Στη Βαρκελώνη, η ζωή του Πικάσο σε φωτογραφίες

Φορώντας μαρινιέρα και με το βλέμμα σοβαρό και διεισδυτικό: ο Πάμπλο Πικάσο απαθανατίζεται από τον Ρομπέρ Ντουανό σε μια φωτογραφία που θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια της έκθεσης για τον καλλιτέχνη του κυβισμού αλλά και φωτογραφίας που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στη Βαρκελώνη.

Με τίτλο: «Πικάσο, το βλέμμα του φωτογράφου», η νέα έκθεση του μουσείου Πικάσο στη μητρόπολη της Καταλονίας είναι μια περιήγηση γύρω από τη ζωή του ζωγράφου σε εικόνες, φωτογραφίες που λήφθηκαν από τον ίδιο ή για εκείνον. Μία από αυτές, που αποτυπώθηκε από τον φακό του Ντουανό το 1952 στο Βαλορίς της νότιας Γαλλίας, δείχνει τον ζωγράφο να φορά τη διάσημη μαρινιέρα του και να στέκεται πίσω από το παράθυρο, με τα χέρια του να στηρίζονται στα τζάμια.

Ο Πικάσο που απαθανατίστηκε από τους διασημότερους φωτογράφους όπως ο Μπρασάι, ο Ρόμπερτ Κάπα, ο Ανρί Καρτιέ-Μπρεσόν, ο Ντέιβιντ Ντάγκλας Ντάνκαν, έχει φωτογένεια.

Από τα νιάτα του το συνειδητοποιεί και παίζει με αυτή την εικόνα”, εξηγεί η Βιολέτα Αντρές, η επιμελήτρια της έκθεσης. “Είναι ένας από τους πρώτους που κατάλαβε τη δύναμη της εικόνας. Και αντί να κλειστεί μέσα στον χώρο του και να μην αφήσει κανέναν να εισχωρήσει, εκείνος αφήνεται στην κοινή θέα αλλά ελέγχει την εικόνα του”. Δεκάδες φωτογράφοι πέρασαν από το σπίτι του, απαθανατίζοντάς τον, εκείνον ή το ατελιέ του.

Ωστόσο ελάχιστοι κατάφεραν να τον φωτογραφίσουν “την ώρα που δούλευε, αυθόρμητα”. Εκτός από τη μούσα και ερωμένη του Ντόρα Μάαρ, που διακρίνεται σε μια σειρά φωτογραφιών το 1937, ο Πικάσο είναι προσηλωμένος στο μεγάλο του έργο, τη Γκουέρνικα, που ζωγραφίζει μέσα στο ατελιέ του στο Παρίσι. “Είναι μια από τις ελάχιστες φωτογραφίες στις οποίες ο ζωγράφος αφήνει να φανεί ο πολύ προσωπικός του χώρος”, αναφέρει η Βιολέτα Αντρές.

(ΚΥΠΕ-ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP/ΚΧΡ/ΓΒΑ)

  • ΠΑΡΑΘΥΡΟ

    Το «Παράθυρο» είναι το πολιτιστικό ένθετο της εφημερίδας Πολίτης [Κύπρος] και του διαδικτυακού πόρταλ www.politis.com.cy. Ειδήσεις, συνεντεύξεις, συναντήσεις, ρεπορτάζ, ήχοι, εικόνες – κινούμενες και στατικές, κριτικές προσεγγίσεις, λοξές ματιές. Βλέπουμε το δέντρο, δεν χάνουμε το δάσος

You May Also Like

Δημοτική Αγορά Αθηένου: αποκατάσταση ως Πολιτιστικό Κέντρο

Στην προκήρυξη Διαγωνισμού για την αποκατάσταση της Δημοτικής Αγοράς Αθηένου προχώρησε στις 24 Ιουλίου ...

Μπαλέτο, όπερα και συναυλίες στη μεγάλη οθόνη στα K Cineplex

Με τη νέα σεζόν των Cine Events, τα K Cineplex προσφέρουν στους λάτρεις του ...

Σάββας Χουβαρτάς, εις μνήμην

Γράφει η Μερόπη Μωυσέως Γνήσιος μουσικός και ξεχωριστός άνθρωπος, ο Σάββας Χουβαρτάς έφυγε νωρίς ...

Ατομική έκθεση του Σωτήρη Σεβαστίδη

Η Isnotgallery contemporary space παρουσιάζει την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου την ατομική έκθεση του καλλιτέχνη ...

Η καλλιτέχνης Ζεχρά Ντογκάν στη φυλακή για πίνακα στρατιωτικής επίθεσης σε Κουρδική πόλη

Η Κούρδη ζωγράφος και δημοσιογράφος Ζεχρά Ντογκάν έχει καταδικαστεί σε δύο χρόνια, εννέα μήνες, ...

«Ιστορία χωρίς τέλος» στο Wherehaus 612

Η θεατρική ομάδα Never Ending Story παρουσιάζει τη θεατρική παράσταση «Ιστορία χωρίς τέλος», βασισμένη ...

X