Περιμέναμε εναγωνίως να έρθει αυτός ο χειμώνας και δυστυχώς μας προέκυψαν ανομβρίες, καλοκαιρία. Το «Game of Thrones» έχει γραφτεί πλέον στην τηλεοπτική ιστορία ως μια σειρά την οποία θα θυμόμαστε περισσότερο γιατί δεν κατάφερε ποτέ να επιβεβαιώσει τον τίτλο της επικής σειράς, παρά ως τη μεγαλόπνοη παραγωγή, η οποία άλλαξε τα τηλεοπτικά δεδομένα.

Για να εξηγήσουμε και στους μη μυημένους της σειράς, υπήρχαν πολλοί λόγοι που έκαναν το GoT ιδιαίτερο, talk of the town. Μια δαιδαλώδης πλοκή που σε παρέσυρε σε ιστορίες που είχαν αμέτρητα παρακλάδια, όλα τόσο, μα τόσο καλά μελετημένα. Είχε πίσω του ένα κανάλι που δεν υπολόγιζε το κόστος, έφτιαχνε ατέλειωτα σκηνικά και δεν γκρίνιαξε ποτέ επειδή ένα πλάνο των 20 δευτερολέπτων μπορούσε να κοστίσει για πλάκα και 100 χιλιάδες δολάρια. Ήταν όμως ταυτόχρονα φτιαγμένο και αντιτηλεοπτικά. Σε καμιά σειρά δεν είχαμε δει έναν από τους βασικούς χαρακτήρες να πεθαίνει και μάλιστα με έναν αναπάντεχο τρόπο, πουθενά αλλού δεν έβλεπες τον αιμομίκτη βασιλιά να σπρώχνει από το παράθυρο ένα παιδί κυρίως επειδή η πολιτική είναι ένα παιχνίδι επιρροής και απωθημένων χωρίς όρια. Δεν υπήρχαν καλοί και κακοί. Υπήρχαν ήρωες, οι οποίοι στη δική τους ιστορία ήξερες πως θα μπορούσες να τους δικαιολογήσεις, επειδή ήταν όλοι με τα ελαττώματα και τα θετικά τους στοιχεία.

Βλέποντας όμως και το φινάλε της σειράς, καταλήγουμε στο γεγονός πως δεν θα μπορούσε να τελειώσει ποτέ αξιοπρεπώς. Και όχι επειδή κανένα φινάλε καμιάς σειράς δεν θα μας ικανοποιήσει ποτέ (άντε τράβα να τα πεις γι’ αυτούς που συγκρίνουν το «GoT» με το «Big bang theory»). Από τότε που οι showrunners δεν είχαν τους έξυπνα δομημένους ρυθμούς και τους διαλόγους του R.R. Martin αλλά μόνο μια λίστα με γεγονότα, χάθηκε η αυθόρμητη δράση, τίποτα πια δεν μπορούσε να μας συγκινήσει, ενώ ακόμη και ο τρόπος γραφής των διαλόγων ήταν χειρότερος και από αυτά που γράφει η Βάνα Δημητρίου στη σαπουνόπερα «Τατουάζ». Εν μια νυκτί, η σειρά μετατράπηκε από μια επική σειρά σε σαπουνόπερα εποχής, δείχνοντας ξεκάθαρα πως όσα λεφτά και να έχεις δεν μπορείς να βαφτίσεις τον σεναριογράφο συγγραφέα, όπως δεν βαφτίζεις τον ΕΛΑΜίτη δημοκράτη.

Ωστόσο, ακόμη και αν ο R.R. δήλωνε παρών στους τελευταίους κύκλους της σειράς και πάλι θα απογοήτευε το κοινό. Και αυτό γιατί ο ίδιος είχε δηλώσει πως δεν θα τον έφταναν ούτε τέσσερις ταινίες για να κάνει ένα από τα βιβλία του «Game of Thrones», πόσω μάλλον να τα κάνει σειρά. Και είπαμε πως το HBO είχε τα λεφτά για να κάνει τη σειρά, αλλά δεν θα μπορούσε να αντέξει το κόστος μιας σειράς η οποία θα κρατούσε για πάντα. Η βραδύτητα που επέδειξαν οι συντελεστές στους πρώτους κύκλους χτίζοντας πετραδάκι πετραδάκι τον αλλιώτικο και δαιδαλώδη αυτό κόσμο σου έδειχνε πως αυτή η σειρά θα κρατούσε για πάντα. Όμως τίποτα δεν κρατάει για πάντα. Ούτε καν ο χειμώνας.

 

 

  • Μιχάλης Σταύρου

    Γεννήθηκε (1983), μπλα μπλα, σχολείο μπλα μπλα, πανεπιστήμιο για τα Μέσα Ενημέρωσης (Πάντειο) μπλα, μπλα, δημοσιογραφία σε τηλεόραση, sites, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο. Πλέον ενεργός «Πολίτης». Γράφει για όσα του αρέσουν και όσα τον εκνευρίζουν.

You May Also Like

Στο Ramy το “μαύρη κωμωδία” είναι ρατσιστικό

“Να βρεις μια γυναίκα δική μας, όχι από αυτές τις λευκές”, προτρέπουν οι φίλου ...

Το Dickinson είναι μια αλλιώτικη βιογραφία που πρέπει να δεις

Μπορεί με τη σειρά «The morning show» η Apple TV να έχει πετύχει το ...

Ένα Quacks την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα

Μπορεί μια σειρά εποχής να αφορά γιατρούς σε ένα νοσοκομείο και να είναι μάλιστα ...

G. Versace: Κάθε περιουσία έχει το… έγκλημά της

Πολύκροτες υποθέσεις που άφησαν ιστορία. Αυτό ήταν το σκεπτικό του Ryan Murphy, όταν έφτιαχνε ...

Στο «Next of Kin», καλοί και κακοί γίνονται άνθρωποι

Η Mona Harcourt και η οικογένειά της ετοιμάζονται να υποδεχτούν τον αδελφό της, Kareem, ...

To Bodyguard είναι η σειρά που θα δεις θες δεν θες

Ξεκίνησε στο BBC τον Αύγουστο και πήρε διεθνή διανομή μέσω του Netflix τέλη Οκτωβρίου. ...

X