Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Προγράμματος Glocal Images αλλά και του Διαγωνιστικού Τμήματος Κυπριακών Ταινιών του 16ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογραφικές Μέρες Κύπρος 2018 ανακοινώθηκαν σήμερα.

Ολες οι ταινίες προβάλλονται σε παγκύπρια πρεμιέρα.

Στην οθόνη του Θεάτρου Ριάλτο της Λεμεσού και του Ζήνα Πάλας Λευκωσίας θα δούμε τις κυπριακές ταινίες Κιμμέρια, του Σάιμον Φαρμακά, Clementine του Λογγίνου Παναγή και Chinatown – Tα τρία καταφύγια της Αλίκης Δανέζη Κνούτσεν.

Θα προβληθεί επίσης η νέα ταινία του Κύπριου σκηνοθέτη Χρίστου Γεωργίου με τίτλο Happy Birthday.

Αναλυτικά οι ταινίες του Διαγωνιστικού τμήματος Κυπριακών ταινιών είναι:

Chinatown – The Three Shelters (Chinatown – Τα Τρία Καταφύγια)
Αλίκη Δανέζη Κνούτσεν
91’, 2018, Κύπρος

Η Κλειώ, από πατέρα Κινέζο και Κύπρια μητέρα, έχει μεγαλώσει με αγάπη και φως σε ένα μικρό χωριό στους λόφους της Κύπρου. Τη μέρα που κλείνει τα 18 της χρόνια μαθαίνει ότι ο πατέρας της δεν έχει πεθάνει από φυσικά αίτια, αλλά έχει δολοφονηθεί από την κινεζική μαφία.

Clementine
Λογγίνος Παναγή
85’, 2017, Κύπρος

Μια ταινία για ένα αγόρι, ένα κορίτσι, ένα βοσκό, ένα φωτογράφο, ένα διπλωμάτη, μια ηθοποιό. Μια ταινία για τον Μάρλον Μπράντο, τον Σαίξπηρ, για αγριόχορτα και τη θάλασσα.

Sunrise in Kimmeria (Κιμμέρια) – Η ταινία συμμετέχει και στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα
Σάιμον Φαρμακάς
119’, 2018, Κύπρος

Ένας φιλότιμος χωρικός οδηγείται σε κωμικοτραγικές καταστάσεις όταν ένα παράξενο σφαιρικό αντικείμενο, που παρακολουθείται από διεθνή υπηρεσία πληροφοριών, προσγειώνεται στην πατατοφυτεία του.

Οι ταινίες που θα διαγωνιστούν στο φετινό πρόγραμμα “Glocal Images” είναι:

Disappearance (Napadid Shodan)
Ali Asgari
88′, 2017, Ιράν / Κατάρ

Μια παγερή νύχτα στην Τεχεράνη, δύο νεαροί εραστές τριγυρνούν από νοσοκομείο σε νοσοκομείο αναζητώντας βοήθεια. Σύντομα θα αναγκαστούν να αντιμετωπίσουν τις τραγικές συνέπειες της νεανικής τους αθωότητας.

The Forest (Les)
Roman Zhigalov
97’, 2017, Ρωσία

Ο Danila είναι δεκαέξι. Η Katya έχει τα διπλάσια χρόνια του. Εκείνος, κρυμμένος σε μια παλιά καλύβα μέσα στο δάσος, περνάει ατελείωτες ώρες παρατηρώντας την με την άκρη του ματιού του.

Happy Birthday (Χρόνια Πολλά) – Η ταινία διαγωνίζεται και για το Βραβείο Καλύτερου Κύπριου Σκηνοθέτη
Χρίστος Γεωργίου
87’, 2017, Ελλάδα / Κύπρος/ Γαλλία/ Γερμανία

Βγαίνοντας από την αστυνομική κλούβα, ο Γιώργος έρχεται αντιμέτωπος με την έφηβη κόρη του, η οποία είναι ανάμεσα στους διαδηλωτές. Προκειμένου να βρουν τις χαμένες ισορροπίες μεταξύ τους, πατέρας και κόρη θα περάσουν μερικές μέρες μαζί στο εξοχικό της οικογένειας.

