Την έκθεση του Andreas Marti, (In Between) The Line (In Between) φιλοξενεί το korai project space, από την Παρασκευή 12 Οκτωβρίου.

Η σειρά εγκαταστάσεων, We were Here 1-8, αποτελείται από περίτεχνα κατασκευασμένους με μεταλλικά σύρματα μηχανισμούς ζωγραφικής ή σχεδιασμού, οι οποίοι συνήθως κινούνται με ασύρματα κατσαβίδια. Οι διαστάσεις και η δομή τους προσαρμόζονται στο χώρο και τη θέση της εγκατάστασης. Είναι αυτοδύναμα συστήματα που εκτελούν την πράξη του σχεδιασμού. Λόγω της ιδιοσυγκρασιακής τους κατασκευής, η λειτουργία των μηχανισμών δεν κυλά ομαλά. Σταδιακά, αποκλίνουν από τις προδιαγραφές που θέτει ο καλλιτέχνης και φαίνεται να αναπτύσσουν μια δική τους ζωή, υπονομεύοντας έτσι τις ιδιότητες της ακρίβειας, της τελειότητας και της αναπαραγωγιμότητας που συνήθως συνδέονται με μια μηχανή. Ο Marti ενδιαφέρεται για τις φυσικές διεργασίες και διερευνά τα φαινόμενα αυτά χρησιμοποιώντας τις πιο βασικές μηχανικές μεθόδους. Η έγνοια για το τυχαίο – το συμπτωματικό γεγονός που οδηγεί σε νέες παρατηρήσεις και ιδέες, η απόκλιση που παράγει απρόβλεπτα, απρόσμενα αποτελέσματα – ρέει σαν ένα νήμα μέσω του έργου του Marti.

Ο τίτλος υποδηλώνει τα σημάδια και ίχνη που έχουν μείνει πίσω ως μέσο επικοινωνίας με τους μελλοντικούς παρατηρητές. Επιπλέον, εξετάζει το ρόλο του σύγχρονου καλλιτέχνη συνδυάζοντας το παραδοσιακό μέσο της ζωγραφικής με την πιο σύγχρονη εικαστική φόρμα της εγκατάστασης. Οι μηχανές σχεδίασης μπορούν να θεωρηθούν ως μια απεικόνιση πρωτογενούς καλλιτεχνικού κινήτρου: της σεισμογραφικής πράξης καταγραφής των τάσεων, της μετάφρασης των αφηρημένων φαινομένων σε ευανάγνωστα σήματα.

Ο Andreas Marti, γεννήθηκε στη Ζυρίχη το 1967, όπου ζει και εργάζεται. Είναι ιδρυτής και διαχειρίζεται τον χώρο τέχνης Dienstgebäude. Σπούδασε τέχνη στην Ζυρίχη και συμμετείχε σε residencies στο Λονδίνο και την Γένοβα. Κέρδισε σειρά από βραβεία, ανάμεσα στα οποία, το Premio Intrauma Art Prize, The Others Fair Torino, το 2017. Συμμετείχε σε περισσότερες από 10 ατομικές και σειρά από ομαδικές εκθέσεις στο εξωτερικό και την Ελβετία. Όπως αναφέρει, στη δουλεία του διερευνά τη συνάντηση της τέχνης, επιστήμης και τεχνολογίας. Συχνά αρχίζει με αναλυτική έρευνα, ακολουθούμενη από την δοκιμή ενός συγκεκριμένου υλικού ή μηχανισμού, που οδηγεί στην παραγωγή του εικαστικού αποτελέσματος. Τα έργα του Marti κινούμενα ανάμεσα στους δύο πόλους, της τελειότητας και της προκλητής ενόχλησης, αποδεικνύουν ότι η λανθάνουσα απειλή που προέρχεται από μια ανατροπή συχνά συνοδεύεται από την ομορφιά του αποτελέσματος. Ουσιαστικό ρόλο στη δουλεία του παίζει, όπως αναφέρει, ο όρος «serendipity» δηλαδή – το συμπτωματικό συμβάν που οδηγεί σε νέες παρατηρήσεις και ιδέες, η απόκλιση που παράγει απρόβλεπτα, εκπληκτικά αποτελέσματα.

Eγκαίνια της έκθεσης: Παρασκευή 12 Οκτωβρίου, στις 8μμ

Διάρκεια έκθεσης: 12 – 27 Οκτωβρίου

 

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Συναντήσεις αυτοσχεδιασμού, παραστατικών και εικαστικών τεχνών

Στις 27 Ιανουαρίου 2019 ξεκινά μια νέα σειρά συναντήσεων αυτοσχεδιασμού.Πρόκειται για μία συλλογική προσπάθεια συνένωσης ...

«Πλούσια Τέχνη σε Φτωχούς Καιρούς» 2019

Για 11η χρονιά, η isnotgallery στη Λευκωσία πραγματοποιεί την ομαδική έκθεση – θεσμό «Πλούσια ...

Η Τέχνη των Comics στην Κύπρο

O Mέλανδρος Γκανάς και οι «Εκδόσεις Του Κάμπου» κάνουν μια στάση στη Λευκωσία, κατά ...

«Εναλλακτικό τοπίο» στην γκαλερί Κυπριακή Γωνιά

Η Δήμητρα Σέργη παρουσιάζει την πρώτη της ατομική έκθεση με τίτλο «Εναλλακτικό τοπίο» στην ...

Απόστολος Γεωργίου: Ένας πίνακας για τον αποχωρισμό

Άτιτλο, στυλό διαρκείας σε χαρτί, 23 x 18 cm, 2018, Μοναδικό / ©Ευγενική παραχώρηση ...

instaντανέ από τον Άντρο Ευσταθίου

“Πόση τέχνη χωρά μέσα σε μια φωτογραφία; Πόση τέχνη χωρά σε μια φωτογραφία που ...

X