Η τεχνολογία στα αυτοκίνητα

  • Το καλοκαίρι είναι η εποχή που οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν τα καινούργια τους μοντέλα για τη σεζόν που έρχεται. Και οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι ένας τομέας που εφαρμόζει τεχνολογίες αιχμής σε όλη την αλυσίδα: στην κατασκευή, στα καύσιμα, στο εσωτερικό για τη “βολή” του οδηγού και των επιβατών. Ήδη έχουν βγει και τα πρώτα αυτοκίνητα που οδηγούν μόνα τους, παρκάρουν μόνα τους κ.λπ.

    Έτσι, οι παραδοσιακοί τρόποι εξέλιξης και κατασκευής των αυτοκινήτων έχουν εγκαταλειφθεί και οι εταιρείες αναζητούν συνεχώς νέους με τη βοήθεια κάθε τύπου ηλεκτρονικών υπολογιστών που συλλέγουν πλήθος πληροφοριών και στοιχείων, τα οποία στη συνέχεια αξιολογούνται από εξειδικευμένους επιστήμονες. Οι βιομηχανίες επιστρατεύουν και την τεχνητή νοημοσύνη για να εντοπίσουν πιο γρήγορα τα αδύνατα σημεία των αυτοκινήτων πριν ξεκινήσει η παραγωγή τους.

    Η εξέλιξη αυτού του τομέα έχει πολλαπλά οφέλη. Κατ’ αρχάς εξασφαλίζει την αξιοπιστία του μοντέλου και την αντοχή του στην καθημερινή χρήση. Επίσης, επιδρά θετικά στον περιορισμό του κόστους εξέλιξης και κατασκευής των αυτοκινήτων καθώς και στη φήμη της κάθε μάρκας σχετικά με την αξιοπιστία των αυτοκινήτων. Στις περισσότερες έρευνες αξιοπιστίας και βλαβών τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν τα ιαπωνικά και τα κορεατικά μοντέλα. Μεγάλη προσπάθεια κάνουν και οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

    Όπως για παράδειγμα η γερμανική BMW, η οποία υλοποιεί ένα ευρύ πρόγραμμα αναβάθμισης όλων των διαδικασιών εξέλιξης και παραγωγής των νέων μοντέλων της: τοποθέτησε στο εργοστάσιό της στο Μόναχο μια νέα διάταξη, η οποία ονομάζεται υπολογιστική τομογραφία και χρησιμοποιεί μετρήσεις με ακτίνες Χ στην ανάλυση των αυτοκινήτων. Επίσης, οι μηχανικοί της προχώρησαν και στην αυτόματη αξιολόγηση των ευρημάτων μέσω της τεχνητής νοημοσύνης.

    Με αυτή την τεχνολογία, όλη η γκάμα οχημάτων υποβάλλεται σε έλεγχο ποιότητας, ακόμα και στα πρώτα στάδια εξέλιξης. Τέσσερα ρομπότ εκτελούν σαρώσεις ενώ κινούνται γύρω από το πρωτότυπο παράγοντας αρκετές χιλιάδες τομές απεικόνισης, για λεπτομερή εξέταση καινοτομιών, νέων υλικών και τεχνολογιών συγκόλλησης.

    Στην άλλη άκρη, η Nissan ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση. Οδηγώντας ένα Nissan Leaf ο Πολωνός Μαρέκ Καμίνσκι έγινε ο πρώτος οδηγός που διήνυσε, μέσα σε δύο μήνες, απόσταση 13.000 χιλιομέτρων, από την Πολωνία μέχρι το Πεκίνο, οδηγώντας ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο. Το εγχείρημα έδειξε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν το μέλλον και την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Η εκστρατεία του Πολωνού με την ονομασία “No Trace Expedition” έχει να κάνει με την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με το πώς ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, το οποίο συνήθως συνδέεται στη συνείδηση του κόσμου με το αστικό περιβάλλον, μπορεί να ταξιδεύει διανύοντας μεγάλες αποστάσεις μέσα από δυσκολίες και ταυτόχρονα να επηρεάζει θετικά το περιβάλλον. Σημαντικό ρόλο στο εγχείρημά του έπαιξε το ProPILOT, ένα σύστημα το οποίο εξοικονομεί ενέργεια κατά την οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις.

    Ο Μαρέκ Καμίνσκι επισήμανε πως: “οι προσπάθειες ορισμένων κυβερνήσεων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι σημαντικές. Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Λιθουανία και η Πολωνία, υπάρχει η δυνατότητα τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα να φορτίζονται δωρεάν. Η Κίνα έχει πλέον γίνει η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων στον κόσμο και είναι μια ισχυρή απόδειξη της συγκροτημένης προσπάθειας της κινεζικής κυβέρνησης για εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση των εκπομπών ρύπων. Όσον αφορά την υποδομή, οι εγκαταστάσεις φόρτισης είναι εμφανείς παντού στην Κίνα, η οποία παρέχει ανέσεις στους χρήστες ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων”.

    Στο twitter ο Μάρεκ Καμίνσκι @MarekKaminski αναρτά όλη του την “περιπέτεια”, που θα συνεχιστεί μέχρι να φτάσει στη Νότιο Κορέα. Δυστυχώς στα πολωνικά, αλλά οι φωτογραφίες είναι ενδιαφέρουσες. Αλλιώς ακολουθήστε το #NoTraceExpedition στο οποίο υπάρχουν πολλές αναρτήσεις στα αγγλικά.

    You May Also Like

    Ο καθρέφτης facebook

    Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Οι συνήθειές μας στο facebook αλλάζουν. Σύμφωνα με ...

    Καθρέφτη καθρεφτάκι μου, ποιο cloud είναι το πιο ωραίο;

    @valia_kaimaki Πριν από περίπου 15 [τεχνολογικούς] αιώνες, τότε που η σύνδεση στο δίκτυο γίνονταν ...

    Πόσο μας σκέφτεται ο Μαρκ

    Τόσες εβδομάδες, σχεδόν το μόνο που κάνουμε είναι ν’ ασχολούμαστε με Αμερικανούς, Ρώσους και ...

    YouTube αγάπη μου

    Γράφει η Βάλια Καϊμάκη Τις περισσότερες φορές, όταν συζητάμε για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ...

    Ποιος μας προστατεύει, είπαμε;

    valia@inrec.gr Μόλις σήμερα διάβαζα μιαν έκθεση η οποία παρουσίαζε τα αποτελέσματα της έρευνας που ...

    Αθήνα – Μπέρμιγχαμ 16 ώρες

    Καμιά φορά από ντροπή, αλαζονεία ή σεμνότητα δεν ζητάμε “ηλεκτρονική” βοήθεια όταν πρέπει. Και ...

    X