«Σκυταλοδρομία Γνώσης»: Συμβολική μεταφορά των βιβλίων στη Νέα Βιβλιοθήκη

Εξακόσια βιβλία μεταφέρθηκαν από χέρι σε χέρι, από την Παλιά στη Νέα Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Κύπρου με τη συμμετοχή φοιτητών, καθηγητών, εθνοφρουρών

Γράφει η Κατερίνα Μιχάηλου/ Φωτογραφίες: Ελένη Παπαδοπούλου

Με ένα διαφορετικό τρόπο πραγματοποιήθηκε χθες η μεταφορά των εξακοσίων τελευταίων βιβλίων που απέμειναν στην Παλιά Βιβλιοθήκη- η οποία στεγάζεται στα κεντρικά κτίρια του Πανεπιστημίου Κύπρου- στη Νέα βιβλιοθήκη «Στέλιος Ιωάννου» που βρίσκεται στην Πανεπιστημιούπολη.

Φοιτητές, καθηγητές, εθνοφρουροί και πολίτες δημιούργησαν μία μεγάλη αλυσίδα απόστασης τεσσάρων χιλιομέτρων, η οποία ξεκινούσε από την οδό Καλλιπόλεως όπου βρίσκεται η παλιά βιβλιοθήκη, και κατά μήκος του Πάρκου Ακαδημίας, διέσχιζε την λεωφόρο Λάρνακος, για να καταλήξει στον τελικό προορισμό της, στην Πανεπιστημιούπολη και στη Νέα Βιβλιοθήκη.

«Ιστορικό γεγονός»

Πρόκειται για ένα «ιστορικό γεγονός» όπως χαρακτηρίστηκε από πολλούς φοιτητές που συμμετείχαν σε αυτή τη διαδρομή γνώσης, το οποίο έχει ιδιαίτερη σημασία τόσο για τους ίδιους, όσο και για τους πολίτες γενικότερα. «Είμαι εδώ σήμερα γιατί μου άρεσε αυτή η συμβολική δραστηριότητα, μ’ άρεσε πολύ σαν χειρονομία. Συμβολίζει ότι όλοι θέλαμε αυτή τη βιβλιοθήκη, και την περιμέναμε χρόνια-εγώ είμαι τέσσερα χρόνια εδώ κι άκουγα γι’ αυτή, και ενθουσιάστηκα όταν έμαθα ότι είναι σχεδόν έτοιμη» δήλωσε ένας τεταρτοετής φοιτητής Χημείας, που ήταν μέρος της αλυσίδας.

Με την ολοένα και αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου τα «βιβλία έχουν χάσει την πραγματική τους αξία», όπως ανέφερε πρωτοετής φοιτήτρια Πληροφορικής. «Αυτός είναι και ο λόγος που η εκδήλωση αυτή είναι σημαντική και σπάνια. Αυτό που γίνεται είναι μία αναγέννηση των βιβλίων».

«Μετάγγιση από το παλαιό στο νέο δοχείο»

Ανάμεσα σε φοιτητές στην αλυσίδα συμμετείχαν και καθηγητές του Πανεπιστημίου Κύπρου. Ανάμεσα τους η αναπληρώτρια καθηγήτρια στον κλάδος της Αρχαιολογίας, Ουρανία Κουκά, εκφράζοντας τη συγκίνησή της χαρακτήρισε το συγκεκριμένο γεγονός ως «μία μετάγγιση από ένα παλαιό δοχείο σε ένα καινούργιο δοχείο για να μεταδοθεί όχι μόνο στις γενιές που τώρα φοιτούν στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, αλλά και στις επόμενες γενιές. Αυτή η βιβλιοθήκη θα αποτελέσει σημείο αναφοράς όχι μόνο του Πανεπιστημίου Κύπρου, αλλά και του πνευματικού κόσμου και του πολιτισμού της Κύπρου γενικότερα».

Εντούτοις σε δηλώσεις του ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου, κ. Κωνσταντίνος Χριστοφίδης αναφέρθηκε στη συμβολική σημασία της «σκυταλοδρομίας» γνώσης λέγοντας ότι «θέλαμε ακριβώς οι πολίτες της Κύπρου να συμμετέχουν σε αυτή τη διαδικασία, γιατί ακριβώς η γνώση του βιβλίου, η μάθηση, αφορά όλη την κοινωνία, και αυτό είναι το βασικό μήνυμα που θέλαμε να περάσουμε».

Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί το γεγονός ότι παρόλο που ο στόχος επετεύχθη, και τα βιβλία μεταφέρθηκαν από χέρι σε χέρι, η ανταπόκριση των πολιτών δεν ήταν η αναμενόμενη.

 

 

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Επιστροφή στο «σπίτι» για τους δίδυμους Κούρους

Παραδόθηκαν την Τρίτη, 16 Αυγούστου, από τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Παύλο Γερουλάνο στο ...

«Παρασκευή των μονολόγων» στο WhereHaus 612

Με «Το Ξύπνημα», του Ντάριο Φο ξεκινά το φεστιβάλ «Παρασκευή των Μονολόγων» στο WhereHaus ...

Στους 4 φιναλίστ του Songlines οι Τρίο Τεκκέ

Στα τέσσερα καλύτερα πρωτοεμφανιζόμενα σχήματα της world music βρίσκονται οι Τρίο Τεκκέ, μετά τη ...

Ο Φέγγαρος 2016 ανακοινώνει: Joss Stone

Η Βρετανή ερμηνεύτρια, τραγουδοποιός και ηθοποιός Joss Stone θα βρεθεί στη σκηνή του Μουσικού ...

Κυπριακή συμμετοχή στην έκθεση Βιβλίου της Λειψίας

Στο φόρουμ «Μικρές γλώσσες, Μεγάλες λογοτεχνίες» της Έκθεσης Βιβλίου της Λειψίας συμμετείχε και φέτος ...

Τρεις ταλαντούχοι φωτογράφοι στο 6Χ6

To Κέντρο Φωτογραφίας 6×6 παρουσιάζει την έκθεση φωτογραφίας New Talent Show Vol. I με ...

X