Καστρόκουτο: «Υπάρχουν σημεία που η παράσταση θυμίζει εργαστήρια»

Χρησιμοποιώντας ένα ευτελές υλικό, το χαρτί, τα παιδιά συμμετέχουν στις προετοιμασίες του πάρτι γενεθλίων της βασίλισσας, ξεφεύγοντας από τη ζώνη του θεατή

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου

Τα παιδιά αφήνουν τον ρόλο του θεατή αυτή τη φορά και προσκαλούνται σε μια γιορτή, στο Καστρόκουτο, όπου ζει η βασίλισσα Χαρτερίνη, στο πλαίσιο της διαδραστικής παράστασης που σκηνοθετούν οι Νικολέτα Βερύκιου και Έλενα Παυλίδου. Χρησιμοποιώντας ένα ευτελές υλικό, το χαρτί, τα παιδιά συμμετέχουν στις προετοιμασίες του πάρτι γενεθλίων της βασίλισσας, ξεφεύγοντας από τη ζώνη του θεατή. Με αφορμή την αυριανή πρεμιέρα της παράστασης, η σκηνοθέτιδα Έλενα Παυλίδου μίλησε στον «Π».

Πώς προέκυψε η συγκεκριμένη ιδέα γι’ αυτήν την παράσταση;
Ουσιαστικά σκεφτόμασταν για μία παράσταση της οποίας το σκηνικό θα αποτελείτο από κουτιά, τα παιδιά θα έφτιαχναν κατασκευές από χαρτί και δεν θα ήταν πολύ συγκεκριμένη στην έκβασή της. Από εργαστήρια που κάναμε κατά καιρούς είδαμε λίγο πώς παίζουν τα παιδιά με ένα υλικό και παρατηρήσαμε ότι αυτή η διαδικασία απελευθερώνει τη φαντασία τους, και τους δίνει μεγάλο περιθώριο στο να πειραματιστούν, και να δοκιμάσουν διάφορα πράγματα. Αφού είδαμε ότι όλο αυτό λειτουργεί στα εργαστήρια, προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε μία παράσταση με σκηνικό αποτελούμενο αποκλειστικά από χαρτί-επαναχρησιμοποιημένο αλλά και καινούργιο- δουλεύοντας μία ιστορία στο μυαλό μας. Έτσι σταδιακά προέκυψε το Καστρόκουτο.

Ποιος είναι ο ρόλος των παιδιών στην παράσταση;
Στην παράσταση τα παιδιά καλούνται στο πάρτι γενεθλίων της βασίλισσας Χαρτερίνης. Ωστόσο δεν είναι όλα έτοιμα γι’ αυτή τη γιορτή, οπότε χρειαζόμαστε τη βοήθεια τους, για να ολοκληρωθούν οι ετοιμασίες. Τα παιδιά με το που έρχονται στην παράσταση, μπαίνουν στο Καστρόκουτο και αρχίζουν τις ετοιμασίες.

Η ιστορία εξελίσσεται με τον ίδιο τρόπο σε κάθε παράσταση ή τα παιδιά μπορούν να αλλάξουν τη ροή της παράστασης;
Αυτό που μπορεί να συμβεί είναι κάποιες ιδέες των παιδιών να χρησιμοποιηθούν στο κείμενο, αλλά δεν μπορούμε να αφήσουμε εντελώς ανοικτό το κομμάτι της ιστορίας, το τι θα συμβεί. Η δράση της παράστασης είναι ανοικτή, αλλά δεν αλλάζει η ιστορία.

