Ακόμη και μια ταινία για ένα άντρα σε ένα έρημο νησί είναι πολιτική, ανέφερε σε συνέντευξή του στον Νίνο Φένεκ Μικελλίδη ο Μπονγκ Τζουν-Χο, νικητής του φετινού Χρυσού Φοίνικα στο 72ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης, ο πρώτος Νοτιοκορεάτης που αποσπά την κορυφαία διάκριση των Καννών, μίλησε στον απεσταλμένο του Κυπριακού Πρακτορείου Ειδήσεων για την ταινία του, το «Παράσιτο», μια ταινία ιλαροτραγική που κινείται ανάμεσα σε διάφορα κινηματογραφικά είδη και αφηγείται τη συνάντηση μιας φτωχής και μιας πλούσιας οικογένειας στο σπίτι της δεύτερης. Η συμβίωση καταλήγει σε ένα πραγματικό λουτρό αίματος και η ταινία, χρησιμοποιώντας στοιχεία θρίλερ, μαύρης κωμωδίας και τρόμου, κάνει ένα πικρό σχόλιο πάνω στη σημερινή κατάσταση μιας καπιταλιστικής κοινωνίας.

«Πρόκειται για αληθινούς ανθρώπους, πλούσιους και φτωχούς, που προσπαθούν να ζήσουν μαζί, αλλά δεν τα καταφέρνουν, η συμβίωση αυτή αποδεικνύεται παρασιτική», σχολιάζει ο σκηνοθέτης, εξηγώντας και γιατί επέλεξε τον τίτλο «Παράσιτο» για την ταινία του.

Ο Μπονγκ Τζουν-Χο έχει συχνά μια καυστική, κοινωνικοπολιτική ματιά που, όπως αναφέρει ο Νίνος Φένεκ Μικελλίδης « μαζί με μια δεξιοτεχνία στην ανατροπή των κανόνων των κινηματογραφικών ειδών, ιδιαίτερα των ταινιών τρόμου και επιστημονικής φαντασίας, είναι τα κύρια στοιχεία των ταινιών του Νοτιοκορεάτη σκηνοθέτη.

«Ακόμη κι αν δεις μια ταινία γύρω από έναν άντρα που ζει μόνος του σε ένα έρημο νησί, υπάρχει σ’ αυτήν κι ένα κοινωνικό και πολιτικό σχόλιο και είμαι εξ αυτών που πιστεύουν ότι όσο πιο βαθιά διεισδύσεις στο χαρακτήρα ενός ατόμου, τόσο περισσότερα ανακαλύπτεις για την πολιτική, την οικονομική και την ιστορική του τοποθέτηση», σχολιάζει ο ίδιος.

Απαντώντας σε ερώτηση αναφορικά με τη χρήση της μαύρης κωμωδίας από τον ίδιο για να αντιμετωπίσει κοινωνικά προβλήματα, ο σκηνοθέτης ανέφερε ότι δεν αρέσκεται να ακολουθεί «τις συμβάσεις του είδους» ενώ επειδή αγαπά όλα τα διάφορα κινηματογραφικά είδη, άλλοτε τα ακολουθεί, άλλοτε τα ανατρέπει με παράξενους τρόπους.

«Είμαι σκηνοθέτης που αγαπά τα διάφορα genre, τα κινηματογραφικά είδη, θρίλερ, τρόμου, επιστημονικής φαντασίας, μαύρης κωμωδίας διότι χωρίς τον ενθουσιασμό, τη συγκίνηση και την ανατριχίλα που σου προσφέρουν τα είδη αυτά, νομίζω πως δεν θα μπορούσα να γυρίσω ταινίες», σημείωσε ο σκηνοθέτης.

Στην ταινία του, μια οικογένεια φτωχών καταφεύγει στο υπόγειο μιας πλούσιας οικογένειας για να εξηγήσει ότι στη χώρα του τα σπίτια των φτωχών είναι σε ημιυπόγεια, αν και οι άνθρωποι που ζουν σ’ αυτά θέλουν να πιστεύουν πως ζουν πάνω από το έδαφος, παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος του σπιτιού είναι στο υπόγειο και βλέπει το φως της ημέρας μόνο για μια ώρα και αυτό είναι κάτι που καθρεπτίζεται και μέσα από την ταινία «Παρασίτο».

Ερωτηθείς ποια ήταν, από εικαστική πλευρά, η έμπνευση της ταινίας, ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης απάντησε ότι επηρεάστηκε από τον Ιμ Σανγκ-Σου, τον οποίο χαρακτήρισε μέντορά του. Πρόκειται για τον σκηνοθέτη της ταινίας «Housemaid», «της πρωτότυπης βερσιόν του «Παρασίτου» στην οποία υπάρχει ένα σπίτι με υπόγειο, όπως και στη δική μου», είπε.

Επηρεάστηκε, επίσης, από τον Κλοντ Σαμπρόλ, από την ταινία του «Να πεθάνει το κτήνος» και βέβαια από τον Άλφρεντ Χίτσκοκ.

Για τη δική του σχέση με το Χόλιγουντ ο Μπονγκ Τζουν-Χο σημείωσε ότι «δεν με ενδιαφέρει το Χόλιγουντ αν και η κινηματογραφική εταιρία Universal είχε ζητήσει κάποια στιγμή να κάνει ριμέικ την ταινία μου τον ‘Επισκέπτη’, το σχέδιο δεν προχώρησε. Πάντως είναι εταιρεία που κάνει καλές, προσεγμένες παραγωγές και θα περιμένω να δω αν τελικά το σχέδιο προχωρήσει…», πρόσθεσε.

ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Ένα Όσκαρ (και) για τον Ντέιβιντ Λιντς

Ο διάσημος σκηνοθέτης των ταινιών Mulholland Drive, Lost Highway, Blue Velvet, Wild at Heart ...

Εικόνες από την προβολή του ντοκιμαντέρ BIRTH DAYS

Η προβολή του ντοκιμαντέρ BIRTH DAYS της Δανάης Στυλιανού πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 5 Αυγούστου ...

Λιγότερος χορός, περισσότερη ποίηση

Η Ευαγγελία Ράντου, η “μούσα” του Δημήτρη Παπαϊωάννου, η χορεύτρια που έκανε το πέρασμά ...

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ #1: ΑΛΚΗΣ ΜΠΑΛΤΑΣ- ΑΘΗΝΑ ΚΑΣΙΟΥ / Όνειρο Καλοκαιρινής Νύκτας: “Μια επανάσταση έρωτα…”

Επιμέλεια:Χριστίνα Λάμπρου & Ελένη Παπαδοπούλου Στον ενδιάμεσο κόσμο ανάμεσα στο όνειρο και την πραγματικότητα ...

Ένα σπάνιο απολίθωμα τυραννόσαυρου στην Κύπρο

Συνέντευξη στη Μιράντα Λυσάνδρου O Γάλλος παλαιοντολόγος Francois Escuillie, ο οποίος αποκατέστησε το απολίθωμα ...

Άλκη Ζέη: «Δεν μπορώ να γράψω για την Ελλάδα τού σήμερα»

23.10.2011 Συνέντευξη στον Γιώργο Κακούρη Η Άλκη Ζέη, συγγραφέας βιβλίων, μαζί και του “Μεγάλου ...

X