The marriage (Martesa)
Blerta Zeqiri
97’, 2017, Κόσοβο / Αλβανία

Η Anita και ο Bekim προετοιμάζονται για τον γάμο τους. Εκείνη όμως δεν γνωρίζει ότι ο μέλλοντας σύζυγός της είναι ακόμη ερωτευμένος με τον καλύτερό του φίλο, τον Nol.

Respeto
Treb Monteraw II
80’, 2017, Φιλιππίνες

O Hendrix ονειρεύεται να γίνει ράπερ. Είναι όμως παγιδευμένος σε μια κοινωνία εγκληματικότητας και φτώχιας. Μέχρι που γνωρίζει τον Doc, ένα γέρο-ποιητή στοιχειωμένο από τη βία του στρατιωτικού νόμου της χώρας.

More (Daha)
Onur Saylak
115’, 2017, Τουρκία

Ο δεκατετράχρονος Gaza ζει στα βορειοανατολικά παράλια του Αιγαίου, στην Τουρκία. Μαζί με τον αυταρχικό πατέρα του, βοηθούν μετανάστες να εισέλθουν λαθραία στην Ευρώπη, προσφέροντάς τους προσωρινά στέγη και φαγητό μέχρι να περάσουν τα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Alanis
Anahí Berneri
82’, 2017, Αργεντινή

Μία νεαρή μητέρα από το Μπουένος Άιρες βρίσκει δουλειά ως ιερόδουλη. Στην προσπάθειά της να επιβιώσει, αναγκάζεται να έρθει αντιμέτωπη με τους νόμους μιας κοινωνίας που κανονικά θα έπρεπε να της παρέχουν προστασία.

Too much info clouding over my head
Βασίλης Χριστοφιλάκης
95’, 2017, Ελλάδα

Ένας φιλόδοξος τριαντάρης σκηνοθέτης, γεμάτος ψυχαναγκασμούς και σε υπαρξιακή κρίση, μπαίνει σε περιπέτειες προσπαθώντας να μαζέψει χρήματα για μια ταινία που δεν θέλει να κάνει.

I am not a witch
Rungano Nyoni
93’, 2017, Ηνωμένο Βασίλειο / Γαλλία

Ένα ασήμαντο καθημερινό περιστατικό στο χωριό της εννιάχρονης Shula έχει ως αποτέλεσμα τον εγκλεισμό της σε στρατόπεδο συγκέντρωσης μαγισσών. Αν επιχειρήσει να δραπετεύσει, θα μεταμορφωθεί σε κατσίκα.

Men don’t cry (Muskarci ne placu)
Alen Drljevic
100’, 2017, Βοσνία Ερζεγοβίνη/ Σλοβενία/ Κροατία/ Γερμανία

Έχουν περάσει λιγότερο από δύο δεκαετίες από το τέλος του πολέμου στη Γιουγκοσλαβία. Όταν μια ομάδα βετεράνων συγκεντρώνεται σε ένα απομακρυσμένο ορεινό ξενοδοχείο για θεραπεία και αποκατάσταση, η απόλυτα αρμονική συμβίωσή τους φαντάζει ακατόρθωτη.

 

Η Κριτική Επιτροπή: στην Κύπρο ο Abel Ferrara

Η Κριτική Επιτροπή του Φεστιβάλ που θα αναδείξει τους φετινούς νικητές, αποτελείται από καταξιωμένους επαγγελματίες από τη διεθνή και εγχώρια κινηματογραφική βιομηχανία. Φέτος, επικεφαλής της Κριτικής Επιτροπής θα είναι ο πολυβραβευμένος σκηνοθέτης Abel Ferrara από τις ΗΠΑ, δημιουργός φημισμένων ταινιών όπως Bad Lieutenant, King of New York, και Pasolini.

