Η Λουζία πέθανε στην πυρκαγιά του Εθνικού Μουσείου, 12.000 χρόνια μετά τον θάνατό της

Το Εθνικό Μουσείο του Ρίο ντε Τζανέιρο ήταν φημισμένο για τον πλούτο της συλλογής του στον τομέα της Παλαιοντολογίας

Η «πρώτη Βραζιλιάνα», η Λουζία, χάθηκε για πάντα στην πυρκαγιά του Εθνικού Μουσείου του Ρίο ντε Τζανέιρο: αφού το απολιθωμένο κρανίο της, ηλικίας 12.000 ετών, έγινε στάχτη.

«Είναι μια ανυπολόγιστη απώλεια για όλους εκείνους που ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Πάουλο Κνάους, διευθυντής του Εθνικού Μουσείου Ιστορίας, αναφερόμενος στην καταστροφή του Εθνικού Μουσείου του Ρίο όπου φυλάσσονταν μέχρι και χθες οι «εθνικοί θησαυροί» της χώρας.

Μολονότι είχε περισσότερα από 20 εκατομμύρια μοναδικά εκθέματα, αναμφισβήτητα η Λουζία ήταν το διαμάντι του. Ήταν το πρώτο ανθρώπινο λείψανο που ανακαλύφθηκε στη Βραζιλία, το 1970, στην πολιτεία Μίνας Ζεράις, από μια αποστολή με επικεφαλής τη Γαλλίδα ανθρωπολόγο Ανέτ Λαμίνγκ-Εμπερέρ. Ήταν επίσης ένας από τους παλαιότερους σκελετούς ανθρώπων που έχουν βρεθεί σε όλη την αμερικανική ήπειρο.

Με βάση αυτό το κρανίο, ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ, στη Βρετανία, κατάφεραν να αναδημιουργήσουν ψηφιακά το πρόσωπό της – από την τρισδιάστατη εικόνα φτιάχτηκε και ένα γλυπτό που είχε εκτεθεί επίσης στο μουσείο.

«Η Λουζία πέθανε στην πυρκαγιά», είπε η Κάτια Μποζέα, η πρόεδρος του Ινστιτούτου Εθνικής Καλλιτεχνικής Κληρονομιάς (Iphan), μιλώντας στην εφημερίδα Estado de S. Paulo. Και αυτός ο θάνατος είχε προαναγγελθεί, πρόσθεσε, αναφερόμενη στις περικοπές στον προϋπολογισμό στον τομέα του πολιτισμού.

Για τον Πάουλο Κνάους, αυτή η έλλειψη μέσων οφείλεται «στη θεσμική κρίση, σε μια κρίση αξιών» που πλήττει τη χώρα του εδώ και πολλά χρόνια. «Είναι παλιό το πρόβλημα αλλά πρέπει να σταματήσουμε να μιλάμε για το παρελθόν, πρέπει να σκεφτούμε το μέλλον (…) για να αναστρέψουμε μια διαδικασία που θα μας ντροπιάζει στις επόμενες γενιές», συμπλήρωσε.

Το Εθνικό Μουσείο του Ρίο ντε Τζανέιρο ήταν φημισμένο για τον πλούτο της συλλογής του στον τομέα της Παλαιοντολογίας. Φιλοξενούσε τον σκελετό ενός δεινόσαυρου που είχε βρεθεί επίσης στη Μίνας Ζεράις και 26.000 απολιθώματα άλλων ειδών που σήμερα έχουν εξαφανιστεί.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων ως Ορόσημο Μηχανολογικής Ανάπτυξης

Αναγνωρίζοντας την εξαιρετική σημασία του Μηχανισμού των Αντικυθήρων στην ιστορία και εξέλιξη της Μηχανολογικής ...

Τέλη Μαρτίου ολοκληρώνεται η ανακαίνιση του Επαρχιακού Αρχαιολογικού Μουσείου Λάρνακας

Γύρω στα τέλη Μαρτίου ολοκληρώνεται η ανακαίνιση του Επαρχιακού Αρχαιολογικού Μουσείου της Λάρνακας, το ...

Times: Συνεργασία όλων για το παράνομο εμπόριο έργων τέχνης

Η κλοπή αρχαιοτήτων ενός έθνους σημαίνει ότι ληστεύεις το λαό του από την Ιστορία, ...

Επανεξέταση των οστών των βασιλικών τάφων της Βεργίνας

Καινούρια στοιχεία, που αναμένεται να συμβάλλουν στο ζήτημα της ταύτισης των νεκρών των βασιλικών ...

Επαναπατρισμός αετώματος επιτύμβιας στήλης

Από το Βέλγιο επαναπατρίζεται την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου στην Κύπρο μια εξαιρετικής σημασίας κυπριακή ...

Στο φως άγνωστη αίθουσα του “Χρυσού Οίκου” του Νέρωνα στη Ρώμη

Μια ομάδα αρχαιολόγων έφερε στο φως μια αίθουσα, καλυμμένη από νωπογραφίες, στον Χρυσό Οίκο, ...

X