Στέλιος Μάινας: «Το Δείπνο έχει κάνει διεθνή καριέρα»  

Στην Κύπρο βρίσκεται η ελληνική παραγωγή «Το δείπνο» που ανεβαίνει σε σκηνοθεσία Λιλλύς Μελεμέ, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

Συνέντευξη στην Κατερίνα Μιχάηλου

Την ευθύνη των γονιών στην ανατροφή των παιδιών τους πραγματεύεται το έργο του Ολλανδού συγγραφέα Χέρμαν Κοχ, το οποίο ανεβαίνει σε Λεμεσό και Λευκωσία από ένα θίασο εκλεκτών ηθοποιών. Οι Στέλιος Μάινας, Κατερίνα Λέχου Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Κατερίνα Μισιχρόνη και Γιώργος Κοτανίδης, φέρνουν στην Κύπρο «Το Δείπνο», μία παράσταση που ανέβηκε ήδη με μεγάλη επιτυχία στην Ελλάδα, και συνεχίζει την λαμπρή πορεία της. Για το έργο μίλησε στο ραδιόφωνο «Πολίτης 107,6» και στο πολιτιστικό ένθετο «Τι παίζει» ο ηθοποιός Στέλιος Μάινας.

Πείτε μας λίγα λόγια για το έργο.

Τρεις νεαροί δεκαπέντε ετών βρίσκονται ουσιαστικά αντιμέτωποι με ένα φόνο που διέπραξαν, στην προσπάθειά τους να διασκεδάσουν ένα βράδυ στο Άμστερνταμ. Η είδηση διαδίδεται την επόμενη μέρα από όλα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης της χώρας. Το δείπνο λοιπόν ξεκινάει σε ένα πολυτελές εστιατόριο όπου συναντιούνται οι τέσσερις γονείς για να συζητήσουν για το μέλλον των παιδιών τους, βρισκόμενοι απέναντι σε ένα ηθικό δίλημμα. Αν θα αφήσουν τα παιδιά τους να’ ρθουν αντιμέτωπα με τη δικαιοσύνη ή αν θα αποκρύψουν το γεγονός. Αυτό το δίλημμα είναι και το κεντρικό θέμα του έργου.

Γιατί είναι τόσο διαχρονικό αυτό το έργο; Γράφτηκε εν έτει 2009 και μεταφέρθηκε τόσο στον κινηματογράφο όσο και στο θεατρικό σανίδι, όπου ανεβαίνει μέχρι και σήμερα.

Γιατί φέρνει την οικογένεια, τον πυρήνα δηλαδή της κοινωνίαςστο προσκήνιο. Και τώρα το έργο φέρνει στην επιφάνεια τι πραγματικά ισχύει για τις οικογένειες. Ποια είναι η ευθύνη που έχουμε ως γονείς και πώς μεγαλώνουμε τα παιδιά μας;

Το έργο δεν έρχεται να δώσει απαντήσεις. Δεν είναι διδακτικό. Θέτει ωστόσο ερωτήματα προς προβληματισμό μας.

Μέχρι που μπορεί να φτάσει ένας γονιός για να προστατέψει το παιδί μου;

Αυτό είναι ένα πολύ δύσκολο ερώτημα. Γιατί έχεις να κάνεις με το παιδί σου, με ένα μέλος από το σώμα σου. Δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς σ’ αυτό. Εννοείται βέβαια ότι πρέπει να υπάρχουν όρια. Αυτό ακριβώς είναι το νόημα πιστεύω, καθώς ο συγγραφέας τοποθετεί και τις δύο απόψεις των ζευγαριών οι οποίες είναι διαμέτρου αντίθετες. Ωστόσο τα επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές ισχύουν. Εδώ λοιπόν το δίλημμα είναι τεράστιο. Παρόλ’ αυτά το έργο δεν έρχεται να δώσει απαντήσεις. Δεν είναι διδακτικό. Θέτει ωστόσο ερωτήματα προς προβληματισμό μας.

Πέρα από τον θίασο τον ίδιο, ποια στοιχεία συμβάλουν στην επιτυχία της παράστασης;

Η επιτυχία είναι πάντα συνδυασμός πολλών παραγόντων, βασικότερος όμως απ’ όλους είναι το έργο. Εδώ έχουμε πραγματικά ένα πάρα πολύ καλό έργο, το οποίο έχει ανέβει στις περισσότερες κρατικές σκηνές των ευρωπαϊκών θεάτρων αλλά και στην Αμερική και στην Αυστραλία.  Έχει κάνει μία διεθνή καριέρα αυτό το έργο, ακριβώς γιατί η θεματολογία του και ο χειρισμός του συγγραφέα είναι εξαιρετικός. Σε αυτό το αριστούργημα έρχεται να προσθέσει το δικό της στίγμα και η σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ, που αποτελεί εγγύηση μίας ποιοτικής παράστασης με σεβασμό απέναντι στο κοινό.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ

Ερμηνεύουν: Στέλιος Μάινας, Κατερίνα Λέχου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος, Κατερίνα Μισιχρόνη και Γιώργος Κοτανίδης.

**Παραστάσεις: Παττίχειο Θέατρο Λεμεσού, στις 20:30 / 25377277

                           Δημοτικό Θέατρο Λατσιών, στις 18:00 / 22878688

 

 

 

 

  • ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΙΧΑΗΛΟΥ

    Γεννήθηκε στη Λευκωσία. Είναι απόφοιτος του κλάδου Ιστορία-Αρχαιολογία του Πανεπιστημίου Κύπρου και του μεταπτυχιακού προγράμματος Ψηφιακά Μέσα και Δημοσιογραφία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου

You May Also Like

Χριστόδουλος Παναγιώτου: Αντιστίξεις και αφηγήσεις

Συνέντευξη στη Χριστίνα Λάμπρου Ο δραστήριος διεθνώς εικαστικός Χριστόδουλος Παναγιώτου μιλά στο «Π» σε ...

Συνέντευξη: Joan as Police Woman

Συνέντευξη στην Ελένη Ξένου Εγώ κάπου στην παλιά Λευκωσία μπροστά από την οθόνη ενός ...

Οι «Σκοτεινές Ιστορίες» του Ανδρέα Καραγιάν: Χιούμορ, αυτοσαρκασμός, μελαγχολία

Συνέντευξη στη Μερόπη Μωυσέως Δύο χρόνια μετά τις βραβευμένες “Ανήθικες Ιστορίες” του, ο ζωγράφος ...

Pattern: Μοτίβα κινήσεων

Γράφει η Χριστίνα Λάμπρου / Φωτογραφία Ελένη Παπαδοπούλου Με σημείο εκκίνησης μια εικαστική πρόταση ...

“Μια ταινία είναι σαν τη ζωή την ίδια”

Η Μυρσίνη Αριστείδου μιλά για τη νέα της ταινία και για το νόημα που ...

«Το Κέλυφος» με αγγλικούς και τουρκικούς υπέρτιτλους

Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ενημερώνει το κοινό ότι οι παραστάσεις για την παραγωγή «Το ...

X