Κύπρια 2018: «Ντενεκεδούπολη»

Ένα ανατρεπτικό παραμύθι με βαθιά κοινωνικά και πολιτικά μηνύματα δοσμένα με άφθονο χιούμορ και φαντασία, ετοιμάζεται να ξεδιπλωθεί στη σκηνή, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Κύπρια 2018.

Ένα κλασικό έπος, ένα εικαστικό δρώμενο, όπου η ιστορία μεταφέρεται μέσω της ευφάνταστης δραματουργίας, της μουσικής, της εικόνας και της υποκριτικής. Ο λόγος για το θεατρικό έργο Ντενεκεδούπουλη, που έρχεται υπό την σκηνοθετική επιμέλεια της Ειρήνης Ανδρονίκου.

Πρόκειται για την ιστορία μιας πολιτείας αλλιώτικης από τις άλλες. Δεν είναι φτιαγμένη από τούβλα, πέτρες, τσιμέντο ή γυαλί. Είναι ολόκληρη φτιαγμένη από ντενεκέδες. Και μένουν σ΄αυτήν -τι άλλο;- ντενεκεδάκια. Άδεια, σκουριασμένα, παλιά ντενεκεδάκια. Βρέθηκαν όλα πεταγμένα σε έναν σκουπιδότοπο κι αποφάσισαν να φτιάξουν τη δική τους πολιτεία, για να μένουν μόνα τους και να έχουν την ησυχία τους. Τα ντενεκεδάκια που μένουν εδώ έχουν περίεργα ονόματα, όπως Σαρδέλας, Μηλίτσα, Βουτυρένιος, Οκέυ-μπαμ-μπαμ. Ο Σαρδέλας είχε πριν τον πετάξουν σαρδέλες, η Μηλίτσα είχε κομπόστα μήλο, ο Βουτυρένιος βούτυρο, και ο Οκέυ-μπαμ-μπαμ είχε κόκα-κόλα. Ζούσαν όλα πολύ ευτυχισμένα στην Ντενεκεδούπολη, ώσπου μια μέρα…

Η συνέχεια επί της σκηνής με τους Ειρήνη Ανδρονίκου, Άντονυ Παπάμιχαηλ, Ήβη Νικολαίδου και Αλέξανδρο Αχτάρ. Την παράσταση ντύνει μουσικά η Ηρώ Κλείτου.

Η αναγωγή της ιστορία της «Ντενεκεδούπολης» και σε ενήλικο κοινό, αποκτά ιδιαίτερο κοινωνικό και πολιτισµικό ενδιαφέρον εφόσον, µέσα από τους χαρακτήρες και την πλοκή του έργου αναπαρίσταται διαχρονικά η κοινωνική πραγματικότητα της σχέσης πολιτών µε την κοινωνική εξουσία,  µε καθοριστικό παράγοντα τη σκιαγράφηση της στάσης που διαμορφώνουν οι πολίτες απέναντι σε αυτή. Όπως στην καθημερινότητα, έτσι και στο έργο, οι πολίτες άλλοτε λειτουργούν ως υπόδουλοι, µμέσα από φαινομενικές πράξεις ηρωισμού, προδοσίας, θυσιών, δολοπλοκιών και µίσους, τα οποία εντέλει ενισχύουν την υπεροχή της εξουσίας και ενίοτε, λειτουργούν επαναστατικά, οργανώνοντας και διεκδικώντας την ανεξαρτησία τους, ελαχιστοποιώντας το κύρος και ελέγχοντας την εξουσία που βιώνουν.

Αυτό που έχει όμως πραγματικά σημασία για κάθε πολίτη, έτσι όπως διαγράφεται µέσα από τη στάση των καταπιεσμένων ντενεκέδων, είναι η προάσπιση της ελευθερίας και της αξιοπρέπειάς τους.

Παραστάσεις θα δοθούν στις 25 Σεπτεμβρίου στις 18:00 στο θέατρο Ριάλτο, στις 26 Σεπτεμβρίου στις 18:00 στο Δημοτικό Θέατρο Λάρνακας, στις 29 Σεπτεμβρίου στις 18:00 και στις 30 Σεπτεμβρίου στις 18.00 και 20.30 στη Νέα Σκηνή ΘΟΚ στη Λευκωσία.

Εισιτήρια πωλούνται προς €10 και €5 για μαθητές, φοιτητές, εθνοφρουρούς συνταξιούχους, στο www.soldouttickets.com.cy, σε επιλεγμένα So Easy Kiosks παγκύπρια, στο περίπτερο Time Out στην Πάφο και στο περίπτερο In N’ Out στο Παραλίμνι.

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 70002212.

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

«Τα Εκατόλ-λογια», μια μεσαιωνική κυπριακή ιστορία αγάπης στο Μοναστήρι Παναγίας του Σίντη 

«Tα Εκατόλ- Λόγια», μια Μεσαιωνική Κυπριακή Ιστορία αγάπης παρουσιάζεται στο Μοναστήρι Παναγίας του Σίντη ...

Τι θα δούμε στο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος

Δεκατέσσερις παραστάσεις από έξι ομάδες σε τρεις ανοιχτούς θεατρικούς χώρους παρουσιάζει το φετινό Διεθνές ...

«Σονάτα για δύο» στο Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο

Μία διασκευή της ταινίας «Φθινοπωρινή Σονάτα» του Ingmar Bergman, αποτελεί η θεατρική παράσταση «Σονάτα ...

Ολοήμερα θεατρικά εργαστήρια με τον James Thomas Bailey

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, στο πλαίσιο ...

Μία παράσταση για τη βία στην οικογένεια της Γκέμμα-Μαρίας Ιωάννου

Το θεατρικό έργο της Γκέμμα-Μαρίας Ιωάννου «Το όνομά μου: Ευδοκία, Βασιλική, Άννα, Μαρία… Εσύ!» ...

Ράνια Σχίζα: Η σχέση μάνας – παιδιού είναι αδιαπραγμάτευτη

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής δραματουργίας, “Ο ήχος του όπλου” της Λούλας ...

X