Γράφει η Κατερίνα Μιχάηλου

Μικρές ιστορίες και κείμενα του πολυγραφότατου Ρώσου συγγραφέα Δανιήλ Χαρμς συνθέτουν το σύνολο του λόγου της παραγωγής «Συμβάντα», που έκανε ήδη πρεμιέρα και συνεχίζει τις παραστάσεις της στο Παλιό Ξυδάδικο στη Λεμεσό. Γεννηθείς το 1905 στην Αγία Πετρούπολη, ο συγγραφέας διανύοντας μία περίοδο υπό σταλινικό καθεστώς, υπήρξε ένας από τους εκπροσώπους της Ρωσικής πρωτοπορίας. Τα κείμενα του διασώθηκαν μετά και τη δεύτερη φυλάκισή του, ωστόσο ξεκίνησαν να κυκλοφορούν κατά τη δεκαετία του ’80, ενώ άρχισαν να μεταφράζονται σε άλλες γλώσσες αρκετά χρόνια μετά. Η επαφή της σκηνοθέτιδας Έλενας Αγαθοκλέους με αυτό το υλικό, κατέληξε στην εν λόγω παραγωγή του Κέντρου Παραστατικών Τεχνών ΜΙΤΟΣ.

Όπως η ίδια δήλωσε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «τι παίζει», «αυτό που με γοήτευσε περισσότερο στη γραφή του Χαρμς είναι ο λόγος του. Τα κείμενα του έχουν ένα ρυθμό και προσφέρουν στον αναγνώστη μία αναζωογόνηση διαβάζοντάς τα. Ο λόγος του είναι πάρα πολύ απενεχοποιημένος. Μιλάει ελεύθερα για όσα μας απασχολούν, χωρίς να προσβάλλει κανένα, αγαπώντας πραγματικά τη Ρωσία, τους ανθρώπους της και τις συνήθειές τους».

Στην παράσταση παίζουν οι ηθοποιοί Μιχάλης Ασιήκκας, Λουκία Πιερίδου, Ελεάνα Αλεξάνδρου, Ανδρέας Μακρής. Ακούγεται η φωνή του Μηνά Τίγκιλη. Επί σκηνής και οι μικροί Αλέξανδρος και Μάριος Βαλέβσκι. 

«Ποιητική διαμαρτυρία»

«Μελετώντας τον συγγραφέα αυτόν και το έργο του νιώθω ότι κέρδισα ένα φίλο» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά η ίδια. «Το γεγονός δε ότι ο ίδιος ανήκει στον κύκλο του παραλόγου, συνέτεινε στο να νιώσω ακόμη πιο έντονα ότι έπρεπε να μελετήσω το έργο του, καθώς επίσης και το ότι τα κείμενά του είναι μία διαμαρτυρία. Μία ποιητική διαμαρτυρία για καθετί που πάει να συμβεί, αλλά ποτέ δεν συμβαίνει. Αυτό είναι κάτι που συναντώ και στην καθημερινότητά μου. Το βλέπω σε όλους τους τομείς. Στην πολιτική αυτού του τόπου, στην υγεία, στην παιδεία, στον τρόπο με τον οποίο λαμβάνονται οι αποφάσεις για τη ζωή μας. Οπότε αυτό το είδος της διαμαρτυρίας χωρίς τη χρήση συνθηματολογίας νιώθω ότι με αφορά», σημείωσε η σκηνοθέτιδα μιλώντας για την επαφή της με το έργο του Δανιήλ Χαρμς, που οδήγησε στη σύνθεση της παραγωγής αυτής, τονίζοντας ταυτόχρονα τα εφόδια που μπορεί να σου χαρίσει η διαδικασία προετοιμασίας του κάθε έργου, δουλεύοντας με μία «φοβερή ομάδα», όπως τη χαρακτήρισε.

+ Παραστάσεις στις 27, 28, 29, 30 Μαρτίου στο Παλιό Ξυδάδικο στις 20:30. Πληροφορίες: 97879793. 

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

«The Podium»: διεθνές φεστιβάλ σύγχρονων εικαστικών και πειραματικών τεχνών

Η Luna Rosa Theatre Company διοργανώνει, για πρώτη φορά φέτος, το THE PODIUM, ένα ...

Ο ήχος του όπλου

Ένα από τα σημαντικότερα έργα της ελληνικής δραματουργίας, το έργο Ο ήχος του όπλου ...

«Κρεβάτι από Ψευδάργυρο» από την ΕΘΑΛ

Η ΕΘΑΛ ανεβάζει στις 24 Οκτωβρίου 2018 το έργο του διακεκριμένου με Βραβεία BAFTA ...

Η «Λιόλια» στο STORY OF MY NIGHT

Τι παίζει στην πόλη μας; Η Κατερίνα Μιχάηλου βγαίνει έξω και μας δίνει μία ...

«Ηθικό δικαστήριο» για τη Φωτογραφία 51

Το Θέατρο Δέντρο φιλοξενεί το έργο της Άννα Ζίγκλερ, «Φωτογραφία 51», τέσσερα χρόνια μετά ...

Καταχειροκροτήθηκε “Η Στέλλα με τα κόκκινα γάντια”

Πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία η πρεμιέρα της νέας θεατρικής παραγωγής του ΘΟΚ “H Στέλλα ...

X