Ο Abel Ferrara γεννήθηκε στο Μπρονξ το 1951. Ξεκίνησε να σκηνοθετεί ταινίες σε Super 8 στα εφηβικά του χρόνια, στα βόρεια της Νέας Υόρκης. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 αρχίζει να διαμορφώνεται μια καλτ φήμη γύρω από το όνομα του, συνοδευόμενη από μεγαλύτερους προϋπολογισμούς, περισσότερες χρηματοδοτήσεις και σπουδαία ονόματα του κινηματογραφικού στερεώματος. Η σημαντική του φιλμογραφία τις επόμενες δεκαετίες και μέχρι σήμερα συμβάλλει στην εδραίωσή του ως σκηνοθέτη ταινιών «αμφιλεγόμενης» θεματολογίας. Η φιλμογραφία του περιλαμβάνει ταινίες μεγάλου μήκους και ντοκιμαντέρ υψηλού, αλλά και μηδενικού προϋπολογισμού, με γυρίσματα ανά τον κόσμο, από Νέα Υόρκη μέχρι Νάπολη, Αλαμπάμα, Ιερουσαλήμ, Λος Άντζελες και Ρώμη.

Τα υπόλοιπα μέλη της επιτροπής είναι οι:

• Ελίνα Ψύκου: Βραβευμένη από το τμήμα Works in Progress του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Karlovy Vary το 2012, και ανάμεσα στους «Δέκα Πιο Υποσχόμενους Ευρωπαίους Σκηνοθέτες» του περιοδικού Variety. Κέρδισε το βραβείο Works in Progress στο Ευρωπαϊκό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Les Arcs EFF το 2015 και έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ Tribeca 2017, όπου και απέσπασε το βραβείο καλύτερης ταινίας μυθοπλασίας, με την ταινία Son of Sofia.

• Olivier Clinckart: Κριτικός κινηματογράφου στο μηνιαίο περιοδικό Grand Angle από το 1996 μέχρι το 2009. Από το 2010, συνεργάζεται με το εβδομαδιαίο περιοδικό Moustique. Συνεργάζεται, επίσης, με τον διαφημιστικό όμιλο Mediaplanet του Βελγίου στη συγγραφή θεματικών ενθέτων που εστιάζουν σε κοινωνικά ζητήματα. Από τον Σεπτέμβριο 2017 παραδίδει σεμινάρια κριτικής ανάλυσης ταινιών στην Ανώτατη Τεχνική Σχολή Κινηματογράφου των Βρυξελλών, και είναι μέλος της Βελγικής Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου στην οποία διετέλεσε πρόεδρος Δ.Σ. από το 2011 μέχρι το 2017 και στην οποία, σήμερα, διατελεί αντιπρόεδρος.

• Ralitza Petrova: Οι ταινίες της διακρίθηκαν διεθνώς σε σημαντικά φεστιβάλ κινηματογράφου όπως στις Κάννες και στο Βερολίνο, αλλά και σε πλατφόρμες σύγχρονης τέχνης όπως στην Tate Modern και στο Centre Pompidou. Το 2016, η ταινία της με τίτλο Godless έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο, όπου απέσπασε τέσσερα βραβεία, εκ των οποίων και το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας. Έκτοτε, η ταινία τιμήθηκε με 27 βραβεία και προτάθηκε για Βραβείο Καλύτερου Ευρωπαίου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη 2017 – Βραβείο FIPRESCI, της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

• Πέτρος Χαραλάμπους: Από το 2000 σκηνοθετεί διαφημίσεις, ντοκιμαντέρ, μουσικά και εταιρικά φιλμάκια και ταινίες, όπου έχει αποσπάσει διάφορα βραβεία και διακρίσεις. Η ταινία του Το Αγόρι στη Γέφυρα έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Ρώμης το 2016, και έχει αποσπάσει μέχρι τώρα 13 βραβεία, μεταξύ άλλων Βραβείο Καλύτερης Ταινίας, Βραβείο Κοινού και Βραβείο Πρώτου Ανδρικού Ρόλου. Η ταινία συνεχίζει τη φεστιβαλική της πορεία σε μεγάλα φεστιβάλ ανά τον κόσμο. Σήμερα, ο Πέτρος διδάσκει Υποκριτική στην Κάμερα στη Δραματική Σχολή Βλαδίμηρου Καυκαρίδη.

