Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση διοργανώνει για έκτη συνεχή χρονιά το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, στις 1 και 2 Μαρτίου, σε όλες τις σκηνές της και η Κύπρια χορογράφος Έλενα Αντωνίου είναι μια από τους συμμετέχοντες.

Το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων αποτελεί ένα φεστιβάλ-εκκολαπτήριο νέων δημιουργών και καλλιτεχνικών προτάσεων στην Ελλάδα.

Η Έλενα Αντωνίου θα παρουσιάσει το έργο Mainstage, ένα δρώμενο στο οποίο επανεξετάζει και αποδομεί τις υπάρχουσες θεατρικές/χωρικές συμβάσεις, καλώντας το κοινό να αναπτύξει μια ζωντανή σχέση με το έργο τέχνης ― παρότι είναι άυλο και εφήμερο.

Στόχος της είναι να ανατρέψει τις παγιωμένες ιεραρχίες θεατή/ερμηνευτή και να επιχειρήσει την αλλαγή θέασης στη συνολικότερη σκηνική εμπειρία.

Αν και ήδη από τη δεκαετία του 1970 ο χορός έχει επιχειρήσει το άλμα έξω από τη σκηνή και τις παγιωμένες αναπαραστάσεις του σώματος, το αίτημα αυτό φαίνεται να επαναδιατυπώνεται σθεναρά και στις μέρες μας. Καλλιτέχνες, όπως η Έλενα Αντωνίου, επανεφευρίσκουν τη σημασία μιας εμπειρίας που μετα-κινεί και συν-κινεί τον θεατή και τον ενθαρρύνει να δει πέρα από το προφανές. Αυτή η «απελευθέρωση» του βλέμματος σημαίνει και τη μετατόπιση σε μια εμπειρία που προσλαμβάνεται συνολικά με το σώμα.

Ζωντανή σχέση με το έργο τέχνης

Αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος Ωνάση, σχετικά με την Κύπρια χορογράφο και τη δουλειά της:

Η Έλενα Αντωνίου, από παιδί, αγαπούσε την κίνηση και τον ρυθμό. Σε συνέντευξή της έχει αναφέρει ότι μια από τις καλύτερες παιδικές αναμνήσεις της ήταν όταν με την αδερφή της «κάνανε» ασκήσεις ρυθμικής γυμναστικής στον δρόμο! Αυτό, βέβαια, όταν απουσίαζε ο πατέρας τους, αφού μαζί του προτιμούσαν να παίζουν ποδόσφαιρο.

«Αναζητώντας το βλέμμα της Πίνα». Πέρα από τον θαυμασμό της για τη σπουδαία Γερμανίδα χορογράφο, η Έλενα Αντωνίου, σε μια φανταστική συνάντησή της με την Πίνα, θα ήθελε να καθίσει απέναντί της και να την κοιτάξει στα μάτια, να την παρακολουθήσει εν ώρα εργασίας, να μελετήσει τον τρόπο που μετέδιδε, ή μάλλον, εμφυσούσε τον χορό στα σώματα των ερμηνευτών της.

Το οχτάωρο ταξίδι-διαδρομή που παρουσίασε η Έλενα Αντωνίου στο Μουσείο Μπενάκη, στο πλαίσιο του καλλιτεχνικού προγράμματος AS ONE (μια συνεργασία του ΝΕΟΝ και του Marina Abramović Institute), ανακαλούσε τις πορείες εκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη, που ξεκινούν το οδοιπορικό τους ελπίζοντας σε μια νέα αρχή. Εξάντληση, αποτυχία, επανάληψη, σιωπή, ακινησία είναι μερικά από τα στοιχεία με τα οποία η νεαρή χορογράφος και περφόρμερ θέλησε να αναμετρηθεί, επιδιώκοντας με τη σειρά της ένα ταξίδι προς τα μέσα, στα ανεξερεύνητα βάθη του εαυτού.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ©ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΛΟΥΚΙΝΑΣ

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Άρχισαν οι αιτήσεις συμμετοχής για το No_body festival/Moving ON

Το Φεστιβάλ  no _body festival/ Moving ON επιστρέφει το Σαββατοκύριακο 1-2 Δεκεμβρίου 2018, γιορτάζοντας ...

2-4 Μαρτίου 2018: Dance Throughout the Year

To Dance Throughout The Year έχει σαν βασικό στόχο την συμπλήρωση του προγράμματος της ...

18η Πλατφόρμα Σύγχρονου Χορού

Οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού, σε συνεργασία με το Θέατρο Ριάλτο, ...

Σόλο διαδραστικό performance από την Αριάννα Οικονόμου

Στις 21 Φεβρουαρίου η Αριάννα Οικονόμου θα παρουσιάσει τη συνεχόμενη έρευνα της “Trails of ...

Τα «Άλογα» επιστρέφουν στο Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο

Το Αμφίδρομο Χοροθέατρο και η χορευτική παράσταση «Άλογα», επιστρέφει για μία επιπλέον παράσταση το ...

X