Φεστιβάλ Βενετίας 2018| Προβολή με κεραυνό να υποδέχεται τη Lady Gaga και το νεογέννητο αστέρι της

Κυριολεκτικά με κεραυνό αναγγέλθηκε η άφιξη της Lady Gaga στο Λίντο της Βενετίας, όταν, πραγματικός κεραυνός χτύπησε, στη διάρκεια μιας τεράστιας νεροποντής, τη Μεγάλη Αίθουσα (τη Sala Grande) όπου προβαλλόταν χτες η ταινία, «Ένα αστέρι γεννιέται», που σκηνοθέτησε ο Μπράντλεϊ Κούπερ, και την οποία παρακολουθούσε η μόλις αφιχθείσα στο Λίντο διάσημη τραγουδίστρια μαζί με τον σκηνοθέτη της, με αποτέλεσμα να καεί η λάμπα της μηχανής προβολής και να προκληθεί καθυστέρηση που κράτησε περίπου 15 λεπτά.

Πιο πριν, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε η Lady Gaga, μαζί με τον Κούπερ, η  Αμερικανίδα τραγουδίστρια και ηθοποιός μίλησε για την παγκοσμιότητα της ιστορίας της ταινίας (σ.σ. αυτό είναι το τέταρτο ριμέικ της ταινίας που πρωτογυρίστηκε το 1937 από τον Γουίλιαμ Γουέλμαν), τονίζοντας πως «η ταινία το πέτυχε όλα αυτά τα χρόνια επειδή  πρόκειται για μια ιστορία έρωτα, αυτό που ο Μπράντλεϊ Κούπερ ονομάζει ανθρώπινη κατάσταση εθισμού. Αυτό που για μένα ήταν μια εξαιρετική εμπειρία»

Η ταινία του Κούπερ είναι τοποθετημένη στη δεκαετία του ‘70, με τον ίδιο να ερμηνεύει το ρόλο του ροκ εν ρολ σταρ, που το έχει ρίξει στο ποτό και τα ναρκωτικά και με τη Λέιντι Γκάγκα να ερμηνεύει την πρωτοεμφανιζόμενη τραγουδίστρια που τον ερωτεύεται και που σταδιακά καταφέρνει να φτάσει στην κορφή, ενώ εκείνος αρχίζει να παίρνει την κατιούσα.

Χωρίς να φτάνει στο ύψος της ταινίας που γύρισε το 1954 ο Τζορτζ Κιούκορ με τη Τζούντι Γκάρλαντ και τον Τζέιμς Μέισον, ο Κούπερ έφτιαξε ένα αρκετά συγκινητικό ποπ μελόδραμα, που αν και δεν προσφέρει τίποτα καινούργιο στην ιστορία, σίγουρα είναι καλύτερο από εκείνο που γύρισε το 1976 ο Φρανκ Πίαρσον με την Μπάρμπρα Στρέιζαντ και τον Κρις Κριστόφερσον.

Ανάμεσα στις ίντριγκες και τις προδοσίες ταινιών όπως οι «Επικίνδυνες σχέσεις» του Στίβεν Φρίαρς και τις εικαστικές εξάρσεις ταινιών όπως «Το συμβόλαιο του σχεδιαστή» του Πίτερ Γκρίναγουεϊ και, ιδιαίτερα, ο «Μπάρι Λίντον» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, κινείται στη νέα του, αγγλικής παραγωγής (η τρίτη στη σειρά, μετά από την αποχώρησή του από την Ελλάδα), ταινία του, «The Favourite» («Η ευνοούμενη»), ο Γιώργος Λάνθιμος.