Την επιμέλεια του διαγωνιστικού προγράμματος Glocal Images έχουν οι καλλιτεχνικοί διευθυντές Τώνια Μισιαλή (σκηνοθέτις/ παραγωγός), Κώστας Κωσταντινίδης (Ακαδημαϊκός/ θεωρητικός του κινηματογράφου) και Μάριος Στυλιανού (σκηνοθέτης /παραγωγός) οι οποίοι έχουν επιλέξει ταινίες που σκιαγραφούν τους ιδιαίτερους “χρωματισμούς” ενός τοπικού κινηματογράφου, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύουν τον κινηματογράφο ως τέχνη, και ως μέσο έκφρασης και συζήτησης. Σκηνοθέτες των ταινιών αυτών είναι νέοι αλλά και καθιερωμένοι δημιουργοί, που χαράσσουν τη δική τους ανεξάρτητη πορεία στον κινηματογραφικό χάρτη, συγκεντρώνοντας συμμετοχές αλλά και βραβεία σε διεθνή φεστιβάλ.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ θα είναι σύντομα διαθέσιμο στην ιστοσελίδα www.cyprusfilmdays.com και στη σελίδα του Φεστιβάλ στο Facebook.

Υπότιτλοι: Όλες οι ταινίες θα προβάλλονται στους πρωτότυπους διαλόγους με ελληνικούς και αγγλικούς υπότιτλους.

Είσοδος: Εκτός από το Πρόγραμμα ταινιών για παιδιά και νέους, οι ταινίες είναι κατάλληλες για άτομα άνω των 18 ετών
• €6 Εισιτήριο Ημέρας / €25 Κάρτα Φεστιβάλ (για όλες τις προβολές)
• Δωρεάν για φοιτητές με την παρουσίαση της φοιτητικής κάρτας
• Δωρεάν για μαθητές στις ταινίες για παιδιά και νέους
• Δωρεάν για κατόχους κάρτας ΑμεΑ

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

LUX 2018 | Την πρωτιά κατέκτησε η οικολογία

Στην ταινία “Woman at war” του Ισλανδού Benedikt Erlingsson απονεμήθηκε το φετινό βραβείο κινηματογράφου ...

Πραγματικές ιστορίες

Με το μικρού μήκους βίντεο «Μαγνητική Βίβλος» του Σωφρόνη Σωφρονίου θα κάνει πρεμιέρα το ...

Ξεκίνησε το ΑΕΙ – CineFest 2018

Πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ 19 Σεπτεμβρίου με μεγάλη επιτυχία η τελετή εγκαινίων του πρώτου ...

Χώρος στάθμευσης στις Κάννες μετατρέπεται σε drive – in, μετά την ακύρωση του Φεστιβάλ

Κανονικά το φημισμένο θέρετρο των Καννών στη γαλλική Ριβιέρα έπρεπε αυτόν τον καιρό να ...

Οι κυπριακές συμμετοχές στο 8o ISFFC

Μια από τις πιο αγαπημένες κινηματογραφικές συνήθειες του φθινοπώρου επιστρέφει στη Λεμεσό, και από ...

Daniela Poggi: «Ο ιταλικός κινηματογράφος επικεντρώνεται στην ποιότητα»

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου Με την ταινία L’Esodo του αναδυόμενου ιταλού σκηνοθέτη Ciro Formisano, ...

X