Περιμέναμε εναγωνίως να έρθει αυτός ο χειμώνας και δυστυχώς μας προέκυψαν ανομβρίες, καλοκαιρία. Το «Game of Thrones» έχει γραφτεί πλέον στην τηλεοπτική ιστορία ως μια σειρά την οποία θα θυμόμαστε περισσότερο γιατί δεν κατάφερε ποτέ να επιβεβαιώσει τον τίτλο της επικής σειράς, παρά ως τη μεγαλόπνοη παραγωγή, η οποία άλλαξε τα τηλεοπτικά δεδομένα.

Για να εξηγήσουμε και στους μη μυημένους της σειράς, υπήρχαν πολλοί λόγοι που έκαναν το GoT ιδιαίτερο, talk of the town. Μια δαιδαλώδης πλοκή που σε παρέσυρε σε ιστορίες που είχαν αμέτρητα παρακλάδια, όλα τόσο, μα τόσο καλά μελετημένα. Είχε πίσω του ένα κανάλι που δεν υπολόγιζε το κόστος, έφτιαχνε ατέλειωτα σκηνικά και δεν γκρίνιαξε ποτέ επειδή ένα πλάνο των 20 δευτερολέπτων μπορούσε να κοστίσει για πλάκα και 100 χιλιάδες δολάρια. Ήταν όμως ταυτόχρονα φτιαγμένο και αντιτηλεοπτικά. Σε καμιά σειρά δεν είχαμε δει έναν από τους βασικούς χαρακτήρες να πεθαίνει και μάλιστα με έναν αναπάντεχο τρόπο, πουθενά αλλού δεν έβλεπες τον αιμομίκτη βασιλιά να σπρώχνει από το παράθυρο ένα παιδί κυρίως επειδή η πολιτική είναι ένα παιχνίδι επιρροής και απωθημένων χωρίς όρια. Δεν υπήρχαν καλοί και κακοί. Υπήρχαν ήρωες, οι οποίοι στη δική τους ιστορία ήξερες πως θα μπορούσες να τους δικαιολογήσεις, επειδή ήταν όλοι με τα ελαττώματα και τα θετικά τους στοιχεία.

Βλέποντας όμως και το φινάλε της σειράς, καταλήγουμε στο γεγονός πως δεν θα μπορούσε να τελειώσει ποτέ αξιοπρεπώς. Και όχι επειδή κανένα φινάλε καμιάς σειράς δεν θα μας ικανοποιήσει ποτέ (άντε τράβα να τα πεις γι’ αυτούς που συγκρίνουν το «GoT» με το «Big bang theory»). Από τότε που οι showrunners δεν είχαν τους έξυπνα δομημένους ρυθμούς και τους διαλόγους του R.R. Martin αλλά μόνο μια λίστα με γεγονότα, χάθηκε η αυθόρμητη δράση, τίποτα πια δεν μπορούσε να μας συγκινήσει, ενώ ακόμη και ο τρόπος γραφής των διαλόγων ήταν χειρότερος και από αυτά που γράφει η Βάνα Δημητρίου στη σαπουνόπερα «Τατουάζ». Εν μια νυκτί, η σειρά μετατράπηκε από μια επική σειρά σε σαπουνόπερα εποχής, δείχνοντας ξεκάθαρα πως όσα λεφτά και να έχεις δεν μπορείς να βαφτίσεις τον σεναριογράφο συγγραφέα, όπως δεν βαφτίζεις τον ΕΛΑΜίτη δημοκράτη.

Ωστόσο, ακόμη και αν ο R.R. δήλωνε παρών στους τελευταίους κύκλους της σειράς και πάλι θα απογοήτευε το κοινό. Και αυτό γιατί ο ίδιος είχε δηλώσει πως δεν θα τον έφταναν ούτε τέσσερις ταινίες για να κάνει ένα από τα βιβλία του «Game of Thrones», πόσω μάλλον να τα κάνει σειρά. Και είπαμε πως το HBO είχε τα λεφτά για να κάνει τη σειρά, αλλά δεν θα μπορούσε να αντέξει το κόστος μιας σειράς η οποία θα κρατούσε για πάντα. Η βραδύτητα που επέδειξαν οι συντελεστές στους πρώτους κύκλους χτίζοντας πετραδάκι πετραδάκι τον αλλιώτικο και δαιδαλώδη αυτό κόσμο σου έδειχνε πως αυτή η σειρά θα κρατούσε για πάντα. Όμως τίποτα δεν κρατάει για πάντα. Ούτε καν ο χειμώνας.

 

 

  • Μιχάλης Σταύρου

    Γεννήθηκε (1983), μπλα μπλα, σχολείο μπλα μπλα, πανεπιστήμιο για τα Μέσα Ενημέρωσης (Πάντειο) μπλα, μπλα, δημοσιογραφία σε τηλεόραση, sites, εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο. Πλέον ενεργός «Πολίτης». Γράφει για όσα του αρέσουν και όσα τον εκνευρίζουν.

You May Also Like

Almost family: Το what’s next του «Πάμε πακέτο» έγινε σειρά

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι έγινε αφότου έκλεισαν οι κάμερες στη δακρύβρεχτη εκπομπή «Πάμε πακέτο»; ...

Deadwater fell: Κακό χωριό τα λίγα σπίτια

Κουρασμένος από τη δουλειά σκέφτεσαι την κίνηση στους δρόμους που έχεις αφού τελειώσεις. Τη ...

Το “Press” μιλά για τη φάρα που θες και δεν θες να γνωρίσεις, τους δημοσιογράφους

Δύσκολο πράγμα να αναφέρεσαι σε σειρές που έχουν σχέση με τη δημοσιογραφία, όπως η ...

MotherFatherSon: Τα παιδιά μας δεν μας ανήκουν

Εκείνος, ο Max, είναι ένας χαρισματικός και αυτοδημιούργητος Αμερικανός επιχειρηματίας, μεγιστάνας των Μέσων. Εκείνη, ...

To “The good cop” είναι τόσο κακή σειρά, όσο είναι και καλή

Δεν έχουμε καταλάβει τι παίζει ακριβώς με το “The good cop”. Τη μια θέλεις ...

Το “Loudest Voice” σου εξηγεί γιατί κυβερνά ο Τραμπ

Βετεράνος των ΜΜΕ, άνθρωπος με επιρροή, ο Ρεπουμπλικάνος Ρότζερ Έιλς ίδρυσε το τηλεοπτικό δίκτυο ...

X