Ruven Rrupic | Levant Project

Ο ντράμερ Στέλιος Ξυδιάς μιλά με τον κρουστό του σχήματος Levant Project, Ruven Rrupic που θα εμφανιστεί στο Windcraft Music Festival το Σάββατο 11 Αυγούστου στις 9.15μμ

 

Πώς καταλήγεις στους ρυθμούς που χρησιμοποιείς σε μια νέα σύνθεση;

Ο ρυθμός που παίζω σε μια νέα σύνθεση  εξαρτάται πάντα από το είδος της μουσικής στο οποίο ανήκει η σύνθεση. Πολλές φορές η μελωδία υποδεικνύει σε πιο μουσικό περιεχόμενο μπορώ να ψάξω για ρυθμικές ιδέες. Πολλές συνθέσεις είναι γραμμένες με βάση κάποιο συγκεκριμένο ρυθμικό κύκλο, για παράδειγμα ο «καρσιλαμάς», όπου γνωρίζω ότι θα κτίσω τον ρυθμό μου στον διαμοιρασμό των ογδόων σε 2+2+2+3. Ο στόχος μου είναι να υποστηρίζω τη μελωδία όσο καλύτερα μπορώ.

Αν η σύνθεση δεν εμπίπτει σε ένα παραδοσιακό ρυθμικό πλαίσιο, όπως το κομμάτι «Εξιλέωσις» από τον δίσκο του σχήματός μας Lingua Franca που είναι σε 23/8, συνήθως ψάχνω μέσα στη σύνθεση για μελωδικά μοτίβα και μικρές φράσεις και τα στηρίζω με την υποδιαίρεση του ρυθμού που επιλέγω.

Πώς κατέληξες στον συνδιασμό των κρουστών που παίζεις αυτή τη στιγμή;

Η επιλογή των κρουστών που παίζω – το set up μου – αλλάζει πολύ, αρκετά συχνά. Εξαρτάται από τους υπόλοιπους μουσικούς με τους οποίους παίζω. Ψάχνω για συχνότητες που θα βοηθήσουν την μπάντα να ακουστεί πιο ισορροπημένη. Αν για παράδειγμα δεν υπάρχει μπασίστας, θα επιλέξω κρουστά με πιο βαθύ ήχο και αν το άκουσμα της μπάντας ή το κομμάτια τίνει προς πιο μπάσες συχνότητες, θα διαλεξω να παίξω πιο υψίφωνα όργανα.

Σαν κρουστός, βλέπω το set up των κρουστών όχι σαν ένα μοναδικό όργανο, αλλά σαν μια σύλλογή διαφορετικών οργάνων που τοποθετούνται το ένα δίπλα στο άλλο. Με αυτή την προσέγγιση κτίζω το set up μου, επιλέγοντας τα όργανα των οποίων το ηχόχρωμα μπορώ να φανταστώ σε μια συγκεκριμένη σύνθεση..

Πώς περιορίστηκες στο είδος της μουσικής που παίζεις, ενώ υπάρχουν τόσα άλλα είδη;

Μου αρέσει να παίζω διαφορετικά είδη μουσικής και προσπαθώ να μαθαίνω όσα περισσότερα μπορώ για το μουσικό μέρος, αλλά και τον συσχετισμό με την κουλτούρα της χώρας από την οποία προέρχεται το συγκεκριμένο είδος μουσικής. Όσο περισσότερα διαφορετικά μουσικά είδη γνωρίζω, τοσό μεγαλώνει το φάσμα της δημιουργικότητάς μου. Πέρα από τις συγκεκριμένες λεπτομέρειες που δίνουν ένα ξεχωριστό χαρακτήρα σε κάθε μουσικό είδος, υπάρχουν και κάποιες ομοιότητες που μου δίνουν την δυνατότητα να αναμειγνύω διαφορετικούς ρυθμούς και ρυθμικές αντιλήψεις και να δημιουργώ την προσωπική μου ρυθμική γλώσσα.

 

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Λάνα ντερ Παρτόγ

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως / Φωτογραφία: Ελένη Παπαδοπούλου Τον Μάρτιο του 1920, τρία πλοία ...

Mari Laaksonen:«Η ποίηση επιχειρεί να θέσει τα ερωτήματα»

Συνέντευξη στον Λουκιανό Λυρίτσα Η ποιήτρια/περφόρμερ Mari Laaksonen βρίσκεται στην Κύπρο για να συμμετάσχει ...

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ – ΚΥΠΡΑΙΟΣ : Δεν γνωρίζουμε την Ιστορία μας

Συνέντευξη στη Χρύστα Ντζάνη Ο εκδότης του οίκου Διόπτρα πέρασε στην άλλη όχθη και ...

Μάριος Ιωάννου Ηλία : H Πάφος ως ζωντανός φάρος πολιτισμού

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως / Φωτογραφία Παύλος Βρυωνίδης Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Pafos2017 καταθέτει ...

Παναγιώτης Μιχαήλ: Scenic Affairs

16.10.2011 Συνέντευξη στη Χριστίνα Λάμπρου Παίζοντας με τα όρια ενός έργου τέχνης και με ...

X