Ο σπουδαίος Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις, μετά την επιτυχία του Επτά επί Θήβας, επιστρέφει και φέτος στο «Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος»  με μια εξαιρετική ομάδα ηθοποιών και καλλιτεχνικών συντελεστών σκηνοθετώντας το πρώτο έργο της αισχύλειας τριλογίας Ορέστεια, Αγαμέμνων.

Η παραγωγή παρουσιάζεται για δύο μόνο παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου, το Σάββατο 14 και την Κυριακή 15 Ιουλίου.

Στον Αγαμέμνονα, που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου και απέσπασε διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς, ο Γκραουζίνις δημιουργεί μια παράσταση για τις απαρχές και το μέλλον της ανθρώπινης βίας. Ο Γιάννης Στάνκογλου υποδύεται τον διπλό ρόλο του Αγαμέμνονα και του Αίγισθου, η Μαρία Πρωτόπαππα την Κλυταιμήστρα, η Ιώβη Φραγκάτου την Κασσάνδρα, ο Θοδωρής Κατσαφάδος τον Φρουρό, ο Αργύρης Πανταζάρας τον Κήρυκα και συμμετέχει δωδεκαμελής χορός. Η παραγωγή ανεβαίνει σε νέα μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα, σκηνικά και κοστούμια του Κέννυ ΜακΛέλλαν και πρωτότυπη μουσική του Χάρη Πεγιάζη.

Με αγγλικούς υπέρτιτλους

▪ Πληροφορίες: 7000 2414 │ www.greekdramafest.com

▪ Έναρξη παραστάσεων στις 21:00│Προσέλευση στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου πριν τις 20:15

*Το κοινό που θα παρακολουθήσει παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο Κουρίου προτρέπεται να μεταβεί στον χώρο τουλάχιστον 45 λεπτά πριν την έναρξη της παράστασης. Η στάθμευση αυτοκινήτων θα γίνεται στον Άγιο Ερμογένη, απ’ όπου το κοινό θα μεταφέρεται με λεωφορεία στο χώρο του θεάτρου. Τελευταία διαδρομή λεωφορείου, για τη μεταφορά των θεατών από τον χώρο στάθμευσης στον χώρο του θεάτρου, στις 20:45.

▪ Τιμές εισιτηρίων: €10 │€5 (μαθητές, φοιτητές, εθνοφρουροί, συνταξιούχοι, άνεργοι)

Δωρεάν είσοδος για ΑμεΑ, με την προσκόμιση της κάρτας στην είσοδο και για τα Μέλη του ΚΚΔΙΘ με την επίδειξη της ανανεωμένης Διεθνούς Κάρτας Μέλους του ΔΙΘ για το 2018.

▪ Πώληση εισιτηρίων: Περίπτερα SOEASY παγκύπρια, Περίπτερο ΤΙΜΕ OUT στην Πάφο, Περίπτερο In N Out στο Παραλίμνι και ηλεκτρονικά: www.SoldoutTickets.com.cy

 

Η παραγωγή

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις

Σκηνικά/Κουστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν

Μουσική/Μουσική διδασκαλία: Χάρης Πεγιάζης

Χορογραφία/Κίνηση: Έντι Λάμε

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος

Βοηθός σκηνοθέτη: Συγκλητική Βλαχάκη

Διεύθυνση παραγωγής: Αναστασία Καβαλλάρη

Καλλιτεχνική διεύθυνση Stefi & Lynx Productions: Αλίκη Δανέζη Knutsen

Διανομή:

Κλυταιμνήστρα: Μαρία Πρωτόπαππα

Αγαμέμνων/Αίγισθος: Γιάννης Στάνκογλου

Κήρυκας: Αργύρης Πανταζάρας

Κασσάνδρα: Ιώβη Φραγκάτου

Φρουρός: Θοδωρής Κατσαφάδος

Χορός: Μάρκος Γέττος, Δημήτρης Γεωργιάδης, Τάσος Θεοφιλάτος, Πανάγος Ιωακείμ, Δημήτρης Καραβιώτης, Ηλίας Μενάγιερ, Δημήτρης Μηλιώτης, Αλέξανδρος Μούκανος, Αλέξανδρος Μπαλαμώτης, Βασίλης Παπαγεωργίου, Κλέαρχος Παπαγεωργίου, Γιώργος Παπανδρέου

