Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου

Ένα αταίριαστο αλλά ερωτευμένο ζευγάρι, ο Ορφέας και η Ευρυδίκη παρουσιάζονται μέσα από τη σύγχρονη συγγραφική οπτική της Σάρα Ρουλ, στη σκηνή του Θεάτρου Διόνυσος, σε σκηνοθεσία Μάριου Μεττή. Η παράσταση που έκανε πρεμιέρα την Παρασκευή 14 Δεκεμβρίου 2018, αποτελεί ουσιαστικά μία παραλλαγή του δημοφιλούς  μύθου, που φέρνει το ζευγάρι μπροστά στην ανατροπή του θανάτου της Ευρυδίκης, την ημέρα του γάμου της με τον Ορφέα.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης του έργου Μάριος Μεττής και ο ηθοποιός Βασίλης Βασιλάκης, μίλησαν στο ραδιόφωνο του «Πολίτης 107,6» και στην εκπομπή «τι παίζει», για την «Ευρυδίκη» που συνεχίζει τις παραστάσεις.

Ποια στοιχεία διαφοροποιούν το έργο της Σάρα Ρουλ από το μύθο;

Μ: Το έργο είναι βασισμένο στον αρχαιοελληνικό μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης, με τη διαφορά ότι η συγγραφέας του έργου, Σάρα Ρουλ, δεν επικεντρώνεται στις προσπάθειες του ερωτευμένου Ορφέα, να επανενωθεί με την νεκρή του αγαπημένη, αλλά εστιάζει σε ένα συμβολικό ταξίδι που κάνει η Ευρυδίκη από το σκοτάδι στο φως. Επίσης, στην εκδοχή της συγγραφέως, η Ευρυδίκη κατεβαίνοντας στον κάτω κόσμο συναντά τον πατέρα της -τον οποίο υποδύεται ο Βασίλης Βασιλάκης- και απαλλάσσεται από τη μνήμη, καθώς όποιος πηγαίνει στον Άδη βουτάει στο ποτάμι της λήθης, και ξεχνά. Αυτό βοηθάει την ίδια να δει το πραγματικό νόημα της αγάπης.

Πείτε μας λίγα λόγια για το ρόλο του πατέρα της Ευρυδίκης.

Β: Είναι ένας αρκετά ενδιαφέρον ρόλος, γιατί το να αποδίδεις ένα νεκρό ζωντανά έχει την ιδιαιτερότητα του. Είναι κάτι πάρα πολύ δύσκολο, κάποια στιγμή όμως πρέπει να ξεχάσεις ότι είναι νεκρός και να τον κρατήσεις μόνο ζωντανό για να μπορέσεις να τον κερδίσεις. Ο πατέρας της λοιπόν, τα καταφέρνει και κερδίζει την κόρη του, μέσα από πολλά σκαμπανεβάσματα που συμβαίνουν  στην εξέλιξη της παράστασης, με αποτέλεσμα στο τέλος η ίδια να αποφασίζει να μείνει μαζί του.

Είναι δύσκολο να είμαι και σκηνοθέτης και ηθοποιός στο ίδιο έργο, και είναι κάτι που προσπαθώ να το αποφεύγω όποτε και όσο μπορώ, γιατί όταν γίνονται και τα δύο, το ένα από τα δύο πάσχει.

 Μάριε σκηνοθετείς ένα έργο στο οποίο συμμετέχεις και ως ηθοποιός. Πώς χειρίζεσαι την εναλλαγή των δύο αυτών «ρόλων»;

Μ: Είναι δύσκολο, και είναι κάτι που προσπαθώ να το αποφεύγω όποτε και όσο μπορώ, γιατί όταν γίνονται και τα δύο, το ένα από τα δύο πάσχει. Συνήθως αυτό που πάσχει είναι η υποκριτική, διότι όταν έχεις την έγνοια της σκηνοθεσίας και όλων των υπολοίπων συντελεστών, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς στο ρόλο σου εκατό τοις εκατό.

