Γράφει η Κατερίνα Μιχάηλου

Μικρές ιστορίες και κείμενα του πολυγραφότατου Ρώσου συγγραφέα Δανιήλ Χαρμς συνθέτουν το σύνολο του λόγου της παραγωγής «Συμβάντα», που έκανε ήδη πρεμιέρα και συνεχίζει τις παραστάσεις της στο Παλιό Ξυδάδικο στη Λεμεσό. Γεννηθείς το 1905 στην Αγία Πετρούπολη, ο συγγραφέας διανύοντας μία περίοδο υπό σταλινικό καθεστώς, υπήρξε ένας από τους εκπροσώπους της Ρωσικής πρωτοπορίας. Τα κείμενα του διασώθηκαν μετά και τη δεύτερη φυλάκισή του, ωστόσο ξεκίνησαν να κυκλοφορούν κατά τη δεκαετία του ’80, ενώ άρχισαν να μεταφράζονται σε άλλες γλώσσες αρκετά χρόνια μετά. Η επαφή της σκηνοθέτιδας Έλενας Αγαθοκλέους με αυτό το υλικό, κατέληξε στην εν λόγω παραγωγή του Κέντρου Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ.

Όπως η ίδια δήλωσε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «τι παίζει», «αυτό που με γοήτευσε περισσότερο στη γραφή του Χαρμς είναι ο λόγος του. Τα κείμενα του έχουν ένα ρυθμό και προσφέρουν στον αναγνώστη μία αναζωογόνηση διαβάζοντάς τα. Ο λόγος του είναι πάρα πολύ απενεχοποιημένος. Μιλάει ελεύθερα για όσα μας απασχολούν, χωρίς να προσβάλλει κανένα, αγαπώντας πραγματικά τη Ρωσία, τους ανθρώπους της και τις συνήθειές τους».

Στην παράσταση παίζουν οι ηθοποιοί Μιχάλης Ασιήκκας, Λουκία Πιερίδου, Ελεάνα Αλεξάνδρου, Ανδρέας Μακρής. Ακούγεται η φωνή του Μηνά Τίγκιλη. Επί σκηνής και οι μικροί Αλέξανδρος και Μάριος Βαλέβσκι. 

«Ποιητική διαμαρτυρία»

«Μελετώντας τον συγγραφέα αυτόν και το έργο του νιώθω ότι κέρδισα ένα φίλο» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια. «Το γεγονός δε ότι ο ίδιος ανήκει στον κύκλο του παραλόγου, συνέτεινε στο να νιώσω ακόμη πιο έντονα ότι έπρεπε να μελετήσω το έργο του, καθώς επίσης και το ότι τα κείμενά του είναι μία διαμαρτυρία. Μία ποιητική διαμαρτυρία για καθετί που πάει να συμβεί, αλλά ποτέ δεν συμβαίνει. Αυτό είναι κάτι που συναντώ και στην καθημερινότητά μου. Το βλέπω σε όλους τους τομείς. Στην πολιτική αυτού του τόπου, στην υγεία, στην παιδεία, στον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις για τη ζωή μας. Οπότε αυτό το είδος της διαμαρτυρίας χωρίς τη χρήση συνθηματολογίας νιώθω ότι με αφορά», σημείωσε η σκηνοθέτιδα μιλώντας για την επαφή της με το έργο του Δανιήλ Χαρμς, που οδήγησε στη σύνθεση της παραγωγής αυτής, τονίζοντας ταυτόχρονα τα εφόδια που μπορεί να σου χαρίσει η διαδικασία προετοιμασίας του κάθε έργου, δουλεύοντας με μία «φοβερή ομάδα», όπως τη χαρακτήρισε.

+ Παραστάσεις στις 27, 28, 29, 30 Μαρτίου στο Παλιό Ξυδάδικο στις 20:30. Πληροφορίες: 97879793. 

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

Εγκαίνια σε κλίμα βαρύ

Το κόκκινο χαλί που στρώθηκε έξω από το ανακαινισμένο Δημοτικό Θέατρο Λευκωσίας μαρτυρούσε τις ...

«Η τρέλα του Γεώργιου ΙΙΙ»: ταυτόχρονη προβολή σε ΘΟΚ και Ριάλτο

Το θέατρο ΘΟΚ και Ριάλτο, παρουσιάζουν σε ταυτόχρονη προβολή το έργο «Η τρέλα του ...

Cock [σωστά διαβάζεις]

Η αίσθηση που δημιουργεί ο τίτλος της πρώτης παραγωγής της Νέας Σκηνής ΘΟΚ για ...

«One for Sorrow» στο Εγκώμιο Πολιτιστικό Κέντρο

Η Θεατρική Ομάδα Μαρίας Καρολίδου παρουσιάζει σε Πανελλήνια πρώτη το έργο της Βρετανίδας συγγραφέα ...

Desmotes: Γόνιμος διάλογος με το παρελθόν

Πολλοί ταλαντούχοι άνθρωποι συναντήθηκαν για το αποτέλεσμα της παράστασης Desmotes που θα δούμε την ...

Τι θα δούμε στο Διεθνές Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος

Δεκατέσσερις παραστάσεις από έξι ομάδες σε τρεις ανοιχτούς θεατρικούς χώρους παρουσιάζει το φετινό Διεθνές ...

X