Μετάφραση του κειμένου της παράστασης στην αγγλική γλώσσα για υπερτιτλισμό: Μενέλαος Καραντζάς

Βοηθός παραγωγής/Υπεύθυνη περιοδείας: Αναστασία Γεωργοπούλου

Βοηθός παραγωγού: Βάσια Υφαντή

Υπεύθυνος φροντιστηρίου: Πέτρος Αγγελόπουλος
Υπεύθυνη επικοινωνίας: Ανζελίκα Καψαμπέλη

Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

 Περίληψη

Ο Αγαμέμνων επιστρέφει στο Άργος, μετά το τέλος του Τρωικού Πολέμου. Μπαίνει θριαμβευτικά στην πόλη και το παλάτι, φέρνοντας μαζί του ως αιχμάλωτη την τρωαδίτισσα πριγκίπισσα, ιέρεια του Απόλλωνα, μάντισσα Κασσάνδρα. Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον σύζυγό της με στόμφο και τιμή, ωστόσο πολύ γρήγορα αποκαλύπτεται πως η ενθουσιώδης της υποδοχή υποκρύπτει ένα οργανωμένο σχέδιο εκδίκησης για το φόνο της κόρης τους, Ιφιγένειας, που ο Αγαμέμνονας θυσίασε στην Αυλίδα, για να ξεκινήσουν τα πλοία της εκστρατείας δέκα χρόνια πριν.

Το κόκκινο χαλί που στρώνει για να τον δεχτεί, οδηγεί σ’ ένα λουτρό αίματος όπου, με τη συνέργεια του εραστή της Αίγισθου, θα πνιγούν και ο ίδιος και η ερωμένη του.

Ο Αγαμέμνων αποτελεί το πρώτο έργο από την τριλογία του Αισχύλου, Ορέστεια, την μοναδική τριλογία που διασώθηκε ολόκληρη και που λειτουργεί ως σημείο πολλαπλών αναφορών και συμβολισμών σε σχέση με τη δύναμη και την αρτιότητα του ποιητικού της μεγαλείου.

Στον Αγαμέμνονα, ο Αισχύλος – σε σχέση με το μυθικό πλαίσιο, όπως αυτό παρουσιάζεται στο Ομηρικά Έπη – στηρίζει τον δραματικό άξονα της τραγωδίας του, πάνω σε δύο ισχυρές επιλογές. Η πρώτη έχει να κάνει με τον χαρακτήρα της Κλυταιμνήστρας ως αρχετυπικής μητριαρχικής persona και η δεύτερη, με τη θυσία της Ιφιγένειας. Οι ήρωες της τραγωδίας συνθλίβονται από το βάρος της Ευθύνης που φέρουν και ταυτόχρονα την Αδυναμία της ανθρώπινης φύσης να υπερβεί το πεπρωμένο της.

 

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Το κοινό συζητά με τους δημιουργούς της παραγωγής “Φυλές”

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου διοργανώνει στο πλαίσιο του προγράμματος Παράλληλες Δράσεις, συνάντηση και συζήτηση ...

«Γοργόνες και Μάγκες»: περιοδεία στην Κύπρο

Το πιο δημοφιλές και διαχρονικό Ελληνικό μιούζικαλ του μαιτρ του είδους Γιάννη Δαλιανίδη, σε ...

«Σοφία η μέλισσα» στο Θεατρικό Μουσείο Κύπρου

Το Θεατρικό Μουσείο Κύπρου, στo πλαίσιo των εορτασμών της Παγκόσμιας Μέρας Θεάτρου (27 Μαρτίου) ...

«Κλάρα και Πίπης» στο Θέατρο Δέντρο

Μια περιπέτεια για μικρούς και μεγάλους παρουσιάζει το Θέατρο Δέντρο κάνοντας αρχή στη νέα ...

Ιφιγένεια Εν Αυλίδι στην Πράσινη Γραμμή|Απελευθέρωση από τα «πρέπει» μιας τραγωδίας

  «Η ιστορία είναι μια σειρά από συμφωνημένα ψέματα» είχε πει ο Ναπολέων Βοναπάρτης ...

Πρεμιέρα για τα “Ψηλά Βουνά” στο Θέατρο Δέντρο

 Ανεβάζει αυλαία το Σάββατο 27 Ιανουαρίου το έργο “Τα Ψηλά Βουνά” του Ζαχαρία Παπαντωνίου, στο ...

X