Πόλεμος για ένα εισιτήριο

Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια Τέιλορ Σουίφτ, καθώς και οι παραγωγοί του πολυαναμενόμενου νέου της άλμπουμ “Reputation”, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 10 Νοεμβρίου, βρίσκονται στο κέντρο ενός διαδικτυακού πολέμου. Η τραγουδίστρια δέχεται επιθέσεις ότι προσπαθεί με δόλιο τρόπο να ανεβάσει τις πωλήσεις των δίσκων και των “σουβενίρ” με αντάλλαγμα προτεραιότητα στις συναυλίες της για τους φαν.

Η πρωτοβουλία ονομάζεται “Taylor Swift Tix” και χρησιμοποιεί το λογισμικό Verified Fan του αμερικανικού κολοσσού ηλεκτρονικών εισιτηρίων Ticketmaster. Το Verified Fan είναι μια υπηρεσία που είναι σε θέση να αναγνωρίσει, χάρη σε συγκεκριμένους αλγορίθμους, τους πραγματικούς θαυμαστές της τραγουδίστριας. Το λογισμικό μπορεί πράγματι να διακρίνει τους ανθρώπους από τα ρομπότ, γνωστά και ως “scalpers”, που προσπαθούν να αποκομίσουν κέρδος ξαναπουλώντας σε υψηλότερες τιμές τα εισιτήρια που αγόρασαν με το άνοιγμα του ψηφιακού box office.

Το Verified Fan, που στέλνει στους θαυμαστές [fans] τους κωδικούς πρόσβασης για να αγοράσουν εισιτήρια με την εκκίνηση των πωλήσεων, θα χρησιμοποιηθεί πρώτα από τον Μπρους Σπρίνγκστιν για τις συναυλίες του στο Μπρόντγουεϊ, σε έναν πιο ζεστό χώρο από τα γήπεδα που -έτσι κι αλλιώς- γεμίζει με μεγάλη ευκολία. Σύμφωνα με τους “New York Times”, αυτό έκανε τελικά τη διαδικασία πώλησης εισιτηρίων λιγότερο χαοτική.

Η ομάδα της Τέιλορ Σουίφτ -η σταρ συνεργάζεται με τη Universal Music και το label της είναι η Big Machine- έχει πάει τη διαδικασία ένα επίπεδο πιο πάνω. Ενθαρρύνει τους οπαδούς της τραγουδίστριας να αποδείξουν τη λατρεία τους προς αυτήν. Έτσι αν αποφασίσουν να προ-αγοράσουν ένα ή περισσότερα CD του άλμπουμ “Reputation” ή εάν θέλουν να σιγουρευτούν ότι θα το λάβουν την πρώτη ημέρα της κυκλοφορίας για 48 δολάρια [αντί των 15 δολαρίων που είναι η κανονική τιμή], μεγιστοποιούν τις πιθανότητες να δουν το είδωλό τους από κοντά σε κάποια συναυλία. Ένας μικρός πίνακας τους ενημερώνει για τον βαθμό της προτεραιότητας που έχουν την επόμενη φορά που θα θελήσουν να αγοράσουν εισιτήριο για συναυλία της Swift.

Η ιδέα βασίζεται στο γεγονός ότι είναι πλέον αδύνατον να βρεις θέση σε συναυλίες προβεβλημένων καλλιτεχνών. Εκτός από τα ρομπότ, οι πωλήσεις επίσης “νοθεύονται” από το γεγονός ότι όταν ξεκινάνε επίσημα, μεγάλο μέρος των εισιτηρίων, μέχρι και το 90%, έχει ήδη πωληθεί από τρίτους, όπως μεσίτες αλλά και στενούς φίλους των καλλιτεχνών και των ομάδων τους. Άρα κάπως πρέπει να διαχωρίσει η ήρα από το στάρι κι έτσι κάθε μέσο είναι θεμιτό. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν θα μπορούσαν, φυσικά, να λείπουν από το πάρτι.

Όταν οι φαν της Σουίφτ κάνουν share περιεχόμενο που την αφορά ή αγοράζουν σχετικά σουβενίρ, όπως το δαχτυλίδι με σχέδιο φιδιού [μόνο για 60 δολάρια], ανεβαίνουν πιο ψηλά σε αυτό το ιδιότυπο “point system”. Ένα βίντεο που εξηγεί μάλιστα αυτό το “παιχνίδι” για τους φαν δημοσιεύτηκε στον επίσημο λογαριασμό της ίδιας της τραγουδίστριας στο YouTube.
Σύμφωνα με την αμερικανική ιστοσελίδα Alternative Press, “πρόκειται απλά για μια απάτη” ενώ ο ιστότοπος Jezebel αναφέρει τη μέθοδο αυτή ως “κουτάλα”. Και τα δύο μέσα, πάντως, επισημαίνουν ότι η συμμετοχή στο εν λόγω παιχνίδι δεν εγγυάται το πολυπόθητο εισιτήριο για μια συναυλία του ειδώλου τους! Έξαλλου αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει καμία ανακοίνωση για συναυλία της Τέιλορ Σουίφτ στο Ticketmaster. Θα μάθουμε περισσότερα στις 28 Νοεμβρίου.

Όποια κι αν είναι η επιτυχία του “Taylor Swift Tix”, η τραγουδίστρια πάντως δεν έχει λόγο ν’ ανησυχεί για τις πωλήσεις της. Το πρώτο κομμάτι του άλμπουμ της, το “Κοίτα αυτό που με έκανες να κάνω”, έχει ήδη σπάσει τρία ρεκόρ streaming, ενώ το βίντεο προβλήθηκε 30 εκατομμύρια φορές μόλις 24 ώρες μετά την κυκλοφορία του στις 27 Αυγούστου.

 

 

You May Also Like

Ψηφιακή κατάθλιψη

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι για πολλούς ένας ...

Ψηφιακός μινιμαλισμός

Αν ψάχνετε κάτι καλό να διαβάσετε σας συστήνω ανεπιφύλακτα το παλιότερο [του 2016] αλλά ...

Το facebook γίνεται 15 χρονών

Στις 4 Φεβρουαρίου του 2004 ένας νεαρός φοιτητής στο Χάρβαρντ ξεκινούσε μια ιστοσελίδα με ...

Για να μην είμαστε εμείς τα θύματα

Έπεσα προχθές πάνω σε ένα βίντεο στο YouTube που τράβηξε την προσοχή μου. Μία ...

Νέο εργαλείο πολιτικής επικοινωνίας: τα βιντεοπαιχνίδια

Στη Γαλλία θα μας πάει σήμερα η βόλτα μας για να παρακολουθήσουμε εκεί τις ...

H μάχη για τη φορολογία του διαδικτύου|Μέρος Β’

Αν θυμάστε, την περασμένη βδομάδα προσπαθήσαμε ν’ αποκρυπτογραφήσουμετην κίνηση της Γαλλίας να φορολογήσει τις ...

X