Οδηγίες χρήσης

Στη διάρκεια των διακοπών το τηλέφωνο χτυπά για διαφορετικούς λόγους. Ιδιαίτερα το δεκαπενταύγουστο. Δεν υπάρχει πίεση, τα τηλεφωνήματα είναι για βόλτα ή για ποτάκι ή για ένα “τι έγινε βρε ψυχή, προλαβαίνεις τώρα να τα πούμε;”. Αντίστοιχα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ξεχνάμε την επικαιρότητα, ανεβάζουμε λιγότερα άρθρα και προτιμούμε τα φεγγάρια ή μια δύση που μας άγγιξε. Και βέβαια τις σέλφι των διακοπών, όσο περισσότεροι τόσο το καλύτερο.

Τώρα που οι διακοπές είναι πίσω μας, είναι ευκαιρία να κάνουμε κι ένα ξεκαθάρισμα στα social. Πολλοί από εμάς, από περιέργεια κυρίως, έχουμε λογαριασμούς παντού: στο facebook, στο twitter, στο Instagram και γύρευε πού αλλού. Τους χρειαζόμαστε άραγε όλους αυτούς;
Είναι μια ευκαιρία να καθίσουμε και να σκεφτούμε λιγάκι: τι θέλω να κάνω στα social; Διαβάζοντας συνεχώς μελέτες για τη χρήση τους τα τελευταία χρόνια, πολλές από αυτές τις μοιράζομαι μαζί σας, είναι φανερό πώς τα social “ρουφάνε” ένα μεγάλο μέρος της ζωής μας. Κι επίσης μας απομονώνουν, κυρίως γιατί δεν ξέρουμε πώς να τα χρησιμοποιήσουμε. Η σκηνή στο καφέ είναι κλασική, αντί να μιλάμε, κοιτάμε τα κινητά μας, χειρότερο δεν θα βρεις. Προχθές είχα πάρει το laptop να τελειώσω ένα κείμενο, μου την είπαν: “εδώ ήρθες να γράψεις;”. “Αμέ, έχει δροσιά, έχει παρέα, γιατί όχι;”. Όταν έκλεισα το laptop, ο ίδιος που μου έκανε τις γκρίνιες ήταν απορροφημένος στο κινητό του.
Γυρίζω λοιπόν στην ερώτηση: τι θέλω να κάνω στα social; Να ξεκινήσω καριέρα μοντέλου; Να πολιτευτώ; Να διαφημίσω τη δουλειά μου; Να περάσω την ώρα μου; Να βρω δουλειά; Επιλέξτε λοιπόν ένα, το πιο σημαντικό και αφοσιωθείτε σε αυτό. Και λιγότερο χρόνο θα περνάτε και η “δουλειά” θα γίνει. Μόνο αν έχετε απαντήσει “να περάσω την ώρα μου”, να το ξαναδείτε λιγάκι το θέμα: Έχετε τόση ώρα να περάσετε; Και αν ναι, γιατί δεν κάνετε κάτι πιο δημιουργικό; Ένα σπορ; Ένα χόμπι; Να περνάει η ώρα να γνωρίζουμε και ανθρώπους;
Η απάντηση θα απελευθερώσει πολύ χρόνο, θα μας χαλαρώσει, θα κάνει την ενασχόλησή μας με τα social πιο παραγωγική. Οδηγίες χρήσης των social δεν υπάρχουν. Και δεν υπάρχουν γιατί είναι μια παγίδα και μάλιστα μεγάλη. Όσο περισσότερο χρόνο περνάμε, τόσο περισσότερο κερδίζουν οι εταιρείες. Όσο περισσότερα like κυνηγάμε, τόσο και πάλι κερδίζουν. Αυτοί κερδίζουν, εμείς χάνουμε. Μήπως ήρθε η ώρα να κερδίσουμε κι εμείς;

Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι ότι όταν μας γράφουν στα διάφορα messenger, viber, whatsapp και δεν έχει τέλος με τις εφαρμογές που φορτωνόμαστε, περιμένουν όλοι άμεση απάντηση. Εκείνη την ώρα. Άσε ό,τι κάνεις και απάντησέ μου, αλλιώς σου κάνω μούτρα. Εμένα έχουν καταλήξει να μου κάνουν όλοι μούτρα γιατί δεν προλαβαίνω ν’ απαντήσω σε κανέναν ή περνάνε μέρες μέχρι να απαντήσω. Ούτε κι αυτό είναι σωστό. Άμα το έχω το messenger καλά θα κάνω ν’ απαντάω.

Έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τη δική μου ζωή τα social τη μαυρίζουν, δεν την κάνουν καλύτερη. Δεν κυνηγάω likes, δεν στέλνω ευχές στα γενέθλια παρά μόνο των “κανονικών” μου φίλων, δεν διαβάζω τα άρθρα που αναρτούν αλλά αυτά που ψάχνω μόνη μου, δεν κάνω πολιτική μέσα από το facebook, ξεχνάω ν’ αναρτήσω τα δικά μου άρθρα, δεν φλερτάρω στο inbox… άρα;

Άρα για μένα είναι η χαρά να κρατάω επαφή με τους φίλους μου που είναι μακριά: να βλέπω τα παιδιά τους να μεγαλώνουν, να βρίσκω χαμένα ξαδέλφια στην Καλιφόρνια, να κλείνω ραντεβού πριν τα αμοιβαία ταξίδια… ε, ο καθένας με τον πόνο του.

You May Also Like

Εκδότες εναντίον «συλλεκτών»

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Ακριβής απόδοση στα ελληνικά για το aggregator δεν ...

Ένας φόρος για το youtube

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr “Φόρο youtube” ονόμασε ο γαλλικός τύπος την τροπολογία ...

Που ‘σαι Θανάση; Μπες στο δίκτυο και δες

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Πολύ σπάνια βάζω στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την ...

Το Όσκαρ του Έντουαρντ Σνόουντεν

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Κάθε χρόνο η βραδιά της απονομής των βραβείων ...

Το φιλμ επιστρέφει;

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη | valia@inrec.gr Κάποτε, την ώρα της βαλίτσας για τις διακοπές, μια ...

Verba volant, scripta manent

Γράφει η Βάλια Καϊμάκη Υπάρχουν κάποιοι που στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαπρέπουν ως κατίνες, ...

X