Έκθεση της Αθηνάς Αντωνιάδου στο Μουσείο Ζαμπέλα

  • Το Μουσείο Τεχνών Ζαμπέλα παρουσιάζει από τις 9 Μαρτίου μέχρι τις 14 Απριλίου 2018 την έκθεση με τίτλο Και έτσι ότι έχει απομείνει από το ρόδο, δεν είναι παρά όνομα της εικαστικού Αθηνάς Αντωνιάδου.

    Η έκθεση θέτει ως βασική ιδέα τη συνεχή μετακίνηση της εικαστικού, σε μια προσπάθεια κατανόησης της ανθρώπινης κατάστασης. Οι συνεχείς μετακομίσεις της σε διάφορα μέρη ανά τον κόσμο τής προσδίδουν τον χαρακτηρισμό της καλλιτέχνη-νομά.

    Η εγκατάσταση της σε πολλά διαφορετικά στούντιο καθόριζε την εξέλιξη της καλλιτεχνικής της πρακτικής. Η εικαστικός καλείται στην προκειμένη έκθεση να μετακομίσει από το στούντιο της στην Κύπρο, όπου διαμένει αυτή τη στιγμή, στον δημόσιο εκθεσιακό χώρο του μουσείου. Το νέο έργο της Αντωνιάδου δομείται μέσα από την ίδια την ‘μετακόμιση’ και την εγκατάσταση στον χώρο. Ως εκ τούτου, το έργο ξεκινά από τη φωτογραφική καταγραφή της μετακόμισης από τον ένα χώρο στον άλλο.

    Η έκθεση επικαλείται την έννοια του χώρου του καλλιτέχνη: ο προσωπικός χώρος, το στούντιο, μεταφέρεται στον μουσειακό χώρο και το ιδιωτικό μετατρέπεται έτσι σε κοινό χώρο. Μέσα σε μια χωρική διάταξη έργων και αντικειμένων, ο θεατής καλείται να παρατηρήσει τη σχέση μεταξύ καλλιτέχνη-χώρου. Η συμμετοχή του θεατή στον νέο χώρο, στην έκθεση, καθιστά το έργο που παρουσιάζεται συλλογικό.

    Η έκθεση θα ανοίξει για το κοινό από τις 9 Μαρτίου 2018, ημέρα Παρασκευή και ώρα 7:30 μμ. Την έκθεση επιμελούνται η Δρ. Μόνικα Ασημένου και Μαρίνα Χριστοδουλίδου σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα Μιχάλη Βασιλειάδη. Στα πλαίσια της έκθεσης, οι επιμελήτριες διοργανώνουν το συμπόσιο με θέμα «Ο Χώρος, ο Λόγος και η Ευθύνη του Καλλιτέχνη» στην Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη στις 26 Μαρτίου 2018.

    Η Αθηνά Αντωνιάδου γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1962. Σπούδασε στο California College of Arts and Crafts στο Oakland (1981-1985). Το 1989 ξεκίνησε τη διδακτορική της διατριβή στην Καλών Τεχνών της Μαδρίτης, την οποία διέκοψε το 1994. Το 2000 συνδιοργάνωσε το ΚΙΤΑ, μια υπόγεια καλλιτεχνική κοινότητα στο Βερολίνο όπου έζησε για 13 χρόνια. Έχει διερευνήσει τον σαμανισμό στην Αφρική, τη Λατινική Αμερική και την Κύπρο. Για δύο χρόνια επιμελήθηκε την Γκαλερί Αργώ στη Λευκωσία, ένα χώρο στον οποίο διερεύνησε θεματικές όπως η επιστροφή στη φύση και η ευθύνη του καλλιτέχνη.

     

    Εγκαίνια

    Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2018, 7:30μ.μ.

     Διάρκεια

    9 Μαρτίου – 14 Απριλίου 2018

    Όλες οι εκδηλώσεις στην ΑΤΖΕΝΤΑ μας.

    • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

      Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

    You May Also Like

    «H Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη»

    Η έκθεση «Η Αθήνα μέσα από τα Φωτογραφικά Αρχεία του Μουσείου Μπενάκη» φιλοξενείται στον ...

    “Είμαι Τζιαμαί που Είσαι”: Το Κυπριακό περίπτερο στην Biennale Αρχιτεκτονικής Βενετίας

    Ο Γιώργος Χατζηχρίστου, η Alessandra Swiny και η Βερόνικα Αντωνίου,έχουν επιλεχθεί για να εκπροσωπήσουν ...

    «Εναλλαγές Διάθεσης» απο την Ανδρονίκη Λασιθιωτάκη

    Η Ανδρονίκη Λασηθιωτάκη παρουσιάζει στην έκθεση έργα της των δύο τελευταίων χρόνων.  Λίγα λόγια ...

    Duncan Lamb | It’s only rock n’ roll

    Για τον καλλιτέχνη Duncan Lamb, η μουσική και η τέχνη είναι συνώνυμα, μιλούν την ...

    «Ευρωπαϊκό Μουσείο της Χρονιάς» 2019: υποψηφιότητες

    Ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα βραβεία «Ευρωπαϊκό Μουσείο της Χρονιάς» (ΕΜΥΑ) 2019. Στη λίστα συμπεριλαμβάνονται ...

    Ανοιχτός διαγωνισμός για γκράφιτι στο αεροδρόμιο Πάφου

    Τη διεξαγωγή ανοιχτού διαγωνισμού για την δημιουργία ενός έργου τέχνης σε μορφή γκράφιτι στο ...

    X