Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση διοργανώνει για έκτη συνεχή χρονιά το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, στις 1 και 2 Μαρτίου, σε όλες τις σκηνές της και η Κύπρια χορογράφος Έλενα Αντωνίου είναι μια από τους συμμετέχοντες.

Το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων αποτελεί ένα φεστιβάλ-εκκολαπτήριο νέων δημιουργών και καλλιτεχνικών προτάσεων στην Ελλάδα.

Η Έλενα Αντωνίου θα παρουσιάσει το έργο Mainstage, ένα δρώμενο στο οποίο επανεξετάζει και αποδομεί τις υπάρχουσες θεατρικές/χωρικές συμβάσεις, καλώντας το κοινό να αναπτύξει μια ζωντανή σχέση με το έργο τέχνης ― παρότι είναι άυλο και εφήμερο.

Στόχος της είναι να ανατρέψει τις παγιωμένες ιεραρχίες θεατή/ερμηνευτή και να επιχειρήσει την αλλαγή θέασης στη συνολικότερη σκηνική εμπειρία.

Αν και ήδη από τη δεκαετία του 1970 ο χορός έχει επιχειρήσει το άλμα έξω από τη σκηνή και τις παγιωμένες αναπαραστάσεις του σώματος, το αίτημα αυτό φαίνεται να επαναδιατυπώνεται σθεναρά και στις μέρες μας. Καλλιτέχνες, όπως η Έλενα Αντωνίου, επανεφευρίσκουν τη σημασία μιας εμπειρίας που μετα-κινεί και συν-κινεί τον θεατή και τον ενθαρρύνει να δει πέρα από το προφανές. Αυτή η «απελευθέρωση» του βλέμματος σημαίνει και τη μετατόπιση σε μια εμπειρία που προσλαμβάνεται συνολικά με το σώμα.

Ζωντανή σχέση με το έργο τέχνης

Αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Ωνάση, σχετικά με την Κύπρια χορογράφο και τη δουλειά της:

Η Έλενα Αντωνίου, από παιδί, αγαπούσε την κίνηση και τον ρυθμό. Σε συνέντευξή της έχει αναφέρει ότι μια από τις καλύτερες παιδικές αναμνήσεις της ήταν όταν με την αδερφή της «κάνανε» ασκήσεις ρυθμικής γυμναστικής στον δρόμο! Αυτό, βέβαια, όταν απουσίαζε ο πατέρας τους, αφού μαζί του προτιμούσαν να παίζουν ποδόσφαιρο.

«Αναζητώντας το βλέμμα της Πίνα». Πέρα από τον θαυμασμό της για τη σπουδαία Γερμανίδα χορογράφο, η Έλενα Αντωνίου, σε μια φανταστική συνάντησή της με την Πίνα, θα ήθελε να καθίσει απέναντί της και να την κοιτάξει στα μάτια, να την παρακολουθήσει εν ώρα εργασίας, να μελετήσει τον τρόπο που μετέδιδε, ή μάλλον, εμφυσούσε τον χορό στα σώματα των ερμηνευτών της.

Το οχτάωρο ταξίδι-διαδρομή που παρουσίασε η Έλενα Αντωνίου στο Μουσείο Μπενάκη, στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού προγράμματος AS ONE (μια συνεργασία του ΝΕΟΝ και του Marina Abramović Institute), ανακαλούσε τις πορείες εκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη, που ξεκινούν το οδοιπορικό τους ελπίζοντας σε μια νέα αρχή. Εξάντληση, αποτυχία, επανάληψη, σιωπή, ακινησία είναι μερικά από τα στοιχεία με τα οποία η νεαρή χορογράφος και περφόρμερ θέλησε να αναμετρηθεί, επιδιώκοντας με τη σειρά της ένα ταξίδι προς τα μέσα, στα ανεξερεύνητα βάθη του εαυτού.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ©ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΛΟΥΚΙΝΑΣ

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Επίθεση στην περφόρμερ Μαρίνα Αμπράμοβιτς με πορτρέτο της

Την άγρια επίθεση ενός άνδρα δέχτηκε η διάσημη performance artist, Μαρίνα Αμπράμοβιτς, κατά τη διάρκεια ...

Στην Κύπρο ο «ιπτάμενος» χορευτής Ivan Vasiliev

Δώδεκα σολίστ των μπαλέτων Βolshoi θα συνοδεύουν τον Ιβάν Βασίλιεφ, τον «νέο Νουρέγιεφ» όπως ...

Όλοι μιλούν για το Relic

Το Open House Festival τον προσκάλεσε και το Θέατρο Ριάλτο φιλοξενεί την Κυριακή 8 ...

Bραβείο Ευρώπη για το θέατρο στο Δημήτρη Παπαϊωάννου

Το ειδικό «Bραβείο Ευρώπη για το θέατρο» απονεμήθηκε στον Έλληνα χορογράφο και σκηνοθέτη Δημήτρη ...

Amen II στο Θέατρο Αποθήκες ΘΟΚ [εικόνες]

Ένας από τους σημαντικότερους χορογράφους του σύγχρονου χορού στην Κύπρο, ο Φώτης Νικολάου, παρουσιάζει ...

Kenophobia: διαδραστική παράσταση σύγχρονου χορού

Η δημιουργική πλατφόρμα Once In a Blue Moon σε  συνεργασία με την ομάδα Fibre ...

X