Υπέρ μπάζων ο αγών

Είναι το Σύνταγμά μας για τα μπάζα; Περιλαμβάνει το Σύνταγμά μας ανισότητες; Δεν είναι το Σύνταγμά μας ικανό να προστατέψει τη χώρα στην οποία συντάχθηκε; Τα ερωτήματα αιωρούνται και θα αιωρούνται ή θα διαλυθούν εις τα εξ ων συνετέθησαν. Διότι κάθε προσπάθεια λογικής αποτίμησης του θέματος αποχαρακτηρισμού αρχαίου μνημείου για την ανέγερση πύργων, συνθλίβεται στην ανηθικότητα των ιθυνόντων. Του προκαθήμενου προϊσταμένου. Ο τίτλος αυτού του κειμένου θα μπορούσε να είναι “Je suis η διευθύντρια του τμήματος Αρχαιοτήτων”, μετά την παραδοχή του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου ότι απείλησε τη διευθύντρια κ. Μαρίνα Σολομίδου – Ιερωνυμίδου, όταν αυτή αρνήθηκε να υπογράψει την πολεοδομική άδεια για την ανέγερση των πύργων του στη Γεροσκήπου. #Respect

“Τότε εγώ θύμωσα”, παραδέχτηκε ο Αρχιεπίσκοπος, “και της είπα δεν υπογράφεις, δεν θα μείνει τίποτε όρθιο”. Με το γνωστό τρακτέρ. Ο Αρχιεπίσκοπος έφερε ως παράδειγμα το μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο είναι χτισμένο πάνω σε αρχαιότητες, ωστόσο οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν τα αρχαία, καθώς το πάτωμα είναι γυάλινο. Πρόσθεσε ότι κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και στο ξενοδοχείο, κάτι το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να τις δουν. Αυτό το παράδειγμα του γυάλινου πατώματος που θεωρούμε ότι ταιριάζει επί παντός επιστητού είναι εξαιρετικό. Ένα γυάλινο πάτωμα και καθάρισες.

Πιο λογικοί, κι ας άργησαν να αντιδράσουν -και πιθανώς να αντέδρασαν γιατί τους την είπαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- ήταν οι αρχιτέκτονες και οι πολιτικοί μηχανικοί εκεί στο ΕΤΕΚ. Αγγίζοντας τη ρίζα του κακού, δηλαδή το άρθρο 23(9) του Συντάγματος που λέει πως χωρίς τη γραπτή συναίνεση της Εκκλησίας δεν μπορεί να δεσμευτεί η ιδιοκτησία της, το ΕΤΕΚ σχολιάζει πως “οι λόγοι ή και η ανάγκη για τους οποίους έχει περιληφθεί η συγκεκριμένη πρόνοια στο Σύνταγμα, το οποίο ωστόσο διαφυλάσσει το δικαίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας για προστασία των αρχαιοτήτων, θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης υπό το πρίσμα πιο σύγχρονων αντιλήψεων. Θεωρούμε ωστόσο δεδομένο πως σε καμία περίπτωση τούτο δεν έγινε προκειμένου να τυγχάνει χρήσης από την Εκκλησία για επενδυτικούς σκοπούς εις βάρος της αρχαιολογικής κληρονομιάς της χώρας”.

Κι όμως. Υπενθυμίζεται ότι το άρθρο 23(8) του Συντάγματος, μια αράδα πάνω από το 9, αναφέρει πως οποιαδήποτε κινητή ή ακίνητη ιδιοκτησία δύναται να επιταχθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία. Και έρχεται καπάκι το 9 να συμπληρώσει “εκτός από την εκκλησιαστική ιδιοκτησία”.
Είναι το Σύνταγμά μας για τα μπάζα; Έτσι φαίνεται. Τα ίδια μπάζα που βγαίνουν από τον εκσκαφέα του Αρχιεπισκόπου.

  • Μερόπη Μωυσέως

    Σπούδασε στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Καλύπτει το πολιτιστικό ρεπορτάζ στο Παράθυρο της εφημερίδας Πολίτης από το 2005. Ζει στη Λευκωσία | meropi.m@politis-news.com

You May Also Like

Είμαστε όλοι ανθέλληνες

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Ο Λεμεσιανός Γιάννης Οικονομίδης ήταν ο “Αθηναίος της εβδομάδας” ...

Αυτοί είμαστε;

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Δεν πάμε σινεμά, αλλά είμαστε πρώτοι στο «κατέβασμα» ταινιών από ...

Τα λεφτά των τεχνών

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Ανταποκρίθηκε στο αίτημα των ιδιωτικών θεατρικών ομάδων ο Θεατρικός ...

Κομμένο και ραμμένο στα μέτρα μας

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Θα θυμάστε ότι κάθε άνοιξη, εκτός από τη φύση που ...

Είμαστε λίγοι;

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Είμαστε λίγοι; Αριθμητικά εννοώ, όχι μεταφορικά. Όχι δηλαδή “λίγοι”. Μεταξύ ...

Από το Άλεφ στο “σεβαστόν”

Γράφει η Λίζα Σολωμού * Τη βδομάδα που μας πέρασε επισκέφθηκα την έκθεση “Η ...

X