλέργης, Αλεξάνδρα Ματθαίου, Γιώργος Πούλιος, Μαρίνος Χαραλάμπους

Δράσεις Β περίοδος Φεβρουάριος – Μάιος 2018
Καλλιτεχνική επιμέλεια: Παναγιώτης Λάρκου

Το σαλόνι των ξένων
υπάρχει σε κάθε σπίτι ένα δωμάτιο κλειστό στους ενοίκους του. ένα δωμάτιο με απαγορευμένη την πρόσβαση. το δωμάτιο αυτό είναι σκοτεινό, χωρίς ζωή, είναι ένα δωμάτιο βιτρίνα. τα έπιπλα μέσα είναι ακριβά αλλά κανείς δεν κάθεται σ` αυτά. το δωμάτιο αυτό καθαρίζεται ενδελεχώς αλλά κανείς δεν το λερώνει. έχει κλειστά τα φώτα και τα παράθυρα. σπάνια μπαίνει κανείς σ’ αυτό αλλά και όταν ακόμη το κάνει φοράει μια μάσκα ειδική γι’ αυτό το δωμάτιο. κανείς δεν είναι αρκετά καθαρός, αρκετά άξιος, αρκετά σημαντικός γι’ αυτό. το δωμάτιο αυτό είναι πιο σημαντικό από τους ανθρώπους που το φτιάξανε, είναι ένα άβατο.
είναι το σαλόνι των ξένων.

Κάλεσμα σε νέους δημιουργούς να δοκιμάσουν σκηνικά τις ιδέες τους, εικαστική πλατφόρμα, παραστάσεις βασισμένες σε αρχειακό υλικό του Οργανισμού, masterclasses και μια ομότιτλη παράσταση στο τέλος του τριμήνου, είναι κάποιες από τις δράσεις που θα παρουσιαστούν στις Αποθήκες, σε καλλιτεχνική επιμέλεια του Παναγιώτη Λάρκου. Ποικίλες δράσεις που συνομιλούν με το θέατρο, τις πλαστικές τέχνες, την ποίηση, τη μουσική και τον χορό συνθέτουν «το σαλόνι των ξένων», μέσα στο οποίο ο θεατής μπορεί να γίνει αυτός ο αδιάκριτος παρατηρητής, ο ξένος επισκέπτης που θα ξεκλειδώσει αυτόν τον άβατο χώρο.

Το αναλυτικό πρόγραμμα των Δράσεων B τριμήνου θα ανακοινωθεί τον Φεβρουάριο 2018.

Ομάδα συνεργατών: Βασιλική Κυπραίου, Γιώργος Κυριάκου, Παναγιώτης Μπρατάκος, Τζωρτζίνα Τάτση, Παναγιώτης Ττοφή

  • ΣΚΗΝΗ 0-18

Άλκη Ζέη, Ο μεγάλος περίπατος του Πέτρου (επανάληψη)
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Παραστάσεις από 15/10/2017

Εγώ σαν ήμουνα μικρός βγήκα διαδήλωση στους δρόμους. Το πανό μας ήταν το πιο μεγάλο απ’ όλα και τα γράμματα πράσινα-πράσινα, κι ο κόσμος φώναζε για ψωμί δυνατά-δυνατά και για λευτεριά σιγανά-σιγανά

Όταν ξεσπάει ο πόλεμος στην Ελλάδα του 1940, ο Πέτρος είναι μόλις 9 χρονών. Τα χρόνια που θα ακολουθήσουν θα τον οδηγήσουν σε μια περιπέτεια γεμάτη εμπειρίες, συναισθήματα και γνώσεις. Όταν θα τελειώσει η κατοχή, ο Πέτρος θα μπορεί να περπατάει ελεύθερος. Και να χαίρεται, χωρίς φόβο, την πιο μεγάλη του αγάπη: την αγάπη για την πατρίδα.

Το υπέροχο μυθιστόρημα της πολυαγαπημένης Άλκης Ζέη, που αγκαλιάστηκε από μικρούς και μεγάλους θεατές, επανέρχεται στη σκηνή του ΘΟΚ, καλώντας όσους δεν το παρακολούθησαν, αλλά και εκείνους που θέλουν να το ξαναθυμηθούν, σε μια συνάντηση με τους ήρωές του: τον Πέτρο, την οικογένειά του, τους φίλους του. Η παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά απέσπασε εγκωμιαστικά σχόλια, γνωρίζοντας την αποδοχή και την αγάπη από το κοινό.