Ταινία που εκτυλίσσεται στην Αγγλία του 18ου αιώνα, με επίκεντρο τις κάθε άλλο παρά ομαλές σχέσεις ανάμεσα σε τρεις γυναίκες, την Βασίλισσα Άννα και δυο ξαδέλφες, γυναίκες της Αυλής της, που αγωνίζονται με όλα τα μέσα, συχνά ωμά και άγρια, για να κερδίσουν την εύνοια της Βασίλισσας. Πλοκή που κινείται σε ένα κόσμο κλεισμένο, φυλακισμένο από όσα συμβαίνουν γύρω του (έμμεσο σχόλιο πάνω σε μια αντίστοιχη κοινωνία στη σημερινή Βρετανία), σε χώρους εντυπωσιακούς, φωτογραφημένους με ξεχωριστή φροντίδα από τον Ρόμπι Ράιαν.

Ο Λάνθιμος δεν είναι δυστυχώς κανένας Κιούμπρικ, ξέρει όμως να χειρίζεται καλά και με εξυπνάδα την κάμερά του και να αντλεί την έμπνευση του από άλλους μεγάλους δημιουργούς (όπως έκανε σε παλιότερες ταινίες του με τον Μπουνιουέλ και τον Χάνεκε) για να δώσει το ρυθμό, το χιούμορ και την αίγλη που απαιτεί η ιστορία του.

Σε αυτή μάλιστα την ταινία, ο σκηνοθέτης του «Κυνόδοντα» εγκατέλειψε τον παλιό σεναριογράφο του, Ευθύμη Φιλίππου, για δυο, καλύτερους σίγουρα σεναριογράφους, τη Ντέμπορα Ντέιβις και τον Τόνι ΜακΝαμάρα, που ανέπτυξαν σε βάθος τους τρεις γυναικείους χαρακτήρες, τονίζοντας ταυτόχρονα τη σκαμπρόζικη, φαρμακερή πλευρά της ταινίας, διανθισμένης πάντα με ένα ιδιαίτερα μαύρο χιούμορ.

Σ’ αυτό πρέπει να προστεθούν οι εξαιρετικές ερμηνείες από τις τρεις πρωταγωνίστριες, την Έμμα Στόουν και την Ρέιτσελ Βάις, στους ρόλους των δυο μοχθηρών ξαδέλφων και, πάνω απ’ όλα, την Ολίβια Κόρμαν στο ρόλο της Βασίλισσας. Ερμηνείες που σίγουρα θα είναι φαβορί στα φετινά Όσκαρ.

Αποτέλεσμα: η καλύτερη μέχρι στιγμής και πιο προσιτή στο κοινό, ταινία του σκηνοθέτη του «Αστακού», μπορεί να κερδίσει και άλλες υποψηφιότητες στα Όσκαρ.

(ΚΥΠΕ/ΝΦΜ/ΡΠΑ)

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Η παλιά Λευκωσία αποκαλύπτεται σε μια έκθεση

Λίγο πριν την ανακοίνωση της πόλης που θα λάβει το χρίσμα της «Πολιτιστικής Πρωτεύουσας ...

Η πρώτη κυπριακή σειρά κινουμένων σχεδίων

Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστότοπου  inbuisιnessnews.reporter.com.cy , οι Pixel Giants, ένα boutique animation studio με έδρα ...

Μουσείο Μπενάκη: «Δυσβάστακτη η απώλεια» του Α. Δεληβορριά

Με μια λιτή ανακοίνωση στο τέλος της οποίας αναγράφεται ότι «η απώλεια είναι δυσβάστακτη», ...

Χρηματοδότηση Ανάπτυξης Παραγωγικού Σχεδίου Ταινιών Μεγάλου Μήκους

Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ανακοινώνει ότι το Κινηματογραφικό Δίκτυο Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE) προκηρύσσει ...

Κακογιάννης Retrospective

Ένα αφιέρωμα στο κινηματογραφικό έργο του Μιχάλη Κακογιάννη διοργανώνει το Ίδρυμα Μ. Κακογιάννη στους ...

Ακροάσεις στον ΘΟΚ

Ακροάσεις για τις δράσεις του Α’ τριμήνου στο Θέατρο Αποθήκες αλλά και για την ...

X