Σήμερα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και το Netflix κι Εμείς οι δημιουργοί, έχουμε ευθύνη. Πρέπει να σηκώσουμε τον κόσμο από τον καναπέ του

Τι κρατήσατε από την προετοιμασία του έργου;

Β: Από την προετοιμασία κρατάω το πολύ ωραίο κλίμα της διαδικασίας των προβών. Παρόλο που εγώ έχω έρθει από την Αθήνα και το περιβάλλον ήταν κάτι καινούργιο για μένα, προσαρμόστηκα πάρα πολύ γρήγορα και πιστεύω ότι αυτό με βοήθησε να μπορέσω να δουλέψω ελεύθερα στην παράσταση.

Γιατί να έρθει κάποιος να δει την παράσταση;

Μ: Αυτό που προσπαθώ πάντα εγώ να καταφέρω στο θέατρο είναι να επικοινωνήσω έργα τα οποία πάνε τον άνθρωπο ένα βήμα παραπέρα πνευματικά. Το συγκεκριμένο έργο ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Αυτό που θέλουμε ως δημιουργοί, είναι να φέρουμε κόσμο στο θέατρο, οι οποίοι δεν είναι απαραίτητα θεατρόφιλοι, ιδιαίτερα σήμερα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε και το Netflix. Εμείς οι δημιουργοί , έχουμε ευθύνη. Πρέπει να σηκώσουμε τον κόσμο από τον καναπέ του. Το θέατρο μπορεί να το κάνει αυτό, γιατί είναι ένα ζωντανό θέαμα. Αυτό κάνει και η «Ευρυδίκη».

Συντελεστές:

Κείμενο: Σάρα Ρουλ

Μετάφραση: Δημήτρης Τάρλοου

Σκηνοθεσία: Μάριος Μεττής

Σκηνικά /Κοστούμια: Νίκος Κουρούσιης

Μoυσική: Χριστίνα Γεωργίου

Φωτισμοί: Σεσίλια Τσελεπίδη

Κίνηση/Χορογραφία/Στίχοι: Μάριος Μεττής

Βοηθός σκηνοθέτη: Στέλιος Μαρτάς

Ηθοποιοί: Τζωρτζίνα Τάτση, Γιάννης Καραούλης, Βασίλης Βασιλάκης, Μάριος Μεττής, Ελεονώρα Βασιλείου,  Πηνελόπη Βασιλείου, Θέμις Ππόλου

Καλλιτεχνική Διεύθυνση Θεάτρου «ΔΙΟΝΥΣΟΣ»: Χρήστος Γιάγκου

Τακτικές παραστάσεις (Λευκωσία): Παρασκευή & Σάββατο στις 8.30 μ.μ. και Κυριακή στις 6.30 μ.μ.

Λεμεσός : Θέατρο Ριάλτο στις 16 Ιανουαρίου 2019 στις 8.30 μ.μ.

Εισιτήρια: 15 ευρώ/κανονικό, 12 ευρώ/ μειωμένο, 10 παιδικό

Κρατήσεις: 22818999 & 99621845

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

The Cyprus Oscar Wilde Festival: Οσα έγιναν, σε ένα βίντεο

To «The Cyprus Oscar Wilde Festival», το πρώτο ειδικά αφιερωμένο φεστιβάλ στη ζωή και ...

ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΘΟΚ – ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ : Κάλλιο αργά παρά ποτέ

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως Οι πρόεδροι των διοικητικών συμβουλίων του Εθνικού Θεάτρου και του ...

Cock [σωστά διαβάζεις]

Η αίσθηση που δημιουργεί ο τίτλος της πρώτης παραγωγής της Νέας Σκηνής ΘΟΚ για ...

Ο Μάρκος Σεφερλής στην Κύπρο

Ο Μάρκος Σεφερλής έρχεται και φέτος στην Κύπρο για περιοδεία με τη νέα του ξεκαρδιστική επιθεώρηση «Greece ...

ΚΩΣΤΑΣ ΓΑΒΡΑΣ : Τι είναι Αριστερά; Εμείς οι ίδιοι ζούμε αριστερά;

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως Ο Κώστας Γαβράς μιλά στο «Π» για την υποχρέωση του ...

Wasted Youth: o σκηνοθέτης μιλά στο «Π»

Oι παράλληλες ιστορίες ενός 16χρονου σκεϊτά κι ενός 40χρονου βιοπαλαιστή καταγράφονται στα πλάνα του ...

X