Δραματοποίηση: Σάββας Κυριακίδης – Τάκης Τζαμαργιάς
Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς
Σκηνικά – Κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου
Μουσική: Δημήτρης Ζαβρός
Στίχοι Τραγουδιών: Δημήτρης Ζαβρός/Νέβι Κανίνια
Μουσική διδασκαλία: Χριστίνα Αργύρη
Κίνηση: Έλενα Χριστοδουλίδου
Video Art: Χρήστος Δήμας
Σχεδιασμός Φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς

Παίζουν: Ηλίας Ανδρέου, Πηνελόπη Βασιλείου, Ανδρέας Βασιλείου, Άννα Γιαγκιώζη, Άντρεα Δημητρίου, Μικαέλλα Θεοδουλίδου, Στέλιος Καλλιστράτης, Γιάννης Καραούλης, Αντρέας Μακρής, Δημήτρης Μαχαίρας, Ντίνα Μιχαηλίδη, Ελένη Μολέσκη, Σώτος Σταυράκης Αντώνης Χαντζής

Δημήτρης Μπασλάμ Σοφία η μέλισσα (θέατρο-βαλίτσα, για παιδιά του δημοτικού)
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μπασλάμ
Παραστάσεις από 9/1/2018

Παγκύπρια πρώτη

Ο γνωστός τραγουδοποιός Δημήτρης Μπασλάμ μας συστήνει τη Σοφία, μια μέλισσα που της άρεσε να διαβάζει, σε μια περιπέτεια γνώσης και αγάπης για την επιστήμη. Τα υπέροχα τραγούδια του θα συνοδέψουν το τρυφερό αυτό παραμύθι, με μια ομάδα μουσικών και νέων ηθοποιών που θα συστήσουν τη φιλομαθή Σοφία σε παιδιά του νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του δημοτικού στους χώρους του σχολείου.

Κείμενο – Σκηνοθεσία – Μουσική – Μουσική διδασκαλία: Δημήτρης Μπασλάμ
Σκηνικά – Κοστούμια – Κούκλες: Μάρθα Φωκά

Διανομή σε εξέλιξη

  • NTLIVE

O ΘΟΚ συνεχίζει τη συνεργασία του με το National Theatre Live και προβάλλει στην Κεντρική του Σκηνή επιλεγμένες παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας.

Obsession, διασκευή του Jan Peter Gerrits από το σενάριο της ομώνυμης ταινίας του Luchino Visconti
Σκηνοθεσία: Ivo van Hove
19 Σεπτεμβρίου 2017

Δωδέκατη νύχτα του William Shakespeare
Simon Godwin
26 Σεπτεμβρίου 2017

Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ; του Edward Albee
James Macdonald
10 Οκτωβρίου 2017

Ο Ρόζενγκραντζ και ο Γκίλντερστερν του Tom Stoppard
Σκηνοθεσία: David Leveaux
17 Οκτωβρίου 2017

Γέρμα, διασκευή του Simon Stone από το ομώνυμο θεατρικό έργο του Federico Garcia Lorca
Simon Stone
21 Νοεμβρίου 2017

Πήτερ Παν του James Matthew Barrie
Sally Cookson
Δεκεμβρίου 2017

Άγγελοι στην Αμερική (μέρος 1) του Tony Kushner
Marianne Elliot
23 Ιανουαρίου 2018

Άγγελοι στην Αμερική (μέρος 2) του Tony Kushner
Marianne Elliot
30 Ιανουαρίου 2018

Σαλώμη του Yaël Farber
Σκηνοθεσία: Yaël Farber
20 Φεβρουαρίου 2018

* Όλες οι παραγωγές συνοδεύονται από ελληνικούς και τουρκικούς υπότιτλους

  • ΜΕΤΑΚΛΗΣΕΙΣ – ΦΙΛΟΞΕΝΙΕΣ

Συνεχίζοντας την πολιτική της πρόσκλησης παραστάσεων με ιδιαίτερο καλλιτεχνικό ενδιαφέρον, ο ΘΟΚ θα φιλοξενήσει στις σκηνές του επιλεγμένες παραγωγές, με τη συμμετοχή σημαντικών δημιουργών. Ενημέρωση για τις παραγωγές και τις ημερομηνίες θα δίνεται με ειδικές ανακοινώσεις.

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

«Το Δείπνο» από την Αθήνα στην Κύπρο για τρεις παραστάσεις

«Το Δείπνο», ένα έργο του Ολλανδού συγγραφέα Χέρμαν Κοχ που μεταφέρθηκε στη θεατρική σκηνή ...

Μακρόνησος: γυναικείο βλέμμα στην εξορία

Ένα νέο έργο του θεατρικού συγγραφέα Μιχάλη Παπαδόπουλου ανεβάζει στη σκηνή του το Θέατρο ...

Ακροάσεις για το έργο «Πρόσοψη» του Κώστα Μαννούρη

Για τις ανάγκες συμπλήρωσης της διανομής της παραγωγής του έργου «Πρόσοψη» του Κώστα Μαννούρη, ...

ΘΟΚ: Έμμεση λογοκρισία και παραβίαση της ελεύθερης έκφρασης το «όχι» του Δήμου Σωτήρας

Με ιδιαίτερη έκπληξη και απογοήτευση ενημερωθήκαμε από το Δήμο Σωτήρας ότι το τοπικό Συμβούλιο ...

«Ευρυδίκη»: Μυθολογία αλλιώς στη σκηνή του Θεάτρου Διόνυσος

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου Ένα αταίριαστο αλλά ερωτευμένο ζευγάρι, ο Ορφέας και η Ευρυδίκη ...

Αφιέρωμα στον ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη

Το Πανεπιστήμιο Κύπρου διοργανώνει στις 31 Μαρτίου 2018, στο θέατρο Αποθήκες του ΘΟΚ, δύο ...

X