Spritz Palace στο Θκιό Παλλιές

Το Θκιό Παλλιές Artist Run Project Space ανακοινώνει την έκθεση Spritz Palace, με τους Κυριάκο Κυριακίδη, Άρη Μοχλούλη και Στέφανο Χρυσάνθου.

Οι τρεις νεαροί καλλιτέχνες συνεργάστηκαν για αυτή την έκθεση στα πλαίσια του πρώτου προγράμματος φιλοξενίας του χώρου, μετά από πρόσκληση του καλλιτέχνη και επιμελητή Πήτερ Εραμιάν. Έχοντας ως σημείο αναφοράς το σκάνδαλο που ξέσπασε σε σχέση με το Aphrodite’s Temple, ένα πορνείο πολυτελείας, οι τρεις καλλιτέχνες ερμηνεύουν με την δική τους οπτική και αισθητική τους τρόπους με τους οποίους το σκάνδαλο μπορεί να επηρεάσει προσωπικές και συλλογικές αφηγήσεις. Αναπτύσσουν έτσι (μέσω βίντεο, φωτογραφιών και εγκαταστάσεων) την αφηγηματικότητα της δολοφονίας ενός κτηματομεσίτη στην οποία πρωταρχικό ρόλο παίζει το spritz, το διακοσμητικό επίχρισμα πολλών Κυπριακών σπιτιών.

Ακολουθεί κείμενο του Πήτερ Εραμιάν:

Ο Giedion υποστήριξε ότι η κάθε γενιά έχει να αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα, να γεφυρώνει την άβυσσο μεταξύ εσωτερικής και εξωτερικής πραγματικότητας. Το γεφύρωμα ως σκηνικό ταινίας, μια κουλτούρα, μια κοινωνική μυθοπλασία συγκεκριμένων αξιών και ιεραρχιών. Το να εκθέτεις ένα mise-en-scène είναι απαραιτήτως βίαιο. Ένας κτηματομεσίτης βρίσκει τον θάνατο με σπρίτς* σε ένα παλάτι που κάποτε φιλοξενούσε σκανδαλώδη όργια με υψηλά ιστάμενους κυβερνητικούς υπαλλήλους, και τώρα ενοικιάζεται για τη διοργάνωση καθώς πρέπει μπουφέ.

Δεκαπενταύγουστος, 1971, Νίξον σοκ: το χρυσό παράθυρο κλείνει και το ελεύθερο νόμισμα γίνεται η κανονιστικά συναλλαγματική μέθοδος του μοντέρνου κόσμου. Η γέφυρα μεταξύ ιδεολογίας και υλισμού παίρνει την τελευταία της πνοή πριν την κατάρρευση. Το αόρατο χέρι απελευθερώνεται και πετυχαίνει απεριόριστα εξαγορασμένη ελευθερία.

Διαχείριση της αντίληψης: οι διαφημιστικές πινακίδες ψιθυρίζουν. Ενόσω βασιλεύει η άβυσσος, ο άπειρος μετασχηματισμός γίνεται το νέο οντολογικό παράδειγμα. Η βιοπολιτική της απόλυτα οριοθετημένης και ελεύθερης στο άπειρο ανοικτότητας. Ο φετιχισμός των εμπορευμάτων ως κοσμοθεωρία. Σκηνικά καθηλωμένα σε χώρο ενδιάμεσο, που δεν εξυπηρετούν κάποιο mise-en-scène ούτε και υποδηλώνουν αντικειμενική αυτονομία. Επακόλουθα Κρόνενμπεργκιαν υλισμού, καθημερινότητας κοινωνικού σουρεαλισμού.

Από τον GOD στο GAD*, που συχνά περιγράφετε ως ‘ελεύθερη διαταραχή’. Το τι την προκαλεί παραμένει άγνωστο. Χαρακτηρίζεται από υπερβολική, ανεξέλεγκτη και μη ρεαλιστική ανησυχία για καθημερινά πράγματα, χωρίς να υπάρχει κάποιος προφανής λόγος. Ειλικρίνεια προκαλούμενη από καύσωνα, στο σημείο βρασμού. Ένας μηχανικός απειλεί πελάτη με φυσίγγια κυνηγετικού όπλου, που σιγοβράζοντας κάτω από τον επίχρυσο ήλιο της Κύπρου, κοντεύουν στο όριο έκρηξης.