Όταν μεγάλο μέρος της παράστασης βασίζεται στη δράση των παιδιών, υπάρχει κάποιο ρίσκο;
Ουσιαστικά υπάρχει πολλή δουλειά οργανωτική για να συντονιστούν πολλά πράγματα. Κάναμε τη συγκεκριμένη παράσταση δοκιμαστικά με άλλες ομάδες παιδιών. Υπάρχει το ερώτημα τι θα γίνει με τα παιδιά, αλλά είναι τόσο δομημένη η παράσταση, στην οποία θα υπάρχουν ανοιχτά σημεία όπου θα μπορούν να συμμετέχουν τα παιδιά, αλλά η ιστορία είναι συγκεκριμένη. Υπάρχει το χωρικό και το χρονικό πλαίσιο που γίνεται το καθετί, ωστόσο υπάρχουν σημεία που η παράσταση θυμίζει εργαστήρια.

Τι κερδίζουν τα παιδιά από αυτή τη συμμετοχή τους;
Αυτό που προσδοκούμε εμείς είναι τα παιδιά να αισθανθούν ότι συμμετείχαν και τα ίδια σε αυτή την παράσταση. Θέλουμε να αισθανθούν άνετα, χαλαρά και να νιώσουν ότι όντως έχουν έναν ρόλο. Μας ενδιαφέρει ακόμη να δούμε πώς χρησιμοποιούν τα παιδιά ένα τόσο απλό υλικό, όπως είναι το χαρτί. Θεωρώ ότι με αυτό τον τρόπο τους δίνεται η ευκαιρία να αναπτύξουν τις ικανότητές τους. Η παράσταση είναι σαν μια περιπέτεια, την οποία θέλουμε να ζήσουν τα παιδιά. Αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον κομμάτι αλλά και το πιο δύσκολο για τους ηθοποιούς. Δεν υπάρχει σκοτάδι. Τα παιδιά δεν μας παρακολουθούν από κάτω. Είναι μαζί μας, οπότε παίρνουμε απευθείας τις αντιδράσεις τους.

Συντελεστές:

Παίζουν:
Ειρήνη Ανδρέου
Νικολέττα Βερύκιου
Παυλίνα Κωνσταντοπούλου
Έλενα Παυλίδου
Αγγέλα Σταύρου

Σκηνοθεσία:
Νικολέττα Βερύκιου και Έλενα Παυλίδου

Σκηνικά-Κοστούμια:
Τζίνα Κωνσταντίνου

Βοηθός σκηνογράφου: Χρυσάνθη Δαφοπούλου

Σχεδιασμός Ήχου:
Γιώργος Στυλιανού

Μουσική:
Παυλίνα Κωνσταντοπούλου

Εισιτήρια:
Παιδιά 12€
Συνοδοί 8€

**Παραστάσεις: 14,15/12 στις 17:00, 16/12 στις 11:00 και στις 17:00 στην Γκαλερί Πάνθεον. Πληροφορίες: 99849598/ 96670490.

 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

«Το Όνειρο του Τζιυπρή του Λευκαρίτη»

Η ΕΘΑΛ ανεβάζει το Δεκέμβριο του 2018 την κυπριακή οπερέτα  Το Όνειρο του Τζιυπρή ...

Μιούζικαλ «Η Παναγία των Παρισίων»

Το γνωστό και πολυβραβευμένο μυθιστόρημα του Βίκτωρος Ουγκώ, «Η Παναγία των Παρισίων» το οποίο ...

31o Παγκύπριο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου: τα αποτελέσματα

 Το 31o Παγκύπριο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου που διοργανώνει ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου κάθε χρόνο ...

Η «Ασκητική» του Νίκου Καζαντζάκη επί σκηνής

Ένα από τα πιο εμπνευσμένα και συμπαγή κείμενα της ελληνικής γλώσσας, πολυεπίπεδο και αποκαλυπτικό, ...

«Αστροφεγγιά» από το Θέατρο Κράμα

Το θέατρο Κράμα ανεβάζει στο Πάνθεον Λευκωσίας, το  μυθιστόρημα του Ι. Μ. Παναγιωτόπουλου «Αστροφεγγιά» ...

Πρεμιέρα για το έργο “Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια”

Πρεμιέρα κάνει η πολυαναμενόμενη παραγωγή της Κεντρικής Σκηνής του ΘΟΚ, Η Στέλλα με τα ...

X