«Έξω από την πόρτα του Στάλιν»: πολιτικό θέατρο

Το θέατρο Versus εγκαινίασε τη νέα σεζόν με το έργο «Έξω από την πόρτα του Στάλιν» του Μιχάλη Παπαδόπουλου σε σκηνοθεσία Μαρίνου Ανωγυριάτη

Γράφει η Κατερίνα Μιχάηλου

Ο κύκλος των παραστάσεων του έργου «Έξω από την πόρτα του Στάλιν» έχει ολοκληρωθεί όσον αφορά την πόλη της Λεμεσού, ωστόσο η παραγωγή του Θεάτρου Versus, ταξιδεύει και στη Λευκωσία για τρεις μόνο παραστάσεις στις 13, 14 και 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο Ένα, στις 20:30.

Ο σκηνοθέτης του έργου Μαρίνος Ανωγυριάτης μίλησε στο ραδιόφωνο του «Π» στους 107,6 fm, για την παράσταση αυτή που συγκαταλέγεται όπως ο ίδιος είπε στην κατηγορία πολιτικού θεάτρου. «Το πολιτικό θέατρο είναι κάτι το οποίο πάντα ενδιέφερε τόσο το θέατρο Versus όσο κι εμένα προσωπικά. Σίγουρα το να σκηνοθετείς ένα έργο που σχετίζεται με ένα άνθρωπο ο οποίος είναι μυθικός πλέον, τον Στάλιν,  είναι κάτι που σου προκαλεί ένα δέος και προσπαθείς σαν επαγγελματίας, να αντιμετωπίσεις τα γεγονότα από απόσταση και όσο πιο αντικειμενικά γίνεται. Να μην πάρεις θέση. Να αφήσεις τον θεατή που θα παρακολουθήσει την παράσταση να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα».

Πρόκειται για ένα έργο που προβληματίζει τους θεατές ως πολίτες.

Στόχος του σκηνοθέτη ήταν μέσω αυτής της παράστασης να «προβάλει τις ζωές των απλών ανθρώπων, και πώς αυτές μπορούν να αλλάξουν μέσα σε μία νύχτα, εξαιτίας της πολιτικής». Όπως αναφέρει ο ίδιος μετά από αυτή τη θεατρική-σκηνοθετική εμπειρία «παραμένω πιστός οπαδός της Δημοκρατίας, με όλα της τα ΄λάθη’, όντας σίγουρος πλέον ότι δεν μπορεί συγκριθεί με οποιοδήποτε απολυταρχικό καθεστώς». Αναφερόμενος εντούτοις στην παράσταση «Έξω από την πόρτα του Στάλιν», ο ίδιος δηλώνει ότι «πρόκειται για ένα έργο που προβληματίζει τους θεατές ως πολίτες. Είναι μία παράσταση η οποία θέλει να επικοινωνήσει με τον κόσμο, με απόλυτο σεβασμό στις ιστορικές προσωπικότητες, αλλά ταυτόχρονα θέλει να προβληματίσει έντονα. Σε μία εποχή που βλέπουμε την δημοκρατία να αρχίσει να καταπατάται είναι πολύ σημαντικό τέτοιες προσπάθειες να βγαίνουν προς τα έξω».

Το θέατρο είναι συναίσθημα

Το θέατρο για τον ίδιο είναι κατά βάση πολιτικό. «Πολλές φορές λέμε ότι κάποιος πρέπει να γνωρίζει την Ιστορία του για να γράψει το μέλλον του. Πιστεύω ότι το θέατρο βοηθά τον πολίτη να θυμάται την Ιστορία και να προβληματίζεται για το παρόν και το μέλλον». Ωστόσο πέρα από τα μηνύματα που μεταδίδει αυτή η παράσταση είναι γεμάτη συναισθήματα, γεγονός πολύ σημαντικό για το σκηνοθέτη που αναφέρει χαρακτηριστικά ότι «Είναι μια παράσταση με έντονα συναισθήματα, σε μία περίοδο που το συναίσθημα στο θέατρο τείνει να ενοχοποιηθεί. Πραγματικά πιστεύω ότι το θέατρο είναι συναίσθημα. Η συγκεκριμένη παράσταση μας αφήνει ένα συναίσθημα θλίψης σίγουρα, για το τι πέρασαν οι άνθρωποι με ή χωρίς την παρουσία του Στάλιν, το πώς ο κόσμος έχει συνηθίσει σε μία κατάσταση και δυσκολεύεται να ξεφύγει απ’ αυτήν».

Οι συντελεστές της παράστασης είναι: Σκηνοθεσία : Μαρίνος Ανωγυριάτης, Σχεδιασμός Φωτισμών: Αλεξάντερ Γιότοβιτς, Σκηνικά / Κοστούμια: Λάκης Γενεθλή, Κίνηση: Νάταλι Αμμάν. Παίζουν οι ηθοποιοί: Ερμίνα Κυριαζή, Στέλιος Ανδρονίκου,  Κατερίνα Καζαντζή, Γιολάντα Χριστοδούλου, Μηνάς Τίγκιλης, Στάλω Στυλιανού καί ο  Χάρης Ευριπίδου.

**Παραστάσεις: 13, 14, 15 Νοεμβρίου στο Θέατρο Ένα Λευκωσίας, στις 20:30. Πληροφορίες:
99 395970

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Θεατρικά «Συμβάντα» στο Παλιό Ξυδάδικο

Η Έλενα Αγαθοκλέους, εκ των ιδρυτών του δραστήριου Κέντρου Παραστατικών Τεχνών Μίτος, σκηνοθετεί τα ...

«Ο Γιαννής τζιαι ο Δεσπότης»: καλοκαιρινή περιοδεία

Περιοδεία σε πολλές περιοχές τις Κύπρου ετοιμάζεται να κάνει η νέα παραγωγή του Σατιρικού ...

Στήριξη στον -ζωτικής σημασίας- πολιτισμό

«Οι καλλιτέχνες δεν είναι μόνο απολύτως αναγκαίοι αλλά -ιδιαίτερα αυτήν τη στιγμή- ζωτικής σημασίας». ...

Το θέατρο μιλά [ξανά] κυπριακά

Το φαινόμενο να αποδίδονται έργα από το διεθνές ρεπερτόριο στα κυπριακά επανήλθε στο θεατρικό ...

Ημερολόγιο μη συμβάντων: «Ανθρωπιά στη γραφή του Μαννούρη»

Το κείμενο του Κώστα Μαννούρη «Ημερολόγιο μη συμβάντων», ανεβαίνει για δύο μόνο παραστάσεις στο ...

Θ.Τερζόπουλος: «Ο ηθοποιός πρέπει να ξαναβρεί τη θέση που του αρμόζει»

Στους Δελφούς, εκεί από όπου ξεκίνησε το μεγάλο ταξίδι της ζωής και της τέχνης ...

X