* Διακοσμητικό επίχρισμα Tyrolean & κοκτέιλ με βάση κρασί που συνήθως σερβίρεται ως απεριτίφ στη Βορειοανατολική Ιταλία.

* Generalised Anxiety Disorder [Γενικευμένη Αγχώδης Διαταραχή]

 

 

Βιογραφικά Καλλιτεχνών: 

Ο Κυριάκος Κυριακίδης γεννήθηκε στη Λευκωσία το 1996. Το 2014 αποφοίτησε από το Λύκειο Ακροπόλεως. Το 2016 άρχισε τις σπουδές του στις Καλές Τέχνες από την πόλη του Bournemouth, τις οποίες συνεχίζει στο Λονδίνο. Στην ηλικία των δεκατεσσάρων έμαθε να προσθέτει στρώματα σπρίτς στους τοίχους του σπιτιού του και από την ηλικία των δεκαπέντε μέχρι και σήμερα χρησιμοποιεί την δεξιότητα αυτή σε οικοδομές άλλων σπιτιών.

“Το όνομα μου εν Άρης Μοχλούλης και γεννήθηκα στο Λονδίνο. Όταν ήμουν έξι χρονών οι γονείς μου χώρισαν και μετακόμισα στην Κύπρο με την μάμα μου. Μετά που μερικά χρόνια που με εφωνάζαν πούστoεγγλέζο εγίναν καλλύτερα τα Ελληνικά μου. Μετά αποφάσισα να πάω στο Bournemouth, που επέρασα ένα χρόνο να γαμιούμε τζι ένα χρόνο να βαρκούμε. Το προηγούμενο καλοτζαίρι εβοήθησα τους Νεοτερισμούς Τουμάζου με μια φωτογράφιση τζιαι το DriveDrive με την ταπέλλα τους τζιαι το website τζιαι τα ποστερς. Ήρτα πίσω στην Αγγλία άλλα τούντην φορά στο Λονδίνο. Έκαμα μια έκθεση στο Elmer τζιαι μια περφορμανς στο Βρετανικό Μουσείο όπου ήβρα τον πραγματικό εαυτό μου.”

Ο Στέφανος Χρυσάνθου γεννήθηκε κατά λάθος στη Λευκωσία το 1996. Ξεκίνησε σπουδές στον προγραμματισμό. Σταμάτησε  για να ξεκινήσει multimedia στη Λεμεσό. Το 2017 συνεργάστηκε με τους Νεοτερισμούς Τουμάζου για μια φωτογράφιση και για το booth που είχαν στο Art Athina, όπου παρουσίασε δυο βίντεο.

Επιμέλεια: Πήτερ Εραμιάν

Εγκαίνια: Παρασκευή, 07.09.2018, 19:00 – 23:00

Διάρκεια: 07.09 – 21.09.2018

Ώρες Λειτουργίας: Τετάρτη – Παρασκευή, 18:00 – 21:00

Θκιό Ππαλιές, Κισσάμου 2Β, Παλλουριώτισσα, 1040 Λευκωσία

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Έκθεση Ανθής Πάφιου Στο Πρόζακ

«Κάπου άκουσα τις προάλλες κάποιον να ευγνωμονεί τον πόνο μιας και έτσι νιώθει  ζωντανός, ...

H εικαστική όψη του Βασίλη Μιχαηλίδη

Η φετινή επετειακή χρονιά κατά την οποία συμπληρώνεται ένας αιώνας από τον θάνατο του ...

Η Γκάνα στην 58η Μπιενάλε Βενετίας

Η Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας, το πιο διάσημο διεθνές γεγονός τέχνης στον κόσμο, έχει ...

Ο Δήμος Λευκωσίας τίμησε τον Δημήτρη Ζ. Πιερίδη [βίντεο]

Με μια εκδήλωση στο Δημοτικό Κέντρο Τεχνών Λευκωσίας τιμήθηκε στις 30 Οκτωβρίου με το ...

Ατακάμα: μία ατομική έκθεση της Νικομάχης Καρακωστάνογλου-Μπουτάρη

Οι υδατογραφίες από την Ατακάμα αφυπνίζουν το πνεύμα αποτυπώνοντας μια ουδετερότητα πάνω στο χαρτί. ...

Δύο πίνακες του Μιρό βράχηκαν εξαιτίας της πλημμύρας στη Βενετία

Δύο πίνακες του Ζουάν Μιρό, οι οποίοι επρόκειτο να εκτεθούν τις επόμενες ημέρες στο ...

X