Προκόπης Αγαθοκλέους «Το ταλέντο δεν είναι αρκετό για να φτάσει κάποιος κάπου»

Διθυραμβικά τα σχόλια για την ερμηνεία του Π. Αγαθοκλέους ως Ριχάρδου Γ’ στο έργο του Σαίξπηρ. Ο ηθοποιός μιλά για τον ρόλο του και εξηγεί γιατί ταξίδεψε στο Λέστερ για να δει τον τάφο του Ριχάρδου

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου

Εγκωμιαστικά σχόλια και θετική κριτική αποσπά η ερμηνεία του Προκόπη Αγαθοκλέους στη νέα παραγωγή του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου με το έργο του Σαίξπηρ «Ριχάρδος Γ’». Ο γνωστός ηθοποιός ενσαρκώνει τον Άγγλο βασιλιά με μεγάλη επιτυχία, γι’ αυτό και μιλήσαμε μαζί του για την υποκριτική αυτή εμπειρία που τον ανέδειξε ως έναν από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της γενιάς του.

Όταν η δουλειά μου βρίσκει ανταπόκριση εφοδιάζομαι με δύναμη και κουράγιο έτσι ώστε να συνεχίσω με το ίδιο πάθος σε αυτό που κάνω

Πώς αισθάνεσαι για τα θετικά σχόλια που δέχεσαι για την ερμηνεία σου;
Δεν μπορώ παρά να νιώσω ευγνώμων. Είναι μεγάλη τιμή κάποιος να εκφράζει προς το πρόσωπό σου δημόσια τέτοιου είδους λόγια. Αυτά τα σχόλια πολλές φορές δεν είναι αυτονόητο ότι θα λεχθούν από τον οποιοδήποτε. Σε αυτό τον ρόλο δίνω απίστευτα μεγάλο κομμάτι του εαυτού μου και μπορώ να πω χωρίς καμία επιφύλαξη ότι πολλές φορές φτάνω στο σημείο να δίνω το μέγιστο των δυνατοτήτων μου σε αυτή την παράσταση. Όταν λοιπόν παρατηρώ ότι αυτή η δουλειά βρίσκει ανταπόκριση και πολλές φορές επιβραβεύεται από ανθρώπους που μπορεί να μην γνωρίζω καν, εφοδιάζομαι με δύναμη και κουράγιο έτσι ώστε να συνεχίσω με το ίδιο πάθος σε αυτό που κάνω.

Το ταξίδι σου στο Λέστερ όπου βρίσκεται ο τάφος του Ριχάρδου σε τι αποσκοπούσε;
Στην έρευνα που ήθελα να κάνω για το ιστορικό αυτό πρόσωπο. Συνειδητοποίησα ότι πολλά απ’ όσα ο Σαίξπηρ αναφέρει στο έργο του και ουσιαστικά είναι και αυτά που έχουν μείνει στην Ιστορία για τον Ριχάρδο ανά τους αιώνες, δεν ήταν τίποτε άλλο παρά μια προπαγάνδα. Ωστόσο το ταξίδι αυτό πέρα από τη μελέτη του Ριχάρδου είχε να κάνει και με τη δική μου ανάγκη να έρθω όσο το δυνατό πιο κοντά στον χώρο όπου έζησε και πολέμησε αυτός ο άνθρωπος. Ήθελα να δω επίσης ποια συναισθήματα θα μπορούσε να μου ξυπνήσει αυτή η εμπειρία.

«Μαργαριτάρια από άγραφα νερά»

Σε τι διαδικασία πρέπει να μπει ένας ηθοποιός για να ερμηνεύσει έναν τόσο εμβληματικό ρόλο, τόσο καλά;
Απίστευτα πολλή μελέτη και έρευνα. Σ’ αυτά τα κλασικά έργα των σπουδαίων συγγραφέων, ένας ηθοποιός κατά την πρώτη ανάγνωση ανακαλύπτει καθαρότητα στους χαρακτήρες. Μόλις ανακαλύψει λοιπόν αυτή την καθαρότητα και είναι έτοιμος πια να προσεγγίσει τους ήρωες και να τους ερευνήσει αντιλαμβάνεται ότι κάτω από αυτά τα κρυστάλλινα νερά βρίσκεται ένας μεγάλος βυθός όπου μπορεί από αυτόν να ανακαλύψει ακόμη περισσότερα πράγματα σε σχέση με αυτά που βρίσκονται στην επιφάνεια. Αυτό είναι που καλείται να ανακαλύψει ο ηθοποιός: τα μαργαριτάρια που βρίσκονται πολύ βαθιά σε αυτά τα άγραφα νερά, σε αυτούς τους χαρακτήρες.

