Graphic Design, Challenging the Perception | 3ος Διεθνής Διαγωνισμός Αφίσας από το Graphic Stories Cyprus .=

Το Graphic Stories Cyprus, στο πλαίσιο του 5ου Συνεδρίου Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας Κύπρου που θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 15-17 Μαρτίου 2019, καλεί όλους τους δημιουργικούς να λάβουν μέρος στον 3ο Διεθνή Διαγωνισμό Αφίσας με τίτλο “Graphic Design, Challenging the Perception” (Graphic Design, Αμφισβητώντας την Αντίληψη) και να δουν το έργο τους τυπωμένο δημιουργώντας παράλληλα τη δική τους card postal. Καλεί τους σχεδιαστές να αμφισβητήσουν την αντίληψη. Οι καλύτερες αφίσες θα εκτεθούν στο Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου και τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις 15 Μαρτίου 2019 αμέσως μετά τις διαλέξεις του συνεδρίου. Χορηγοί των βραβείων του διαγωνισμού, συνολικής αξίας 2.000 ευρώ, είναι η Τράπεζα Κύπρου και η εταιρεία γραμματοσειρών Parachute. Την οπτική ταυτότητα του 5ου Συνεδρίου Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας Κύπρου Graphic Stories Cyprus έχει επιμεληθεί ο σχεδιαστής Αντρέας Πιτσιλλίδης.

Ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τέσσερις κατηγορίες συμμετεχόντων, με αντίστοιχο αριθμό νικητών, ήτοι διεθνής διάκριση για επαγγελματίες σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας, διεθνής διάκριση για φοιτητές / σπουδαστές οπτικής επικοινωνίας, κυπριακή διάκριση για φοιτητές / σπουδαστές οπτικής επικοινωνίας και κυπριακή διάκριση για μαθητές λυκείων και τεχνικών σχολών. Τα έργα των διαγωνιζόμενων θα αξιολογηθούν από διεθνή κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από καταξιωμένους σχεδιαστές, ενώ κάθε διαγωνιζόμενος έχει δικαίωμα να καταθέσει ένα και μόνο έργο του.

Το δημιουργικό σκεπτικό του διαγωνισμού αφορά τη δυνατότητα των σχεδιαστών να αμφισβητούν τα όρια της αντίληψης, να δημιουργούν και να διαμορφώνουν νέες αντιληπτικές τάσεις και προοπτικές. Το design είναι η κοινή γλώσσα εκατομμυρίων ανθρώπων στη Γη, οφείλει τη δύναμη και την αποτελεσματικότητά του στη διαφορετικότητα των δημιουργών του, στην ιδιαίτερη αντίληψή τους και στις ετερόκλητες ρίζες τους, αλλά δεν γνωρίζει σύνορα, δεσμεύσεις, θρησκείες ή πράσινες γραμμές. Το design έχει γίνει το πιο ισχυρό μέσο με το οποίο ο άνθρωπος μπορεί να διαμορφώσει το περιβάλλον του και, κατ’ επέκταση, την κοινωνία και τον εαυτό του και να προκαλέσει πραγματική αλλαγή. Το graphic design έχει τη δύναμη να διαμορφώσει, να επηρεάσει, να αμφισβητήσει και τελικά να αλλάξει την κοινή αντίληψη, τον τρόπο δηλαδή με τον οποίο βλέπουμε, κατανοούμε ή ερμηνεύουμε κάτι. Το graphic design απαιτεί δημιουργικότητα και φαντασία, και αυτές έχουν ως αφετηρία τους την αντίληψη. Αυτό που αντιλαμβανόμαστε είναι κάτι περισσότερο από αυτό που τα μάτια ή τα αφτιά μας μεταφέρουν στον εγκέφαλό μας, είναι ένα προϊόν του ίδιου του εγκεφάλου μας.

Η αντίληψη είναι ένας συνδυασμός του τι βλέπουμε, της προηγούμενης εμπειρίας μας αλλά και της ιδιαίτερης άποψής μας για μια κατάσταση. Είναι παράλληλα η ικανότητα να βλέπουμε, να ακούμε ή να αντιλαμβανόμαστε κάτι μέσω των αισθήσεών μας και στη συνέχεια να το ερμηνεύουμε χρησιμοποιώντας τη λογική, το συναίσθημα ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο, παράγοντας τελικά μια νοητική εντύπωση. Η αντίληψη δεν είναι έννοια στατική, αλλά μεταβάλλεται και διαμορφώνεται, επηρεαζόμενη από πλήθος παραγόντων. Οι σχεδιαστές οπτικής επικοινωνίας διαθέτουν όχι μόνο τα κατάλληλα εργαλεία και τη γνώση, αλλά και την ευθύνη να αμφισβητήσουν, να επηρεάσουν και να αλλάξουν την κοινή αντίληψη.

Το θέμα του διαγωνισμού “Graphic Design, Challenging the Perception” αλλά και η αντίστοιχη έκθεση έχουν ως στόχο να αναδείξουν και να προβάλουν την αξία του graphic design σε σχέση με τη διαμόρφωση αλλά και την αμφισβήτηση της κοινής αντίληψης. Οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό καλούνται να οπτικοποιήσουν τις σκέψεις, τις ιδέες και τον προβληματισμό τους αναφορικά με τη δύναμη του design να διαμορφώνει και να αμφισβητεί την αντίληψη. Οι διαγωνιζόμενοι, λοιπόν, καλούνται να αμφισβητήσουν την αντίληψη.

Η υποβολή των έργων ξεκινά στις 15 Σεπτεμβρίου 2018 και θα ολοκληρωθεί στις 15 Νοεμβρίου 2018. Περισσότερες πληροφορίες για τη διαδικασία υποβολής των συμμετοχών θα βρείτε στην ιστοσελίδα της διοργάνωσης: http://www.graphicstoriescyprus.com/script-participation-terms-gr

  • Αγγελική ΜΚ Αθανασιάδη

    Σπούδασε γραφιστική στην Αθήνα, εργάζεται ως Visual Designer από το 1999 και είναι ιδρυτικό μέλος του Visual Communication Designers' Club. Από τον Ιούλιο του 2014, αρθρογραφεί για την οπτική επικοινωνία μέσω της στήλης Γραφιστορίες. Είναι ιδρύτρια και Creative Director του ετήσιου Συνεδρίου Σχεδιαστών Οπτικής Επικοινωνίας Graphic Stories Cyprus και συνδιοργανώτρια του Behance Portfolio Reviews Cyprus.

You May Also Like

Οπτική επικοινωνία και κρατικοί φορείς

Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά | graphic designer @aggeliki.mk Τα τελευταία χρόνια, οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες ανά ...

“Ψηφιακή Ελλάδα” για τις τέχνες και τον πολιτισμό

Με αφορμή το διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ και Πολιτισμού, ΑΕΙ – Cinefest 2018, που πραγματοποιήθηκε ...

Travellink Project και 2ο Behance Portfolio Review Κύπρου

Η πρώτη εκδήλωση αφορά τη φιλοξενία για πρώτη φορά στην Κύπρο της δράσης Ink ...

Τιμολόγιο

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου-Καρρά // @aggeliki.mk “Πώς να αλλάξεις τον κόσμο” είναι ένα βιβλίο ...

Generation X

Γράφει η Αγγελική ΜΚ Αθανασιάδη «Η περιπέτεια χωρίς κίνδυνο είναι σαν την Disneyland». Αυτός ...

Graphic Stories Cyprus 2015

Γράφει η Αγγελική Μιχαλοπούλου – Καρρά | Graphic Designer | @mak.adcy Οι πύλες της ...

X