Υπέρ μπάζων ο αγών

Είναι το Σύνταγμά μας για τα μπάζα; Περιλαμβάνει το Σύνταγμά μας ανισότητες; Δεν είναι το Σύνταγμά μας ικανό να προστατέψει τη χώρα στην οποία συντάχθηκε; Τα ερωτήματα αιωρούνται και θα αιωρούνται ή θα διαλυθούν εις τα εξ ων συνετέθησαν. Διότι κάθε προσπάθεια λογικής αποτίμησης του θέματος αποχαρακτηρισμού αρχαίου μνημείου για την ανέγερση πύργων, συνθλίβεται στην ανηθικότητα των ιθυνόντων. Του προκαθήμενου προϊσταμένου. Ο τίτλος αυτού του κειμένου θα μπορούσε να είναι “Je suis η διευθύντρια του τμήματος Αρχαιοτήτων”, μετά την παραδοχή του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου ότι απείλησε τη διευθύντρια κ. Μαρίνα Σολομίδου – Ιερωνυμίδου, όταν αυτή αρνήθηκε να υπογράψει την πολεοδομική άδεια για την ανέγερση των πύργων του στη Γεροσκήπου. #Respect

“Τότε εγώ θύμωσα”, παραδέχτηκε ο Αρχιεπίσκοπος, “και της είπα δεν υπογράφεις, δεν θα μείνει τίποτε όρθιο”. Με το γνωστό τρακτέρ. Ο Αρχιεπίσκοπος έφερε ως παράδειγμα το μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο είναι χτισμένο πάνω σε αρχαιότητες, ωστόσο οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν τα αρχαία, καθώς το πάτωμα είναι γυάλινο. Πρόσθεσε ότι κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει και στο ξενοδοχείο, κάτι το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να τις δουν. Αυτό το παράδειγμα του γυάλινου πατώματος που θεωρούμε ότι ταιριάζει επί παντός επιστητού είναι εξαιρετικό. Ένα γυάλινο πάτωμα και καθάρισες.

Πιο λογικοί, κι ας άργησαν να αντιδράσουν -και πιθανώς να αντέδρασαν γιατί τους την είπαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- ήταν οι αρχιτέκτονες και οι πολιτικοί μηχανικοί εκεί στο ΕΤΕΚ. Αγγίζοντας τη ρίζα του κακού, δηλαδή το άρθρο 23(9) του Συντάγματος που λέει πως χωρίς τη γραπτή συναίνεση της Εκκλησίας δεν μπορεί να δεσμευτεί η ιδιοκτησία της, το ΕΤΕΚ σχολιάζει πως “οι λόγοι ή και η ανάγκη για τους οποίους έχει περιληφθεί η συγκεκριμένη πρόνοια στο Σύνταγμα, το οποίο ωστόσο διαφυλάσσει το δικαίωμα της Κυπριακής Δημοκρατίας για προστασία των αρχαιοτήτων, θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο συζήτησης υπό το πρίσμα πιο σύγχρονων αντιλήψεων. Θεωρούμε ωστόσο δεδομένο πως σε καμία περίπτωση τούτο δεν έγινε προκειμένου να τυγχάνει χρήσης από την Εκκλησία για επενδυτικούς σκοπούς εις βάρος της αρχαιολογικής κληρονομιάς της χώρας”.

Κι όμως. Υπενθυμίζεται ότι το άρθρο 23(8) του Συντάγματος, μια αράδα πάνω από το 9, αναφέρει πως οποιαδήποτε κινητή ή ακίνητη ιδιοκτησία δύναται να επιταχθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία. Και έρχεται καπάκι το 9 να συμπληρώσει “εκτός από την εκκλησιαστική ιδιοκτησία”.
Είναι το Σύνταγμά μας για τα μπάζα; Έτσι φαίνεται. Τα ίδια μπάζα που βγαίνουν από τον εκσκαφέα του Αρχιεπισκόπου.

  • Μερόπη Μωυσέως

    Σπούδασε στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Καλύπτει το πολιτιστικό ρεπορτάζ στο Παράθυρο της εφημερίδας Πολίτης από το 2005. Ζει στη Λευκωσία | meropi.m@politis-news.com

You May Also Like

Η επιστροφή του Ευγένιου Τριβιζά [απ’ την ανάποδη]

Γράφει η Ναταλία Ευσταθίου Μια εικοσαετία και πλέον μετά την πρώτη κυκλοφορία του μπεστ ...

Από το Cock μέχρι τη… μικρή οθόνη

Γράφει ο Μιχάλης Σταύρου Η έκρηξη ομοφοβίας, λογοκρισίας ή απλά… αμπαλατοσύνης δεν είναι προνόμιο ...

Το δημόσιο αίσθημα, αισθητά προβληματικό

Μία ακόμη υπέροχη μέρα ξημέρωσε στο νησί των Αγίων όταν συμπολίτες μας αντίκρισαν για ...

Θέατρο στη Βουλή και… μόνο

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Συζητείται αύριο στη Βουλή ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός του ΘΟΚ. Όπως ...

Για το Μουσείο Χαρακτικής

Χαρήκαμε όλοι όταν είδαμε τις φωτογραφίες από τις εργασίες ανακαίνισης ενός παλιού κτίσματος στην ...

Αμάλ, Αμάλ, σκέπασε κι εμάς!

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως * Έβλεπα τους καημένους τους νομικούς και τους λυπόμουνα. * ...

X