Πέρα από τη θεωρητική μελέτη, το έργο απαιτεί και καλή φυσική κατάσταση, καθώς ο Ριχάρδος έπασχε από βαριά σκολίωση. Πώς αντιμετωπίζεις αυτό το κομμάτι;
Ο Ριχάρδος είχε σκολίωση άνω των 70 μοιρών. Υπάρχει λοιπόν, έντονη σωματική δυσκολία, παρόλα αυτά ανταποκρίνομαι σε αυτήν γιατί προσέχω πάρα πολύ το σώμα μου, φροντίζω να γυμνάζομαι και να κάνω πολύ καλό ζέσταμα πριν από κάθε παράσταση.

Πέρα από το ταλέντο χρειάζεται απίστευτα φοβερή δουλειά για να υλοποιήσει κανείς τους στόχους που θέτει

Φαίνεται ότι η ενσάρκωση του ρόλου αυτού σου βγήκε σε καλό, καθώς ανέδειξε ακόμη περισσότερο το υποκριτικό σου ταλέντο.
Ανήκω στην κατηγορία των ανθρώπων οι οποίοι δεν πιστεύουν ότι το ταλέντο είναι αρκετό για να φτάσει κάποιος κάπου. Πέρα από το ταλέντο το όποιο μπορεί κάποιος να διαθέτει χρειάζεται απίστευτα φοβερή δουλειά για να υλοποιήσει κανείς τους στόχους που θέτει.

Συντελεστές

Μετάφραση: Νίκος Χατζόπουλος

Σκηνοθεσία-Δραματουργική επεξεργασία: Πάρις Ερωτοκρίτου

Σκηνικά-Κοστούμια: Γιώργος Γιάννου

Μουσική: Μάριος Τακούσιης

Κίνηση-Χορογραφία: Παναγιώτης Τοφή

Μουσική διδασκαλία-τραγούδι-φωνή: Βασιλική Αναστασίου

Σχεδιασμός φωτισμών: Γεώργιος Κουκουμάς

Βοηθός Σκηνοθέτις: Μαρία Ιόλη Καρολίδου

Βοηθός σκηνογράφος-ενδυματολόγος: Ρέα Ολυμπίου

Παίζουν: Προκόπης Αγαθοκλέους, Εβελίνα Αραπίδη,  Μαργαρίτα Ζαχαρίου, Πέτρος Ιωάννου, Στυλιάνα Ιωάννου, Έλενα Καλλινίκου, Γιάννης Καραούλης, Στέλιος Καψάλης, Γιώργος Κυριάκου, Ηρόδοτος Μιλτιάδους, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Χριστίνα Παυλίδου, Κώστας Σιλβέστρος, Δημήτρης Φραγκιόγλου, Βασίλης Χαραλάμπους

**Τελευταίες παραστάσεις: Παρασκευή 19 Απριλίου και Σάββατο 20 Απριλίου στις 20:30, Κυριακή 21 Απριλίου στις 18:00. 

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Για πράττε για μετάπραττε: Ο πολιτισμός των συναλλαγών στην Οθωμανική Κύπρο

Συνέντευξη στη Χριστίνα Λάμπρου Μια ιστορία από τα Οθωμανικά χρόνια για τρεις Κύπριους -έναν ...

Αλίκη Δανέζη-Knutsen

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως, 5.9.2010 Η Θέμις Μπαζάκα στο ρόλο της Κύπριας μάνας, ο ...

Bill Viola: Για τη μυστήρια μπλε λάμψη

[nggallery id=12]   Συνέντευξη στη Χριστίνα Λάμπρου, 12.6.2011 Ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες στον ...

“Luna Rossa” στο θέατρο Ένα

LUNA ROSSA Η Ευα, ο Ρόκο- η κόρη τους, η Σοφία-ο Λέλε και η ...

Φουσκόpolis και δημόσιος χώρος

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως | Φωτογραφίες Ελένη Παπαδοπούλου Ο αρχιτέκτονας Μάρκο Κανεβάτσι εξηγεί πώς ...

«Το Πέπλο της Πιερέττας» στο Θέατρο Σκάλα

Το Θέατρο «ΣΚΑΛΑ» ανεβάζει την μελοδραματική παντομίμα του Άρθουρ Σνίτσλερ. «Το Πέπλο της Πιερέττας» ...

X